Skocz do zawartości

Kupiłem kilka dni temu. Masa problemow, kilka pytań...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kilka dni temu kupiłem e46 320i 98 rok i mam mase problemow. Moze mi w czyms pomozecie...

 

1. Strasznie cos puka. Zainwestowalem w nowe wahacze i tuleje i nadal wali. Wydaje mi sie ze nawet podczas odpalania kilka razy to uderzy i podczas gaszenia.

 

2. Podczas krecenia kierwonica strasznie cos harczy pod macha a kierownica kreci sie jakby miala conajwyzej polwspomaganie

 

3. Strasznie trudno sie jezdzi. Wyczuc sprzeglo zeby plynnie ruszyc lub po zmianie biegu zdarza sie raz na 1000 a tak to szarpie.

 

4. Wciskajac mu do konca gaz np na dwojce albo sie dusi albo rozpezda sie w zolwim tepie i czuc dziwne gruchotanie albo silnik slychac jakby sie rozpedzal a auto niee.. Ciezko go wyczuc czasmai dostanie kopa i idzie ostro ale to rzadko mu sie zdarza

 

5. To co pokazuje spalanie w danym momencie. Przy rozpedzaniu nawet nawet delikatnym leci na maksa w prawo. Jak wrzuce na luz to raz spada do 0 a raz zatrzymuje sie na 5-6 litrow.

 

6. Jak zatrzymam sie na czerwonym swietle czasami wszystko drga. (obroty sa idealne)

 

7. Wrzucilem kasete do radiomagnetofonu zeby sprawdzic czy dziala. No i dziala ale teraz nie moge wyjac kasety. Jak wciskam zeby wyszla to cos puka w radio i nic. Jak wyjac radio? Bo inaczej chyba nie wyjme kasety...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bfb900dc0428cd83.html

 

8. Co to jest to na suficie? Pytam bo sie nie znam:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/408029efa1244a1e.html

 

9. Od czego sa kabelki ktory z sufitu wchodza w lusterko?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5d8e9366147318f9.html

 

10. W ogloszeniu bylo ze ma alarm. Czytalem ze powinna byc dioda pod lusterkiem jakas. Zamykam sie w srodku lapie za klamki skacze i zaden alarm sie nie włącza. Lusterko wygloada tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/20168fa923817615.html

 

11. Postojowki swieca mi tylko w kierunkach. W reflektorach tez powinny?

 

12. Gdy opuszczam szybe kierowcy strasznie trze. Dzwiek nie do wytrzymania. Wszystkie inne chodza plynnie. Da sie cos z tym zrobic?

 

Napewno sobie jeszcze cos przypomne i jeszcze dopisze bo sporo problemow z tym autem:(.

 

Wszystkim z gory dzieki za odpowiedz

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Cene dalem normalna jak za takie auto nic drozej nic taniej. Pojechalismy z ojcem oboje zieloni. Koles nam nawkreecal no i tak kupilismy. Dobra nie dołować mnie tylko starac sie mi pomoc!!!
Opublikowano

1. co maja wahacze do odpalania i gaszenia?

2. sprawdz poziom oleju w pompie od wspomagania, jak wporzadku to masz walnieta pompe najpredzej.

3. chyba masz spreglo rozwalone.

5. po prawie normalne.

6. ja bym opstawial ze masz poduchy pod silnikiem rozwalone.

7. tu masz problem.

8. to w suficie to jest generator fal ultradzwiekowych, taki alarm.

9. tu pewien nie jestem, bo u mnie wogole lusterko jest inne i ja bym powiedzial ze masz lusterko od cego innego a te kabelki sa od cujnika deszczu.

10. chyba masz alarm rozwalony.

11.postojowki powinny swiecic sie w leflektorach wlanie nie w kierunkach.

12. podejrzewam ze byla szyba wymieniana i zle ustawiona bo ja sie ustawia w trzech plaszczyznach jak masz bezramkowe.

 

a teraz pytanie do Ciebie:

Jak szanowny kolega kupowal to auto?

Opublikowano

Ja może trochę swoich odpowiedzi, od razu powiem, że nie są one profesjonalne ale zawsze coś sobie poczytasz do czasu aż trafisz na kogoś kompetentnego a osób takich na tym forum jest wiele (ja do nich nie należę).

