Skocz do zawartości

E32 wymiana silnika V8 3.0 na V8 4.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. Czy ktos wymienial silnik w E32 V8 3.0 na V8 4.0 przy zachowaniu manualnej skrzyni? Co jest potrzebne poza samym silnikiem?

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Wydaje się to bardziej oplacalne niż kupno drugiego BMW. Lecz zamiana na 750i jest nadal aktualna (woj. Lubuskie)

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Myślę,że jest to lepsza opcja,ja takiego swapa nie robiłem,ale znajomy ma e34 3.0 v8 i też chce zmienić na 4.0,ponoć nic nie trzeba przerabiać,wszystko pasuje,osiągi powinny być na tym samym poziomie(manual) w porównaniu do 5.0,a spalanie oczywiście mniejsze w 4.0.Koszt nie będzie wysoki,ponieważ jak dobrze się postarasz silnik 3.0 v8,sprzedaż w podobnej cenie co 4.0.
Nur bmw e32
Opublikowano
mi się tak wydaje że silnik powinien pasować. Podobnie jak w E34 2.0 12V i 2.5 12 V. Możesz podać namiary na kolegę.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Witam...tylko jest jedno wazne pytanko...jak dlugo wytrzyma ta skrzynka na silniku o litr wyzszej pojemnosci i momencie sporo wyzszym.Przy spokojnej delikatnej jezdzie wytrzyma ale wtedy zmiana nie ma sensu.pozdrawiam.
Opublikowano (edytowane)
witam. Czy ktos wymienial silnik w E32 V8 3.0 na V8 4.0 przy zachowaniu manualnej skrzyni? Co jest potrzebne poza samym silnikiem?

 

juz mi brakuje do was słów ... sami nie wiecie czego chcecie...

 

 

silnik w dobrym stanie trzeba liczyc 2500 - 3.0 sprzedacie moze za 2 tys + z 1500 koszt przekladki .

 

skrzynia - widzialem co kiedys kolega robil 530 v8 w manualu i powiem wam ze skrzynia jest mocna - bardZo mocna...

 

jedyne co to na synchronizatory trzeba uwazać

Edytowane przez xsilver
Opublikowano
no przecież jeśli pasuje skrzynia ze silnikiem to musi być pewnie ta sama w obu silnikach.

 

a sprzęgło?

 

A przepływki itp itd?

 

Moim zdaniem lepiej już DOKUPIĆ 750.

 

A jak nie ma kasy żeby dokupić druga to jeździć i oszczędzać tą która masz i dziękować że nic sie nie psuje :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
no przecież jeśli pasuje skrzynia ze silnikiem to musi być pewnie ta sama w obu silnikach.
Mylisz sie bo E34 i E32 z silnikiem 4.0 wychodzila TYLKO w automacie.
Opublikowano
no przecież jeśli pasuje skrzynia ze silnikiem to musi być pewnie ta sama w obu silnikach.
Mylisz sie bo E34 i E32 z silnikiem 4.0 wychodzila TYLKO w automacie.

 

 

obaj sie mylicie !!!

 

w silnikach 3.0 i 4.0 sa rozne skrzynie - zarowno automatyczne jak i manualne

 

w e34 - automaty - 5hp18 ( w 3.0) i 5hp30 (w 4.0 ) ; manuale - 5-biegowy w 3.0 i 6-biegowy w 4.0

 

w e32 - automaty te same - manual TYLKO w 3.0 ( 5- biegowy ) , 4.0 tylko z automatem 5h30 !

Opublikowano
1500 zl za przełożenie silnika! Gdzie? Myśmy przekładali w E34 i zapłaciliśmy 400 zł. Silnik można kupić za 2 tys a sprzedać 3.0 l za 1500-1800 zl. nie wiem skąd XSLIVER ma te ceny??? z tego co wiem to przepływka a nie przepływki (2 występują tylko w V12) więc nie wiem skąd liczba mnoga??? sa identyczne. Różnica jest tylko w kompie. a odnośnie tego co chcemy to nadal V12 woj. Lubuskie-zamiana!

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
1500 zl za przełożenie silnika! Gdzie? Myśmy przekładali w E34 i zapłaciliśmy 400 zł. Silnik można kupić za 2 tys a sprzedać 3.0 l za 1500-1800 zl. nie wiem skąd XSLIVER ma te ceny??? z tego co wiem to przepływka a nie przepływki (2 występują tylko w V12) więc nie wiem skąd liczba mnoga??? sa identyczne. Różnica jest tylko w kompie. a odnośnie tego co chcemy to nadal V12 woj. Lubuskie-zamiana!

 

 

bzdury totalne wypisujesz ...

 

po 1- zainstaluj etk a potem pisz co jest takie samo a co inne...

