Skocz do zawartości

E32 wymiana silnika V8 3.0 na V8 4.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
właśnie nie pytam o koszty eksploatacji 750i czy innego bmw także nie pytam o koszty wymiany silnika tylko o różnice między 3.0 a 4.0 i co trzeba kupić poza silnikiem. Nadal jesteśmy za 750i ale niestety brak ofert w woj. Lubuskim. Chyba że ktoś jest chętny to zapraszam.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
więc co jest inne w 3.0 i 4.0?

Inna jest skrzynia biegów, bo z 4-ro litrowym silnikiem był montowany wyłącznie 6-cio biegowy manual i to tylko w budzie E34 i tylko jednej firmy-Getrag. W związku z tym inne jest sprzęgło, wał napędowy i tylny most. Ponadto komputer sterowania silnika jest zupełnie inny, inna jest też do niego wiązka. Inny jest przepływomierz, sterownik wolnych obrotów, alternator. Samochody z 4-ro litrowymi silnikami mają grubsze przednie tarcze hamulcowe, a tylne wentylowane. Maja też inne przednie amortyzatory i ze względu na chłodnicę oleju w skrzyni, inną dolną belkę mocującą zawieszenie.

To tyle z rzeczy tzw. "grubszych". O drobiazgach nie napiszę, bo musiał bym pisać pół wieczoru.

A co do kosztów użytkowania E32 740ki i E38 750ki, to Artur ma rację, 750ka sporo więcej pali; przy takim samym stylu jazdy na trasie około 1,5 litra więcej, a w mieście nawet 3-4 litry...

Pozdrawiam

PS. Cieszę się Arturze, że skrzynia dobrze chodzi :clap:

Opublikowano

Wersja na Świebodzin. Takiego auta się nie poleca od niego się ucieka.

 

Co do swapa nie widzę tego bez wymiany układu hamulcowego. Bałbym się tym jeździć.

Opublikowano
Wersja na Świebodzin.

 

"blokada dyferencjału" - jak widac na Świebodzin zrobily wersje OFF-ROAD, z odlaczanym napedem na 2 osie :mrgreen: moze znajdzie sie tez wyciagarka, przechylomierz, snorkel oraz orurowanie pod High Lift :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

 

(dla rozladowania ewentualnej napinki) :cool2:

off-road limo glupie nie jest:

 

 

 

 

w roli glownej Caddi Deville - moze ktos by zlepił taka 750tke :twisted2:

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
więc co jest inne w 3.0 i 4.0?

Inna jest skrzynia biegów, bo z 4-ro litrowym silnikiem był montowany wyłącznie 6-cio biegowy manual i to tylko w budzie E34 i tylko jednej firmy-Getrag. W związku z tym inne jest sprzęgło, wał napędowy i tylny most. Ponadto komputer sterowania silnika jest zupełnie inny, inna jest też do niego wiązka. Inny jest przepływomierz, sterownik wolnych obrotów, alternator. Samochody z 4-ro litrowymi silnikami mają grubsze przednie tarcze hamulcowe, a tylne wentylowane. Maja też inne przednie amortyzatory i ze względu na chłodnicę oleju w skrzyni, inną dolną belkę mocującą zawieszenie.

To tyle z rzeczy tzw. "grubszych". O drobiazgach nie napiszę, bo musiał bym pisać pół wieczoru.

A co do kosztów użytkowania E32 740ki i E38 750ki, to Artur ma rację, 750ka sporo więcej pali; przy takim samym stylu jazdy na trasie około 1,5 litra więcej, a w mieście nawet 3-4 litry...

Pozdrawiam

PS. Cieszę się Arturze, że skrzynia dobrze chodzi :clap:

 

 

uruchom etk i nie pisz bzdur !!! jak czegos nie wiesz to nie udawaj ze wiesz !!!

Opublikowano

uruchom etk i nie pisz bzdur !!! jak czegos nie wiesz to nie udawaj ze wiesz !!!

Co z tego co napisałem jest "bzdurą"? :shock:

Opublikowano

tak sie akurat składa ze komputer silnika w 3.0 i 4.0 jest dokladnie ten sam ...

 

alternator tez sie nie rozni , belka pod silnikiem takze nie ... amortyzatory podobnie ...

wiazka silnika takze jest identyczne ...

 

wiec zanim napiszesz jakiegos babola to sie zastanów bo potem ktos to przeczyta i bedzie zmienial belke pod silnikiem i amartyzatory w tylnej klapie -bo jakze moga byc takie same...

 

 

ps-

dobrze ze o drobiazgach nie napisałes ("bo musiał bym pisać pół wieczoru") bo pewnie bym sie wiele ciekawych rzeczy naczytał :wink:

Opublikowano (edytowane)
tak sie akurat składa ze komputer silnika w 3.0 i 4.0 jest dokladnie ten sam ...

