Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

 

Mam pytanie czy ktoś może opisać jak odróżnić oryginalne klocki Ate od podrób Ate których podobno jest pełno na rynku. Ostatnio kupiłem do swojej E34 komplet klocków Ate i przednie były "Made in Italy" a tył "Made in USA". Ponadto na klockach "Made in Italy" brak wybitego logo Ate, jest tylko nadrukowane komputerowo logo i jakieś numery. Z kolei klocki "Made in USA" mają wybite logo Ate ale na wygląd są gorzej zrobione od tych włoskich.

 

Miałem też w ręku klocki FERODO Premier od Peugeota 206 i powiem, że FERODO były o wiele lepiej wykonane (bardziej dokładnie) od Ate.

 

Jak to jest z tymi klockami Ate ???

 

Dzięki, pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano

Heja :)

 

Dzisiaj kupiłem w salonie BMW w Berlinie oryginalne klocki hamulcowe do mojej E34 540 i ... oczywiście są to klocki firmy Jurid a obok logo BMW (przód 102 euro, tył 72 euro).

 

Na moje pytanie czy to są te same klocki co Jurid J-AS sprzedawca powiedział, że to ten sam producent, ale dla BMW są to klocki ze specjalnej serii tylko dla BMW.

 

Później pojechałem do Tip Auto...Teile (jedna z największych hurtowni motoryzacyjnych w Berlinie) i poprosiłem o klocki Jurida J-AS do mojej E34. Okazało się, że na przód Jurid nie robi wogóle klocków J-AS tylko J. Sprzedawca przyniósł mi klocki do obejrzenia (przód 53 euro, tył 30 euro) i .... oryginalne klocki z BMW są o wiele wiele staranniej wykonane niż te z Tip Auto...Teile i są wykonane w fabryce w Portugalii a oryginalne z BMW przód w Niemczech a tył w Hiszpanii.

 

Wobec powyższego jestem skłonny stwierdzić, że oryginalne klocki w tym przypadku na pewno różnią się od tych Juridów poza salonami BMW.

 

Co do klocków Ate, to proszę o Wasze opinie a ja również swoją drogą sprawdzę jakie mają w Niemczech.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Opublikowano

... a tak jeszcze z ciekawości czy ktoś może wyjaśnić dlaczego cały układ hamulcowy (węże elastyczne, kompletne zaciski, tarcze hamulcowe) oryginalnie jest Ate a klocki Jurid'a.

 

Przecież Ate też robi klocki do E34 a fabryka BMW jednak montuje Jurida zamiast Ate ???

Opublikowano

nie odpowiem na Twoje pytania, ale w tym miesiącu wymieniałem klocki w przodzie. Dałem 140zł za komplet z ATE, były bardzo solidnie wykonane (w pudełku nawet instrukcje wymiany znalazłem). Kupiłem jeszcze czujnik zużycia za 13zł

pozdrawiam

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

No to jak za darmo 103 euro za przod :( i to jeszcze ASO .

 

Jak zadzwonilem do ASO katowice z pytaniem ile klocki na przod do E39 to dostalem odpowiedz 1000 zl, i nic tu nie sciemniam, tylko taka mi dali odpowiedz.... Poprostu smiechu warte.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
No to jak za darmo 103 euro za przod :( i to jeszcze ASO .

 

Jak zadzwonilem do ASO katowice z pytaniem ile klocki na przod do E39 to dostalem odpowiedz 1000 zl, i nic tu nie sciemniam, tylko taka mi dali odpowiedz.... Poprostu smiechu warte.

 

Zawsze byłem przekonany, że w Niemczech w salonie BMW ceny są większe niż w Polsce i nigdy nawet nie zaglądałem do salonu BMW w Niemczech. Jak coś potrzebowałem tylko zawsze kupowałem w Polsce. Okazuje się, że jeśli chodzi o części zamienne i niektóre płyny eksploatacyjne to ceny średnio są 2x niższe niż w ASO BMW w Polsce, droższa jest natomiast robocizna.

