Skocz do zawartości

ABS dziala przy kazdym hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu - co moze byc przyczyna wlaczania sie ABS przy kazdym hamowaniu? nie wystepuje to od samego poczatku hamowania ale juz podczas zatrzymywania sie.

 

pozdrawiam

kawu

Opublikowano

chodzi Ci o to że koła nie blokują jeszcze a ABS juz przepuszcza??

Jeśli tak to masz zabrudzone koronki to najczęstsza przyczyna, ale również może być poważniejsza usterka.

Zacznij od oczyszczenia koronek

A i czujnik może być w złej odległości od koronki

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
chodzi Ci o to że koła nie blokują jeszcze a ABS juz przepuszcza??

Jeśli tak to masz zabrudzone koronki to najczęstsza przyczyna, ale również może być poważniejsza usterka.

Zacznij od oczyszczenia koronek

 

takie mam wrazenie ze kola jeszcze nie sa zablokowane a pompe juz slychac. koronki kolega powiada? a gdzie to zlokalizowac bo :search: na slowo "koronka" zwraca jednego posta nie na temat :)

 

pozdrawiam

Opublikowano
U mnie też działał ABS podczas większości chamowń. Ale u mnie przyczyną były jednak amorki które pociekły już dawno temu :lol: . Po wymianie na nowe wszystko wróci do normy (mam nadzieję).
Opublikowano
Najczęściej to amorki, mialem to w e34, wydawaly sie dobre, jednak to abs-u to musza byc gitarrra, jak malo co nie wlecialem w duzego fiata bo nierówno bylo, to nastepnego dnia juz kupilem nowe.... :)
Opublikowano
witam

prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu - co moze byc przyczyna wlaczania sie ABS przy kazdym hamowaniu? nie wystepuje to od samego poczatku hamowania ale juz podczas zatrzymywania sie.

 

pozdrawiam

kawu

 

Zanim zaczniesz wymieniac koronki i Bog wie co jeszcze, podjedz na

"panstwowa" stacje diagnostyczna i zrob badanie sily hamowania

hamulca zasadniczego na obu osiach.

 

bez rachunku diangosta zrobi Ci to za przyslowiowa garsc monet.

 

Bardzo czesto przedwczesne zalapywanie ABSu spowodowane jest

nierownomiernym hamowaniem (roznice pomiedzy lewa i prawa

strona). Jedna strona bierze bardziej, w zwiazku z czym ABS

wykrywajac roznice w predkosci kol "kompensuje" to pulsujac

zaciskiem mocniej hamujacej strony.

 

Auto z wylaczonym ABS w takiej sytuacji bedzie mialo mniej

lub bardziej tendencje do sciagania w kierunku mocniej

hamujacej strony.

 

Od strony przyczyn to moze byc zapowietrzony uklad albo

zapieczony cylinderek czy nierownomiernei zuzyte elementy

cierne.

 

to tak na poczatek

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Mam problem z ABS. Przy odpalaniu silnika kontrola ABS gaśnie ale jak ruszę i przejadę jakieś 50 metrów to kontrola się zaczyna święcić i nie działa mi ABS. Przejrzałem wszystkie przekaźniki, wszystkie czujniki i nic nie widać żeby było zepsute. Mam z przodu cienkie tarcze czy może być przyczyna tego, pompa od ABS była wymieniona. Jeszcze o jednym zapomniałem mam krzywa felgę aluminiowa z tyłu na mocowani czy możne być felga przyczyna. Proszę o pomoc jak zobaczyć co może być zepsute. Bo nie wiem co mam robić. :?: :?: :?: :idea:
Opublikowano
Witam. Mam problem z ABS. Przy odpalaniu silnika kontrola ABS gaśnie ale jak ruszę i przejadę jakieś 50 metrów to kontrola się zaczyna święcić i nie działa mi ABS. Przejrzałem wszystkie przekaźniki, wszystkie czujniki i nic nie widać żeby było zepsute. Mam z przodu cienkie tarcze czy może być przyczyna tego, pompa od ABS była wymieniona. Jeszcze o jednym zapomniałem mam krzywa felgę aluminiowa z tyłu na mocowani czy możne być felga przyczyna. Proszę o pomoc jak zobaczyć co może być zepsute. Bo nie wiem co mam robić. :?: :?: :?: :idea:

 

Skad wiesz, ze czujniki sa dobre? Czesto optycznie nie da sie tego

sprawdzic. Poza tym, moze byc uszkodzony ktorys wieniec zebaty.

