Skocz do zawartości

Problem z dziwną pracą silnika na wolnych obrotach.


Lechue34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Jestem nowy na forum, choć często do niego zgadałem w celach zasięgnięcia fachowych porad i informacji, które nie raz mi pomogły w eksploatacji mojej maliny:D Mam mały problem ze swoja e34, szukałem podobnych postów itp. Ale niestety nic nie znalazłem więc postanowiłem założyć swój i może któryś z forumowiczów udzieli mi pomocy. A więc tak, mam od roku e34 z 1991 roku z silnikiem 2.0 24v i przebiegiem (prawdziwym!!!) 189 tys km. W aucie na samym początku założyłem instalacje gazową sekwencyjną BRC flay seqent 56, która spisuje się znakomicie jak na razie(zrobiłem już nią ponad 20 tyś km) i kosztowała mnie trochę kasy:D. I sprawa wygląda tak: przy rozgrzanym silniku na gazie obroty wynoszą ok.700-800 i silnikiem leciutko trzęsie, nierówno chodzi tak jak by brakowało jednego cylindra, podczas gwałtownego dodania gazu lekko się zakrztusi i potem już wkręca się normalnie, na benzynie jest lepiej, ale też podobnie-gdy utrzymuje obroty na ok. 1000 to jest wszystko Oki, kręci w górę bez krztuszenia(zarówno na gazie jak i na benzynie). Najbardziej jest to odczuwalne przy odpalaniu auta z samego rana przy zimnym silniku i przy niskich temperaturach, wtedy gdy odpalam auto, chwile pochodzi i przełącza się automatycznie na gaz potrafi nawet zgasnąć(przy przechodzeniu z benzyny na gaz) lub przy ruszaniu, a jadąc już na gazie po prostu się dusi:/ dochodzi do 3 tyś obrotów i zamuł jak by miał 90 koni i dalej nie ciągnie(na benzynie idzie normalnie) znika to po dalszym rozgrzaniu silnika wtedy jedzie się już jak powinno. Na wstępie od razu mówię, że świece zostały wymienione, kable są Oki(z tego co mechanik mówił), podłączałem też auto do komputera i też nic nie wykryło, instalacja gazowa też jest Oki(w serwisie powiedzieli że to coś z silnikiem), lewego powietrza też nie łapie bo sprawdzałem(wprawdzie mam pęknięta obudowę filtra powietrza ale jest sklejona-kupiłem druga, sam wykręcałem z podobnego auta ale otwór jest za duży:/-rózne były średnice otworów w tych silnikach???) i zastanawiam się co dalej???? Przepływomierz??? Cewka??? Silniczek krokowy???? Głowica??? Nie mam pojęcia gdzie szukać dokładnie bo naczytałem już się tyle na forum, ze niewiem od czego zacząć:D Mam nadzieje, że ktoś udzieli mi jakiejś porady:)

 

Z góry dzięki i pozdrawiam!!!

B-okiem M-ożna W-chodzić


Moja bawarka:

http://polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/41749

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwsza rada wpisz w tytule typ samochodu zanim cię mody zjedzą.

Następna sprawa to czy przez te 20 000 zmieniałeś filtry od gazu?

Napisz jakie masz wtryski od gazu?

Czy wymieniałeś świece?

 

Powodów takiej sytuacji może być wiele:

-sonda lambda

- cewki

- świece i fajki

- krokowiec

- przepływka

No i parę innych ale za to bardziej poważnych.

Dodam , że u mnie też nie chodzi za równo na wolnych obrotach ale ja tym się już przestałem martwić.

 

Widzę , że pierwsza rada już nie jest aktualna :mrgreen:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy jakiej temp silnika przelacza ci na gaz????? moze masz za niska i jezeli silnik nie jest jeszcze do konca rozgrzany to nie za bardzo chce isc na tym gazie. ja mam ok 40 stopni i przy niskich temp powietrza tez mi nieraz zamuli na gazie jak silnik nie jest do konca rozgrzany.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry od gazu itp. filtry powietrza, wszystko wymieniane, świece tak samo. A na gaz przełącza mi się ok.40 stopni. Też właśnie zauważyłem, że jak był duży spadek temperatury to mi trochę zamulał, ale teraz jest tak za każdym razem nawet teraz jak jest ciepło-auto stoi cała noc a potem rano jak się odpala to zamuł:/ A gaśnie od razu po przełączeniu na gaz przy większych spadkach temperatury tak jak pisałem. Co do wtrysków to obyczaje jakie mam i napisze bo na razie nie wiem jakie są:D Gaz myślę jest Oki no bo na benzynie te obroty tez mi tak dziwnie chodzą:/ I przez to pewnie tak lipnie z rana na gazie chodzi:/

