Skocz do zawartości

Info o E46 318i 2.0 benzyna 143KM 200Nm


Wala

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o jak najwięcej info oaucie z tym silnikiem, jak się spisuje w trójce, jak awaryjność, jak spalanie i ogólne wrażenia użytkowników. Wg. katalogu 9.3 do paki, wiec nie najgorzej i max moment 200Nm przy 3750, więc dość nisko jak na benzynę...

 

Powinno jako tako latać, co prawda to nie 6 garów, ale dzięki temu niższy koszt użytkowania. Wg. danych pali mniej niz 1.8 115KM

 

Będę wdzięczny za wszelkie informacje, myślę o zakupie takiego auta.

ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

już mówię ja mogę powiedziec bo jezdzilem E46 318i 119km i 318i 143km choc nim krocej ;)

 

A więc tak oba silniczki jak na 4 garki brzmią calkiem przyzwoicie, awaryjnośc praktycznie żadna, bo i co tam ma sie psuc ;) Oczywiscie zartuje jest sie co psuc, no ale jakos sie nie psuja, najczesciej padaja przeplywomierze i rdzewieja tlumiki czasami, ogolnie to polecam motorek tym bardziej e teraz mam e46 320i i zbiera sie prawie sekunde gorzej do 100kmh niz 1.8 143 konie ;/

 

Ale dzwiek silnika...... tego nie nadrobisz, wole miec troszke gorsze osiagi ale miec muzyke ;D

 

Spalanie oczywiscie bedziesz mial mniejsze niz ja w 320i wiec kolo 8-10 w miescie i na trasie kolo 7-8 wiadomo ze mozna i wiecej ale bez ekstremalnego butowania dasz rade to spokojnie osiagnac ;)

 

Ale dobrze Ci radze zastanow sie nad 323 lub 328i :D Spalanie moze litr dwa wieksze ale moc osiagi i przyjemnosc + dziwk jest nie do podwazenia!

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

wiem że temat trochę stary ale może komuś te informacje się przydadzą.

otóż, jestem szczęśliwym użytkownikiem takiej BMW z automatyczną skrzynią biegów.

wszystko jest ok, gdyby nie problemy z silnikiem o kodzie N42B20A. kupiłem niby po uszkodzeniu ślizgu łańcucha rozrządu, ale im dalej w las... obecnie jestem po próbie uszczelnienia całego silnika- pokrywa klawiatury, czujniki położenia wałków rozrządu, wakupompa i wiele innych. czekam na wizytę u mechaników żeby obejrzeli co się dzieje i muszę podjąć decyzję czy sprzedać, wymienić silnik czy jeździć tak jak jest.

ogólnie mam problem z ciśnieniem oleju, na zimnym silniku zaraz po rozruchu słyszalne grzechotanie łańcucha (uszkodzony napinacz hydrauliczny) oraz brak działania vanosów- niskie ciśnienie w układzie. po wizycie powinienem wiedzieć więcej.

dodatkowo jest jeszcze problem z zapłonem, przy pierwszym uruchomieniu (rano) pali na 3 cylindry, po chwili wskakuje 4-ty. podejrzana cewka zapłonowa

ponadto komfort jazdy to poezja, cisza, spokój, tylko przyjemność. automat sprawuje się bez zarzutu, ładnie przełącza biegi, nie szarpie ani nic.

jak będę wiedział więcej napiszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziqsek to jest 2.0 143KM :)

W realu setke przy dobrym wajhowaniu poniżej 9s schodzi, spalanie srednie u mnie 9l/ trasa ~8l/ miasto ~12l (tankuje tylko PB98).

Jesli chodzi o silnik to wymieniałem cewke zapłonową, czujnik wałka rozrzadu i smiga poki co bez zarzutu.

Co do rozrządu warto warto dbać zalewając dobry olej, tylko pelen syntetyk np Motul, liqui moly, valvoline...

 

matyasLOL- mam do sprzedania taki napinacz: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=233504

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie autko fajnie się sprawuje ma swoje za uszami jak czesto puszczające uszczelniacze zaworowe :), czy też napinacz łańcucha rozrządu, i zaoicenia przy czujnikach i podstawie filtra oleju, no można jeszcze się doczepić do dzwieku rozgrzanego silnika na wolych obrotach ale wiekszość chodzi tak samo czyli sobie cyka więc raczej ten typ tak ma. Zbiera się nawet dobrze. Ja mam w swojej instalacje BRC i spawuje sie super na lpg. Tylko lać dobry olej i jeździć:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.