Skocz do zawartości

Panowie co to jest???????


marcinello

Rekomendowane odpowiedzi

Mam z tym mały problem ponieważ od niedawna coś mi przy tym chrobocze, czy wogóle da się to jakoś naprawić czy trzeba wymienić. Czytałem już na forum mniej więcej o tym i pisali że jest to zawór disa inni że to przepustnica disa ale części o takich nazwach nie ma na allegro. Więc zwracam się do was o pomoc jak to się nazywa konkretnie żebym mógł poszukać na allegro i oczywiście czy da rade to jakoś naprawić. Dziękuje i pozdrawiam

link do tematu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5a8e6a8ebe63874.html

Edytowane przez marcinello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W tym miejscu w kolektorze jest zamontowana przysłona która ma za zadanie dzielić kolektory.

Nie pytaj po co to jest bo nie mam pojęcia.

Wygląda to jak przepustnica < ma ośkę do której dwoma małymi śrubkami jest przykręcona owa przepustnica>

W e36 mi to wybuch gazu urwał i tą małą śrubkę mi wessało do silnika. Trzeba było zwalać głowicę :mad2:

Po tym wybuchu wywaliłem w diabły tą przepustnicę i wszystko działało jak trzeba.

To się na tej ośce obraca i na dole ma jeszcze sprężynę i może jakieś dźwięki wydawać.

Steruje tym mała puszka z przeponą wewnątrz. A ta puszka jest podłączona do kolektora ssącego i do jakiejś elektryki.

 

Dodam , że tak jak piszę jest w silniku M43 w e36 ale u ciebie wygląda to identycznie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1516&hg=11&fg=40

 

To część numer 6

Niestety ta akurat część nie jest opisana.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że na tym forum nie ma nikogo chyba kompetentnego żeby udzielił mi właściwej odpowiedzi na moje pytania

Wiesz, za taki komentarz nikt nie powinien odpowiedzieć. Nie jest on zbyt sympatyczny...

 

Ale nie o bzdetach tu gadamy.

A nic nie jest tam poluzowane, np. śruby albo coś przykręconego w pobliżu, ewentualnie spróbuj odkręcić i popatrzeć co i jak. Zawsze i fotki można zapodać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest potocznie mowiac plastikowa przepustnica, steruje dlugoscia dolotu powietrza, majac lpg lubi strzelic i rozerwac w niej membrane razem z zaroem ktory laduje w najlepszym przypadku w kanalach dolotowych kolektora (tak jak w moim prypadku - ufff) kupisz to na allegro, ale muszisz byc cierpliwy i pytac wszystkich o to pokazujac zdjecie.

Ja swoja kupilem za 70zl razem z kolektorem dolnym. ogolnie krzycza za to ok 50zl.

Generalnie to dziwne ze chrobocze. wiec... trzeba rozebrac - mocowane na 3 sruby +nakretka od mocowania bagnetu -do reki klucz 10 i jazda. ogolnie to od zewnatrz jest gumowa membrana polaczona metalowym wodzikiem z plastikowa klapka, poruszaj klapka zobaczysz jak dziala i moze uslyszysz co chrobocze.

 

Na moj gust to wywialo ci klapke stad tez zapewne masz falujace obroty a dzwiek zasysanego powietrza nazywasz chroboaniem, ale przeciez moge sie mylic, powodzenia jak cos to pytaj

miało być bezawaryjne;]


http://i50.tinypic.com/2005nv5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za wskazówki które doprowadziły do tego że wyjełem tą tzw. plastikową przepustnice i co się okazało że niestety ale jest cała mało tego poruszałem tą plastikową klapką żeby zweryfikować jakie kolwiek szumy i nic nie było słychać, gdy ją wkręciłem spowrotem w kolektor o odpaliłem auto dalej jest to samo i ten odgłos dochodzi właśnie z niej a do tego jak mam zimny silnik i dodam trochę gazu oczywiście na biegu jałowym to obroty znacznie spadną (potrafi nawet zgasnąć)i dopiero po chwili podciągnie je w tych granicach prawidłowych. Dzieje się tak właśnie tylko jak silnik jest zimny bo jak się już rozgrzeje wszystko jest ok. Słyszałem że może łapać gdzieś lewe powietrze w układzie dolotowym ale nie wiem jak to dokładnie sprawdzić tzn. na które węże mam patrzeć może ktoś zamieściłby jakieś fotki na co zwrócić uwage, naprawde byłbym wdzięczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Prawidłowa nazwa tego elementu to zespół regulacyjny. Znajdują się tam dwie membrany, najczęściej uszkodzona jest ta pierwsza membrana koloru czerwonego. Po ściągnięciu osłony można stwierdzić jej uszkodzenie i zasysanie lewego powietrza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.