Fakt zapalania sie kontrolki po kilku metrach jazdy kierunkuje

poszukiwania wyraznie w strone czujnikow i elementow wspolpracujacych.

uklad nalezy PODDAC ELEKTRONICZNEJ DIAGNOZIE.

 

W przyeciwnym razie bedzie to zgadywanka i wymiana elementow na slepo.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Witam. Mam problem z ABS. Przy odpalaniu silnika kontrola ABS gaśnie ale jak ruszę i przejadę jakieś 50 metrów to kontrola się zaczyna święcić i nie działa mi ABS. Przejrzałem wszystkie przekaźniki, wszystkie czujniki i nic nie widać żeby było zepsute. Mam z przodu cienkie tarcze czy może być przyczyna tego, pompa od ABS była wymieniona. Jeszcze o jednym zapomniałem mam krzywa felgę aluminiowa z tyłu na mocowani czy możne być felga przyczyna. Proszę o pomoc jak zobaczyć co może być zepsute. Bo nie wiem co mam robić. :?: :?: :?: :idea:

 

Skad wiesz, ze czujniki sa dobre? Czesto optycznie nie da sie tego

sprawdzic. Poza tym, moze byc uszkodzony ktorys wieniec zebaty.

Fakt zapalania sie kontrolki po kilku metrach jazdy kierunkuje

poszukiwania wyraznie w strone czujnikow i elementow wspolpracujacych.

uklad nalezy PODDAC ELEKTRONICZNEJ DIAGNOZIE.

 

W przyeciwnym razie bedzie to zgadywanka i wymiana elementow na slepo.

 

A jaka cena jest takiego testu i gdzie można zrobić jestem z Warszawy. :?: :?:

Opublikowano
Miałem ten sam problem co ty Kosiara (w e39), przyczyną okazał się zabrudzony czujnik ABS w tylnym kole, trochę WD 40 i miałem spokój przez kilka miesięcy, w końcu jednak zakupiłem nowy czujnik (300 zł).
Opublikowano
Miałem ten sam problem co ty Kosiara (w e39), przyczyną okazał się zabrudzony czujnik ABS w tylnym kole, trochę WD 40 i miałem spokój przez kilka miesięcy, w końcu jednak zakupiłem nowy czujnik (300 zł).

 

No ja czyściłem wszystkie czujniki od ABS. Teraz na przykład na początku nie działał a jak za drugim razem gdzieś po godzinie to normalnie działał ABS.

Opublikowano

Mam taki sam problem w e34.

Wymieniłem klocki tarcze płyn i nadal to samo. Ale hamuje ABS' owo nie zawsze. Hamuje tak jak pisał kawu- przy zatrzymywaniu się. Hamulec zachowuje się tak jakby przepuszczał absowo. A koła nie są zablokowane.

Co to może być????

Moze coś z podciśnieniem?

Już mi braknie pomysłów.

Wątpię, żeby gdzieś było zapowietrzone, bo wymieniłem płyn hamulcowy, ponownie odpowietrzyłem wymieniłem elementy cierne i dalej to samo. Nie wiem co robić, a wkurza mnie takie hamowanie !!!!

pozdro damp

Moje BMW e38 728iA '95

moje byłe BMW e34 525i '93

e60 520i Tata

e87 120i Mama

http://www.damp479.bravehost.com

Jeżeli się nie otwiera spróbuj jutro :)

Opublikowano
Zanim zaczniesz wymieniac koronki i Bog wie co jeszcze, podjedz na

"panstwowa" stacje diagnostyczna i zrob badanie sily hamowania

hamulca zasadniczego na obu osiach.

