Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czytałem o tym, że nowa M3 to ma, ale w zwykłych E60 też to jest?

 

A czy to jest gadżet tylko na miarę "emek?" ? :)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W 530d z 2007 roku nie powieksza sie czerwone pole...

 

...pokazuja sie biale kreseczki, ktore na zimnym silniku podchodza prawie pod 4 tys obrotow...jak sie rozgrzeje to o jakies 500 obrotow zwieksza sie mozliwy do krecenia zakres...

Think Locally,

Fuck Globally!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, że nie, ale w tym artykule, w którym pisali o tym, brzmiało to jako nowość stosowana tylko w M3. Dlatego zadałem pytanie czy jest to również w innych modelach, bo generalnie jest to bardzo pomysłowy patent, szczególnie dla ludzi z "ciężką nogą".
Opublikowano
W 530d z 2007 roku nie powieksza sie czerwone pole...

 

...pokazuja sie biale kreseczki, ktore na zimnym silniku podchodza prawie pod 4 tys obrotow...jak sie rozgrzeje to o jakies 500 obrotow zwieksza sie mozliwy do krecenia zakres...

 

białe, czerwone, mniejsza z tym...

 

z tego że chyba w tym M3 to to jakoś inaczej wygląda... ten zakres czerwony chyba się przesuwa... ale w sumie działa tak samo...

 

a dla mniej spostrzegawczych to zwrócę uwagę, że na prędkościomierzu w trakcie uruchomienia tempomatu wskazóweczka leci na zadaną prędkość :)

 

zauwazyłem dopiero przy jakiejś okazji, bo mam head-up :)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Zamiast tego powinni dac temperature cieczy w chlodnicy, bardziej by sie przydala.

 

:mrgreen:

strasznie sie zdziwilem, ze kierowcy sie zabiera informacje o tym co sie dzieje, ino jakies kreseczki.

W straych autach ekonomizer ucieka na postoju w nieskończoność.

Opublikowano
strasznie sie zdziwilem, ze kierowcy sie zabiera informacje o tym co sie dzieje, ino jakies kreseczki.

Taa... podobnie z poziomem oleju. W nowszych silnikach zamiast fizycznego bagnetu, ktorym mozna by sprawdzic poziom oleju w silniku, tez jest tylko informacja na desce, jesli oleju jest ponizej minimum. A co jesli czujnik sie skopie?

Opublikowano

ekonomizer jest w BMW od lat i mam nadzieje, ze tak pozostanie

to wlasnie dzieki tej wskazowce kierowca moze dokladnie poznac swoje auto i nauczyc sie ekonomicznej jazdy

Wskazowka ekonomizera w E60 (jak w kazdym innym BMW) podczas postoju wychyla sie maxymalnie w prawa strone (poza skale) - sugerujac jak niektorzy dobrze zauwazyli "nieskonczenie" duze spalanie chwilowe , ktorego nie da sie obliczyc gdy auto sie nie porusza (skala l/km).

 

p.s. BMW E60 posiada wskaznik temperatury silnika, jak ktos nie wie gdzie on sie znajduje lub "nie zauwazyl" to polecam zakup instrukcji obslugi do samochodu

Opublikowano
p.s. BMW E60 posiada wskaznik temperatury silnika, jak ktos nie wie gdzie on sie znajduje lub "nie zauwazyl" to polecam zakup instrukcji obslugi do samochodu

A moglbys po prostu napisac gdzie on jest? Nie mam E60, a jestem ciekawy jak to zostalo rozwiazane.

Opublikowano

A moglbys po prostu napisac gdzie on jest? Nie mam E60, a jestem ciekawy jak to zostalo rozwiazane.

