Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie walczę już od dłuższego czasu z problemem prowadzenia auta. Już robiłem wszystko co się da i moje pytanie jakie zadanie spełnia tuleja pływająca ta co do niej przykręcony jest wahacz na którym opiera się sprężyna oczywiście chodzi o tył w BMW E36 320 sedan. I jak ją można sprawdzić czy jest już wyrobiona.???? Problemem moim jest to iż wpadnę w jakąś głębszą dziurę np. studzienkę to czuję ze cały samochód mi przeskakuje amorki mam 4 nowe przód Sachs tył bilstein zawieszenie nie ma luzów wymienione prawie całe tuleje w progach zmienione. Koła miałem 205/60/15 działo się to samo i pływał samochód na drodze kupiłem 205/55/16 pływanie trochę ustało ale czuje że nie jest do końca tak jak być powinno a najgorzej jest w tych dziurach. Co można jeszcze posprawdzać dodam że już geometrie to miałem chyba z 10 razy ustawianą. Poniżej link do wyników geometrii

 

 

http://img26.picoodle.com/data/img26/3/8/28/f_Rotationofgm_29b8edd.jpg

Opublikowano

Przy pokonywaniu zakrętu autem przy zużytej tulei będziesz miał wrażenie że tył "przeskakuje" - na dziurach, a na równej nawierzchni "przesówa się ".

I powinieneś czuć wyraźnie "uciekanie" tyłu.

Ja po wymianie od razu poczułem różnice.

 

Sprawdzić najlepiej na szarpakach ale jeśli się uprzesz to metdą domową , kopnij w tylne koło parę razy z przodu, lub z tyłu i zobacz czy chodzi mocno w przód lub tył.

Opublikowano
tak jak ze stronki wynika to jest element numer 2 tam widać jest kreska zrobiona gdzie on siedzi. I teraz moje pytanie czy oby ta tuleja ma jakiś wpływ na jazdę????Do niej jest przykręcony wahacz z tej strony nr 5
Opublikowano
A mam jeszcze pytanie czy BMW E36 może się prowadzić jak BMW E46 czy to raczej nie możliwe bo mam okazje jeździć na co dzień E36 ale czasami jeżdżę E46 i prowadzenie E46 jest czymś pięknym natomiast mojej E36 to koszmar co może być nie tak jeżdżąc E46 po dziurach idzie jak przyklejona nie przeskakuje na dziurach natomiast moje E36 lata tak jakby mnie miało amortyzatorów albo gdzieś miało duży luz. Luzów raczej nie ma bo już praktycznie wszystko wymieniłem amorki mam nowe wiec też odpadają co jeszcze może powodować takie objawy opony też mam w miarę dobre z połowy 2005 roku a zresztą to już chyba 3 komplet opon które sprawdzałem i dalej jest tak samo.
Opublikowano

E36 i e46 nie mają w prowadzeniu zauważalnych różnic. Przeskakiwać nie powinien żaden, na jakimkolwiek zawiasie.

Jeśli nie wymieniałeś tych tulei pływających to możesz to śmiało zrobić. Ja w swoim e46 też tak miałem i na żadnych szarpakach, i żaden mechanik nic nie mógł znaleźć. Widać luzy dopiero jak wyjmiesz sprężynę. Po wymianie geometria i powinno być dobrze :cool2: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.