Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miałam awarie auta. Do mechanika dojechałam na lawecie i okazało się że do regeneracji turbina i katalizator do wymiany. Jestem z gdańska i mam auto z 2002r e46 320d automat. Bardzo je lubię i wolałabym naprawić. Pytanie dotyczy kosztów. Jaka jest cena regeneracji turbiny i cena katalizatora. Jak się domyślacie za wiele o tym nie wiem a nie chcę przepłacić... Jeśli koledzy byli by tak uprzejmi:)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A wiec tak:olej poszedł przez katalizator. Sytuacja była tak że coś strzeliło z rury i biały dym na drodze. Sprawdzając stan oleju znacznie spadł. Mechanik powiedział że katalizator do wymiany i cena 2 tys a turbina nowa jest bardzo droga bo koszt około 6tys......
Opublikowano
czyli co z tym katalizatorem...? myślisz że jest sprawny? bo bez jeździć to raczej się nie da. pomóżcie bo już sama nie wiem. a cena za turbinę którą podałeś to nowa część czy po regeneracji?
Opublikowano

nawet jak kat to smieci(choć nie sądze) to nie musisz odrazu kupwac nowego, mozesz jezdzic bez kata az sobie uzbierasz na niego :P i zobaczysz moze lepiej ci ciagnie bez kata :8)

pozdr

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

W ASO W Hamburgu kosztuje 1150,a ja kupilem za 750€-nowa z gwarancja poprzez kolege ktory ma warsztat samochodowy ,mysle ze i wPolsce cena bedzie podobna jezeli ktos wie co i gdzie,moze ktorys z forumowiczow poda ci jakas wskazowke gdzie mozna dostac turbo za rozsadne pieniadze(poszukaj na forum),kat zostaw w spokoju ale po wymianie turba zalecam zajrzec tez do odmy u mnie byla zawalona wiec wymienilem,a olej ktory masz teraz w ukladzie wydechowym wypali sie raz dwa i bedzie ok

http://images33.fotosik.pl/325/e13c7b5552233246m.jpg

Opublikowano
z tego co zdążyłam się zorientować jednak warto wymienić katalizator ponieważ okazało się że turbina do niczego się nie nadaje i :( muszę kupić nową. ale może nie będzie tak źle. a żeby i ta nowa za szybko nie padła mechanicy zgodnie mówią "wymień katalizator". teraz kwestia ceny tej turbiny......
Opublikowano
no wiec wymienilam turbine,katalizator plus takie rzeczy jak wszystkie filtry i olej.mam pytanie jesli chodzi i dym z rury wydechowej?czy dlugo te resztki oleju beda sie wypalac czy juz mam sie znowu zdenerwowac ze cos jest nie tak...i pytanie numer dwa:o co chodzi z tym swistem pod maska?po wymianie turbina musi tak wyc?
Opublikowano

ZaŁożyli Ci nową turbinę i świszcze? Trochę dziwne, choć w aucie mojej mamy też gŁośno pracuje regenerowana.

Trzeba sprawdzić czy wszystkie poŁączenia są szczelne, ponieważ turbina wytwarza duże ciśnienie i gdzieś może ono uciekać.

 

Olej będzie się dość dŁugo wypalaŁ. Katalizator powinno się wymienić ponieważ przypchany powoduje zmniejszenie szybkości wylotu spalin i przez to zwiększenie się temperatury pracy turbiny. To może ją zniszczyć.

Opublikowano

a ja katalizator wywaliłem, auto troszeczke lepiej ciągnie a zmian w głośnosci nie ma w ogóle. a co do turbiny to powinna wydawac delikatny świst ale bez przesady. zeby nie było czasem tak, ze zapłaciłas za nową turbine a wcisnęli Ci regenerowana :( niestety takie sytuacje sie zdarzają.

 

pozdrawiam!

Opublikowano

Niestety, ale turbospreżarki w BMW są tak skonstruowane, że jak się zepsują to trzeba zmienić na nową - próby regeneracji kończą się różnym skutkiem - najczesciej takim, że regeneracja = wyrzucenie pieniedzy w błoto. Fakt, że przychodzi z regeneracja jak nowa nieświadczy o tym, że bedzie dobrze pracowała. To bardzo delkatna czesc, która raczej do parametrów fabrycznych nie wróci.

 

Producent tyle dodaje od siebie....

 

Awaria turbosprężarki Garrett VNT – czy da się ją naprawić?

 

 

Turbosprężarki Garrett VNT są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Wyglądem pozornie przypominają tradycyjną turbosprężarkę, jednak materiały, z których są wykonane poszczególne podzespoły i zastosowane w nich rozwiązania technologiczne (chronione patentem) znacznie odbiegają od tych stosowanych w starszych konstrukcjach.

