Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a może jeszcze w tłumiku zrób dziurke bedzie "mruczał" jak sportowy :)

BMW - Radość z jazdy


http://i46.tinypic.com/161kd53.jpg

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
To moze w drugą strone , a można taki filtr zdemontowac skoro pali wiecej i jest słabszy ....

 

Dochodzę do wniosku, że w Polsce to nawet trzeba bo tylko same problemy z tym filtrem a żadnych korzyści. Z filtrem auto często zamula szczególnie gdy dużo się jeżdzi po mieście a w moim przypadku przyczynił się do zajechania turbiny (o kosztach nie wspominam).

Na prawdę nie warto montować DPF tylko po to by nie puszczał "bąków".

 

Jestem po konsultacjach z mechanikami z ASO i twierdzą, że można DPF usunąć bez żadnych konsekwencji dla silnika.

jak twierdzą szczęsliwym trafem w naszych DPF'ach jest czujnik ciśnienia tylko przed filtrem a za już nie ma (są rozwiązania filtrów z 2 czujkami: przed i za) więc zdaniem fachmajstrów usuwamy bebechy filtra (zostaje sama obudowa) i nie będzie żadnych problemów a wręcz dodatkowe korzyści (brzmi pięknie).

Ja nie mam nic do stracenia bo mój DPF jest wewnętrznie już wyjarany i nie da się go regenerować (tylko nowy) więc jutro będzie wybebeszanie wnętrzności filtra i tesy auta.

Podobno auto po wyrzuceniu DPF jest dużo bardziej dynamiczne i oszczędniejsze.

 

Pytanie czy ktoś już usuwał DPF i faktycznie może potwierdzić, że jest to operacja bezproblemowa dla auta (silnika) ?

 

Proszę o opinie ludzi znających sie na mechanice a nie dyletantów.

Opublikowano
ja mam wymiane za 80 tys km i wymienie bo jestem zdania ze jest to czesc eksplatacyjna jesli stac cie na E60 to na utzrymanie tez powinno a nie dziurki robia albo wycinac filter :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Oooo i ja się pod tym podpisuję obydwiema rekami. :mrgreen:

Wycinanie DPF (bebechów) czy wycinanie klapek w kolektorach uważam za tzw. druciarstwo. wiem, ze wielu się ze mną nie zgodzi ale to wasza sprawa. Jakbym miał kupować auto z oryginalnym przebiegiem ponad 200000 to wolałbym aby poprzedni właściciel dokonywał odpowiednich wymian - tak jak to zaleca BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To moze w drugą strone , a można taki filtr zdemontowac skoro pali wiecej i jest słabszy ....

 

Dochodzę do wniosku, że w Polsce to nawet trzeba bo tylko same problemy z tym filtrem a żadnych korzyści. Z filtrem auto często zamula szczególnie gdy dużo się jeżdzi po mieście a w moim przypadku przyczynił się do zajechania turbiny (o kosztach nie wspominam).

Na prawdę nie warto montować DPF tylko po to by nie puszczał "bąków".

 

Jestem po konsultacjach z mechanikami z ASO i twierdzą, że można DPF usunąć bez żadnych konsekwencji dla silnika.

jak twierdzą szczęsliwym trafem w naszych DPF'ach jest czujnik ciśnienia tylko przed filtrem a za już nie ma (są rozwiązania filtrów z 2 czujkami: przed i za) więc zdaniem fachmajstrów usuwamy bebechy filtra (zostaje sama obudowa) i nie będzie żadnych problemów a wręcz dodatkowe korzyści (brzmi pięknie).

Ja nie mam nic do stracenia bo mój DPF jest wewnętrznie już wyjarany i nie da się go regenerować (tylko nowy) więc jutro będzie wybebeszanie wnętrzności filtra i tesy auta.

Podobno auto po wyrzuceniu DPF jest dużo bardziej dynamiczne i oszczędniejsze.

 

Pytanie czy ktoś już usuwał DPF i faktycznie może potwierdzić, że jest to operacja bezproblemowa dla auta (silnika) ?

 

Proszę o opinie ludzi znających sie na mechanice a nie dyletantów.

