Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po dluzszym postoju wisko sie zalacza tzn slychac przez chwile ze glosniej chodzi a pozniej jest ok. Mialem juz dwa wiska i na kazdym tak bylo.... powiedzieli mi ze to normalne zjawisko po dluzszym postoju :?:
BMW wieczna miłość...
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

DZIĘKI CHŁOPAKI!!!!!!!!!!!

Już wszystko wiem,jeszcze jak bym wiedział co to jest ta OT-SA .

Dowiedziałem się,że to jest turecka firma. Jak chcecie to zobaczcie sami www.ot-sa.com

Pozdrawiam właścicieli MONACHIJSKIEGO ŚMIGŁA!

Edytowane przez Miras
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

hmmm... czytalem ten topic dwa razy ale albo jestem ograniczony albo nie bylo to wytlumaczone w sposob w jaki moj mozg moglby w stanie taka wiedze przyjac.... :mad2:

czy moglby mi ktos wytlumaczyc co to do cholery jest to visco i co ono robi... :doh:

 

i badzie wyrozumiali dla stanu mojej wiedzy na ten temat... :oops:

po co pic i jechac, jak mozna zapalic i odleciec
Opublikowano
hmmm... czytalem ten topic dwa razy ale albo jestem ograniczony albo nie bylo to wytlumaczone w sposob w jaki moj mozg moglby w stanie taka wiedze przyjac.... :mad2:

czy moglby mi ktos wytlumaczyc co to do cholery jest to visco i co ono robi... :doh:

 

i badzie wyrozumiali dla stanu mojej wiedzy na ten temat... :oops:

 

Visco aka Wisko aka Wiskoza aka Sprzęgło Wiskotyczne aka Sprzęgło Lepkościowe czyli takie sprzęgło, którego stopien zasprzęglenia zależny

jest od gęstości płynu który go wypełnia. W tym wypadku płyn ma takie

właściwości, że wraz ze wzrostem temperatury rośnie jego gęstość.

A co za tym idzie, sprzęgło takie będzie przenosiło coraz więcej momentu

wraz z rosnaca temperatura w jego otoczeniu.

 

W tym wypadku jest to stosowane do napedzania wiatraka chlodnicy.

Silnik zimny - zimne wisko, rzadki plyn, malo momentu przenoszone

na wiatrak. wiatrak kreci sie ledwie-ledwie.

 

Cieply silnik, gesty plyn, przenoszone duzo momentu na wentylator - mocniej krecacy sie wentylator. Zadnej magii, zadnych czarow :)

 

Sprzeglo wiskotyczne zazwyczaj jest napedzane od paska osprzetu silnika.

 

 

mam nadzieje ze bylo dostatecznie prosto?

 

Tak naprawde to dosyc to wszystko uproscilem, bo wiskoza dziala w duzo

bardziej skomplikowanych warunkach chociazby dlatego, ze istnieja

tam mechanizmy znane ze sprzezen zwrotnych i histerezy.

 

Waznym detalem jest rowniez to, iz sprzeglo takie ma jeszcze jedno

dodatkowe zadanie - chronic wentylator przed nadmiernym wzrostem

predkosci obrotowej nawet jesli wal silnika kreci sie bardzo szybko - to

moglo by skonczyc sie zniszczeniem wiatraka i szkodami pod maska.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Sprzeglo wiskotyczne zazwyczaj jest napedzane od paska osprzetu silnika.

 

 

mam nadzieje ze bylo dostatecznie prosto?

 

Tak naprawde to dosyc to wszystko uproscilem, bo wiskoza dziala w duzo

bardziej skomplikowanych warunkach chociazby dlatego, ze istnieja

tam mechanizmy znane ze sprzezen zwrotnych i histerezy.