 

po 2- zycze powodzenia z przekladka m60 za 400zł :duh: napewno wszystko bedzie jak prosto z fabryki

Opublikowano
więc co jest inne w 3.0 i 4.0? Jeśli chodzi o cenę przekładki to nie było ujęte w moim poście i nie dyskutujmy o tym!

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
więc co jest inne w 3.0 i 4.0? Jeśli chodzi o cenę przekładki to nie było ujęte w moim poście i nie dyskutujmy o tym!

 

 

ja juz w waszych tematach nie odpisuje bo mi rece opadaja - sami nie wiecie czego chcecie

 

czy to wasz problem co pasuje a co nie - i tak tego sami nie zrobicie - niech mechanik za 400zł szuka tych informacji ...

Opublikowano
to nie istotne czego ja czy my chcemy. Forum jest po to by dowiedzieć się czegoś więcej na nurtujący problem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Nie sprzeczajcie sie nie ma o co bo i tak wszystkie ceny wyjda w praniu.Rozwazmy to spokojnie.Fankabmw wiem,ze mozna przelozyc silnik za 4 stowki ale jak to bedzie zrobione?Jesli znacie sie troszke na tym to moze poswieccie troche czasu i zrobcie to sami dla siebie.Ja ostatnio spedzilem kilka dni w kanale ale jestem bardzo zadowolony...pomagal mi zreszta telefonicznie nasz forumowy kolega i bardzo mu za to dziekuje...nie przytaczam jego nicka bo nie wiem czy sobie tego zyczy.wymienilem olej w skrzyni 3 razy pod rzad i problem ustal,wymienilem sondy i filtry paliwa,a takze sciagalem miske olejowa aby sprawdzic czy pompa sie nie luzuje.Teraz spie spokojnie.Jesli chodzi o wasza sprawe a mianowicie przekladka na 4.0 to calkiem fajny pomysl poniewaz nie ma E32 4.0 w manualu,tylko problem jest taki,ze jak zlecicie to komus za niewielkie pieniadze to nie bedzie to w pelni dobrze zrobione.Ja zaufalem opinii na forum o mechaniku,zlecilem mu wymiane oleju w skrzyni,zaplacilem 800 zl i malo co nie zniszczylem skrzyni.Facet nie dosc,ze wlal zly olej mieszajac go z tym w konwertorze to nawet nie sciagal miski a co sie z tym wiaze nie wymienil filtra.teraz wracam do starych praktyk i wszystko,o ile to mozliwe,robie sam przy okazji oszczedzajac nerwy i pieniadze.Jednak zanim zdecydujecie sie na swap dowiedzcie sie czy na pewno skrzynia sobie poradzi z taka moca jaka ma 4.0.Pozdrawiam.
Opublikowano
właśnie w tym celu zamieściliśmy post by się wszystkiego dowiedzieć. Mechanik przekładał silnik w E34 która kiedyś tj do marca mieliśmy bo w marcu ja ukradli. Silnik był wymieniany w tym roku w styczniu z 2.0 12 V na 2.5 12 V. Za usługę zapłaciliśmy 400 zl i nie powiem silnik chodzil bardzo dobrze bez najmniejszych problemów. Więc nie podejrzewam by teraz wziął więcej a już napewno nie 1500 zł. Ale mniejsza o koszty wkońcu to nasz problem. Chodzi właśnie o to czy wszystko będzie dobrze chodzić. Dzwonilismy do firmy zajmującej się SWAP w Częstochowie i gość powiedział że nie ma problemu z przełożeniem tego silnika gdyż praktycznie są to identyczne konstrukcyjnie silniki, dla idealnej pracy można przełożyć komputery. Najchętniej swoją 730i wymienilibyśmy na 750iL ale na obecna chwilę w woj. Lubuskim nie ma żadnej interesującej 750iL a na podróże po Polsce nie mamy czasu. Dlatego zastanawiamy się nad zmiana silnika.

Mamuuussiu a czemu ci ludzie klęcza?

......... bo to synku jedzie siódemka!

http://img355.imageshack.us/img355/6865/s5000290mz8.jpg

Leokadia, Amelia, Przemek, Marcin

http://7er.pl/customprofilepics/profilepic345_1.gif

WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ŻYCIE

www.bmwteam.boo.pl

Opublikowano
Jesli chcecie mocniejszy silnik ale dosyc oszczedny to jednak przekladka bardziej do mnie przemawia niz zamiana na 750... wiem wiem,ze750 to piekna maszyna o cudownej pracy silnika.Ja gdy decydowalem sie na wiekszy silnik wybralem 740iL miedzy innymi z uwagi na to,ze spala nie wiele wiecej od 730 R6,ktora mialem,silnik jest nowoczesniejszy niz 5.0 w E32,praca silnika takze ujmujaca no i na prawde tanszy w utrzymaniu od 750 a radosc z jazdy ogromna.Mozecie mi wierzyc albo nie ale po wymianie sond na drugi dzien juz jechalem do Norwegii i zatankowalem sie do pelna po zjechaniu z promu a potem zatankowalem ponownie po prawie 500km i spalnie wyszlo dokladnie 10,55 litra.Jazda po autostradzie z predkosciami pomiedzy 110 a 150 km na godzine i konkretnie zaladowany.Dokladnie zrobilem 459,4km i weszlo do zbiornika 48.5 litra.Matematyka nie klamie.pozdrawiam.
Opublikowano