 

1. Strasznie cos puka - to musisz wg mnie uzgodnić w porządnym warsztacie (rekomendowane znajdziesz na tym forum)

 

2. Podczas krecenia kierwonica strasznie cos harczy - spotkałem się że w starszych modelach (czytałem na forum) coś piszczy przy kręceniu. A odnośnie siły wspomagania, to powiedz jakie auto miałeś wcześniej, wg mnie wspomaganie w e46 jest małe i dlatego daje tak dobre wyczucie kół, zupełnie inaczej niż we francukich autach

 

3. Strasznie trudno sie jezdzi. - raczej kwestia wyczucia auta, sam mówisz, że masz je niedługo.

 

4. Wciskajac mu do konca gaz np na dwojce albo sie dusi albo - może masz diesla ?? bo jeżeli tak a gaz wciskasz w momencie gdy turbina jeszcze nie hula to sam rozumiesz... mocy nie będzie

 

5. To co pokazuje spalanie w danym momencie. - to TYLKO spalanie w danym momencie, rośnie bo by ruszyć taką masę (1,5t) auta potrzeba trochę tego paliwa. A na luzie nie jeździj bo paliwo jest wtedy pobierane do utrzymania pracy silnika, podjeżdzając do np świateł wrzuć niższy bieg a dopływ paliwa zostanie odcięty i spalasz - 0

 

6. Jak zatrzymam sie na czerwonym swietle czasami wszystko drga. - to może być bardzo subiektywne, jeśli miałeś wcześniej r6 albo v6 lub chociażby dobre r4 a teraz masz diesla 2.0 (ja mam taki) to teraz możesz mysleć ze wszystko drga. Jeśli drga pedał sprzęgła, dzwignia zmiany biegów i wyczówasz lekkie drgania na kierze (powtarzam - lekkie) to tak w tym modelu jest

 

7. Wrzucilem kasete do radiomagnetofonu - nie mam radia na kasety, na pocieszenie powiem tobie, że navi prof, też czasami zawodzi..

 

8. Co to jest to na suficie? - sam chętnie się dowiem, może system głośnomówiący...

 

9. Od czego sa kabelki ktory z sufitu wchodza w lusterko? - może masz lusterko fotochromatyczne ?? ale to że są one na zewnątrz to niezbyt dobrze...

 

11. Postojowki swieca mi tylko w kierunkac - a może są przepalone /... ??

 

12. Gdy opuszczam szybe kierowcy strasznie trze. - to nie jest tragedia, pierw je porządnie przeczyść (prowadnice) potem przesmaruj jakimś silikonem do uszczelek , powinno pomóc.

 

GENERALNIE WSZYSTKO ZNAJDZIESZ NA FORUM, NAUCZ SIE SZUKAĆ A BĘDZIE DOBRZE .

 

mam nadzieję, że troszke chociaż pomogłem .

Opublikowano

To co masz na suficie to są czujniki ruchu do alarmu. Lusterko ma funcję samościemniania oraz diodę alarmu stąd kabelki.

 

Najlepszy warsztat od BMW to Marcin Michalski na zawiślu. To jest mój kolega, podjedź obejrzymy to Twoje auto i wydamy djagnozę.

Zrób listę usterek.

Opublikowano
jakub: Bylem ostatnio nie mielli czasu. W sobote mozna podjechac?
Opublikowano
Cene dalem normalna jak za takie auto nic drozej nic taniej.

No jeśli nie zmieniłeś zdania od czasu gdy niektórzy kwestionowali twoje podejście do tematu cen e46 ( http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=604911 ) to masz swoje "E46 98-99 do 25 tys w bardzo dobrym stanie"...

 

 

 

Natomiast co do problemów to generalnie jest ich tyle, że taniej cię wyjdzie zrobienie pełnego przeglądu w ASO niż szukanie wszystkich przyczyn na własną rękę i próby ich naprawy. Zapędzisz się wtedy w błędne koło i stracisz tylko trochę pieniędzy i nerwów.

 

8. Co to jest to na suficie? Pytam bo sie nie znam:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/408029efa1244a1e.html

"Ochrona wnętrza", część systemu alarmowego.

9. Od czego sa kabelki ktory z sufitu wchodza w lusterko?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5d8e9366147318f9.html

Do lusterka mogą iść różne kable zasilające:

- fotochrom, ale do tego są dwie diody po jednej z każdej strony lusterka a u ciebie po tej stronie jest jakaś zaślepka,

- diodę alarmu, której u ciebie nie ma

10. W ogloszeniu bylo ze ma alarm. Czytalem ze powinna byc dioda pod lusterkiem jakas. Zamykam sie w srodku lapie za klamki skacze i zaden alarm sie nie włącza. Lusterko wygloada tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/20168fa923817615.html

Pod lusterkiem powinna być duża czerwona kopułka z diodą w środku, u ciebie jej nie ma. Gdyby był fabryczny alarm to po jego włączeniu i ruszaniu się w samochodzie wspomniane wcześniej czujniki by zadziałały i alarm by się włączył

11. Postojowki swieca mi tylko w kierunkach. W reflektorach tez powinny?

Postojówki świecą się tylko w reflektorach (wewnętrznych, tam gdzie są światła długie).

 

A co do reszty to tak jak wspomniałem wycieczka do porządnego serwisu lub ASO, koniecznie.

