Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiatm panowie. Nowy problem się pojawił mianowicie zauważyłem ostatnio że jak jade moja bryka w deszcz to dostaje poślizgu na tylne koła, tzn rzuca mi lekko w prawa strone i odruchowo puszczam gaz i wtedy już wogole moje auto dostaje rotacji. Powiedzcie mi czy powinno tak być żeby przy 70km/h w deszcz dostawac poślizgu? Czy mogą to być amorki? Ponieważ jeden ma skuteczność 58% a drugi cośs ponad 70%.... Zaznacze że nie mam kontroli trakcji w aucie... Pomóżcie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jakie masz gumy?

W jakim są stanie?

No i jak tam z geometrią?

Sprężyny są całe?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Najważniejsze będą opony, stan zawieszenia (tuleje) i styl jazdy.

Jeśli masz dobre opony i wchodzisz w zakręt delikatnie z wyczuciem i bez szarpnięć, nic się nie powinno dziać. GwaŁtowne zdjęcie nogi z pedaŁu gazu w zakręcie powoduje odciążenie tylnych kóŁ i zmniejszenie nacisku na nawierzchnię i stąd ten poślizg. Jeśli masz w zŁym stanie tuleje w zawieszeniu to pierwszą oznaką będzie zdzieranie opon od wewnętrznej strony.

Opublikowano
Najważniejsze będą opony, stan zawieszenia (tuleje) i styl jazdy.

Jeśli masz dobre opony i wchodzisz w zakręt delikatnie z wyczuciem i bez szarpnięć, nic się nie powinno dziać...

I wszystko się zgadza, poza jednym. Vipior napisał, że dostaje poślizg zwykle w prawą stronę i że skuteczność amortyzatorów różni się o blisko 20%.

Oczywiście geometria będzie najważniejsza. Ale ja bym zastanowił się nad wymianą amortyzatorów.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Ja stawiam na opony. Jest takie zjawisko jak aquaplaning - opona w deszczu traci kontakt z nawierzchnia i ślizga sie po lustrze wody. Przy zuzytych czy nierownomiernie zuzytych oponach jest to jak najbardziej mozliwe juz przy nizszej predkosci niz te 70km/h. Jezeli masz symetryczne opony zamien koła lewe/prawe i obserwuj...
Opublikowano
Dzieki koledzy. Napewo sprawdze to co mi podpowiedzieliście... Opony mam z tyłu ok 5mm. Wydaje mi się ze to amortyzator tylny prawy jest odpowiedzialny za ten poślizg bo jak wpadne w dziure tym kolem to czuje jak mnie lekko rzuca nawet na suchym asfalcie...
Opublikowano

5mm? to mało na wodę!!!

ps ja też czuję lekki rzut pupą kiedy wpadnę w dziurę, raz w lewo raz w prawo, zależy od dziury, domyśliłem się ze to norma przy tylnim napędzie.

Opublikowano
5mm? to mało na wodę!!!

ps ja też czuję lekki rzut pupą kiedy wpadnę w dziurę, raz w lewo raz w prawo, zależy od dziury, domyśliłem się ze to norma przy tylnim napędzie.

 

5 mm spokojnie wystarczy. Gdy się zużyte zawieszenie po wpadnięciu w dziurę nie wraco ono "na swoje" miejsce i stąd to rozkoŁysanie.

Opublikowano
to co koledzy proponujecie? Wymiana amorków? Chyba tak zrobie... A może lepiej wsadzić np węższe opony np 195/65/15? Co wy na to? Na przodzie takie mam
  • 2 lata później...
Opublikowano
A ja ci powiem że tuleja plywająca może być zerwana i przy skręcie kąt koła się zmienia,Ja tak miałem :(
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Po prostu jedź do mechanika niech oceni stan zawieszenia, na forum większej pomocy nie uzyskasz bo objaw dość ogólny a auta nie widzimy.
Opublikowano
Jeszcze jedna opcja... tuleje pod progiem z tyłu, wiec przyczyn masz podanych dużo, zabieraj sie do eleminowania po kolei :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.