%5B281%3A480%5Dhttp%3A//img231.imageshack.us/img231/3082/snap1gf0.jpg

 

w skrócie - po odpaleniu zimnego silnika "białych kreseczek" jest dużo,

w miare rozrzewania silnika kolejne kreseczki "znikają" aż zostaje ich mniej więcej połowa (coś jak wskazówka w pozycji pionowej w analogowym wskazniku)

gdy znikna biale kreseczki zostaje kilka czerwonych kreseczek, gdy one zaczna znikac - oznacza to ze temp silnika niebezpiecznie wzrosla ...

bardzo proste, ladne i wygodne rozwiazanie

Opublikowano

Wskazowka ekonomizera w E60 (jak w kazdym innym BMW) podczas postoju wychyla sie maxymalnie w prawa strone (poza skale) - sugerujac jak niektorzy dobrze zauwazyli "nieskonczenie" duze spalanie chwilowe , ktorego nie da sie obliczyc gdy auto sie nie porusza (skala l/km).

 

hmmm.. to ja nie mam BMW bo u mnie wskazówka na postoju opada do zera... :duh:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Zróbmy ankietę – komu spalanie zmierza do zera, a komu do nieskończoności ;)

Od siebie dodam, że moja na postoju ucieka do nieskończoności :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
bo w "starych" bejcach tak było, ale pewnie helmuty dostawały apopleksji i marketingowo zmieniono, żeby na 0 spadało :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Zróbmy ankietę – komu spalanie zmierza do zera, a komu do nieskończoności ;)

Od siebie dodam, że moja na postoju ucieka do nieskończoności :)

 

Popieram rozwiązanie ze starszych modeli :cool2: :cool2: :cool2:. Jakoś tak bardziej przemawia do rozsądku... Mnie drażni jak w okolicach kilku km/h wskazówka ucieka do 0... Ponadto uważam, że podziałka powinna być logarytmiczna i ze skalą podającą zużycie do 80-100 l/100 km

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
bo w "starych" bejcach tak było, ale pewnie helmuty dostawały apopleksji i marketingowo zmieniono, żeby na 0 spadało :mrgreen:

Dokładnie ;)

Następnym krokiem będzie przeskalowanie np. na 0-100 l/100km (wskazówka będzie mniej wychylać się ) a potem podziałka będzie pozbawiona liczb (tak jak w niektórych zegarkach, które dzięki temu nie pokazują natarczywie upływu czasu) ;)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zróbmy ankietę – komu spalanie zmierza do zera, a komu do nieskończoności ;)

Od siebie dodam, że moja na postoju ucieka do nieskończoności :)

 

Popieram rozwiązanie ze starszych modeli :cool2: :cool2: :cool2:. Jakoś tak bardziej przemawia do rozsądku... Mnie drażni jak w okolicach kilku km/h wskazówka ucieka do 0... Ponadto uważam, że podziałka powinna być logarytmiczna i ze skalą podającą zużycie do 80-100 l/100 km

 

A w jakim celu ma pokazywać do 100 litrów, bo nie bardzo rozumiem???

 

Bardzo słusznie, że wskazówka ucieka do zera. Po prostu wyłączany jest ekonomizer i tyle. Jak to ktoś wcześniej napisał wskazówka pokazująca maksymalną wartość może powodować dziwne odczucia a auto na postoju pali raptem około 1 litra na godzinę, co jest wartością raczej nie załamującą nikogo.

Opublikowano
...A w jakim celu ma pokazywać do 100 litrów, bo nie bardzo rozumiem???...

Napisałem już – żeby podczas przyspieszania wskazówka nie zamiatała od lewej do prawej przed oczami komuś, kto boi się ekonomizera (tak jak to bywa przy 0-30. A przy 0-100 wychył będzie niewielki)

 

http://sorient.pl/moje520ie34/img/emoticon03.jpg

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Bardzo słusznie, że wskazówka ucieka do zera. Po prostu wyłączany jest ekonomizer i tyle. Jak to ktoś wcześniej napisał wskazówka pokazująca maksymalną wartość może powodować dziwne odczucia a auto na postoju pali raptem około 1 litra na godzinę, co jest wartością raczej nie załamującą nikogo.

 

Tak masz rację, tyle, że l/km nie zamienia się na l/godz w tym czasie jak w innych autach... Poza tym jakoś np. w 1 litrowej Yaris'ce nikogo nie szokuje jak przy ruszaniu pokazywane są na wyświetlaczu wartości sięgające 70-80 l/100 km... To są tylko ułamki sekund i po chwili masz "normalne" wartości ...