Opublikowano
Chyba na to wychodzi. Jak uslyszalem 1000 zl za klocki na przod to nawet dalej nie rozmawialem, bo nie bylo o czym, 1000 to dla mnie przegiecie totalne. Kupilem chyba za cos okolo 300 zl textary i sa ok. Tylko ze za cene tych textarow mial bym w niemczech oryginaly :)
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
to w E39 są b.drogie klocki. Ja wymieniałem u nich rok temu przód i kosztowało mnie to klocki 476 a robocizna 198 zł (brutto)

 

Albo drogie albo ASO sobie taka cene krzyknelo. Nie wiem, nie dochodzilem do tego, ale napewno za klocki na przod nie dam 1000.

Za 476 to jest do przejscia cena, raczej standard. Potem myslalem ze moze podali z robocizna, ale to i tak jakos duzo wychodzilo, choc pytalem o same klocki.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie wytrzymałem (1000PLN za klocki???) i zadzwoniłem do Bawarii w Katowicach.

Nie mam Twojego VINu :mrgreen: ale klocki na przód do E39 530dA z 2001 roku (limuzyna, o touringa nie dręczyłem) kosztują 428zł plus 55zł czujnik.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Nie wytrzymałem (1000PLN za klocki???) i zadzwoniłem do Bawarii w Katowicach.

Nie mam Twojego VINu :mrgreen: ale klocki na przód do E39 530dA z 2001 roku (limuzyna, o touringa nie dręczyłem) kosztują 428zł plus 55zł czujnik.

 

I co ja mam poradzic ze tak mi powiedzieli ??

 

Tez dzownilem do bawari i na pytanie ile kosztuje klocki do E39 na przod, pan stwierdzil ze 1000 zlotych, nie spytal mnie nawet o vin !!

Widocznie poziom niektorych ludzi ktorzy tam pracuje jest na najwyzszym poziomie.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
I co ja mam poradzic ze tak mi powiedzieli ??

Teraz to już chyba nic :mrgreen: ale następnym razem możesz sobie kupić oryginalne :P

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to w E39 są b.drogie klocki. Ja wymieniałem u nich rok temu przód i kosztowało mnie to klocki 476 a robocizna 198 zł (brutto)

 

Albo drogie albo ASO sobie taka cene krzyknelo. Nie wiem, nie dochodzilem do tego, ale napewno za klocki na przod nie dam 1000.

Za 476 to jest do przejscia cena, raczej standard. Potem myslalem ze moze podali z robocizna, ale to i tak jakos duzo wychodzilo, choc pytalem o same klocki.

 

W tej chwili w aso w BERLINIE klocki do twojego modelu kosztują przód 139 euro a tył 80 euro.Plus robota to około 60-80 euro z godzinę pracy serwisanta

Opublikowano
I co ja mam poradzic ze tak mi powiedzieli ??

Teraz to już chyba nic :mrgreen: ale następnym razem możesz sobie kupić oryginalne :P

 

 

Chcialem oryginaly, co prada te nie sa zle ale co oryginal to oryginal.

 

Ale jak bys uslyszal 1000 zl, bez pytania sie nawet o vin auta, to chyba tez bys dalej rozmowy nie prowadzil bo szkoda nerwow i czasu na takich cwanikow z obslugi.

 

Powiem ci ze to nie moja pierwsza przygoda z ASO Bawaria w Katowicach. Rok temu po kupnie auta chcialem zalozyc alarm bo mi ubezpieczyc AC tylko na imo nie chcieli. Dzownilem, pan odpowiedzial ze czlowiek ktory sie w tym orietuje jest bardzo zajety i zebym zostawil numer to za chwile oddzwoni. Czekam do nastepnego dnia i znowu zadzownilem bo oni nie byli laskawi, i znowu ta sama sytuacja, to powiedzial ze juz zostawialem numer ble ble.. pan przeprosil i powiedzial zebym zostawil to oddzwonia. I jak myslisz oddzwonili ??