 

Zaawansowana konstrukcja to jednak nie wszystko. Żadna jednostka nie będzie prawidłowo funkcjonowała bez odpowiedniego ustawienia i regulacji, co wbrew pozorom nie jest łatwe do zrobienia bez specjalistycznej wiedzy i odpowiednich maszyn. Chodzi tu głównie o ustawienie minimalnych i maksymalnych wartości przepływu spalin, które kierowane są na wirnik. Na dzień dzisiejszy tylko producenci turbosprężarek za pomocą precyzyjnego urządzenia do pomiaru przepływu gazów są w stanie odpowiednio wyregulować daną jednostkę, aby ta mogła osiągać odpowiednie dla niej wartości ciśnienia doładowania i wydajności. Parametry te są różne dla każdego numeru referencyjnego turbosprężarki, co wiąże się z zastosowaniem w różnych typach silników.

 

Każdy z powyższych kroków jest niezbędny do zapewnienia optymalnych osiągów turbosprężarek Garrett VNT i w najmniejszym nawet stopniu nie może być zlekceważony.

 

W związku z powyższym turbosprężarki Garrett VNT nie mogą być naprawiane. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek.

 

Turbosprężarki Garrett VNT można rozpoznać po literze „V” w oznaczeniu na tabliczce znamionowej np. GT1544V

 

 

 

Dlaczego nie można regenerować VNT?

 

 

Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja „zmiennej geometrii” może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

 

· Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,

 

· Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,

 

· Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,

 

· Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,

 

· Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,

 

· Głośna praca turbosprężarki,

 

· Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji.

 

 

 

Z danych statystycznych zebranych z wielu zakładów naprawiających w/w turbosprężarki wynika że ilość niedomagań silników związanych z turbosprężarkami VNT wzrosłaznacznie w stosunku do turbosprężarek o tradycyjnej konstrukcji. Wynika to ze zmiany parametrów regulacyjnych zmienionych w trakcie naprawy i braku możliwości ponownej prawidłowej regulacji i synchronizacji z silnikiem.

 

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, dbając o interesy właścicieli pojazdów, w których zamontowano tego typu turbosprężarki oraz w celu ochrony przed ingerencją w opatentowaną technologię firmy Honeywell, będą dostarczane tylko nowe turbosprężarki Garrett VNT. Producent zapewnia dostępność popularnych referencji u wszystkich autoryzowanych dystrybutorów na świecie.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
z nowosci to juz nie dymi z rury ale ktos mnie nastraszyl ze to nie do konca moze byc dobrze.albo olej juz sie wypalil bo bylo go niewiele albo cos sie tam znowu cudownie zatkalo.turbina swiszczy mniej i jest ciszej i z tego co wiem jednak jest to turbina regenerowana tzn ze obudowa jest regenerowana a wszystkie czesci wewnatrz sa nowe.jednak przygoda sie nie konczy.auto traci moc...na poczatku rozpedza sie ok.po okolo 10 km traci moc i nie idzie wogole.troche tak pojedzie i znowu odzyskuje sile.po kolejnych okolo 20 km siada znowu.czy to swiadczy ze cos jest nie tak z silnikiem i zalaczaja sie jakies systemy bezpieczenstwa czy to bledy w komputerze ktore wystarczy wykasowac?
Opublikowano

Witam

Napisz ile zapłaciłeś za turbinę, bo nowa u przedstawiciela Garrett w Polsce kosztuje w granicach 3 tys.

Pojedz na kompa, bez tego się nie da w takich samochodach, może padł Ci przepływomierz, może turbo jak jest po regeneracji, może być wiele rzeczy, nawet jakaś błachnostka.

Pozdrawiam
Opublikowano
z nowosci to juz nie dymi z rury ale ktos mnie nastraszyl ze to nie do konca moze byc dobrze.albo olej juz sie wypalil bo bylo go niewiele albo cos sie tam znowu cudownie zatkalo.turbina swiszczy mniej i jest ciszej i z tego co wiem jednak jest to turbina regenerowana tzn ze obudowa jest regenerowana a wszystkie czesci wewnatrz sa nowe.jednak przygoda sie nie konczy.auto traci moc...na poczatku rozpedza sie ok.po okolo 10 km traci moc i nie idzie wogole.troche tak pojedzie i znowu odzyskuje sile.po kolejnych okolo 20 km siada znowu.czy to swiadczy ze cos jest nie tak z silnikiem i zalaczaja sie jakies systemy bezpieczenstwa czy to bledy w komputerze ktore wystarczy wykasowac?

 

Napisałem powyżej, że regeneracja w przypadku turbin w 320d praktycznie w 100% się nie sprawdza. Wyzej wkleiłem opis producenta, ktoremu wiadomo zeleży na sprzedaży produktu nowego, ale po przeczytaniu w/w tekstu mozna dojsc do wniosku opisanego w pierwszym moim zdaniu.

Z tego co ja wiem turbina nie powinna świszczeć ani piszczec, tylko dmuchać przyjemnym dla ucha dzwiekiem.

Czesto sie tak zdarza, że chcąc zaoszczedzic, robimy regeneracje, ktora sie nie sprawdza - potem dylemat regenerowac znów? szukac uzywanej?

Strategia bezsensowna.......