 

Waznym detalem jest rowniez to, iz sprzeglo takie ma jeszcze jedno

dodatkowe zadanie - chronic wentylator przed nadmiernym wzrostem

predkosci obrotowej nawet jesli wal silnika kreci sie bardzo szybko - to

moglo by skonczyc sie zniszczeniem wiatraka i szkodami pod maska.

Psychop, ja dorzuce moje pytanie, to chyba juz wszystkim rozjasni o wiskozie.

Podobno wiskoza jak sie zalaczy, to kreci sie rowno z obrotami silnika?

Wiatrak napedzany jest od paska klinowego ? czy tak.

 

Dzieki za wyjasnienia, bo konstrukcja tego urzadzenia jest naprawde ciekawa.

Pozdrawiam,

Rafal

Opublikowano

Sprzeglo wiskotyczne zazwyczaj jest napedzane od paska osprzetu silnika.

 

 

mam nadzieje ze bylo dostatecznie prosto?

 

Tak naprawde to dosyc to wszystko uproscilem, bo wiskoza dziala w duzo

bardziej skomplikowanych warunkach chociazby dlatego, ze istnieja

tam mechanizmy znane ze sprzezen zwrotnych i histerezy.

 

Waznym detalem jest rowniez to, iz sprzeglo takie ma jeszcze jedno

dodatkowe zadanie - chronic wentylator przed nadmiernym wzrostem

predkosci obrotowej nawet jesli wal silnika kreci sie bardzo szybko - to

moglo by skonczyc sie zniszczeniem wiatraka i szkodami pod maska.

Psychop, ja dorzuce moje pytanie, to chyba juz wszystkim rozjasni o wiskozie.

Podobno wiskoza jak sie zalaczy, to kreci sie rowno z obrotami silnika?

Wiatrak napedzany jest od paska klinowego ? czy tak.

 

Dzieki za wyjasnienia, bo konstrukcja tego urzadzenia jest naprawde ciekawa.

Pozdrawiam,

Rafal

 

Wiskoza nie ma wyraznie widocznego punktu "zalaczenia". Wiatrak

bedzie sie lekutko obracal nawet przy zimnej wiskozie. W momencie

"zalaczenia" czyli wzrostu temperatury do poziomu ktory powoduje

maksymalne zwiekszenie gestosci plynu wisko bedzie mialo

zawsze jakis poslizg. Bezwladnosc smigla plus ograniczony moment

jaki moze zostac przeniesiony przez wiskoze sprawi ze wiatrak moze

krecic sie nieco wolniej a ponadto powyzej pewnych obrotow nie bedzie

juz przyspieszac (kiedys widzialem wykres zdaje sie ze bylo to

w okolicy 4.5 tys obr/min).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Wiatrak tak jak i pompa wody jest napedzane z paska klinowego.

 

Z tego co wiem to sie kreci po zalaczenie razem z obr silnika moze troche wolniej.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
Wiatrak tak jak i pompa wody jest napedzane z paska klinowego.

 

Z tego co wiem to sie kreci po zalaczenie razem z obr silnika moze troche wolniej.

Ok :cool2: wlasnie te informacje chcialem potwierdzic, gdyz nigdy nie bylem do konca pewien. Dzieki Grzes e30

Pozdrawiam,

Rafal

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

a powie mi ktoś jakie są objawy zepsucia wisca?zrobiło się gorąco i jak stanę na 3 czerwonych światłach pod rząd to muszę ogrzewanie właczać bo zaraz temperatura skacze.Jaka może być tego przyczyna?może właśnie taka ,że wisco jest zepsute i sie nie załacza?

Opublikowano
witam

a powie mi ktoś jakie są objawy zepsucia wisca?zrobiło się gorąco i jak stanę na 3 czerwonych światłach pod rząd to muszę ogrzewanie właczać bo zaraz temperatura skacze.Jaka może być tego przyczyna?może właśnie taka ,że wisco jest zepsute i sie nie załacza?