 

napisz jak juz usuniesz filtr

Opublikowano

 

Oooo i ja się pod tym podpisuję obydwiema rekami. :mrgreen:

Wycinanie DPF (bebechów) czy wycinanie klapek w kolektorach uważam za tzw. druciarstwo. wiem, ze wielu się ze mną nie zgodzi ale to wasza sprawa.

 

Mam takie samo podejście jak Ty i też nie zdecydowałbym się na wycinanie klapek w silniku.

Natomiast jest też kwestia wmawiania "biednym nieznającym się ludzikom" że coś trzeba kupić nowe bo się nie da naprawić albo nie powinno się bo ... i tu się zaczyna straszenie wymyślonymi konsekwencjami. "Biedny nieznający się ludzik" wyrzuca kase bo jest kozak, stać go na BMW to i go stać na drogie nowe częsci/naprawy. Nie wie tylko jak bardzo przez swoją niewiedzę jest robiony w wała i naciągany ale przez tę niewiedzę czuje się dobrze.

Ja natomiast mam to szczęscie że posiadam wiedzę ogólną zdobytą na wydziale samochodów i silników PŁ i zanim coś zrobię przy swoim aucie zaznajamiam się dobrze z tematem tak aby nie dać się wyru...ać serwisom zacierającym ręce na widok drogiego auta z którego to własciciela będzie można zedrzeć pokaźną sumkę.

 

Wszyscy na około opowiadają że nie można regenerować turbin ze zmienną geometrią i używają argumentów "nie bo nie" po czym straszą wymyślnymi konsekwencjami a oczywiście można regenerować. Odpowiedni PR firmy Garret i wszyscy powtarzają to co firma chce a nowe turbinki idą jak woda (Garret jest monopolistą).

 

Sprawa filtrów DPF, FAP itd to czysta hipokryzja "proekologicznych" rządów.

Ze względów konstrukcyjnych bardziej porządane są auta bez filtra cząstek stałych w których silnik może spokojnie "oddychać".

Dla producenta aut montawanie DPF też jest na rękę bo zarobi na sprzedaży tych filtrów, dealer na serwisie i machina handlowa się kręci.

Prawda natomiast jest taka, że jest to najbardziej kłopotliwy element nowoczesnych aut z dieslem i poza 1 zaletą (nie puszczanie dymka) ma szereg wad jak zatykanie się filtra, gorsze osiągi auta, konieczność odmulania auta poprzez przepalanie filtra na trasie, przy częściowo przytkanym filtrze niekorzystne zjawiska cofania się gazów wylotowych do silnika itd

 

Jeżeli inżynierowie BMW pozostawili furtkę otwartą na możliwość demontażu tego ustrojstwa to ja jestem za (a wszystko wskazuje na to że pozostawili taką możliwość).

Natomiast jeżeli miałaby być zakłócona praca silnika bądż elektronika diagnozująca auto wykrywałby jakieś nieprawidłowości przepływu gazów wylotówych to oczywiście odpuszczam temat demontażu.

 

Dzisiaj poddaję moje auto testom i wszystko będzie jasne.

 

Czasami wystarczy trochę wiedzy ogólnej i zdrowego rozsądku.

Klapek w układzie ssącym na pewno bym nie wyciął bo mają one ważniejszy cel i wpływ na pracę silnika niż tylko zaspokajanie hipokryzji ekologów.

Opublikowano
to daj znac co i jak to twoich testach . Czekamy

BMW - Radość z jazdy


http://i46.tinypic.com/161kd53.jpg

Opublikowano
to daj znac co i jak to twoich testach . Czekamy

 

Przybywam z dobrą nowiną: ;)

po wyciągnięciu wnętrza DPF OBD nie wykazał żadnego błedu.

 

Zachowanie auta:

Jest dynamiczniejszy, szczególnie pow.3000obr/min.

A teraz najciekawsze, co mnie mile zaskoczyło, auto nie puszcza dymka z wydechu ! Przy nagłej zmianie obciążenia (gaz na max) pojawiła się delikatna mgiełka ledwo dostrzegalna.

Moje wnioski:

aby auto nie kopciło wystarczy zadbać o "higienę" silnika.

 

U mnie wymieniono filtr powierza, paliwa,oleju, "odmy"(ukł.odpowietrzania skrzyni korbowej), olej Castrol EDGE Sport 0w40, przeczyszczono układ dolotowy, przeczyszczono EGR i wymieniono sondę lambda.

