Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanie ponieważ, spędziłem kilka godzin na przeszukiwaniu forum i mam mętlik w głowie :(

 

Odczuwam bardzo wyraźny spadek mocy zwłaszcza na niskich obrotach. Silnik pali bez zrzutów, nie zauważyłem także falowania obrotów.

 

Czy jest ktoś w stanie napisać jakie są objawy (różnice w objawach) w przypadku uszkodzenia czujnika wałka rozrządu i czujnika położenia wałka rozrządu?

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy jest ktoś w stanie napisać jakie są objawy (różnice w objawach) w przypadku uszkodzenia czujnika wałka rozrządu i czujnika położenia wałka rozrządu? -masło maślane przeciez to jedno przy uszkodzonym czujniku połozenia wału korbowego bo o ten Ci zapewne chodziło raczej silnika nie odpalisz.przy uszkodzonym czujniku połozenia wałka rozrządu mogą byc problemy z rozruchem i pracą jednakze silnik odpalisz.Podjedz na kompa dowiesz sie wszystkiego skoro szukajka nie pomogła.
Opublikowano

Czyli mówisz, że nie ma podziału na "czujnik wałka rozrządu" i "czujnik położenia wałka rozrządu"? a ja mam dylemat z powodu nieścisłości w nazewnictwie na forum?

 

Czujnika położenia wału korbowego w ogóle nie brałem pod uwagę, bo tak jak napisałeś raczej nie byłbym w stanie odpalić silnika.

Opublikowano
Kolega Couper sie chyba troche pomylil co do niemoznosci odpalenia silnika przy uszkodzonym czujniku polozenia walu korbowego.Ja u siebie mialem uszkodzony ten wlasnie czujnik i silnik odpalal bez problemu od strzalu.Jedynymi zauwazalnymi mankamentami pracy silnika w czasie postoju to bylo ze czasami sam od siebie gasl,natomiast podczas jazdy silnik nie mial w ogole mocy praktycznie na kazdym biegu.
Opublikowano
Witam

 

Mam pytanie ponieważ, spędziłem kilka godzin na przeszukiwaniu forum i mam mętlik w głowie :(

 

Odczuwam bardzo wyraźny spadek mocy zwłaszcza na niskich obrotach. Silnik pali bez zrzutów, nie zauważyłem także falowania obrotów.

 

Czy jest ktoś w stanie napisać jakie są objawy (różnice w objawach) w przypadku uszkodzenia czujnika wałka rozrządu i czujnika położenia wałka rozrządu?

 

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

 

ja mialem problem z czujnikiem polozenia walka rozrzadu.

 

Objawy :

- auto gasło przy delikatnej probie ruszenia oraz podczas hamowania np podczas dojerzdzania do swiatel.

- nie zawsze odpalało

 

po wymianie wszystko ok

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/r/236.png

18 PULSE GENERATOR, CAMSHAFT

Opublikowano
Kolega Couper sie chyba troche pomylil co do niemoznosci odpalenia silnika przy uszkodzonym czujniku polozenia walu korbowego.Ja u siebie mialem uszkodzony ten wlasnie czujnik i silnik odpalal bez problemu od strzalu.Jedynymi zauwazalnymi mankamentami pracy silnika w czasie postoju to bylo ze czasami sam od siebie gasl,natomiast podczas jazdy silnik nie mial w ogole mocy praktycznie na kazdym biegu.

 

Możliwe, że się pomylił..

Nie przerabiałem tego jeszcze w praktyce. Moja wiedza pochodzi właśnie z tego forum.

Opublikowano

Ok dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Zamówiłem już czujnik położenia wałka rozrządu. Mam nadzieję, że to będzie właśnie to.

 

Mam jeszcze pytanie do kolegi Albizkit. Sam wymieniałeś ten czujnik? Jeśli tak to masz może jakieś wskazówki jak to najłatwiej zrobić?

Opublikowano

Czujnik położenia wału = duże problemy z odpaleniem silnika

Czujnik położenia wałka = szarpanie podczas jazdy (jakby paliwa brakowało).

Jeśli masz spadek mocy to szukałbym problemu w przepływomierzu/świecach/cewkach-kablach.... reset komputera robiłeś?

Opublikowano
Kolega Couper sie chyba troche pomylil co do niemoznosci odpalenia silnika przy uszkodzonym czujniku polozenia walu korbowego.Ja u siebie mialem uszkodzony ten wlasnie czujnik i silnik odpalal bez problemu od strzalu.Jedynymi zauwazalnymi mankamentami pracy silnika w czasie postoju to bylo ze czasami sam od siebie gasl,natomiast podczas jazdy silnik nie mial w ogole mocy praktycznie na kazdym biegu.
- to ja zasugerowałem koledze Couper ale spróbujcie odpalić auto z odłączonym czujnikiem wału korbowego .
Opublikowano (edytowane)

Mam już czujnik. Czas na wymianę..

 

W którym miejscu mam go szukać? Ma ktoś z Was może jakieś zdjęcia lub opis gdzie go znaleźć?

Edytowane przez Couper
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, mam dokładnie takie same objawy w BMW e34 m20b25 jak koledzy wyżej, tyle tylko, że dzieje się to wszystko w zakresie obrotów 1300-2500...czy to też jest przez ten czujnik położenia wałka rozrządu??

zaznaczę, że przepływomierz jest dobry, świece i kable też...

