Skocz do zawartości

kilka pytań odnośnie elemetów silnika


triplex135

Rekomendowane odpowiedzi

To ponizej to silnik m50b25 2,5 litra benzyna

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images34.fotosik.pl/346/0aa92e5bf19a2a8c.jpg

Niestety ostatnio meczy mnie niski poziom obrotów (600),szarpanie silnika podczas szybkiego wciskanie gazu oraz przy ruszaniu.

Na tym forum wyczytalem ze problemem moze byc:

przeplywomierz

sonda lambda

kable zapłonowe

świece

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images46.fotosik.pl/1/0f0b28633bcad905.jpg

To moja przeplywka. Podobno tym mozna rególować obroty na biegu jałowy,tylko jak? Wszyscy piszą na tym forum o klapie w przepływomierzu,ja tu zadnej niewidze czyli jestdo wymiany czy to poprostu inny model? Wyczytalem tez ze zeby sprawdzic przeplywomierz trzaba zmierzyc jego napiecie. Fajnie bo tak sie składa ze miernik akurat mam ale jak to zrobić? gdzie podłączyc miernik?

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images36.fotosik.pl/1/0390f81b50f3cec3.jpg

cewki,kable iswiece...To ostatniewymienilem i jest gozej,pomimo tego ze kupilem identyczne swiece jakie mialem wczesniej(ngk) ciezko bylo ruszyc autem z miejsca strasznie sie silnik dławił wiec wlozylem stare swiece jednak silnikiem nadal szarpie. Co di cewek to niewiem jak je sprawdzic ale na tym forum wyczytalem ze jesli cewki sa firmy bosch to raczej wymiany niewymagaja.Oczywiscie jezelijest jakas mozliwosc sprawdzenia cewek to chetnie skorzystam. Tak samo z kablami zapłonowymi... jak sprawdzic czy jest przebicie? Gdzie wlozyc miernik czy neonowke?i jak te kable w razie potrzeby wymienic (gdzie sie je odłącza?)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images45.fotosik.pl/1/4988e1d07f354dbb.jpg

 

elemety zaznaczone na tym zdjeciu od 1 do 5 ...co to jest i po co?

Rurka oznaczona X była podłączona do rury dolotu powietrza ,czy prowadzi ona do silnika krokowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za off topik. masz zwykłą instalacje, nawet bez krokowca na gazie. napisz jak silnik na tym chodzi i ile ci pali???

pozdro

W mieście wrocław w korkach przyjeździe normalnej około 16 litrów gazu,przy jeździe emerytalnej jakies 14-15 litrów,jak chce być pierwszy kiedy startuje ze skrzyzowania to 30 litrów i wiecej,jak niema korków na mieście to około 12-13 litrów przy normalnej jeździe,emerytalna jazda bez korków to jakieś 11 litrów,w trasie na autostradzie przy predkosci 120 pali około 9 litrów przy rozsadnym manewrowaniu pedałem gazu,przy predkosci 180 12 litrów,przy 230 pali 16 litrów. Ostatnio wracając z niemiec (bremen) do polski (wrocław) dojechalem na 90 litrach gazu jadąc średnia predkoscia miedzy 160 a 200 km/h oczywiscie cały czas lewym pasem autostrady (czyli wyprzedzałem prawie wszystkich). Co do silnika to niewyczówam spadkumocy,jak dlamnie jedzie tak samo na gazie jak i na benzynie.Jadac 180 km/h na gazie bez problemu mozna byłojeszcze docisnac pedał gazui wyprzedzać.Niestwierdziłem też głośniejszej czy nierównej pracy silnika. Na benzynie jak i na gazie silnik zachowuje sie tak samo. (oczywiscie to moja opinia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2- jest to filtr węglowy - działa to cudo tak, że podczas jazdy postoju itd aktywny węgiel absorbuje opary paliwa ze zbiornika i magazynuje je w tej puszeczce właśnie...

5- zawór filtra węglowego- działa przy odpalaniu... otwiera się na chwilkę i pozwala podciśnieniu wyssać opary z filtra węglowego i przepalić je w silniku...

 

1,3,4, X myśle, że pomogą (albo i nie :worried: ) koledzy którzy mają 2,5...

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wydaje mi się , że powodem tych problemów jest ta ZABYTKOWA instalacja gazowa.

Stanowczo nie do tego silnika!!!!!!

Zrób reset kompa i zobacz czy chociaż na chwilę pomogło.

Przepływka , sonda czy TPS nic tu nie mają do działania silnika na tej instalacji. Tak samo będzie działało jak te elementy wymontujesz.

Mikser jest zamontowany w złym miejscu bo krokowiec go pomija!!!!!

Kto ci zamontował to cudo???

Taka instalacja tylko generuje błędy w kompie silnika i zmienia adaptację tak bardzo , że wreszcie całkiem przestanie działać.

