Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Teraz to juz napewno nie alternator zreszta jest nowy ale przez jakis czas byl spokoj i napiecie wmiare dobre az do dzis zmierzylem napiecie rano wynioslo 11,88 kiedy wczesniej oscylowalo 12,60.Mierzylem na wylaczonym silniku w czasie spoczynku i wynislo 11,88 a kiedy odpalilem silnik zaraz skoczylo do 14,30 i zaczelo stopniowo opadac ale to chyba normalne.Przejechalem 25 km i znow postanowilem zmierzyc na wylaczonym silniku i wtedy wynosilo 12,80 czyli ladownie jest (dodam ze na wlaczonym silniku w tym momecie bylo 14,00).Cos kradnie mi prad kiedy auto stoi i juz nie wiem co mam zrobic bo mechanik tez juz nie wie caly czas twierdzil ze to alternator ale juz jest nowy.Prosze o pomoc.
Opublikowano
Jeszcze sie chcialem zapytac gdzie znajduje sie modul cetralnego zamka bo wycztalem ze ludzie mieli z tym takie problemy a moj cetralny tez ostatnio szwankuje tzn nie zamykaja sie drzwi pasarzera i musze je kluczykiem zamykac moze to to co o tym sadzicie?
Opublikowano

zacząłbym od mierzenia napięcia przy włączonym silniku, pod obciążeniem i bez niego (światła, klima, radio)

1) bieg jałowy

2) przy 3000RPM

Opublikowano

W szereg z akumulatorem włączasz amperomierz i mierzysz prąd przy wyłączonym aucie i zamkniętych drzwiach(żeby oświetlenie i lampka na tablicy się nie świeciła). Normalnie jego wartość nie powinna przekraczać 70mA. Jeśli masz dużo więcej to odłączasz poszczególne obwody lub urządzenia (alternator, centralka zamka, alarmu, radio, syrenka z własnym akumulatorkiem, sprawdzić przy włączonym i wyłączonym alarmie, zamkniętym i otwartym centralnym itp.) i patrzysz czy wskazanie spada. Pamiętaj, że w momencie np zamykania auta z pilota siłowniki i ew mrugające kierunki pobierają znaczny prąd i jeśli będziesz miał w tym czasie ustawiony jakiś mały zakres w mA to poleci bezpiecznik w mierniku lub miernik jeśli będzie to model za 20 zł z Biedronki;)

Pozdrawiam i powodzenia.

Opublikowano
bo mechanik tez juz nie wie caly czas twierdzil ze to alternator

 

ZMIEŃ MECHANIKA!!

 

z tego co piszesz to ładowanie masz prawidłowe wiec alternator odpada... Sprawdz jak "-monter-" radzi pobór prądu...ma miec nie wiecej niż 0,05 A

 

tutaj znajdziesz przyczyne....

 

Jeżeli wszystko bedzie oki to prawdopodobnie akumulator masz padniety...wiele razy rozladowany akumulator nie przyjmuje juz pradu ladowania i kazde uruchomienie auta powoduje jego rozladowanie a alternator nie naladuje go bo aku nie przyjmuje juz tyle pradu co powinien.... a to ze po zgaszeniu auta masz napiecie 12,80 nie znaczy ze aku jest naladowany w 100% zgas auto sprawdz napiecie (bedzie 12,80 jak pisales) a po 30 min sprawdz ponownie bedzie duzo mniejsze...

 

Najlepiej naladuj akumulator do pelna! (gęstosc elektrolitu ma miec 1,27-1,28 lub na koncowkach biegunów podczas ladowania powinien miec napiecie ok 16V)

pozniej sprawdz ladowanie i pobor pradu!!

 

jezeli wina akumulatora to nie naladujesz go bo bedzie sie grzal i max napiecie bedzie 14,5V podczas ladowania pradem nei wiekszym niz 2A

Opublikowano
miałem tak w Audi , po prostu podłączyłem miernik i wszystko wyłączone było , fakt , wskazywało o wiele za wiele - pobór prądu więc odpiąłem radio , nic , wzmacniacz , nie dvd , też nic monitor też nic :mad2: w koncu interfejs od navi , on zżerał prąd , odpiąłem i puściłem bo po stacyjce i OK , to coś z elektryki a nie jakiś alternator
Opublikowano
, to coś z elektryki a nie jakiś alternator

 

Stawiam albo na radio albo na lampkę w bagażniku. Często pali się z powodu złego działania wyłaczników ( w bagazniku oraz w komorze silnika ).

 

Pzdr,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W BMW jest tak, że poszczególne systemy są wyłączane w pewnych odstępach czasu po zgaszeniu auta, słychać nawet przekaźniki jak się siedzi w środku oczywiście po zamknięciu centralki. Wiec miarodajny pomiar dostaniesz dopiero po paru/nastu/ minutach.
Opublikowano
NO lampka w bagazniku nie dziala mi juz od roku chyba sie spalila a problem z pradem pojawil sie miesiac temu hmmm ale moze to to .Ale jak by to byla wina lampki to wystarczy ja wymienic czy to wina jakiegos wylacznika ktory jest powodem rozladowan i wtedy trzeba sie zajac wylacznikiem i gdzie sie znajduje taki wylacznik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.