Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam E60 3.0D bez filtra cząsteczek stałych. Mam pytanie.Może ktoś zakładał taki filtr do swojego auta.Czy założenie sprawia dużo problemów? No i oczywiście jakie koszty?
Opublikowano

A dlaczego chcesz go założyć ? Dość kosztowna sprawa i zapewne nie taka prosta. Poźniej wymiana też kosztowna. Chyba, że zamierzasz sporo podróżować po miastach z zielonymi strefami.

Pozdr!

Opublikowano

Nad puszczaniem chmury z wydechu zastanawiałem sie od dawna i tak :

moja zona ma Passata 130 KM ale jest przeprogramowany na 150 KM jak tylko filtr powietrza jest brudny to kazde mocniejsze depniecie objawia sie chmura dymu , moja bunia ma DPF (Diesel Particulate Filter) i nic nie kopci i tak sie zastawiam czy :

1. silnik jest tak idealny ze nic nie kopci ?

2. czy wszystko dokladnie jest zbierane przez DPF ?

3. jakby do takiego passata wsadzic PF jak szybko by sie zapchal

 

koledzy możne sie ktos wypowie na ten ten temat ?

Opublikowano

Kolega ma w peugeocie ten filt i faktycznie 0 kopcenia, tylko potem wymiana okolo 5000 zl po przebiegu 80 000 km.

 

W BMW napewno drozej.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Każdy diesel puszcza baki to jest normalne. Filtr jest właśnie po to by tej sadzy nie było, autentycznie można paluchy pchać w rurki i są czyste. Montaż jest nie opłacalny, a czasem nie możliwy do samochodu który DPF nie posiadał.
Opublikowano
Kolega ma w peugeocie ten filt i faktycznie 0 kopcenia, tylko potem wymiana okolo 5000 zl po przebiegu 80 000 km.

 

W BMW napewno drozej.

 

we francuskich samochodach trzeba dodawac czynnika co 80 000km-stad taki koszt.. tu mozna poczytac wiecej http://www.roadlook.pl/technika/filtr-czasteczek-stalych-w-silnikach-hdi.html

 

nie slyszalem aby w bmw trzeba cos takiego robic- nasze auta czyszcza sie same ;) (ale podczas procesu czyszczenia auto troche "zwalnia")

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Kolega ma w peugeocie ten filt i faktycznie 0 kopcenia, tylko potem wymiana okolo 5000 zl po przebiegu 80 000 km.

 

W BMW napewno drozej.

 

we francuskich samochodach trzeba dodawac czynnika co 80 000km-stad taki koszt.. tu mozna poczytac wiecej http://www.roadlook.pl/technika/filtr-czasteczek-stalych-w-silnikach-hdi.html

 

nie slyszalem aby w bmw trzeba cos takiego robic- nasze auta czyszcza sie same ;) (ale podczas procesu czyszczenia auto troche "zwalnia")

 

Nie wiem czy to prawda ale kiedys w jakiejs gazecie czytalem ze ten filtr w BMW tez trzeba wymieniac, nie pamietam o jaki przebieg chodzilo ale podobno cena wynosila 8000 zl.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Pytalem w serwisie w Niemczech,a wlasciwie w 3 salonach bo mieszkam w DE, i filter da sie zalozyc ,nawet jak w aucie nie bylo go wczesniej.Koszty to 1400 euro. takze nie jest tak zle,tylko powiedzieli mi ze jedyny sens zeby go zalozyc to wjazd do zielonej strefy, a poza tym to bez sensu poniewaz co z tego ze auto nie kopci,ale z filtrem traci na mocy, auto z filtrem jest slabsze , w dodatku litr wiecej spala i powiem wam ze to chyba prawda poniewaz kupilem E60 razem z kolega,tzn. kupilismy dwie i on ma filter,a ja nie i naprawde na autostradzie mu odchodze..i pali mu wiecej.
Opublikowano
Arkadius1111 to ile Ci pali auto? Jak ja ostatnio jechalem z Lodzi do Stutgarttu i przez polske wiadomo po A2 160-180, potem dotelepalem sie zgodnie z przepisami do granicy a potem znow ograniczenia a jak brak ograniczen to 150 w duzym deszczu i 180 w mniejszym i spalanie w obie strony wyszlo z comp'a 7,5l/100....a jest filtr...to bez filtra ten samochod chyba tankowan nie potrzebuje juz wcale!

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano
Zebda.... jak jade np. do Polski lub gdzies dalej tu po Niemczech to pali podobnie czy z filtrem czy bez,przy predkosciach kolo 200 km/h pali kolo 8l zagadzam sie.Jednak ile Ci pali po miescie bo mnie nie pokazalo jeszcze nigdy wiecej na kompie niz 9,1 a mojemu koledze przy bmw z filtrem nigdy nie pokazalo mniej niz 10..
Opublikowano

No ok, w miescie pali do 10 jak sie nie stoi w korkach...

 

...ale przeciez 3,0 diesla nie kupuje sie do jazdy po miescie...czyz nie? :D W naszym przypadku to moze byc jakies 25-30% jazdy autem.

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano
Panowie o czym mowa :shock:. Przeca zasadza działania DPF wymusza naturalnie większe zużycie paliwa.

A co za tym idzie? Ekologia? Raczej nie. Co z tego, ze auto mniej kopci. Przeciez kazdy wie im wiecej zuzytego paliwa tym wieksze koszty. Oraz wieksze skarzenie srodowiska przy wydobyciu,obrobieniu,transporcie tego paliwa. A gdzie jeszcze proces produkcji takiego dpf.

Madrzy ludzie narzucaja normy euro 4-5 a za chwile 6. Tylko po to aby w okresie gwarancji auta(ok.2lat) mniej emitowalo szkodliwych substancji. Nie myslac o tym co bedzie pozniej. Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie na żółto zapaliło się w pozycji service, że mam ten filter do wymiany za 500 km. Czy jeśli go nie wymienię to nic się nie stanie ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam E60 3.0D bez filtra cząsteczek stałych. Mam pytanie.Może ktoś zakładał taki filtr do swojego auta.Czy założenie sprawia dużo problemów? No i oczywiście jakie koszty?

 

mysle ,ze nie byloby to wskazane rowniez dla silnika,ktory nie jest do niego przystosowany.w marcu 2004 M57TU przeszedl gruntowny lifting by przystosowac go do DPF(min. inne wtryskiwacze,powiekszenie kanalow olejowych w tloku)--info masters--

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Mam rowniez BMW 530d DPF (E60). Z tym ze po miescie pali nie mniej jak 10l/100km sie nie zgadam, mi pali 9,1. Z tego co slyszalem to wlasnie DPF jest dla ekologi, a co do spalania to nie spala wiecej tylko wlasnie mniej.

Gdy pytalem sie o objawy, ktore powstaja przy niewymienionym DPF moga prowadzic do "motorschaden" czyli silnik K.O.

 

 

Moje pytanie jest, czy probowal ktos juz samemu jakos ten filter przeczyscic, jaks dziorke zrobic lub cos w tym stylu?

Opublikowano
Lepiej będzie jak zapoznasz się na jakiej zasadzie funkcjonuje DPF, i jakie rodzaje filtrów są stosowane w motoryzacji, a potem głosił teorie na temat spalania i przeczyszczania :duh: bo mam wrażenie że jeszcze o wielu rzeczach nie słyszałeś :wink: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.