B-okiem M-ożna W-chodzić


Moja bawarka:

http://polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/41749

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobne kłopoty z moją E34 89,tyle że z rana jak jest jeszcze na ssaniu to jako tako szła,kłopoty były jak się silnik nagrzał. No autem szarpało,nie było mocy,czuło się że na wszystkie gary nie pali.I też opcje były różne,że świece do wymiany,kable mają przebicie(wymienione),kopułka i palec(wymienione). Na kompie też żadnych błedów nie było. Została kompresja ;-( wykazała że gar nie pal. auto oddane do mechanika,nie wiem co będzie,być może tylko gniazda do wymiany,moze pierścienie a może tylko przepływka. Zobaczymy. daj znac co w twoim było przyczyną
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! A wienc tak wtryskiwacze gazu noszą oznaczenia M.T.M. E7 - tyle mi się udało ustalić, co do temeperatury przy której zaczyna przechodzic na gaz jest to jednak 25-30 stopni według instrukcji. Wczoraj dodatkowo sprawdzałem przepływomierz bo słyszałem, że jak się go odłączy(odepnie wtyczke) i będzie zmiana w pracy silnika to przepływka działa. U mnie było tak, że przez 3-4 sekundy obroty pofalowały w zakres 500-800 obrotów i pózniej silnik chodził normalnie, tak jak przed odłączeniem przepływki - ba nawet po dodaniu gazu z wyłączona przepływka wkręcał się bez problemu do odcięcia i bez ksztuszenia. Czyż by to przepływomierz????

B-okiem M-ożna W-chodzić


Moja bawarka:

http://polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/41749

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No niestety pomimo wielu wypowiedzi na temat przepływomierza nie jest do końca jasne jak go diagnozować.

Po odłączeniu powinna być jakakolwiek reakcja i wtedy niby jest dobry.

Po odłączeniu komputer przechodzi w tryb awaryjny i silnik w miarę normalnie pracuje < spróbuj pojeździć z odłączonym przepływomierzem. Powinno być gorzej>

A jak silnik dobrze wystygnie < rano > to z odłączonym przepływomierzem nie bardzo chce chodzić.

 

Jedna konstrukcja przepływomierza jest taka , że jeśli ma on już swoje lata to pomimo , że działa to i tak jest mało dokładny.

 

A tych wtryskiwaczy niestety nie znam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze z tego co wyczytałem sa włoskiej firmy M.T.M która produkuje pod szyldem BRC do tego własnie typu instalacji fly seqent, seqent 24 i segment 56, a z tą przepływka to właśnie też wyczytałem na forum że różnie jest i ciężko ją zdiagnozować:/a można podnieś temperaturę przy której silnik przełącza się z benzyny na gaz??? Bo chyba za nisko te 25-30 stopni. Gdyby ją dać na dajmy 50 stopni to powinno chyba zniknąć to zamulanie na gazie na zimnym silniku i gaśnięcie przy niższych temperaturach????

B-okiem M-ożna W-chodzić


Moja bawarka:

http://polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/41749

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie , że się da.

Ale trzeba mieć program do tej instalacji.

U mnie jest 40st. < miałem 30 to po przełączeniu nie reagował na wciśnięcie gazu>

Ale trzeba by się jeszcze zastanowić czy instalacja jest właściwie wyregulowana?

Czy mapy wtrysku są dobrze dobrane?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze się zgłosić do serwisu, żeby mi to ustawili w takim razie. Instalacja jest napewno dobrze wyregulowana, zresztą niedawno byłem na przeglądzie i wszystko było ok, mapy wtrysku tez mi sie wydaje że sa dobrze dobrane-były wybierane bezpośrednio i ustawiane pod ten silnik wienc lipy raczej niema-tam gdzie zakładałem i serwisuje maja pojęcie o tym i znają się na rzeczy tak, że z tej strony jest raczej w porządku, zresztą byłem u nich z tym problemem(obrotami) i sprawdzali wszystko, mapy itp i nic nieznależli-powiedzieli że to silnik, jak by jeden cylinder nie zawsze chodził. Słyszałem ponadto opinie, że mimo dobrej instalacji silnik i tak nie będzie zawsze perfekcyjnie pracował, gdyż BMW nie jest stworzone do gazu i żeby pracował idealnie na gazie musi być zdrowy na 1000% gdyż nawet najdrobniejszy defekt powoduje jakieś zawirowania. No a taki silnik to tylko z fabryki wychodzi kiedy jest nowy, a mój ma już 17 lat:)

B-okiem M-ożna W-chodzić


Moja bawarka:

http://polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/41749

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.