Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. mam problem z moim BMW. wymieniłem olej w silniku po odpaleniu i odczekaniu jakieś 10 min uzupełniłem na max po 10 min znów sprawdziłem i było idealnie na max yeraz mija tydzień od wymiany i jest jakiś 1 cm ponad max. niewiem co jest :( silnik 1.8 iS M44 z 1996r przebieg 180 tys. miał ktoś taki przypadek??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba było sprawdzić stan oleju po kilku godzinach postoju, a nie po 10 min i za raz dolewka. Olej nie zdążył spłynąłć z silnika i stąd ten problem. Rano po nocy sprawdź stan oleju, strzykawa i wężyk paliwowy w rece i odsysamy nadmiar oleju przez bagnet.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli faktycznie przybywa oleju to trzeba sprawdzić czego ubywa.?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam. mam problem z moim BMW. wymieniłem olej w silniku po odpaleniu i odczekaniu jakieś 10 min uzupełniłem na max po 10 min znów sprawdziłem i było idealnie na max yeraz mija tydzień od wymiany i jest jakiś 1 cm ponad max. niewiem co jest :( silnik 1.8 iS M44 z 1996r przebieg 180 tys. miał ktoś taki przypadek??

 

Jeśli masz M44 to nie 1,8 a 1,9L :D

A co do wzrostu poziomu hmmm-jeśli odczekałeś te 10minut to spłynęło trochę i raczej to nie spowodowało podniesienia się poziomu aż o 1cm.

Spuść trochę oleju bo 1cm ponad poziomem to za wiele, i jeździj i sprawdzaj często poziom - jeśli znowu magicznie przybędzie to może płyn chłodzący się tam dostaje czy benzyna-nic innego już chyba nie może.

A może po prostu auto nie było dobrze wypoziomowane jak sprawdzałeś, albo nalewałeś i dlatego coś takiego jest?

 

aaa i właśnie tak jak kolega wyżej-ile wlałeś tego oleju?

Opublikowano
I uważaj na takie sytuacje w przyszłości, bo inaczej silnik Ci się rozszczelni pod wpływem ciśnienia oleju i Ci będzie ciekło.

 

BMW to nie alfa... :twisted2:

 

jak wlaejesz nadmiar oleju....auto przepali ...chyba że silnik kaput juzjest to wtedy poleci uszczelkami...ale zazwyczaj przepala... oczywiście nie jakies tam litry..

Opublikowano
Wczoraj zrobiłem że stan był ma maxa do tej pory zrobiłem jakieś 500 km i stan znów sie zwiększył :( i albo mi sie wydaje ale czuć benzyne w oleju i jest jakiś żadszy :( którędy może sie tam bęzyna dostawać??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Leje ci wtryskiwacz.

Benzyna spływa przez pierścienie tłokowe do miski olejowej.

Na dłuższy czas jest to o tyle groźne , że ten cylinder gdzie leje wtryskiwacz jest słabo smarowany bo benzyna spłukuje olej z gładzi cylindra.

A naprawa to tylko wymiana wtryskiwaczy i oleju.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba wymontować listwę ale musi być podłączona.

Trzeba na rozruszniku obserwować czy wszystkie wtryski dają taki sam kształt stożka paliwa.

Następnie trzeba wyłączyć rozrusznik ale pozostawić włączony zapłon i obserwować czy w ciągu minuty nie wykapie z któregoś więcej niż jedna kropla.

To jest opis sprawdzania zaczerpnięty z książki " sam naprawiam"

 

Ale jeszcze mi do głowy przychodzi czy to nie wina lambdy która może cały czas pokazuje zbyt ubogą mieszankę i komp wzbogaca mieszankę ile tylko może.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
I uważaj na takie sytuacje w przyszłości, bo inaczej silnik Ci się rozszczelni pod wpływem ciśnienia oleju i Ci będzie ciekło.

 

 

 

jak wlaejesz nadmiar oleju....auto przepali ...chyba że silnik kaput juzjest to wtedy poleci uszczelkami...ale zazwyczaj przepala... oczywiście nie jakies tam litry..

Uszczelki są w podobnego materiału zarówno w BMW jak i w Alfie, czy Citroenie. I mają podobną wytrzymałość.
Opublikowano
zauważyłem że jest pęknięty wężyk podciśnienia z listwy wtryskowej do przeustnicy. czy to ma wpływ na dostawanie się paliwa do oleju?? tylko że jak założe dobry wężyk to zaczynają obroty falować :(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zauważyłem że jest pęknięty wężyk podciśnienia z listwy wtryskowej do przeustnicy. czy to ma wpływ na dostawanie się paliwa do oleju?? tylko że jak założe dobry wężyk to zaczynają obroty falować :(

 

Wężyk koniecznie wymień na nowy. On decyduje o ciśnieniu paliwa w listwie.

Może powodować lanie wtrysków.

Falowanie obrotów to już inna sprawa i możliwe , że samo ustąpi jak troszkę pojeździsz.

Albo zresetuj komputer < tylko prawidłowo>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Poziom oleju już sie unormował po wymianie wężyka na listwie a na falujacych obrotach da sie jeździć :) narazie nie chce mi sie z tym robić :) dziękuje za pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Doradzam jeszcze wymianę oleju bo ten który masz jest raczej nasycony benzyną.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.