Opublikowano
Witam, mam dokładnie takie same objawy w BMW e34 m20b25 jak koledzy wyżej, tyle tylko, że dzieje się to wszystko w zakresie obrotów 1300-2500...czy to też jest przez ten czujnik położenia wałka rozrządu??

zaznaczę, że przepływomierz jest dobry, świece i kable też...

 

Witam

 

W M20B25 nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Także to na pewno nie to. Przyczyny kiepskich osiągów w tym zakresie obrotów poszukiwałbym raczej w niesprawności układu zapłonowego (kopułka, palec, przewody-skąd wiesz, że są dobre??) lub układu dolotowego. Ostatecznie niesprawność sondy lambda też może być przyczyną. Trzeba podłączyć auto pod komputer...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź...

chciałbym jeszcze dodać, że zaczęło się to wszystko zaraz po demontażu lpg2 gen., przed ściągnięciem zwężki z dolotu i innych przewodów było OK, zaraz po ściągnięciu tego wszystkiego auto zaczęło kuleć w zakresie 1300-2500-2700...nie wiem co jest...guma od dolotu jest nowa i szczelna...

proszę was o pomoc, bo szlak mnie trafia jak tak jeżdżę...i przy tym jak dodaje gazu, to strzela w filtr powietrza...momentami na wolnych obrotach potrafi zgasnąć...

Opublikowano

E39 520i 96r.

 

Witam podobnie ja koledzy mam problem tylko nie wiem czy z czujnikiem położenia wałka rozrządu czy z czujnikiem położenia wału. Nie wiem czy to od tego ale auto między 3-4tys obrotów zabierało moc a w pozostałych zakresach bez problemu . między3-4jakby coś przytrzymywało - dziwne.

Jechałem autem nagle niemogłem przyśpieszać wogóle auto zwalniało stanąłem a po chwili pracy bez możliwości dodania gazu zgasło i nie chce wogóle odpalić. Przy próbie odpalenia jakby dostawała zapłon na 1 może 2 sek i gaśnie. nie chce odpalić. W INPA pokazuje taki błąd.

 

65 camshafts - Sensor

 

error frequency : 1

Logistic counter : 40

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

a u mnie wyskakuje błąd 135 Signal Camshaft sensor

frequency :69

 

To jest do wymiany czujnik położenia wałka rozrzau czy wału korbowego bo nie wiem jaki kupić.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a u mnie wyskakuje błąd 135 Signal Camshaft sensor

frequency :69

 

To jest do wymiany czujnik położenia wałka rozrzau czy wału korbowego bo nie wiem jaki kupić.

 

Pozdrawiam

 

Czunik położenia wałka rozrządu, kupuj tylko ori. Aha napisz jeszcze jaki masz silnik bo w niektórych są dwa czujniki wałka rozrządu (ssący i wydechowy) i komp powinien wskazać który jest walnięty.

  • 5 lat później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

Panowie podpowiedzcie mi.. Wyskoczył mi ostatnio błąd P0369 (czujnik położenia wałka rozrządu) i po lekturze forum, stwierdziłem że jednak bezpieczniej będzie odpuścić sobie zamienniki i używki i kupić oryginał w ASO. Tak też zrobiłem i ostatnio po wyciągnięciu starego okazało się, że różni się on nieco średnicą (odsyłam do fotek) i mimo, że człowiek z ASO BMW sprawdził mi to po VIN'ie, nie wiem czy możliwa jest taka sytuacja? Czy coś się mogło pozmieniać i teraz jest to taki czujnik? Krótko mówiąc bardzo nie chciałbym, żeby prawie 450 zł poszło się gonić przez to, że nie sprawdziłem tego. WYglądają bardzo podobnie ale jednak różnica jest. I jak z tym pierścieniem? Nie ma go w nowym czujniku. Pierwszy raz widzę to na oczy więc wiedzy brak ;) Pacjent to 320i coupe.

 

Sprawa pilna ;) z góry dzięki wielkie za pomoc

 

http://imageshack.com/a/img922/7649/5xFx1h.jpg

 

http://imageshack.com/a/img923/4019/gk705b.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

witam mógłby mi ktos powiedziec czy to moze miec jakis związek z czujnikiem wału lub wałku rozrządu ?

 

U mnie jest spadek mocy odczuwalny na zimnym i na ciepłym, mam żółtą kontrolke na desce i błąd P0430 bank 2 (katalizator), lecz zastanawia mnie tylko czy jeden kat może się rozsypac. Z tego co wyczytałem na forum to ludzie jak mają problem z katem to wywala im dwa błędy P0420 i P0430 dlatego szukałem przyczyny. Sondę za katem bank 2 wymieniłem na nową i nie zmieniło się nic. Może faktycznie jakiś czujnik który daje błędne dane i mam przez to zła mieszankę. Aha i jeszcze dziwna sprawa bo po wciśnięciu pedału gazu do końca auto nie rozpędza się zbytnio, dopiero jak odpuszczam ( w połowie) to czuję jak auto zaczyna się zbierać jakbyt go cos trzymało i jakby nie było reakcji vanossa.Obroty stoją w jednej pozycji nie falują, spalanie w granicy 8,3 litra przy 120km/. Po dłuzszym postoju smiersdzi paliwem po odpaleniu. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik

 

 

 

 

pozdrawiam kzyhuu

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.