Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zakupilem e46 328 przebieg 142 tys nie wiem co jest zalane obecnie w silniku. chce natomiast zalac do niego valvoline MXL 0W30. co o tym sadzicie? taki poleca valvoline. i spelnia on specyfikacje LL01 teraz pytanie czy wartosc 30 to troche nie za malo? wg tabelki temperatur jest to cos kolo 20 stopni Celsjusza. czy to znaczy ze w wyzszych temp nie bedzie wystarczajaco lepki? troche nie kumam tych oznaczen. przeciez jak silnik chodzi to w srodku jest wysoka temp. naprawde duzo czytalem o olejach ale nie moge zrozumiec tych oznaczen plusowych bo wartosc przed W to wiem co i jak. prosze o porade.

 

 

i jescze pyt dodatkowe: jakim momentem powinny byc dokrecone swiece zaplonowe w R6

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem czy widziales test filmow olejowych: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf mobil nie wypadl zbytnio dobrze :jawdrop: a z tych najlepszych i dostepnych bez problemu jest wlasnie valvoline. jest tez valvoline 0w40 tylko w opisie nie ma nic o specyfikacji LL01 tylko ten 0w30 mxl ma LL01 :roll: takze troche zglupialem. to o co biega z ta temp plusowa?

🙃🙃

Opublikowano

np. 0 w 40 - olej rzadki ale ,,bardzo" lepki dobrze spisuje sie w bardzo niskich temoperaturach jak i bardzo wysokich

np 15 w 40 olej gesty tez ,,bardzo" lepki z tym ze zle pracuje w niskich temperaturach ,,do momentu az sie rozgrzeje oczywiscie"

a w zime przy starcie jest to wazne! dlatego kazdy producent zaleca dany olej o danej specyfikacji a z tego co wiem bmw zaleca mobil 1 a szukanie innych ,,wynalazkow" zazwyczaj nie wychodzi na dobre a jeszcze przy twoim przebiegu to zanim silnik zacznie pracowac na tym ,, nowym innym oleju" ktory zalejesz to bys musial wymienic z przynajmniej 5 razy zeby rozprowadzil sie po silniku

i tak najprosciej mozna zrozumiec o co chodzi w olejach a to ze testy olejowe itp to ,,pic na wode" w kazdej gazecie itd, jest inny faworyt

ja osobiscie jezdze na mobil 1 0w40 silnik pracuje rowno cicho nie stuka puka itp. nawet jak jest zimny szybko osiaga temperature pracy i nigdzie nie wycieka a to najwazniejsze. pozdrawiam

Opublikowano

Chodzi tutaj o to że oleje W30 (0W30, 5W30 itp.) mają niższą lepkość w temperaturze roboczej silnika niż oleje W40 (np. 0W40, 5W40, 10W40). Dlatego oleje W30 są lekkobieżne, nie nadają się ogólnie to katowania, bo przy wysokich temperaturach zrywa się film olejowy, choć trudno o to w przypadku syntetyków. Oleje W30 stosuje się do silników w bardzo dobrym stanie technicznym, o minimalnych luzach.

 

Do starszych silników owszem, można wlać 0W40 ale na pewno nie 0W30, przynajmniej ja bym się bał :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi tutaj o to że oleje W30 (0W30, 5W30 itp.) mają niższą lepkość w temperaturze roboczej silnika niż oleje W40 (np. 0W40, 5W40, 10W40). Dlatego oleje W30 są lekkobieżne, nie nadają się ogólnie to katowania, bo przy wysokich temperaturach zrywa się film olejowy, choć trudno o to w przypadku syntetyków. Oleje W30 stosuje się do silników w bardzo dobrym stanie technicznym, o minimalnych luzach.

 

Do starszych silników owszem, można wlać 0W40 ale na pewno nie 0W30, przynajmniej ja bym się bał :lol:

 

wlasnie o to mi chodzilo zeby wytlumaczyc o co biega z tymi plusowymi. dzieki pawel_e30 za info. chcialem koniecznie zalac valvoline ale zalecany i spelniajacy LL01 jest 0w30 jest tez 0w40 od valvoline ale nic nie ma o LL01 :roll: moze skusze sie na mobila.... ale napewno nie z polski.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.