Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam jakiś czas temu odkryłem, że w aucie (E39 540i 4.4 V8) tworzy się ogromne ciśnienie szukałem szukałem i wymyśliłem, że to termostat lub uszczelka. Jako pierwszy na celownik poszedł termostat z racji łatwego (taniego) sposobu sprawdzenia. Po demontażu ciśnienie przestało pąpowac przewody (jeździłem tak przeszło miesiąc i było ok), więc pospieszyłem do FOTY po termostat (z obudową i czujnikiem), zamontowałem i... i kibel dalej ciśnienie gigantyczne. Temperatura cały czas w normie z termostatem i bez niego, pompa wody nowa. Objawy zaczęły się po montażu gazu. Jeden z gazowników powiedział ze to może byc LPG, które dostaje się przez parownik, do wody. Odłączyłem to wszystko w cholere i nic. Nie mam pomysłu co się dzieje ale wydaje mi się że gdyby była to uszczelka lub głowica to nawet po wyjęciu termostatu ciśnienie by rosło a tym czasem nic. Jakiekolwiek wskazówki mile widziane Edytowane przez Boboszef

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
....Nie mam pomysłu co się dzieje ale wydaje mi się że gdyby była to uszczelka lub głowica to nawet po wyjęciu termostatu ciśnienie by rosło a tym czasem nic. Jakiekolwiek wskazówki mile widziane

 

U mnie to był korek w zbiorniku wyrównawczym. Sprawdź czy drożny jest wąż nadmiarowy.

Opublikowano
Czy owy wąż znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym ? Myślę jednak że to nie będzie to bo bez korka na ciepłym silniku wybija wodę jak źródło artezyjskie no i ten termostat....

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Czy owy wąż znajduje się pod zbiorniczkiem wyrównawczym ? Myślę jednak że to nie będzie to bo bez korka na ciepłym silniku wybija wodę jak źródło artezyjskie no i ten termostat....

 

Dziwne to jest...bez termostatu wszystko ok, z termostatem cuda..czy w tym zdaniu jest zawarta odpowiedź? :D

Tak na poważnie jeśli masz zamiar zmieniać termostat to tylko Wahler.

Jeśli wykluczasz termostat to albo masz walniętą głowicę albo uszczelkę albo tuleję cylindra - nie życzę żadnej z tych rzeczy.

Płyn wywala po dokręceniu na gorącym cały czas czy wywali ileś tam i koniec? Jeśli wywali trochę i się uspokaja to odpowietrz porządnie układ i zmień ten nieszczęsny korek. Wężyka nadmiarowego musisz poszukać w okolicach zbiorniczka, wiem jak jest w 530D nie wiem jak u Ciebie to wygląda.

Opublikowano
Termostat oryginalny BMW bo do tego roku nie występują zamienniki. A wodę wywala całymi litrami litrami. Nie jest to raczej kwestia odpowietrzenia.

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Termostat oryginalny BMW bo do tego roku nie występują zamienniki. A wodę wywala całymi litrami litrami. Nie jest to raczej kwestia odpowietrzenia.

 

No to nie mam pomysłu, ale jak bez termostatu wszystko jest ok to na nim bym się skupił.

Opublikowano

Z tego co się oriętuję to BMW ma ciśnieniowy układ chłodzenia . Sprawdz na zimnym silniku czy poziom płynu zawiera się mdzy min-max. Może gazownik za dużo dolał przy montażu. Jeśli tak to zakręć korek i jeździj. Przewód do chłodnicy na gorącym silniku musi być twardy (bo płyn pod wpływem temperatury się rozszeża). Jeżeli nie wywala płynu przez korek na chłodnicy ani nie pękają węże gumowe to wszystko jest OK. Jeżeli wywala przez zakręcony korek to są dwie opcje: 1. Bijąca kompresja w układ- uszczelka pod głowicą

2. Płyn chłodniczy się gotuje (przegrzewanie) - sprawedz temperature na teście 7 - nie powinna przekraczać 98.

Opublikowano

ciśnienie jest i musi być -było o tym już nie raz- po prostu 10 litrów gorącego płynu musi zwiększyć objętość

no a co do jazdy bez termostatu to podejrzewam że jednak silnik wtedy nie uzyskuje takiej temperatury jak z termostatem dla tego też węże miększe

no i pamietaj że przy eksperymentowaniu z jazdą bez termostatu musisz zatkać kanał w głowicy (ten który normalnie zamyka termostat po całkowitym otwarciu) bo inaczej popęka głowica bo nie jest całkowicie chłodzona

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Prawdopodobnie wszystko jest ok. Tak jak piszą poprzednicy, M62 ma układ chłodzenia ciśnieniowy, regulatorem ciśnienia w układzie jest korek chłodnicy ustawiony na 2 bary. W M62 zastosowano dynamiczny termostat z grzałką sterowaną przez komp. Normalnie termostat otwiera się przy 105 stopniach, przy mocno obciążonym silniku zmienia temp. otwarcia poprzez grzałkę. Więc prawidłowo jest iż bez termostatu masz niższe ciśnienie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Nie tylko płyn wywala... Po 5 minutach na chodzie w układzie jest tyle powietrza, że odpowietrznikiem schodzi kolejne 5 minut.

