Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was mierzył sobie czas do setki z tym silnikiem? Bo mnie ciągle wychodzi daleki wynik od katalogowego 9,9 s. Może źle mierzę.... CZy lepiej ruszać płynnie czy z piskiem? zauważyłem ze o dziwo jak płynnie to czas wychodzi troszkę lepszy. i kiedy zmieniać biegi? czy ciągnąć do końca czyli 4500 obrotów i wtedy zmieniać bieg, czy wcześniej? przy jakich wartościach obrotowych zmieniać aby było jak najefektywniej i najszybciej...?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Technika szybkiego ruszania jest uzależniona od stopnia przyczepności podłoża i jakości ogumienia.

 

Przy podłożu b. przyczepnym (np. nacukrowanym asfalcie) można spokojnie ruszać powiedzmy od 2000 obr/min. . Wartość obrotów do których kręcisz silnik zależna jest od wykresów mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego silnika (na necie napewno można znalezc wykresy dla stockowej jednostki) ale wiadomo,że jeżeli maksymalną moc uzyskuje przy np. 2600 obr/min to nie ma sensu ciągnąć go do samego odcięcia bo różnica jest na tyle duża,że straty w osiągach będą bardzo widoczne.Do tego przy jakich wartościach optymalnie jest zmieniać biegi musisz dojść sam metodą prób i błędów.

 

Do pomiarów polecam urządzenie g-tech

Opublikowano
Wartość obrotów do których kręcisz silnik zależna jest od wykresów mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego silnika (na necie napewno można znalezc wykresy dla stockowej jednostki)

 

Nie od wykresów mocy a od dostępnego momentu. Prawidłowa zmiana biegu na wyższy powinna następować w takim momencie, gdzie po jego zmianie masz do dyspozycji max moment.

Innymi słowy jeśli auto dysponuje 200Nm@1800RPM, powinieneś tak zmienić z 2 na 3. bieg aby mieć na 3 te 1800RPM. Moc tak naprawdę się wykorzystuje na pokonywanie oporów ruchu - dla użytkownika jest to prędkość max.

Ideane auto to takie, dla którego moment jest cały czas max. od momentu zmiany biegu z niższego na wyższy, ale to tylko idealny.

Z ruszaniem jest podobnie - trzymasz auto na obrotach lekko wyższych od max momentu, puszczasz sprzęgło i tyle. Jest część osób która preferuje strzał z turbiny, czyli wkręcenie jej na wyższe obroty, a gdy opadają one w okolice max momentu wciskają pedał do oporu i gwałtownie sprzęgło - nie polecam ze względu na zużycie turbo.

Opublikowano
Wartość obrotów do których kręcisz silnik zależna jest od wykresów mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego silnika (na necie napewno można znalezc wykresy dla stockowej jednostki)

 

Nie od wykresów mocy a od dostępnego momentu. Prawidłowa zmiana biegu na wyższy powinna następować w takim momencie, gdzie po jego zmianie masz do dyspozycji max moment.

Innymi słowy jeśli auto dysponuje 200Nm@1800RPM, powinieneś tak zmienić z 2 na 3. bieg aby mieć na 3 te 1800RPM.

 

Mówisz o amatorskim streetracingu?

Jeżeli tak to nie zgadzam się z Tobą.

Samym momentem nie wygramy "na ćwiartkę".

Dużo lepiej wyjdziemy ciągnąć obroty do obrotów, przy których auto osiąga moc maksymalną i przy nich zapinamy kolejny bieg.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Burner czyli to co napisałem :)

 

troszeczkę jeździłem streety i mimo ,że w E55 jest automat to ma on możliwość ręcznej zmiany biegów - nie tiptronic a 1/2/3/4 i żeby osiągnąć maksymalnie najlepsze rezultaty kręciłem biegi niemal do czerwonego pola czyli ok. 800 obr/min powyżej max. mocy. Uważam jednak,że do takich spostrzeżeń należy dochodzić samemu :) więc wsiadać w auto i gnać na długą prostą z g-techem lub kumplem i stoperem :)

Opublikowano
Diesel a benzyna to dwie różne bajki. 2.0d nie ma sensu ciągnąć wyżej niż do 4,000 obrotów.

 

wez dwa takie same diesle i krec jednym mniej niz 4 tys a drugim do 4,5 to sie przekonasz ktore wygra :D

Opublikowano
Diesel a benzyna to dwie różne bajki. 2.0d nie ma sensu ciągnąć wyżej niż do 4,000 obrotów.

Jest sens. Ja np mam max moc przy 4265RPM.

Co do startu - na pewno nie ruszać z obrotów jałowych, nie pamiętam dokładnie, trzeba samemu poćwiczyć, ale będzie to powyżej 2000RPM.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
bo jak sobie mierzę to mi wychodzi duzo za duzo niż podaje fabryka. i kwestia czy to umiejętności, czy z samochodem coś nie tak
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
bo jak sobie mierzę to mi wychodzi duzo za duzo niż podaje fabryka. i kwestia czy to umiejętności, czy z samochodem coś nie tak

 

Myślę, że brak umiejętności to góra 1-2 sekundy dŁużej.