Opublikowano

Roberto przyznaje ci racje!

 

Dałem 21 z kawałkiem. Auto w bogatej wersji skora itp ale nie wiem ile w to teraz wloze kasy... ile nerw...

Opublikowano

4. Wciskajac mu do konca gaz np na dwojce albo sie dusi albo - może masz diesla ?? bo jeżeli tak a gaz wciskasz w momencie gdy turbina jeszcze nie hula to sam rozumiesz... mocy nie będzie

6. Jak zatrzymam sie na czerwonym swietle czasami wszystko drga. - to może być bardzo subiektywne, jeśli miałeś wcześniej r6 albo v6 lub chociażby dobre r4 a teraz masz diesla 2.0 (ja mam taki) to teraz możesz mysleć ze wszystko drga. Jeśli drga pedał sprzęgła, dzwignia zmiany biegów i wyczówasz lekkie drgania na kierze (powtarzam - lekkie) to tak w tym modelu jest

ad4 i 5 ) to powinna byc "sugestia roku" ,podpowiadac komus ze nie wie z jakim silnikiem kupil auto. :mrgreen: :clap: pozatym to wlasnie teraz kolega ma auto z silnikiem r6,ktore znane sa z wysokiej kultury pracy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę kolega mieszka blisko mnie. Trzeba było sie popytać na forum. Mozna sie zawsze razem wybrać i obejżeć auto jak sie samemu nie zna a tak...
Krzysztof
Opublikowano
Roberto przyznaje ci racje!

 

Dałem 21 z kawałkiem. Auto w bogatej wersji skora itp ale nie wiem ile w to teraz wloze kasy... ile nerw...

 

Teraz przyjacielu włożysz w to auto tyle ze wyniesie cie tyle ile powinienes zaplacic za bardzo ladny stan

Opublikowano

Tak na szybko co przychodzi na myśl.

 

1. Strasznie cos puka. Zainwestowalem w nowe wahacze i tuleje i nadal wali. Wydaje mi sie ze nawet podczas odpalania kilka razy to uderzy i podczas gaszenia.
Może poduszki pod silnikiem

 

2. Podczas krecenia kierwonica strasznie cos harczy pod macha a kierownica kreci sie jakby miala conajwyzej polwspomaganie

Pompa wspomagania
3. Strasznie trudno sie jezdzi. Wyczuc sprzeglo zeby plynnie ruszyc lub po zmianie biegu zdarza sie raz na 1000 a tak to szarpie.
Może koniec sprzęgła?
5. To co pokazuje spalanie w danym momencie. Przy rozpedzaniu nawet nawet delikatnym leci na maksa w prawo. Jak wrzuce na luz to raz spada do 0 a raz zatrzymuje sie na 5-6 litrow.

Prawidłowo bo chwilowe spalanie podczas ruszania takie będzie. Spróbuj delikatniej to zobaczysz że wyrabiasz się do 30l

 

6. Jak zatrzymam sie na czerwonym swietle czasami wszystko drga. (obroty sa idealne)
No potwierdzają się poduszki

 

7. Wrzucilem kasete do radiomagnetofonu zeby sprawdzic czy dziala. No i dziala ale teraz nie moge wyjac kasety. Jak wciskam zeby wyszla to cos puka w radio i nic.
Wciskaj eject a jednocześnie podważ kasetę powinna wyjść, Pewnei mechanizm poszedł
11. Postojowki swieca mi tylko w kierunkach. W reflektorach tez powinny?
Powinny tylko w reflektorach, albo masz zwarcie albo ktoś grzebał
Opublikowano

Nie, starczą dwie kozy, wóz siana i brzydka panna :roll:

 

Wydaje mi się kolego, że trochę przeceniasz wartość E46.

Ja swoje (z 2003) kupiłem za śmieszną kasę od "makaroniarza" - gdyż zamieniał na nówkę w salonie i oddawał w rozliczeniu stary.

 

Bierz pod uwagę także spadający kurs euro w stosunku do złociszy. Auto ocenia się po jego stanie technicznym a nie po cenie, zresztą teraz nawet głupi handlarzyna wie, że jak za bardzo zaniży cenę to staje się to podejrzane - więc truposze także są wysoko cenione.

Opublikowano

Powiem tak...

 

piotr a ile kosztuje do tej pory dobre e36 ? wiesz czy nie ? bo moim zdaniem kolo 15 trzeba dac...

 

Do kolegi

 

Sorry stary... ale nie wymagaj teraz nagle cudow od ludzi na tym forum...

 

kupiles szrot i tyle... nie ma co czarowac... za 21 tys ciezko dostac e46 byle jaka... a co dopiero mowic o bogato wyposazonej i vardzo dobrym stanie...