 

moze visco ,moze pompa wody a moze zle odpowietrzony uklad ,jak chcesz sprawdzic visco to sprawdz tak przynajmniej wedlug mnie na zimnym WYLACZONYM silniku po zakreceniu reka powinien sie lekko krecic ,na chodzacym silniku przy normalnej temperaturze pracy visco powinno przyspieszac ze wzrostem obrotow silnika jak sie dodaje gazu i to tak na oko tyle

BMW nie dla idiotów :naughty: :diabel_smiech: , LPG :naughty:
Opublikowano
zapowietrzona na 100% nie jest co do pompy hmmm...wydaje mi się , że pompa to albo pompuje dobrze albo wcale albo się z niej leje a żadnych takich objawów nie ma zresztą widac ze pompuje bo jak jest gorące auto jak odkrece korek i dodam gazu to widze ,że przelwa sie woda co do wisca na zimnym silniku kreci sie lekko na gorącym tez po dodaniu gazu na oko przyśpiesza ale czy wystarczajaca szybko?kiedys miałem zaspawane wisco na stałe (w innej becie) to po dodaniu gazy wyło jak helikopter tutaj nie słysze zadnego szumu sam już nie wiem co myśleć
Opublikowano
sprawdz sobie tak jak dlamnie najpewniejsza metoda to na goracym silniku jak wskazowka stoi na srodku otworz maske przy wlonczonym silniku i spruboj zatrzymac wiatrak najlepiej plastikowa butelka bo mozesz sobie palce przetracic i jak ci sie uda zatrzymac to znaczy ze wisko padlo niestety tez musze kupic nowe :cry2: pozdro
Opublikowano

nie lepiej strawdzić bezpieczniej??:

na zimnym wyłączonym silniku zakręc ręką wentylator i to samo zrobić zaraz po wyłączeniu gorącego silnika??

jesli jest dobre to od razu widać różnice- większe opory na gorącym silniku

ja mam padnięte wisko i na gorącym silniku po wyłączeniu i otwarciu maski wisko jeszcze się chwilę kręci bezwładnościowo :)

Opublikowano

Widzę nie jestem osamotniony, nie tylko ja mam popsute visco :)

Nie zauważyłem odpowiedzi na pytania o visco firmy ot-sa, ma ktoś takie visco, jakie doświadczenia z jego używania?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Kupiłem dziś na allegro visco firmy STD (nowe), koszt 199zl, ciekawe jak sie bedzie sprawować? :?: teoretycznie ma ono rok gwarancji.
Opublikowano
Widzę nie jestem osamotniony, nie tylko ja mam popsute visco :)

Nie zauważyłem odpowiedzi na pytania o visco firmy ot-sa, ma ktoś takie visco, jakie doświadczenia z jego używania?

 

Prawde mowiac nie slyszalem wczesniej o takiej firmie jak sadze

wiekszosc forumowiczow rowniez - stad brak odpowiedzi na ten temat.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

ja kupilem 2 lata temu visco chyba beru dalem za niego duzo - o ile dobrze pamietam to cos ponad 800zl - i zapomnialem o chlodzeniu silnika - NIGDY podkreslam nigdy kreska od temperatury mi nie przekroczyla wyraznie polowy - silnik sie szybko dogrzewa , wskazowka staje na polowie i tyle z jej wedrowki - nawet gdy dlugo stoje w korku na upale wskazowka sie minimalnie zaczyna ruszac ale juz po chwili znow wraca na srodek i tak stoi - tak wlasnie ma dzialac dobre visco !!!

 

co do kupna - odradzam kupowac uzywane bo w wiekszosci sa zepsute - kiedys z kolego kupowalismy visko do jego bmw u goscia z czesciami uzywanymi - sprawdzilismy chyba 10 i kazde bylo walniety.....

