Skocz do zawartości

Kontrolka oleju po wymianie oleju!


marekhell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie dotyczace...gdyz kupilem autko i na wskazniku oleju byl juz stopien przed czerwonym punktem,poprzedni wlasciciel nie znal daty zmiany oleju ani na jakim przebiegu byla dokonana wiec wolalem to zrobic i miec z glowy.Minelo kilka dni,przejechalem jakies 200 Km a na wskazniku-NIC A NIC sie nie zmienilo...wciaz pali jeden stopien przed czerwonym punktem.I to jest dziwne dlaczego sie nie zresetowal.Czy nalezy go poprostu jakos zresetowac bo liczy on przejechane kilometry,czy poprostu bada on lepkosc oleju i moze byc w tym ukladzie uszkodzony?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to z lepkością oleju to niezłe.... Temat jest jak najbardziej aktualny na forum, możesz go zgłębić, a tak w skrócie, to inspekcję olejową kasuje się po wymianie oleju i od chwili skasowania odlicza Ci na podstawie kilku parametrów, w tym przebiegu, ilości zużytego paliwa (decyduje o tym sterownik silnika) i pokazuje znikającymi z upływem czasu "cegiełkami" kiedy powinieneś wymienić olej... Odnośnie kasowania inspekcji olejowej to pod maską po prawej pasażera przy kielichu amorka masz gniazdo 21-pinowe diagnostyczne. Pin 19 to masa, pin 7 służy do kasowania inspekcji. Przekręcasz kluczyk i - co ważne - przy zamkniętych drzwiach kierowcy zwierasz przewodem piny 7 i 19 na jakieś 10-12 sekund i po temacie. Na desce zaświeci Ci się pięknie komplet 5 zielonych "cegiełek"...

 

P.S. Czy na prawdę musisz pisać boldem??? Przecież normalną czcionką też widać :twisted2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W e34 gniazdo diagnostyczne jest okragle i zazwyczaj umieszczone jest w poblizu lewego kielicha (wyjatek 530i oraz 540i V8 - tu gniazdo znajduje sie na sciance grodziowej po prawej stronie).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..No wlasnie.zdjalem pokrywke z tego boxu,moim oczom ukazal sie komputer oraz zewnetrzne gniazdo diagnostyczne ....TYLKO ze nie ma dwadziesciapare pinow A siedem.najwyrazniej to jakis inny typ gniazda...co tu zdzialac???pozdrawiam

 

Siedem aktywnych czy wszystkich możliwych?

U mnie też nie jest wiele aktywnych w tym gnieździe.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to za ktore piny sie wziasc zeby zrobic reset???pzdr

 

Przy każdym pinie gniazda diagnostycznego jest numer. Ciebie interesują piny 7 i 19... W sumie 19, czyli masę możesz "wziąć" z jakiegokolwiek elementu metalowego połączonego z masą.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.