 

Myslales ze bedziesz mial BMW... owszem i masz ale to z tej serii - Bedziesz Mial Wydatki...

 

Powiem Ci tak lepiej znajdz wikszego jelenia od siebie i sprzedaj... wlozysz majtek i nic pewnie z tegoi nie zrobisz... nie chce byc zlym prorokiem ale moim zdaniem to auto bylo robite w drobny mak albo ma juz grube setki najechane...

 

ile masz przebiegu - napisz bedzie latwiej cos ustalic...

 

bedzie mozna wnioskowac bo sprzeglo w BMW szybko sie nie sypie albo poduszki pod silnikiem...

 

Moja rada na rozwiazanie tych problemow - najtaniej i najlepiej sprzedac to...

 

a i piotr nie licz tak... bo za granica kupujac typowo od sprzedajacego to co innego...

Opublikowano

Powiem Ci tak lepiej znajdz wikszego jelenia od siebie i sprzedaj... wlozysz majtek i nic pewnie z tegoi nie zrobisz... nie chce byc zlym prorokiem ale moim zdaniem to auto bylo robite w drobny mak albo ma juz grube setki najechane...

 

Świetna rada. Teraz wiadomo skąd na rynku tyle padła skoro sami forumowicze szczycący się godnym podejściem do swojej marki zalecają takie rozwiązania. Brawo:)

 

Kolego od 46. Nie martw się ja kiedyś też miałem samochód w kiepskim stanie, włożyłem w niego kupę kasy i później byłem zadowolony bo przywróciłem go do stanu używalności i nawet lepiej. Pozdrawiam.

____________________________

Pozdrawiam,


Kamil

Opublikowano

Powiem Ci tak lepiej znajdz wikszego jelenia od siebie i sprzedaj... wlozysz majtek i nic pewnie z tegoi nie zrobisz... nie chce byc zlym prorokiem ale moim zdaniem to auto bylo robite w drobny mak albo ma juz grube setki najechane...

 

Świetna rada. Teraz wiadomo skąd na rynku tyle padła skoro sami forumowicze szczycący się godnym podejściem do swojej marki zalecają takie rozwiązania. Brawo:)

 

Kolego od 46. Nie martw się ja kiedyś też miałem samochód w kiepskim stanie, włożyłem w niego kupę kasy i później byłem zadowolony bo przywróciłem go do stanu używalności i nawet lepiej. Pozdrawiam.

No to faktycznie nie ma się czym martwić jeszcze tylko walizka pieniędzy i będzie śmigał. :) Jeśli ty Kamil wolisz robić i wydawać pieniądze zamiast jeździć to faktycznie twoja rada jest dobra. A padła na rynku tyle bo ludzie je kupuja a nie dlatego że sprzedaja. Czego przykladem jest ten temat. Plus jest taki że teraz kolega jeździ E46 i pomału może naprawiać to co ma padnięte, aby nerwów starczyło bo myślę że wyjdzie jeszcze masa mniejszych mankamentów. Tak więc rada eqsa jest dobra. Bo kto nie ma w głowie musi mieć w portfelu.

Opublikowano
Panowie kolega napisał post po to by mu pomóc w rozwiązaniu problemów. Jeśli wiecie coś na któryś punkt to podsuńcie pomysły a tu temat zmienia się kolejny gniot. Przecież nigdzie nie napisał że kupił igłę i nagle wyszły mu jakieś problemy. Są na rynku wtórnym igły (mało ich), auta odbiegające od poprzedniego stanu i auta baaardzo odbiegające. Wszystkie szukają klienta i na wszystkie jest klient kwestia pieniędzy. Więc jak możecie to pomóżcie a nie jedziecie po chłopaku. Następne kupi zapewne w lepszym stanie. Ja swoją pierwszą bumkę kupiłem za 70%wartości rynkowej, wiedziałem co trzeba zrobić i za ile. Zrobiłem i byłem zadowolony. Pozdrawiam
Opublikowano
Jutro rano bede u kolesia co naprawia BMW. Jest naprawde w tym dobry. Postawi diagnoze a ja wam napisze co i jak. Raczej bede robil ten samochod. Ile wloze tyle wloze ale bede wiedzial co mam. Kupiłbym auto za 25 tys w ktorym w ogloszeniu byloby napisane ze jest w idealnym stanie, wrocilbym do domu i tez by powychodzilo ze trzeba by robic to czy tamto zeby wiedziec czym sie jezdzi. Zawsze po zakupie trzeba troche wlozyc bo jak ktos ma idealne auto to raczej sie go nie pozbywa, a napewno przed sprzedazą nie wklada w niego kasy... Że w auto bede musial troche wlozyc wiedzialem juz ja po nie jechalem wiec spoko. Teraz tylko zobaczymy ile. Napisze wam jutro co i jak to okreslicie czy to powazna sprawa;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.