 

Jestem bardzo niezadowolony z ich obslugi i napewno jak nie bede musial to nie bede z ich uslug korzystal. Bo widze ze traktuja rozmowe z klientem jak jakis przymus konieczny, czuje sie czasem jak na poczcie gdzie z obslugi wieje jeszcze starymi czasami.

 

Nie mowiac o tym ze przed kupnem auta pytalem o mozliwosc sprawdzenia historii auta po numerze VIN i dostalem odpowiedz ze nie istnieje taka opcja, jedynie jak przyjde do nich z kluczykiem....

 

Dobra nie bede sie juz o Bawari rozpisywal bo nerwy mnie biora jak mysle o ich "profesionalizmie", i to wogle nie o tym temat :)

Nie wem jak oni jeszcze autoryzacje utrzymuja. Kiedys nagram ich rozmowy i wysle do jakiejs centrali to moze ich ustawia.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
... a tak jeszcze z ciekawości czy ktoś może wyjaśnić dlaczego cały układ hamulcowy (węże elastyczne, kompletne zaciski, tarcze hamulcowe) oryginalnie jest Ate a klocki Jurid'a.

 

Przecież Ate też robi klocki do E34 a fabryka BMW jednak montuje Jurida zamiast Ate ???

 

do E-39 w Niemczech sprzedają klocki Textara, które są w Polsce o wiele tansze. Trzeba zwracać też uwagę na ich twardośc, ponieważ mają 2 rodzaje - twarde i miękkie, osobiście nie polecam tych twardych ponieważ dudnia przy dużym obciążeniu termicznym..

 

pzdr.

Opublikowano
... a tak jeszcze z ciekawości czy ktoś może wyjaśnić dlaczego cały układ hamulcowy (węże elastyczne, kompletne zaciski, tarcze hamulcowe) oryginalnie jest Ate a klocki Jurid'a.

 

Przecież Ate też robi klocki do E34 a fabryka BMW jednak montuje Jurida zamiast Ate ???

 

do E-39 w Niemczech sprzedają klocki Textara, które są w Polsce o wiele tansze. Trzeba zwracać też uwagę na ich twardośc, ponieważ mają 2 rodzaje - twarde i miękkie, osobiście nie polecam tych twardych ponieważ dudnia przy dużym obciążeniu termicznym..

 

pzdr.

 

Heja :wink:

 

1) trzymajmy się tematu Panowie

2) też myślałem że klocki Jurid te z serwisu BMW i te poza ASO to to samo a po zakupie i porównaniu okazuje się, że jednak pochodzą z dwóch różnych fabryk (te z BMW są "Made in Germany" a te poza ASO są wprodukowane w Portugalii) i są inne oznaczenia.

 

Z klockami Textar może być podobnie bo też już gdzieś czytałem, że klocki do Mercedesa oryginalne są robione tylko i wyłącznie dla Mercedesa a te poza ASO to zupełnie inne klocki (inny materiał cierny). Nawet robiono testy na długość drogi hamowania i te poza ASO miały dłuższą drogę hamowania niż te oryginalne :!: :!: :!:

 

Nie twierdzę, że oryginalne części są najlepsze. Czasami o wiele tańszy zamiennik może być tej samej jakości a nawet lepszy. Jednak bardzo często masa ludzi nie widzi detali i różnych niuansów które wyróżniają oryginalne części i sprawiają, że dana część jest najwyższej jakości i nie do podrobienia co sprawia, że bardzo łatwo wydają niesłuszne opinie typu "ta część to to samo co oryginał i po co przepłacać".

 

Pozdrawiam Vikingb.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wytrzymałem (1000PLN za klocki???) i zadzwoniłem do Bawarii w Katowicach.

Nie mam Twojego VINu :mrgreen: ale klocki na przód do E39 530dA z 2001 roku (limuzyna, o touringa nie dręczyłem) kosztują 428zł plus 55zł czujnik.

 

tez nie wytrzymalem - sprawdzilem FV z marca br. z Inchape, klocki na przod 530dA 10/2001 320zl netto bez rabatu, cena euro byla wyzsza, wiec teraz powinno byc odrobine taniej

 

nie wiem skad oni wzieli 1k zl

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.