Poza tym jak przyspieszasz na początku jazdy, zaraz po uruchomieniu silnika przez 1 i 2 bieg to wskazówka ekonomizera zasuwa do końca i nie widzisz ile pokazuje... To jest pewnego rodzaju niekonsekwencja... Ja stoję na swoim, że ekonomizer nie powinien się odłączać przy bardzo małych prędkościach i powinien się wychylać w kierunku nieskończoności... to jest bardziej zgodne z rzeczywistością

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko ekonomizer nie ma pokazywać 80 czy 100 litrów przy ruszaniu bo jest on wtedy bezużyteczny. Ma działać w sensownych wartościach i być w tym zakresie precyzyjny. Wg Twojej logiki żeby zachować tę podziałkę która jest teraz i żeby było czytelnie ekonomizer powinien przypominać prędkościomierz, gdzie 3/4 jego skali będzie tylko bezsensownie zajmować dużą część zegarów.
Opublikowano
Tylko ekonomizer nie ma pokazywać 80 czy 100 litrów przy ruszaniu bo jest on wtedy bezużyteczny. Ma działać w sensownych wartościach i być w tym zakresie precyzyjny. Wg Twojej logiki żeby zachować tę podziałkę która jest teraz i żeby było czytelnie ekonomizer powinien przypominać prędkościomierz, gdzie 3/4 jego skali będzie tylko bezsensownie zajmować dużą część zegarów.

 

Napisałem przecież o skali logarytmicznej, czyli takiej, gdzie, w której odstępy pomiędzy kolejnymi kreskami są coraz mniejsze, przy czym w zakresie 0-10 są największe, 10-20 mniejsze, a przy około 80-100 minimalne

... Tak też jest w ekonomizerze, przy czym poza 20 l/100 km nie wiesz ile pokazuje... I już masz logikę... Zresztą na takiej zasadzie działa wskaźnik ilości paliwa w niektórych autach: im dalej na skali, tym odstępy mniejsze, zauważyłeś to kiedyś??

 

P.S. Mając na uwadze ilu posiadaczy BMW pomyka większość czasu spędzanego w aucie szybciej niż np. 140 km/h należałoby zmienić szybkościomierze np. do takiej właśnie prędkości... Bo i tak nie mają co pokazywać...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jest w Omedze np. 2/3 skali to od 0-100 a potem reszta do 220 chyba. Osobiście mnie to irytowało bo lubię symetrię, ale jest to jakieś tam rozwiązanie w sumie niegłupie. :wink:

 

Jak w Mercedesie sprowadzonym z USA (skala 0-160 tylko w milach) przestawisz kompa na kilometry to masz właśnie opisany przez Ciebie efekt. Skala do 160 km/h a potem czarna dziura. :)

Opublikowano
W przypadku ekonomizera jedyne rozsądne, bo w najbardziej interesującym zakresie 0-20 widzisz wszystko co do 2 l/100 km (jak działki podzielisz to i do 0,5 l/100 km), a powyżej np. od 20 do 50 to co 10l/100 km, potem co 20-30.. i po temacie.. Przynajmniej zawsze by pokazywało prawdę...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
...3/4 jego skali będzie tylko bezsensownie zajmować dużą część ....

 

Trochę offtopic’owo o czymś wspomnę (sorry)... Zwróciliście uwagę kiedyś na większość pompek i kompresorów do kół (pierwszej wody chińszczyzna) :?: Jak pamiętam pojawia się tam najczęściej podziałka do 8 bar :!: – dlatego w te najważniejsze (samochodowe) wartości, czyli 2-3 należałoby patrzeć przez lupę ;) Rozumiem, gdyby było to przeznaczone np. do pompowania opon roweru wyścigowego... Ale w przypadku auta, taki sprzęt nie dożyłby pierwszego napompowania do takich wartości (gdyby tego próbować) - ale wyskalowanie jest fajne ;)

 

:)

 

P.S.

Chyba, że ktoś ma pomysł po co jest skala do 8 w pompce do samochodu?

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.