Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jak to wkoncu ma byc z tym ekonomizerem?Kiedy auto pracuje na postoju wskazowka ani drgnie-nawet jak przegazuje. Zaczyna dzialac dopiero kiedy rusze z miejsca. Nie pamietam jak bylo wczesniej,ale wydaje mi sie, ze na postoju tez wskazywala aktualne spalanie. Dodam,ze z autem sie nic nie dzieje podejrzanego-pedzi jak oszalale.

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a jak jest podziałka wyskalowana? :8) . chyba w l/100km, wiec na postoju spalanie jak określisz. pozdrawiam
Opublikowano

Oczywiscie... :duh: W jaki sposob ma Ci cos sie pokazac, skoro stoisz i nie pokonujesz zadnej odleglosci? W VW czy Audi na postoju komputer pokazuje nie zuzycie w l/100km, ale w l/h. W BMW tego nie ma, wiec wskazowka wtedy po prostu nie dziala.

BTW, w ogole uwazam, ze ta wskazowka to kompletna porazka. Zamiast tego powinni dac temperature cieczy w chlodnicy, bardziej by sie przydala.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Panowie jak to wkoncu ma byc z tym ekonomizerem?Kiedy auto pracuje na postoju wskazowka ani drgnie-nawet jak przegazuje.

 

Jak stoisz w miejscu, to nawet cały bak możesz spalic, a nie pokonasz nawet centymetra. Więc jak Ci ma komputer wyliczyc spalanie "na 100km"?

 

To tak ja dzielenie przez zero. Nie da sie.

Opublikowano
Panowie jak to wkoncu ma byc z tym ekonomizerem?Kiedy auto pracuje na postoju wskazowka ani drgnie-nawet jak przegazuje. Zaczyna dzialac dopiero kiedy rusze z miejsca. Nie pamietam jak bylo wczesniej,ale wydaje mi sie, ze na postoju tez wskazywala aktualne spalanie. Dodam,ze z autem sie nic nie dzieje podejrzanego-pedzi jak oszalale.

 

prawidłowe spalanie na postoju wynosi "+nieskończoność" litrów na /100km - dlatego, że pokonujesz 0 km - prosta matematyka- jakakolwiek liczba podzielona przez 0 (lub przez liczbę która jest bliska 0 )[ w podstawówce dla uproszczenia mówili w uproszczeniu ,że przez 0 się nie dzieli] daje nieskończoność -tak więc prawidłowo wskazówka powinna chować się po prawej stronie- tak jak to robiła u mnie e36 - na postoju uciekała za 30 litrów i to było prawidłowe, to "0" na postoju w e39 jest bez sensu w ogóle.

Opublikowano
Oczywiscie... :duh: W jaki sposob ma Ci cos sie pokazac, skoro stoisz i nie pokonujesz zadnej odleglosci? W VW czy Audi na postoju komputer pokazuje nie zuzycie w l/100km, ale w l/h. W BMW tego nie ma, wiec wskazowka wtedy po prostu nie dziala.

BTW, w ogole uwazam, ze ta wskazowka to kompletna porazka. Zamiast tego powinni dac temperature cieczy w chlodnicy, bardziej by sie przydala.

Dokładnie ta wskazówka to bezsens stulecia, guzik daje i tylko denewruje, jak cały czas pokazuje 20l/100km. I tak jak pisze kolega KrzysztofP, temperatura wody byłaby 100 razy bardziej użyteczna, bo przynajmniej wiedziałoby się kiedy można już ostro pogonić, zwłaszcza diesla, który nagrzewa się zdecydowanie wolniej niż benzyna. A ten ekonomizer to chyba tylko takie nawiązanie do tradycji bo innego sensu nie widzę.

Opublikowano
...temperatura wody byłaby 100 razy bardziej użyteczna, bo przynajmniej wiedziałoby się kiedy można już ostro pogonić, zwłaszcza diesla, który nagrzewa się zdecydowanie wolniej niż benzyna...

 

Przecież masz na obrotomierzu...

Opublikowano
Szczerze? To nie zauważyłem tego, czy to jest coś na zasadzie jak w ///M, że są takie strefy różnych kolorów w zależnośći od stopnia rozgrzania motoru tylko, że całe czerwone?
Opublikowano
Oczywiscie... :duh: W jaki sposob ma Ci cos sie pokazac, skoro stoisz i nie pokonujesz zadnej odleglosci? W VW czy Audi na postoju komputer pokazuje nie zuzycie w l/100km, ale w l/h. W BMW tego nie ma, wiec wskazowka wtedy po prostu nie dziala.

BTW, w ogole uwazam, ze ta wskazowka to kompletna porazka. Zamiast tego powinni dac temperature cieczy w chlodnicy, bardziej by sie przydala.

I tu sie zgadzam calkowicie z ta ciecza.

Opublikowano
Jak stoisz w miejscu, to nawet cały bak możesz spalic, a nie pokonasz nawet centymetra. Więc jak Ci ma komputer wyliczyc spalanie "na 100km"?To tak ja dzielenie przez zero. Nie da sie.

