Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Czy po włożeniu wałka rozrządu od M20B25 do silnika M20B27 (tzw. ETA) mogę spodziewać się jakichś problemów? Wiem, że w B25 wałek jest podparty w siedmiu miejscach a w B27 tylko w czterech. Oczywiście to nie przeszkadza w samym założeniu go do B27 ale czy mogą wystąpić jakieś długo- lub krótko- terminowe komplikacje?

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników forum i z góry dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez Kawior
Opublikowano

--> Kawior: Zakładanie samego wałka do ety zbytnio nie ma sensu z powodu sprężyn zaworowych i niskiej odcinki oraz kolektora sącego.

Orginalny wałek ety z tego co wiem ma mniejsze czasy otwarcia zaworów, - sprężyny nie zdążą domknąć.

Jeśli zmieniać to całościowo.

No i zależy jaką masz ete - starą czy "superetę"

 

Troszke za mało informacji zawarłeś w pytaniu. Temat był kilkakrotnie poruszany na wielu forach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Uzupełnij jeszcze w tytule o jaki model Ci chodzi dokładnie i fajnie by było jakbyś też w profilu wpisał jakie BMW posiadasz

 

Co do Twojego pytania to nie mam pojęcia :wink:

 

Chodzi o E30. Profil uzupełniłem :)

 

ormo ...

 

Niestety, jedyne co kojarzy mi się z "ormo" to Ochotnicza Rezerwa Milicji Obywatelskiej... Tak więc proszę o więcej informacji.

 

--> Kawior: Zakładanie samego wałka do ety zbytnio nie ma sensu z powodu sprężyn zaworowych i niskiej odcinki oraz kolektora sącego.

Orginalny wałek ety z tego co wiem ma mniejsze czasy otwarcia zaworów, - sprężyny nie zdążą domknąć.

Jeśli zmieniać to całościowo.

No i zależy jaką masz ete - starą czy "superetę"

 

Troszke za mało informacji zawarłeś w pytaniu. Temat był kilkakrotnie poruszany na wielu forach.

 

Pozdrawiam

 

Ok, to może przybliże temat. Zakupiłem E30 325i i włożyłem do niego silnik M20B27 (zwykła ETA, nie super). Pojeździłem trochę i okazało się, że wałek rozrządu jest już w cienkim stanie. Postanowiełm założyć głowicę od M20B25 bo taką akurat posiadałem w zapasie. Niestety, głowica ta okazała się byc wysłużona i pękła. Wróciłem więc do orginalnej głowicy od ETY ale wałek rozrządu wziąłem od M20B25 (bo, jak już napisałem wcześniej, orginalny od ETY był zużyty). No i jak na razie jeździ i problemów nie ma. Ale ponieważ jest to niestandardowa przeróbka to wolę chuchać na zimne. Stąd też moje pytanie: czy mogą wystąpić jakieś problemy?

 

--> KWKPiotr: "Orginalny wałek ety z tego co wiem ma mniejsze czasy otwarcia zaworów, - sprężyny nie zdążą domknąć."

 

Co to w praktyce oznacza?

Opublikowano

Oznacza to ze powyżej pewnych obrotów sprężyna ety jest za słaba by na czas zamknąc zawór i zawór może być dogonoiny przez tłok :-( - pewnym zozwiązaniem byłyby sprężyny z 325 ale nie wiem czy czteropunktowe podparcie wałka wtedy wystarczy...

 

Tak właściwie szkoda że najpierw zrobiłeś a pytasz dopiero teraz.....

 

Tu masz spory wątek o przerabianiu ety :

http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=4309

i tu : http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=5361

 

i tu : http://slave.e-edukacja.pl/~darcoe28/forum/viewtopic.php?t=3843

 

No na prawde jest tego sporo :-)

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.