Tych komputerów było kilka i różniły się EPROMami i tak np: 540ka E34 ze skrzynią manualną 6-cio biegową miała ogranicznik v-max 250km/h

 

alternator tez sie nie rozni , belka pod silnikiem takze nie ... amortyzatory podobnie ...

wiazka silnika takze jest identyczne ...

Numery alternatora do 3,0 : 12311704081 i 082 i moc 100 oraz 140A,

alternator do 4,0 : 12311704082 i tylko 140A

Belka przedniego zawieszenia:

Edytowane przez a1410
Opublikowano

komputery sa dokladnie te same - roznica w epromie jest tylko w ograniczniku.

 

alternatory - 140 jest ta sama rozni sie tylko plastikiem do chlodzenia - sam alternator jest ten sam.

 

amortyzatory - kolega ma w 530 ma z 540 i nie bylo zadnych problemow z zalozeniem ?

 

akurat mi etk siadlo i nie chce mi sie go wgrywac ... ale nie kombinuj na wyrost bo roznice sa nieistotne i pomijalne - generalnie wkladasz gole 4.0 zamias 3.0 - mozna zostawic nawet kolektor dolot itp i wszytsko bedzie dzialac prawidlowo - juz to kiedys testowałem... jedyne do czego mozna sie czepiac to uklad hamulcowy - ale wszystko zalezy jak kto bedzie jezdzil...

Opublikowano
ale nie kombinuj na wyrost bo roznice sa nieistotne i pomijalne - generalnie wkladasz gole 4.0 zamias 3.0 - mozna zostawic nawet kolektor dolot itp i wszytsko bedzie dzialac prawidlowo - juz to kiedys testowałem... jedyne do czego mozna sie czepiac to uklad hamulcowy - ale wszystko zalezy jak kto bedzie jezdzil...

Przełożenie dyfra w 4,0 jest 2,93 a w 3,0 - 3,15. Będzie chodziło, tylko czy koleżance o takie właśnie "chodzenie" chodzi. Ponadto obawiam się, że nie dopasuje długości wału, bo manual z 4,0 był tylko w E34, a ta miała krótszy wał. Można pokombinawać, coś dobrać z innej 7mki i pewnie pojedzie, tylko jeszcze raz pytam: czy o takie chodzenie idzie?!

Opublikowano
ale nie kombinuj na wyrost bo roznice sa nieistotne i pomijalne - generalnie wkladasz gole 4.0 zamias 3.0 - mozna zostawic nawet kolektor dolot itp i wszytsko bedzie dzialac prawidlowo - juz to kiedys testowałem... jedyne do czego mozna sie czepiac to uklad hamulcowy - ale wszystko zalezy jak kto bedzie jezdzil...

Przełożenie dyfra w 4,0 jest 2,93 a w 3,0 - 3,15. Będzie chodziło, tylko czy koleżance o takie właśnie "chodzenie" chodzi. Ponadto obawiam się, że nie dopasuje długości wału, bo manual z 4,0 był tylko w E34, a ta miała krótszy wał. Można pokombinawać, coś dobrać z innej 7mki i pewnie pojedzie, tylko jeszcze raz pytam: czy o takie chodzenie idzie?!

 

skrzynie manualna 5-biegowa mozna zostawic z 3.0 - wtedy wał zostaje , dyfer mozna zmienic jezeli ktos lubi przekraczac 250km/h

Opublikowano
tak sie akurat składa ze komputer silnika w 3.0 i 4.0 jest dokladnie ten sam ...

 

alternator tez sie nie rozni , belka pod silnikiem takze nie ... amortyzatory podobnie ...

wiazka silnika takze jest identyczne ...

 

wiec zanim napiszesz jakiegos babola to sie zastanów bo potem ktos to przeczyta i bedzie zmienial belke pod silnikiem i amartyzatory w tylnej klapie -bo jakze moga byc takie same...

 

 

ps-

dobrze ze o drobiazgach nie napisałes ("bo musiał bym pisać pół wieczoru") bo pewnie bym sie wiele ciekawych rzeczy naczytał :wink:

 

witam

 

dokładnie wszystko jest to samo :cool2:

 

podstawowy sterownik dla 3.0 4.0 jest taki sam tak samo jak alternator

 

moc alternatora była dobierana do wyposażenia

 

praktycznie jedyna

 

różnica to średnica tłoków :mrgreen: 3.0 84,00 4.0 89,00 i skok

3.0 67,60 4.0 80,00 :mrgreen:

 

reszta to kosmetyka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.