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano

jesli chodzi o problem z brakiem mocy to jutro jade wlasnie wszystko sprawdzic na komputerze.zobaczymy...za turbine zaplacilam 1.900.i niestety to nie jest nowa turbina ale za nowa jak uslyszalam 6 tys to zwatpilam.biorac pod uwage ze wymieniany byl katalizator za kolejne 2tys to nie dziw sie ze na nowa turbine za 6tys podziekowalam...

a skad te turbiny za 3tys?i w takim razie ile powinna kosztowac taka oryginalna turbina?

Opublikowano
eliza_diana - 6k PLN usłyszałaś pewnie w ASO BMW. U przedstawicieli Garretta nowa turbina do 320d kosztuje ok 3-3,5k PLN.
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

wiecie...problem w tym ze teraz to juz po temacie bo turbina jaka jest taka jest ale jest juz wymianiona.zobaczymy jak bedzie sie auto sprawowac.po prostu szkoda ze wczesniej nie wiedzialam.jednak zanim na dobre auto bedzie sprawne turbina musi isc do wyregulowania.dzis bylo podlaczone do komputera i jest za duze cisnienie.wiec perfect nie jest.lepiej trzymajcie kciuki zeby to byla moja ostatnia wizyta w warsztacie...

jedyna dobra wiadomoscia jest to ze oprocz tego w autku wszystko inne gra.

Opublikowano

Życze Ci powodzenia z całego serca z tym zamieszaniem, ale wyregulować turbinę nie bedzie tak łatwo, a jestem prawie pewien, że nikt do parametrów fabrycznych jej nie przywróci (choć zapewne stwierdzą, że zrobili wszytsko idealnie...)

Pewnie zbyt długa dla Ciebie to lektura, ale zacytuje jeszcze raz co producent ma na ten temat do powiedzenia.... Odnieś to do swojego przypadku... Zbyt duże ciśnienie doładowania........

 

Dlaczego nie można regenerować VNT?

 

 

Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja „zmiennej geometrii” może potencjalnie spowodować poważne problemy po zamontowaniu w pojazdach takie jak:

 

· Konflikt z elektronicznym układem zarządzającym pracą silnika,

 

· Zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika, powodujące znaczne pogorszenie jego osiągów oraz wzrost emisji spalin,

 

· Powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalania, która może doprowadzić do uszkodzenia turbosprężarki i silnika,

 

· Zbyt wysokie ciśnienie doładowania, spowodowane przekroczeniem dopuszczalnych obrotów turbiny, co może spowodować pęknięcie koła kompresji i uszkodzenie silnika,

 

· Gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujący uszkodzenie silnika,

 

· Głośna praca turbosprężarki,

 

· Znacznie zwiększona toksyczność spalin w kontekście wymogów środowiskowych wyeliminuje pojazd z eksploatacji

 

 

Sam wiem ile kosztuje to zamieszanie, gdy kazdy mechanik gada co innego i co w aucie wymienic, ale ucząc sie na błedach już wiem, że takie oszczednosci w podobnych przypadkach kosztują dwa razy wiecej niż kupno czesci nowej oryginalnej.

 

P.S.

Gdy chcialem regenerowac swoja krzykneli koło 2,2tys :duh:

Używana kosztowała ok 1,5tys :duh:

Kupiłem nową (ponad rok temu) za 3,8tys :roll: (gdy zakładasz w ASO masz 2 lata gwarancji!!) - teraz ceny koło 3tys... :roll2:

Pozdrowienia

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Opublikowano
dzieki za mile slowa.z lepszysz wiadomosci wiem tyle ze turbina jest ok i nie trzeba jej wyjmowac i nigdzie odsylac tylko wystarczy cos podregulowac i powinno byc si!naprawa podobno trwa 10 minut.optymistka ze mnie...wszystko sie okaze w pon.wiec nie puszczac kciukow!
Opublikowano
slabo trzymaliscie kciuki... a teraz powiedzcie mi ile moze kosztowac nowa glowica do silnika?okazalo sie ze auto kiedys musialo niezle w kosc dostac... 320d compact 2002
Opublikowano

Myślę, że warto popytać w Trójmieście o dobrego mechanika, który realnie oceni to Twoje auto i sens ewentualnej naprawy. Może bardziej będzie opŁacaŁo się wstawić nowy silnik.

 

BTW pomyśl o silniku benzynowym, oczywiście przy zmianie auta

Opublikowano
slabo trzymaliscie kciuki... a teraz powiedzcie mi ile moze kosztowac nowa glowica do silnika?okazalo sie ze auto kiedys musialo niezle w kosc dostac... 320d compact 2002

 

Turbo, katalizator, głowica....... ? :duh:

Za kasę włożoną w czesci powyżej masz juz cały silnik!

Nie wiem gdzie Ty auto serwisujesz, ale zmień szybko tych "cudotwórców"

co regulują turbinę po regeneracji, założoną już w aucie..... :duh:

Naciagacze...

:worried: :worried:

Car Detailing - zrób to z Nami :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.