Zrób RESET.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czujnik powietrza zasysanego,

2. otwór do którego powinna iść kierownica powietrza chłodzącego alternator,

X. wężyk chyba od krokowca.

 

Ktoś wywalił całą obudowę filtra powietrza a tam idą elementy 1 i X. Ten stożek dodatkowo osłabia ci silnik zasysając cały czas ciepłe powietrze.

 

Tak jak koledzy radzą wywal tą badziewną instalację, potem kup obudowę filtra wraz z kierownicami powietrza i niech konkretny gazownik wsadzi porządną sekwencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zmien swiece, przewody WN, ale przede wszystkim wywal ten stozek i wstaw oryginalna puszke. A w ogole juz najlepiej to byloby zmienic instalacje gazu na sekwencje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stozek założyłem bo poprzedni filter sie połamał od wystrzału. Pisałem juz ze świece zmieniłem i bylo gozej,teraz zainstalowałem stare spowrotem. Kable chetnie wymienie,ale moze ktoś wskazac na zdjeciu które to? Gdzie sie odłącza? Instalacja z mikserem daje rade,powtazam i na gazie i na benzynie mam to samo. Po resecie komputera przez jakies 30 minut jest ok ale potem znowu powoli obroty spadaja,ispadaja,aż wreszcie sa na 600 i tak zostaje.

Sekwencje rzeczywiscie wypadalo by wsadzic i chyba tak zrobie. Ma ktos moze do sprzedania obudowe filtra?:)

To co zaznaczylem na zdjeciu jako 1 to jakis potencjometr.Co sie stanie jak tym pokrece?

 

Czyli mowiac wprost nieda sie podniesc obrotow silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Piszesz , że po resecie przez 30 minut jest ok.

I to jest odpowiedź.

Wywal ten gaz i nie pisz , że on daje radę. Właśnie masz przykład jak on daje radę. Komp pracuje w trybie awaryjnym.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra,niepowiem zedaje rade,tylko napisze "Daje rade".Gaz jak gaz. Pewnie robisz 100 km miesiecznie i ci wisi ile płacisz za paliwo.Ja robie od 1000 do 3000 km miesiecznie i bardzo mi odpowiada to ze płace za to połowe z 5 zeta za litr. W takiej USER GUID od gazu mam napisane że:

przy jeździe na PB instalacja gazowa jestcałkowicie nieaktywna.

A ja na benzynie obroty mam też za niskie wiec co ma jedno z drugim wspólnego? Jakby komputer dzialał w trybie awaryjnym to chyba zapaliła by sie taka pomarańczowa lampka?

 

Niechce sie pozbywać instalacji gazowej tylko zwiekszyc obroty na biegu jałowym z 600 na 900. Da sie to zrobic?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Robię o wiele więcej kilometrów na miesiąc i też mam gaz.

Ale nie coś takiego.

Nie chcę się tu z tobą spierać ale napiszę ci jeszcze , że zanim komputer silnika wróci do właściwych ustawień to trzeba kupę kilometrów na benzynie przejechać.

Bo to jest tak zwana adaptacja.

Ale nie będę tłumaczył o co dokładnie chodzi bo widzę , że i tak jesteś przekonany o poprawności doboru instalacji.

 

Obroty zwiększ śrubką pod przepustnicą < obroty wzrosną a w przypadku takiej instalacji nie ma znaczenia czy działa TPS>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NR 1

na twoim zdięciu to nie jest żaden potencjometr tylko TERMOSTAT,

który sam niewiem co daje ,prawdopodobnie otwiera się gdy powietrze

przechdzące przez puszkę filtra jest ciepłe i ogrzewa przepustnicę lub na

odwrót zamyka się gdy ma ono odpowiednią temperaturę

 

 

NR 10 na tej stronie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB61&mospid=47370&btnr=11_1123&hg=11&fg=35

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię o wiele więcej kilometrów na miesiąc i też mam gaz.

Ale nie coś takiego.

Nie chcę się tu z tobą spierać ale napiszę ci jeszcze , że zanim komputer silnika wróci do właściwych ustawień to trzeba kupę kilometrów na benzynie przejechać.

Bo to jest tak zwana adaptacja.

Ale nie będę tłumaczył o co dokładnie chodzi bo widzę , że i tak jesteś przekonany o poprawności doboru instalacji.

 

Obroty zwiększ śrubką pod przepustnicą < obroty wzrosną a w przypadku takiej instalacji nie ma znaczenia czy działa TPS>

po resecie ucze j

 

Chodzi oto ze ja ten komputer po resecie ucze na benzynie i jest taksamo jak na gazie. Ze instalacja jest gowniana toja wiem. Kupilem dzis na gieudzie oryginalny filtr wraz z obudowa i swiece (z jednym iskrownikiem firmy bosch) i na brak mocy i szarpanie prze przyspieszaniu juz nienazekam. Widac filtr stozkowy i swiece ngk to niejest dobre rozwiazanie dla tego silnika.

Co to jest TPS?

Czy moze mi ktos pokazać na zdjeciu tą śróbke do rególacji obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.