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Eureka zrobione!!! Nowy wąż i bardzo żmudne odpowietrzanie (ok godziny) wystarczyło. Wszystko wina instalacji gazowej. Bez termostatu bardzo łatwo odpowietrzyc układ natomiast z nim to przekleństwo. U mnie pomogło dopiero ściąganie wszystkich węży i wypuszczanie z nich powietrza. W razie jakichś pytań na privata.

" _______

/________\

OO=[][]=OO > ///M-POWER

[#]--------[#]

Opublikowano
Eureka zrobione!!! Nowy wąż i bardzo żmudne odpowietrzanie (ok godziny) wystarczyło. Wszystko wina instalacji gazowej. Bez termostatu bardzo łatwo odpowietrzyc układ natomiast z nim to przekleństwo. U mnie pomogło dopiero ściąganie wszystkich węży i wypuszczanie z nich powietrza. W razie jakichś pytań na privata.

a próbowałeś metodą ściskania węży czy tylko odpowietrznikami ?

Opublikowano

Tak to jest z tymi gazownikami.

Miałem podobne problemy w innych samochodach po zainstalowaniu gazu.

Bejcy nigdy nie gazowałem , bo szczerze mówiąc moim zdaniem to profanacja :jawdrop: , chyba że się jeździ jakąś 4-cylindrówką , to raczej nie jest BMW , tylko BMW podobne. Sory że tak pisze ale BMW to jak sama nazwa wskazuje BAWARSKA FABRYKA SILNIKÓW , a samochody , motory czy samoloty i statki to tylko rzeczy które są napędzane tymi wspaniałymi silnikami :D , a 4 cylindry w żadnym wykonaniu nie będzie wspaniałym silnikiem , to lepsze lub gorsze pierdziawki :norty:

 

A dlaczego narzekam tu na gazowników , ano dlatego że często montują te swoje ustrojstwa wyżej niż najwyższy punkt wodny silnika i wtedy zawsze będą problemy z odpowietrzeniem !! , a wystarczy zamontować dodatkowy odpowietrznik i po problemie.

 

W sumie tak trochę nie na temat , ale jakoś tak mi wyszło :roll:

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

To moje pierwsze chwile z tym forum. A trafiłem na nie własnie z tego powodu - napompowane węże w M62B44 2001r.

 

Moze ja opowiem o moim przypadku, tak sie złożyło że kupiłem moja 540tke (iA 2001r) z uszkodzonym silnikiem i silnik od poczatku składałem. Wszystkie cześci (sruby uszczelki itp) było nowe z ASO. Blok idealny po przebiegu 160kkm gładzie jak nowe. Głowice sprawdzone i zabielone. Jak wczesniej wspomniałem nowe sruby i uszczelki z ASO. Nowy termostat (pompa wody stara) nowy korek na zbiorniczku, auto bez gazu od poczatku żywota itp.

 

Silnik trzyma temperature wzorcowo - mocna eksploatacja 103-105stopni, max jak stane po pałowaniu dochodzi do 110stopni.

 

Zauważyłem że najprawdopodobniej weże pompuje na zimnym silniku. Jak go rozgrzeje i upuszcze ciśnienia to potem juz nie pompuje wezy - kol. marcosz tak ma w Alpinie ?

 

Znajomy ma 740tke tez juz z z M62 105stopni i u niego węże cały czas sa miekkie wiec nie mozna założyc ze pompowanie węży to norma w tym silniku.

 

Prosiłbym o kol. Boboszew o opisanie jaki wąż zmienił i jak wygladała procedura odpowietrzana silnika przez niego. Co znaczy "pomogło sciaganie wszystkich wezy i wypuszczanie powietrza ?"

 

Chciałbym żebys napisał takze jeżeli możesz czy teraz kompletnie nie pompuje węży czy troszke jednak czuc cisnienia wzgledem silnika przed uruchomieniem.

 

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktos zaglada jeszcze do tego watku ?. Chciałem usłyszec opinie, w historii tego forum nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Chciałbym żebys napisał takze jeżeli możesz czy teraz kompletnie nie pompuje węży czy troszke jednak czuc cisnienia wzgledem silnika przed uruchomieniem.

 

Kolego, ciśnienie zawsze wzrasta po zagrzaniu silnika i węże robią się twardsze ale nie "twarde jak kamień".

 

Poczytaj to :

 

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?p=198374&sid=501918f7a461455180f5c3bc70afbf44

Opublikowano

Odpowietrzenie to nie problem. Testy układu pod wzgledem zawartosci CO2 itp ect takze.

 

Mi konkretnie chodzi o M62 w ost warsji z vanosami oraz temp pracy 105stopni.

 

Ponieważ w M60 węże bez wzgledu na temperature sa cały czas miekkie, wiec nie każde BMW tak ma.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ponieważ w M60 węże bez wzgledu na temperature sa cały czas miekkie, wiec nie każde BMW tak ma.

 

W każdym aucie które miałem węże twardniały trochę po chwili pracy silnika, sama (sprawna) pompa wody wytwarza niewielkie ciśnienie.

Mała wydajność pompy może tłumaczyć wyższą temperaturę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.