 

bez rachunku diangosta zrobi Ci to za przyslowiowa garsc monet.

 

Bardzo czesto przedwczesne zalapywanie ABSu spowodowane jest

nierownomiernym hamowaniem (roznice pomiedzy lewa i prawa

strona). Jedna strona bierze bardziej, w zwiazku z czym ABS

wykrywajac roznice w predkosci kol "kompensuje" to pulsujac

zaciskiem mocniej hamujacej strony.

 

Auto z wylaczonym ABS w takiej sytuacji bedzie mialo mniej

lub bardziej tendencje do sciagania w kierunku mocniej

hamujacej strony.

 

Od strony przyczyn to moze byc zapowietrzony uklad albo

zapieczony cylinderek czy nierownomiernei zuzyte elementy

cierne.

 

To i ja sie podepne do tematu, bo nie chcialem zakladac nowego watku.

Hamulec zachowuje się tak jakby przepuszczał absowo

Ostatnio wlasnie zauwazylem zalapywanie ABS przy hamowaniu na parkingu, albo hamujac przy dojezdzaniu do swiatel/skrzyzowania. Czyli to sie dzieje przy minimalnych predkosciach.

 

Kontrolka ABS nie zapalala sie u mnie, ani zadna inna kontrolka. Wszystkie pieknie gasly po odpaleniu auta.

Po sprawdzeniu cisnienia powietrza najpierw w tylnym prwym kole (jakos tak widocznie bylo go mniej), potem we wszystkich kolach, okazalo sie ze wlasnie to jedno tylne kolo mialo b. malo powietrza :evil:

Nie wiem dlaczego powietrze zeszlo, ale to inna sprawa.

No i po wyrownaniu cisnienia w oponach problem jak do tej pory jak rekal odjal - ani jednego bicia przy normalnej jezdzie !!!

 

Tak wiec opinia kolegi Psychop - nierownomierna sila hamowania w moim przypadku jak ulal (no bo jak mial rownomiernie hamowac skoro z tyl z kol powietrze zeszlo). :roll:

Dodam jeszcze, ze u mnie ABS zaczal tak zalapywac zwlaszcza gdy auto troche postalo - czyli jak temperatura w samych kolach tez spadla.

Jesli amorki i inne elementy, tak jak tu piszecie, sa ok,

to moze wlasnie taki banalny fakt potrafi az tak mocno namieszac :duh:

 

Jak okaze sie ze cos nadal jest nie tak z tym hamowaniem, to bede kontynuowal watek. Moze sie przyda na przyszlosc.

 

Na razie pozdrawiam,

Raf

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

albo masz brudne czujniki/czujnik albo ktorys czujnik lub czujniki sa za daleko od koronki wtedy przy malych predkosciach sygnal z koronki dla czujnika abs-u jest za slaby i "mysli" ze kolo sie zablokowalo i uruchamia abs. U mnie podaczas wymiany tylnego lozyska wypchneli troche czujnik i bylo to samo abs zalanczal sie zawsze przy okolo 20 km/h. Trzeba dopchnac czujnik tak aby prawie dotykal do kornoki ok (0,5 do 1 mm) od koronki i bedzie git tylko uwaga bo one zazwyczaj sa bardzo pozapiekane i ciezko je ruszyc i ich nie popsuc

pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Wątek ogólnie dotyczy ABS, jest to system który działa niezależnie na każde koło i niema tutaj nic do rzeczy różna siła hamowania.

Prawdopodobną i najczęstszą przyczyną "uszkodzenia" są uszkodzone amorki lub same "koronki" lub też zabrudzone opiłkami czujniki.