Opublikowano
dodam jeszcze ze popdstawa do dobrego i bezawaryjnego dzialania visco jest dobry wiatrak - ktory sie przykreca do visca - jesli on jest zle wywazony to nawet visco za 1000 zl padnie - wiec moja rada jesli kupujecie nowe ( drogie ) visco to radze zainwestowac w nowy wiatrak
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na innym forum wyczytałem jak najprościej podczas zakupu samochodu sprawdzić stan Viska. Nalezy zagrzac silnik, ubrać grubą rękawiczkę i spróbować zatrzymać wiatrak ręką. Jezeli stanie, to Visco jest niesprawne.

 

Czy tak powinno być w rzeczywistości?

Co o tym sądzicie?

Jak jest u was?

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Jak ktos ma mocna lape to i silnik pracujacy zatrzyma lapiac np za glowne kolo pasowe - co nie znaczy ze silnik jest posuty :mrgreen:

ale tan na powaznie

na cieplym silniku powinno krecic sie mocno tj. powinno byc mocno zasprzeglone i nie powiino dac sie zatrzymac bez problemow ale jak ktos sie uwezmie to nawet 100% sprawne i bez rekawiczki zarzyma jak silnik chodzi na wolnych obrotach!! bo jak ktos wkreci powiedzmy na 4000 obr to ja nawet w dwoch grobych rekawiczkach lapy bym tam nie wsadzil.

 

Ja mam teraz nowiutkie org. visco jak odpale rano to az szumi spod maski tak z 5 sekund po chwili sie robi cisza

jak sie zagrzeje (temp na srodku +cieplo na zewnatrz) i otworze maske to wnetylator zasowa jak wsciekly ale po dodaniu gazu nie na tyle zeby wydwal mocny szum (ktory tak lubie :-) ) ,szumi ale troszke.

Jak postoje w korku z 30 min (a na dworku cipelo) to przy dodawaniu gazu slychac ze jest zalonczone mocno ale to przez kilka chwil np. rusze z 2-3 razy wkrecajac do ok 2000 i robi sie ciszej. Zauwazylem ze najmocniej slychac jak zgasza cieply silnik w cieply dzien i postoji tak z 15 min (ze nie zdazy sie schlodzic a wrecz jeszcze bardziej cieplo robi sie pod maska bo powietrze nie chlodzi noi wogle nic nie chlodzi bo silnik zahgaszony) jak odpale to przy kazdym dodaniu gazu slychc glosny szum wentylatora ale tez po niedlugim czasie cichnie (jak tylko zrobi co musi :-))

Na zimnym wiatrak zatrzymam bez problemu na cieplym tez zatrzymam ale najpierw go reka trzeba "zwolnic" i zatrzyamnie trwa troche dlozej bo jakbym chcial tak odrazu to by lapa bolala , a jak zasuwa tak ze az szum slychac to nawet nie bede probowal zatrzymac wkoncu palce i rece sa przydatne na codzien :D

Temp. mam zawsze na srodku (no rano mam na niebieskim przez kilka min.)

pozdr

Opublikowano
no właśnie jak jade w trasie to jest ok a jak jest goraco to dochodzi do 3/4 skali tak jak dzisiaj 40 stopni.Wymienilem termostat i ide sprawdzic wisko.

Freude am fahren

http://img481.imageshack.us/img481/483/img0050ek9.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm, czyli jak przy ciepłym silniku na wolnych obrotach zatrzymuje wentylator kciukiem bez najmniejszego problemu to wisko death? :cry:

Dodatkowo po zatrzymaniu wisko wydaje dziwny dzwięk. :shock:

Opublikowano

Jezeli silnik pracuje na wolnych obrotach i nie jest zbyt nagrzany tj nie przekracza normalnej temperatury to sie z pewnoscia wisko ztrzyma, ale po ztrzymaniu nie powinno byc zadnych odglosow.

 

Prawdopodobnie do wymiany, ale upewnij sie jeszcze.

BMW wieczna miłość...
Opublikowano
witam mam pytanie czy visco od e-30 323 wąskie lampy pasuje do e-30 1.8 silnik m40??
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.