Skocz do zawartości

plyn chlodniczy, obudowa termostatu, VISCO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam. ciekl mi plyn z obudowy termostatu. okazalo sie ze obudowa jest peknieta. zamowilem nowa i od razu chce wymienic plyn chlodniczy. zlalem stary i nie wiem czy zlecial do konca bo zlecialo ok 6l. spuszczalem to korkiem na dole chlodnicy ale wyczytalem w innym poscie ze e39 maja jeszce jakis korek na bloku silnika. czy w mojej e34 tez cos takiego jest ?????

aaaa i czy nic sie nie stanie jak narazie zaleje chlodnice woda destylowana a jak sie troszke wzbogace to od razu kupie plyn chlodniczy???

ile wogole tego plynu wchodzi do e34 520i???

pozdr

Edytowane przez wwwrona

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie znam żadnego silnika chłodzonego wodą który by nie miał korka spustowego w bloku.

U ciebie jest on pod kolektorem wydechowym.

Wygląda jak śruba która niczego nie trzyma.

Możesz dolać wody ale pod warunkiem , że musisz tylko dojechać do domu.

Na dłużej nie radzę.

Płynu jest chyba coś koło 10,5L

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a moglibyscie mi ktos pokazac to na " reolem" i wskazac ktory to ten korek pod kolektorem???

a odnosnie tej wody to chodzi mi o to aby nalac samej wody na jakis czas tzn tydzien- 2 tygodnie. narazie nie ma kasy aby kupic ponad 10l plynu chlodniczego :(

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
a moglibyscie mi ktos pokazac to na " reolem" i wskazac ktory to ten korek pod kolektorem???...

 

Element 8. to śruba zamykająca, a el. 9. to pierścień uszczelniający (warto mieć nowy w trakcie wymiany – w ASO tania sprawa)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1273&hg=11&fg=10

 

pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
a ma ktos moze 88 str z instrukcji obslugi BMW????? ja mam ta ksiazke w wersji elektronicznej a akurat ta str mi wcielo a na niej jest cos na temat plynu.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

zalozylem obudowe termostatu, zalalem plyn chlodniczy no i wzialem sie za odpowietrzanie. wszytsko poszlo ok ale jedno mnie nie ciekawi.

jak odpalilem zimne auto od razu wlaczyl sie wentylator, czy on zawsze chodzi???? (mam bmw od 2 lat az glupio pytac)

wentylator zwieksza swoje obroty wraz z podwyrzszeniem obrotow silnika (to chyba normalne) ale przy tym wydaje takie buczenie jakbym mial z 3,5l pod maska, czemu tak??????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Wentylator nie jest elektryczny. Zamontowany jest poprzez sprzęgło wiskotyczne na pompie wody. Dzięki temu prędkość obrotowa wiatraka zależy od temperatury i obrotów silnika.

 

Poczytaj o sprzęgłach wiskotycznych myślę, że zaspokoi to całkowicie Twoją ciekawość.

Opublikowano
no dobra ale co z tym buczeniem. czy moglem zle zalozyc wentylator ze wydaje takie mocne buczenie. rozumiem jakbym caly czas deptal i on by tak glosno chodzil ale na zimnym silniku, chyba cos nie tak???????????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Niestety nie ma mnie przy Twoim aucie i nie wiem czy to poprawnie jest zmontowane i czy jest sprawne. Buczenie jest pojęciem względnym. Jeśli jest inaczej niż wcześniej to możliwe że coś przekombinowałeś. Może podjedz do jakiegoś znajomka co ma większe doświadczenie.
Opublikowano

pojezdzilem po mechanikach i sie dowiedzialem tego iz cos spieprzylem :mad2: . z przodu na wiatraku jest taka blaszka a pod nia maly cypelek metalowy. niestety ja to sciagnolem i zalozylem spowrotem nie wiedzac ze to ma duze znaczenie w ukladzie chlodzenia. ponoc jakies "termo" moglo mi siasc. co wy o tym sadzicie??

objawy sa takie ze bez wzgledu czy silnik zimny czy cieply wentylator chodzi z obrotami silnika (przycisne do 4tys na jedynce to az kamienie wydmuchuje spod silnika) a powinien sie rozpedzac wraz z wzrostem temp a az tak szybkie obroty powinien lapac dopiero jak naprawde silnik bardzooo sie zagrzeje. co mam robic, jakies porady??????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
a jak jest z wiatrakiem na zgaszonym silniku??? u mnie idzie nim krecic a jak go rozbujac chce to pelnego obrotu nie zrobi, czy nie powinno byc lzej????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

i jak jest z tym wiatrakiem??????????????

czy naprawa visco jest mozliwa czy w gre wchodzi tylko wymiana????????