Jeżeli chodzi o "koronki" tzn. zembatka o płaskich zębach, ich najczęstszym uszkodzeniem w starszych modelach jest korozja, w nowszych modelach owa "koronka" zabezpieczona jest powłoką chyba aluminiową.

Pozdrawiam.

Opublikowano
...Wątek ogólnie dotyczy ABS, jest to system który działa niezależnie na każde koło i niema tutaj nic do rzeczy różna siła hamowania...

 

mówisz o dwu- trzy- czy czterokanałowym ABSie :dance: :mrgreen:

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano
...Wątek ogólnie dotyczy ABS, jest to system który działa niezależnie na każde koło i niema tutaj nic do rzeczy różna siła hamowania...

 

mówisz o dwu- trzy- czy czterokanałowym ABSie :dance: :mrgreen:

 

 

 

Witam. Mój opis jest na tyle ogólny że dotyczy każdego ABS-u.

Opublikowano
jest to system który działa niezależnie na każde koło

 

Nie zupełnie. Przy dwukanałowym np. po przekątnej przednie i tylne koła, dopiero czterokanałowy działa niezależnie na wszystkie koła (chyba, że się nie znam :oops: )

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
jest to system który działa niezależnie na każde koło

 

Nie zupełnie. Przy dwukanałowym np. po przekątnej przednie i tylne koła, dopiero czterokanałowy działa niezależnie na wszystkie koła (chyba, że się nie znam :oops: )

 

 

 

Jeżeli masz rację w co niewątpię to ABS jest od tego żeby redukować siłę hamowania jeżeli jest ona zbyt duża na poszczególnych kołach, nawet gdy odbywa się to w systemie dwa na dwa, wtedy poszukiwanie nieprawidłowości powinno być trochę prostsze.

Opublikowano

Witam

Mam ten sam problem z ABS`em ale zaczal sie troszke inaczej.Wymienialem sprezyny i po wymianie zaczela sie wlasnie moje historia z ABS`em.Mianowicie po ruszeniu i probach hamowania abs sie nie wylacza i dziala jak nalezy ale jak tylko przestane hamowac i rusze troszke szybciej wylacza sie.Musze podlaczyc betkeE32 pod kompa i sie okaze.Chyba ze macie inne pomysly.Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Wątek ogólnie dotyczy ABS, jest to system który działa niezależnie na każde koło i niema tutaj nic do rzeczy różna siła hamowania.

 

Alez oczywiscie ze ma - jesli jedno z kol hamuje slabiej (wystarcza

niewielkie katowe roznice w predkosci kol) ABS bedzie wykrywal taka

sytuacje jako poslizg i zalaczajac ABS na pozostalych kolach bedzie

dazyl do wyrownania predkosci kol. To elementarne pryncypia pracy

tego ukladu.

 

Z tym ze ten efekt nie bedzie powodowal samoczynnego zalaczania sie

ABS np podczas jazdy czy ruszania, a jedynie przedwczesna jego

reakcje przy hamowaniu.

 

Fakt ilo-kanalowy jest ABS niewiele tutaj zmienia, co najwyzej bedzie

nieco ograniczalo warunki zadzialania ukladu (zamiast reagowac

na roznice pomiedzy poszczegolnymi kolami reakcja nastapi w przypadku

wykrycia roznicy pomiedzy obrotami jednej z osi a ktoryms z pozostalych

kol).

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Cóż, pozostaje mi tylko stwierdzić że moja wiedza opiera się na logicznym eliminowaniu kolejnych podzespołów, w celu naprawy konkretnego urządzenia, pozostaje mi, dużo się uczyć.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Cóż, pozostaje mi tylko stwierdzić że moja wiedza opiera się na logicznym eliminowaniu kolejnych podzespołów, w celu naprawy konkretnego urządzenia, pozostaje mi, dużo się uczyć.

Pozdrawiam.

 

Jak kazdemu z nas - come on, nikt nie ma tu wylacznosci na wiedze :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.