 

No dwója z matmy, proszem Pana :mrgreen:... A nie słyszał o czymś takim jak "infinity", znaczy się "nieskończoność"???

Ekonomizer powinien jechać w górę poza skalę i z tego co pamiętam w niektórych autach tak jest. W moim BMW, pewno w pozostałych też ekonomizer zaczyna działać gdzieś tak po osiągnięciu kilku km/godz. Wcześniej pokazuje 0 (choć powinien duuużo, przy toczeniu się po centymetrze nawet nieskończoność).

 

pozdrowionka

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
No dwója z matmy, proszem Pana :mrgreen:... A nie słyszał o czymś takim jak "infinity", znaczy się "nieskończoność"???

Słyszał, ale generalnie przyjmuje się, że dzielenie przez zero jest awykonalne. :)

 

Ekonomizer powinien jechać w górę poza skalę i z tego co pamiętam w niektórych autach tak jest.

Zgadza sie. On po prostu przestaje wtedy mierzyc (przy zatrzymanym aucie), przynajmniej ten pod obrotomierzem. Ten w ukrytych testach w OBC natomiast pokazuje nadal zużycie w litrach na godzinę.

 

Jest tez taka sytuacja, ze ekonomizer prawidlowo pokazuje zuzycie jako 0l/100km - wtedy kiedy jedziemy na biegu (w manualu), ale nie dotykamy gazu a obroty sa powyzej jakiegos tam poziomu. Wtedy faktycznie paliwo jest odcinane i silnik nie spala nic.

Opublikowano
[...]Jest tez taka sytuacja, ze ekonomizer prawidlowo pokazuje zuzycie jako 0l/100km - wtedy kiedy jedziemy na biegu (w manualu), ale nie dotykamy gazu a obroty sa powyzej jakiegos tam poziomu. Wtedy faktycznie paliwo jest odcinane i silnik nie spala nic.

 

Zawsze wtedy jak hamujesz silnikiem. Paliwo jest wtedy odcięte, a auto (o dziwo :mrgreen:!!!) jedzie z jakąś prędkością... No i z matmy wychodzi, że 0 l/godz. przy prędkość np. 100 km/godz. to 0 l/100 km... I właśnie tego wszystkim życzę i nie tylko z góry :mrgreen: .

 

A Kolega Pete mam nadzieję nie obraził się za dwóję z matmy???

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja uważam, że ekonomizer w BMW to super rzecz, szczególnie że jest analogowy. Bardzo często człowiek bez sensu trzyma gaz głebiej niż powinnien, szczególnie, że często nie zmienia to nic poza zwiększonym spalaniem, a spojrzenie na tę wskazówkę od razu daje orientację, że można troszkę odpuścić. Generalnie uczy ekonomicznej jazdy i wg mnie jest to super sprawa.

 

A co do pokazywania zera na postoju.. po prostu wtedy ten wskaźnik jest wyłączony i tyle, bo co ma pokazywać jak auto stoi? Nie wiem po co ta filozofia czy pokazuje zero czy maks.. co za różnica?

Opublikowano
[...]A co do pokazywania zera na postoju.. po prostu wtedy ten wskaźnik jest wyłączony i tyle, bo co ma pokazywać jak auto stoi? Nie wiem po co ta filozofia czy pokazuje zero czy maks.. co za różnica?

 

To nie filozofia, a wyjaśnienie przyczyn dla których ekonomizer pokazuje nieprawdę...

I przyznaję Ci, że ekonomizer "analogowy" jest super wynalazek. I rzeczywiście uczy (oczywiście tych, którzy są tym zainteresowani) ekonomicznej jazdy.

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Co mam na obrotomierzu??

Aktywny RedLine

 

Chyba jestem mało spostrzegawczy, albo w moim modelu tego jednak nie ma? :( e60 520d, 2008 rok

Nie dziwie się, bo ja też tego nie widzę, ale od tego posta nie byłem w aucie i nie przyglądałem się dokładnie. Niech ktoś napisze dokładnie gdzie to się wyświetla :modlitwa:

Opublikowano

zapal zimny silnik i zobacz dokąd sięgają czerwone kreseczki poza tarczą obrotomierza. Następnie pojeździj trochę i ponownie zobacz dokąd sięgają...

 

z tym ze tego można jedynie wyczytać czy silnik jest rozgrzany czy nie. czy przegrzany już nie można. ale z drugiej strony jeżeli sięprzegrzeje to sam powinien wejśc w tryb awaryjny i w skrajnym przypadku się wyłączyć.

 

Jeżeli zaś chodzi o ekonomizer, to super sprawa... szczególnie jeżeli ktoś ma automat. Przy przyspieszaniu dodaj gazu tyle ile uważasz, a następnie lekko upuść gazu i zobacz o ile mniej będziesz spalał bez wpływu na prędkość przyspieszania. Choć ja tego nauczyłem się w Jagu bez ekonomizera... po prostu kieszeń mnie nauczyła ;)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.