Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam!

 

W nowym nabytku (nowym dla mnie, bo ma już kilka latek i nastukane 150k km po Niemczech) mam mały problem ze stukami na niedużych nierównościach (znane wszem i wobec łaty dziur w asfalcie, na przykład). Runflaty jeszcze problem zwiększają, na zwykłych oponach byłby to pewnie mniej słyszalne (podobne stuki miałem w poprzedniej E65, przy przebiegu 98 tys km).

 

Czasami pojawia się pukanie, słyszałne "pod kierownicą". Dziś byłem na diagnostyce i stwierdzili że stuki są na przekładni kierowniczej, zawieszenie w stanie idealnym.

 

Moje pytanie brzmi: jako perfekcjonista nie będę z tym jeździł tylko chce naprawić, co więc się z tym robi? Pytam profilaktycznie jako człowiek zielony w temacie i niezbyt przychylnie nastawiony do pomysłu pt. ASO i "wymieniamy wszystko aż do skutku" :wink:

 

Z górki dzięki za pomoc.

Opublikowano
Skoro jezdzisz E65 to pewnie biedny nie jesteś :mrgreen: Kup nową maglownice i odstaw bymke do mechanika, niech wymienią. Koszt, ok 2tys.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybym nie miał nic przeciwko wspieraniu finansowo ASO, to nie pisałbym na forum.

 

Dlaczego sądzisz że to 'maglownica' i jaka jest to dokładnie część w aucie?

Opublikowano

Witam

 

przekładnia kierownicza (tzw maglownica) to część nr 1 :

 

http://bmwfans.info/original/E65/Lim/745i-N62/ECE/L/A/2002/06/mg-32/ill-32_1322/

 

nie wiem czy trafiłem z rocznikiem.

 

W sumie to zawsze byłem przekonany że przy większych wersjach silnikowych bmw montuje przekładnie ślimakowe, a tu niespodzianka :?

 

Wracając do tematu, nie sądzę aby w twoim przypadku była to maglownica, na pewno jakiś element zawieszenia - stuki na nierównościach to raczej domena sworzni i tuleji :8) Proponuje pojeździć po innych warsztatach i posprawdzać dokładnie :8)

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano
Zodiak, podjedż gdzieś na inną stacje kontroli pojazdów, niech sprawdzą. Jeżeli to rzeczywiście maglownica (przekładnia kierownicza) to dość droga część, do teojej bymki to koszt ok 1,5tys za nową. Ale są warsztaty gdzie regenerują maglownice. Na tuleje na wachaczach bym raczej nie stawiał do nie czuł byś stukania na kierownicy. Pojezdzij po warsztatach i popytaj, w układzie kierowniczym jest dużo pierdułek kture mogą powodować stukanie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stukanie nie jest slyszalne podczas jazdy po dobrej drodze,w ogole.

 

Stukanie jest slyszalne jak np stoje w miejscu i szybko ruszam kierownica (delikatnie) na boki (na wylaczonym silniku, bez wspomagania). Taki test robili na diagnostyce wlasnie. Facet mi pokazywal, że jak przytrzymuje ręką końcowkę drążka, to wówczas nie ma stukania. Stukanie dochodi z kolumny, tzn. nad osłoną pod silnikiem, wiec nie widać co to.

Opublikowano

W/g mnie stuki opisane przez Zodiac to klasyczne uszkodzenie łączników drążka stabilizatora (na naszych polskich autostradach normalne :-) )

 

 

pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano
Stukanie nie jest slyszalne podczas jazdy po dobrej drodze,w ogole.

 

Stukanie jest slyszalne jak np stoje w miejscu i szybko ruszam kierownica (delikatnie) na boki (na wylaczonym silniku, bez wspomagania). Taki test robili na diagnostyce wlasnie. Facet mi pokazywal, że jak przytrzymuje ręką końcowkę drążka, to wówczas nie ma stukania. Stukanie dochodi z kolumny, tzn. nad osłoną pod silnikiem, wiec nie widać co to.

 

czesc Zodiac :)

 

- po pierwsze do Twojej e65 przekladnia nowa kosztuje 1500 ale euro a nie zyli :)

- po drugie da sie ją zregenerować za ok 800 np w nagengascie z Gdańska

- po trzecie sprawdż łożysko amortyzatorów (to gorne gumowe)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stukanie nie jest slyszalne podczas jazdy po dobrej drodze,w ogole.

 

Stukanie jest slyszalne jak np stoje w miejscu i szybko ruszam kierownica (delikatnie) na boki (na wylaczonym silniku, bez wspomagania). Taki test robili na diagnostyce wlasnie. Facet mi pokazywal, że jak przytrzymuje ręką końcowkę drążka, to wówczas nie ma stukania. Stukanie dochodi z kolumny, tzn. nad osłoną pod silnikiem, wiec nie widać co to.

 

czesc Zodiac :)

 

- po pierwsze do Twojej e65 przekladnia nowa kosztuje 1500 ale euro a nie zyli :)

- po drugie da sie ją zregenerować za ok 800 np w nagengascie z Gdańska

- po trzecie sprawdż łożysko amortyzatorów (to gorne gumowe)

 

Czesc, dzięki za informacje. Jak zwykle konkretna odpowiedź od najkonkretniejszego człowieka na forum :)

 

Co do ceny za przekładnie - podobno coś koło tego, odpada bo nie jest to stukanie bardzo głośne, ale przy podwójnych szybach to zasadniczo jedyna rzecz którą słysze w środku podczas jazdy. Regenerować nie bardzo chcę, bo martwi mnie, że jak ktoś to rozbierze i nawet zrobi dobrze, zepsuje 100 innych rzeczy po drodze.

 

Sprawdzę tak jak napisałeś jeszcze amorki, posprawdzam zawieszenie na tyle na ile sie da i profilaktycznie wymienie końcówki stabilizatora i te końcówki od drążka kierowniczego, jakkolwiek się nazywają, nie pamiętam. Sprawdzę też jak się będzie przekładnia zachowywać na zwykłych oponach, bo jazda na runflatach i nasze studzienki zabiją każde zawieszenie prędzej czy później.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.