 

Jestem zadowolony i moge polecić wszystkim którzy mają już dość użerania sie z DPF

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to daj znac co i jak to twoich testach . Czekamy

 

Przybywam z dobrą nowiną: ;)

po wyciągnięciu wnętrza DPF OBD nie wykazał żadnego błedu.

 

Zachowanie auta:

Jest dynamiczniejszy, szczególnie pow.3000obr/min.

A teraz najciekawsze, co mnie mile zaskoczyło, auto nie puszcza dymka z wydechu ! Przy nagłej zmianie obciążenia (gaz na max) pojawiła się delikatna mgiełka ledwo dostrzegalna.

Moje wnioski:

aby auto nie kopciło wystarczy zadbać o "higienę" silnika.

 

U mnie wymieniono filtr powierza, paliwa,oleju, "odmy"(ukł.odpowietrzania skrzyni korbowej), olej Castrol EDGE Sport 0w40, przeczyszczono układ dolotowy, przeczyszczono EGR i wymieniono sondę lambda.

 

Jestem zadowolony i moge polecić wszystkim którzy mają już dość użerania sie z DPF

 

optymistyczne wiesci :), dawaj znac jak przebiega eksploatacja bez DPF

Opublikowano
Witam, jakie są koszta wyciecia bebechów z filtra

 

koszty ... flaszkowe. praktycznie bez problemu sam to zrobisz.

Wymontowujesz DPF i przez otwory narzędziem wykruszasz wnętrze po czym wysypujesz "kruszonkę" (można przedmuchać sprężonym powietrzem aby nic nie pozostało) i wkręcasz pusty DPF (obudowę) na jego miejsce.

 

na schemacie jest to nr 3:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2005/july/browse/exhaust_system/catalyser_diesel_particulate_filter/

Opublikowano

dzięki za info, w sobote rano kupuje 4 browce i do roboty :)

Aha jeszcze jedno modyfikowales soft silnika bo mi tu znajomy mowił że co jaki czas silnik zmienia ustawiania i niby oczyszcza ten DPF

Opublikowano (edytowane)
dzięki za info, w sobote rano kupuje 4 browce i do roboty :)

Aha jeszcze jedno modyfikowales soft silnika bo mi tu znajomy mowił że co jaki czas silnik zmienia ustawiania i niby oczyszcza ten DPF

 

soft nie był ruszany.

biorąc na logikę to nie powinno być takiej sytuacji.

przed DPF jest czujnik (nr1 na schemacie) który informuje soft o temp gazów wylotowych. jeżeli filtr DPF jest niedrożny to wzrasta cisnienie i automatycznie temp. przed DPF. Wówczas jadąc na wyższych prędkościach obr. silnika (np na trasie) włącza sie funkcja dopalania filtra.

W przypadku braku oporów na wejściu do filtra funkcja dopalania nie powinna się nigdy więcej uaktywnić.

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2005/july/browse/exhaust_system/diesel_partic_filt_sens_mount_parts/

 

A tak na marginesie ... cieszę się teraz tym autem jak dziecko.

Bez DPF to jest inne auto. Zyskał bardzo na dynamice.

W końcu czuję czyste, niestłumione 500Nm.

Zaobserwowałem znacznie niższe zużycie paliwa. Spalanie zbliżyło się do tego jakie podaje producent (do tej pory traktowałem to jako żart).

Przy dynamicznej jeździe w mieście i na obrzeżach miasta komputer pokazał mi tylko 9,6l/100km. Zapewne jest to zasługa nie tylko braku DPF ale także "czystości" silnika.

Dodatkową zaletą jest ciekawszy dźwięk z wydechu - w pustej obudowie DPF powstaje fajny pogłos.

 

Jest i wada: po tygodniu od demontażu DPF stwierdzam duże zużycie paliwa spowodowane zbyt ostrą jazdą - za bardzo mnie prowokuje (no i musze wykończyć stare opony) ;)

Edytowane przez bossmir
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest i wada: po tygodniu od demontażu DPF stwierdzam duże zużycie paliwa spowodowane zbyt ostrą jazdą - za bardzo mnie prowokuje (no i musze wykończyć stare opony) ;)

 

tzn. jakie masz to zuzycie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.