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Teoretycznie, niby są jakieś firmy co wymieniają olej w wisku. Czy to działa ile kosztuje ? Chyba gra nie warta świeczki. 200zł i masz nowe wisko BEHR Hella. Wystrzegałbym się tanich zamienników. Może forumowicze mają lepsze doświadczenia z tanimi wiskami.
Opublikowano
Logiczne jest że przy rozgrzanym silniku chwilę po wyłączeniu zapłonu visco będzie obracało się z małym oporem jeśli silnik jest zimny będzie obracało się lekko.Jeżeli ten bolczyk pod blaszką bimetaliczną jest na miejscu możesz spróbować założyć blaszkę w to samo miejsce podgrzać ją delikatnie opalarką i zobaczysz czy naciska na bolczyk jeśli tak to składaj i obserwuj może coś z tego będzie.
Opublikowano

a u mnie czy zimny czy cieply to chodzi z lekkim oporem. tak jak pisalem predzej jak nim zakrece to pelnego obrotu nie zrobi.

nie wiem czy dobrze rozumuje ale visco zalacza sie dopiero jak ten bolczyk dotchnie blaszki??? u mnie on nie odtyka a visco chodzi, moze zle ten bolczyk wsadzilem.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
jak sciagalem wentylator to polozylem go na boku, slyszalem ze to niedobrze??? powinienem je postawic w pionie???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
a powiedzcie mi jeszcze co zrobic z obudowa termostatu????? to przez nia cala ta szopka!!! myslalem ze juz nie cieknie a tu patrze na drugi dzien i znowu sopelki wody sie zbieraja. zrobilem to chlopskim sposobem (tekturka ladnie wycieta jako "uszczelka" i silikon wysokotemp) a tu dalej cieknie :mad2:

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Tekturkę wyrzuć, połóż najlepiej na szybie drobnoziarnisty papier ścierny i splanuj delikatnie powierzchnię obudowy termostatu którą przylega do głowicy, z głowicy usuń resztki silikonu wyczyść dokładnie powierzchnię do której ma przylegać obudowa termostatu i wtedy złóż na cienkiej warstwie samego silikonu.
Opublikowano

U mnie też ciekło z obudowy termostatu i mechanik mi powiedział, że one lubia pękać nawet jak pęknięcia są minimalne to będzie ciekło i wymienił mi obudowę na nową (stara nie była pęknięta ale jak już była nowa to ją założyliśmy) jest w niej jeszcze uszczelka która była zużyta a do tego porobiły się wżery na głowicy w miejscu gdzie ciekło (ktoś widocznie wlał kiedyś trochę zwykłej wody no i klops). Mechanik wszystko dokładnie wyczyścił położył uszczelkę na dodatkowy silikon i wtej chwili nie cieknie jest ok. U mnie jesze wymieniana była pompa wody ale to inna sprawa. Sprawdź u siebie dokładnie miejsce na głowicy gdzie przychodzi uszczelka i dokładnie wyczyść, zobacz czy nie ma wżerów, przed włożeniem uszczelki do obudowy wciśnij tam trochę specjalnego silikonu i to samo zrób na zewnątrz uszczelki ewentualnie w miejscach jakiś nierówności dodatkowo. Jeśli wżery nie są duże to powinno się udać.

Jeśli zakładasz starą obudowę to ją dokładnie obejrzyj zwłaszcza miejsce gdzie styka się z głowicą czy nie ma pęknięć.

Pozdrawiam

Opublikowano
zalozylem nowa i dalej cieknie. w przyszlym tygodniu biore sie za sprawdzenie/wymiane visco wiec od razu sciagne jeszcze raz obudowe i postaram sie jeszcze raz staranniej ja przykleic.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.