Opublikowano
u mnie w steptroniku szybsze autko jest jak dam na przełożenie ' M ' manual i kick down , zmiana biegów / samoczynna / na czerwonym polu w ok 4800obr , co do czasu to trudno dokładnie zmierzyć ale OK
Opublikowano
bo jak sobie mierzę to mi wychodzi duzo za duzo niż podaje fabryka. i kwestia czy to umiejętności, czy z samochodem coś nie tak

Ile ci wychodzi i na jakich kołach jeździsz ?

kiedyś stanąłem na prostym odcinku raczej poziomym i włączyłem kamerę w telefonie ustawioną na licznik i start , potem na spokojnie zgrałem film i stoperem mierzyłem zatrzymując go na 100km/h no ale to pewnie też nie jest to

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was mierzył sobie czas do setki z tym silnikiem? Bo mnie ciągle wychodzi daleki wynik od katalogowego 9,9 s.

ale o jakim silniku mowa? bo u mnie wartosc katalogowa to 8.9 do setki.

150 czy 136 ps-ow?

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was mierzył sobie czas do setki z tym silnikiem? Bo mnie ciągle wychodzi daleki wynik od katalogowego 9,9 s.

ale o jakim silniku mowa? bo u mnie wartosc katalogowa to 8.9 do setki.

150 czy 136 ps-ow?

Mowa o 136KM.

Zakładając, że auto jest sprawne, najwięcej zależy od umiejętności kierowcy,

potem szerokość opon i wielkość kół, rodzaj ogumienia, nawierzchni, temperatura powietrza itd

 

PS. Testuj przyspieszenie wieczorem, gdy jest chłodniej niż w ciągu dnia.

Przy wysokich temp. otoczenia diesel "puchnie" i czuć to naprawdę wyraźnie :|

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
testowałem na totalnej serii. 136 koni, koła 15 cali 195/65 a czas ...... 15 sekund. dramat. przeczyściłem filterki na elektozaworach i EGr, ale pomogło niewiele. czuje ze ten samochód nie ma mocy, przy 2.500 obrotow się zawiesza
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
testowałem na totalnej serii. 136 koni, koła 15 cali 195/65 a czas ...... 15 sekund. dramat. przeczyściłem filterki na elektozaworach i EGr, ale pomogło niewiele. czuje ze ten samochód nie ma mocy, przy 2.500 obrotow się zawiesza

łomatko , to ja na 17'' z 225x45 mam czas lekko poniżej 9s no ale nie mam serii , na oryginalnych 16'' problemy z przyczepnością i elektroniczny kaganiec ma co robić :mrgreen: może mnie ktoś uświadomi do ilu obr/min powinien się wkręcać ? bo u mnie wchodzi na czerwone pole czyli jakieś 4800 i dopiera zmienia bieg / automat / nie wiem czy nie za wysoko

Opublikowano
testowałem na totalnej serii. 136 koni, koła 15 cali 195/65 a czas ...... 15 sekund. dramat. przeczyściłem filterki na elektozaworach i EGr, ale pomogło niewiele. czuje ze ten samochód nie ma mocy, przy 2.500 obrotow się zawiesza

łomatko , to ja na 17'' z 225x45 mam czas lekko poniżej 9s no ale nie mam serii

No to nie dość, że nie masz serii to jeszcze masz nowszy silnik więc nie jesteś dobrym punktem odniesienia ;)

 

Ja na 16'' 205/55 miałem ~10,5 sek., na obecnych 17'' 224/45 nie mierzyłem ale na pewno wyszło by trochę gorzej, natomiast 15 sekund na 15'' 195/65 to faktycznie jest totalny dramat. Pytanie do autora tematu; jak wciskasz gaz do dechy to ekonomizer odchyla się maksymalnie w prawo ?

Opublikowano
na biegach 1-2 ekonomizer na 20 litrów, a na 3 czasami, a 4-5 bieg to 12-15 litrów,
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Ekonomizer przy maksymalnie wciśniętym gazie powinien lecieć chociaż przez chwilę na maksa, bez względu na bieg, a skoro tak nie robi to opierając się na problemach jakie się tu czasem pojawiają na forum stawiam na problem z przepływką. Zacząłbym od podpięcia auta pod komputer bo to ledwo ok. 50-60 zł a może wiele wyjaśnić.
Opublikowano
Ekonomizer przy maksymalnie wciśniętym gazie powinien lecieć chociaż przez chwilę na maksa

Nie prawda, na maksa to idzie tylko na niższych biegach, na 4 i 5 nie dojdzie do końca, i jest tak nie tylko w BMW, w innych samochach jest podobnie, sprawdzałem.

Opublikowano
Ekonomizer przy maksymalnie wciśniętym gazie powinien lecieć chociaż przez chwilę na maksa

Nie prawda, na maksa to idzie tylko na niższych biegach, na 4 i 5 nie dojdzie do końca, i jest tak nie tylko w BMW, w innych samochach jest podobnie, sprawdzałem.

 

mnie na 5 biegu idzie na maxa.

Jadac 190km/h wciskam gaz i ekonomizer idzie na maxa, dopiero schodzi przy ok. 210km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.