Co wy gadacie w kółko o tych ogromnych kosztach utrzymania

auta z silnikiem V12?????????????????????????

 

Mam autko już pięć latek. Coś na temat kosztów mogę powiedzieć.

 

Nie ma różnicy w utrzymaniu V8 i V12. Śmię twierdzić, że dostępność

części do V12 jest dużo większa przez co są tańsze. To, że masz 4 lub 6 świec więcej nie powoduje jakiś kosmicznych kosztów.

 

 

Spalanie V12 z racji pojemności nie jest małe... z powodu masy autka i

napędu przenoszonego za pomocą automatu oraz wtrysku "połówkowego".

Będzie z 20% większe niż w V8.

 

W samym silnik nic się nie psuje. Reszta gratów jest w tej samej cenie

czy to V8 czy V12.

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
właśnie w tym celu zamieściliśmy post by się wszystkiego dowiedzieć. Mechanik przekładał silnik w E34 która kiedyś tj do marca mieliśmy bo w marcu ja ukradli. Silnik był wymieniany w tym roku w styczniu z 2.0 12 V na 2.5 12 V. Za usługę zapłaciliśmy 400 zl i nie powiem silnik chodzil bardzo dobrze bez najmniejszych problemów. Więc nie podejrzewam by teraz wziął więcej a już napewno nie 1500 zł. Ale mniejsza o koszty wkońcu to nasz problem. Chodzi właśnie o to czy wszystko będzie dobrze chodzić. Dzwonilismy do firmy zajmującej się SWAP w Częstochowie i gość powiedział że nie ma problemu z przełożeniem tego silnika gdyż praktycznie są to identyczne konstrukcyjnie silniki, dla idealnej pracy można przełożyć komputery. Najchętniej swoją 730i wymienilibyśmy na 750iL ale na obecna chwilę w woj. Lubuskim nie ma żadnej interesującej 750iL a na podróże po Polsce nie mamy czasu. Dlatego zastanawiamy się nad zmiana silnika.

 

 

faktycznie - widac ze mechanik zna sie na rzeczy i robil juz taka przekladke :duh: wymiana kompa to faktycznie podstawa tej operacji :roll:

Opublikowano
Co wy gadacie w kółko o tych ogromnych kosztach utrzymania

auta z silnikiem V12?????????????????????????

 

Mam autko już pięć latek. Coś na temat kosztów mogę powiedzieć.

 

Nie ma różnicy w utrzymaniu V8 i V12. Śmię twierdzić, że dostępność

części do V12 jest dużo większa przez co są tańsze. To, że masz 4 lub 6 świec więcej nie powoduje jakiś kosmicznych kosztów.

 

 

Spalanie V12 z racji pojemności nie jest małe... z powodu masy autka i

napędu przenoszonego za pomocą automatu oraz wtrysku "połówkowego".

Będzie z 20% większe niż w V8.

 

W samym silnik nic się nie psuje. Reszta gratów jest w tej samej cenie

czy to V8 czy V12.

 

nawet niektóre części wychodzą taniej bo najczęściej np. jeden filtr powietrza do 4.0 kosztuje więcej niż dwa do 5.0...... u nas jest więcej świec a w 4.0 więcej cewek...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Moi Drodzy nie ma sensu sprzeczac sie o koszta czesci poniewaz jedne sa drozsze inne tansze a jeszcze inne takie same...koszt filtra do 740 19euro w serwisie...taka dygresja...ale chodzi tutaj o codzienna eksploatacje auta czyli najbardziej przyziemne codzienne wydatki...paliwo,i nie ma tutaj zadnych watpliwosci,ze 750 pali wiecej i jest to normalne bo przeciez ma litr wiecej pojemnosci i 4 garki wiecej.Ale to wcale nie ujmuje wspanialosci temu silnikowi...moim zdaniem jest to dzielo sztuki tak samo jesli chodzi o osiagi,wyglad i dzwiek.Jesli ktos jezdzi takim autem to najwidoczniej go na to stac a kogo nie stac jezdzi oszczedniejszymi wersjami a i takie moga dac satysfakcje jak np 530d...wiem bo mialem okazje polatac.Pozdrawiam serdecznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.