Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z moim bmw e39,mianowicie pękl zbiorniczek wyrownawczy. Wiem ze to dosc rzadka usterka ele niestety tak jest. Nie wiem co mam zrobic bo jedni mechanicy mowia ze trzeba wymienic cala chlodnice poniewaz wymiana samego zbiorniczka nic nie da , inni znowu mowia ze da sie wymienic sam zbiorniczek.

Podpowiedzcie mi co mam robic czy kupic nowa chlodnice czy probowac wymieniac sam zbiorniczek wyrownawczy.

 

 

Pozdrawiam :D :D :D

Edytowane przez wojtusqq
Opublikowano
Jeden z mechanikow powiedzial mi ze podczas wymiany zbiorniczka lubia pekac jakies plastiki czys cos takiego. Mowia tez ze podobno malo kto chce sie tego podjac ,nie wiem czemu.
Opublikowano
zalezy jaką masz chłodnicę. U mnie jest chłodnica wraz ze zbiorniczkiem, wiem, ze w niektorych modelach e-39 chłodnice i zbiorniczek kupuje sie osobno i sa wymienialne. Natomiast jesli pękł ci sam zbiorniczek a chłodnica jest ok napewno, to moze niech ci to któś pospawa, wiem ze spawa sie plastik natomiast nie wiem jak wyglada później trwalosc takiego zespawanego elementu badź co badx narazonego na wysokie temperatury i cisnienie? Jesli nie uda sie to musisz wymienic chlodnice, jesli masz taką wraz ze zbiorniczkiem, bo jesli wyciagniesz sam pęknięty zbiorniczek i wsadzisz nowy trudno jest zamontowac zaczepy zeby wszystko było szczelne. mowa o chlodnicy wraz ze zbiorniczkiem a nie o takiej osobno
Opublikowano
w ymień sam zbiorniczek miedzy korkiem wlewu a odpowiecznikiem odkręcasz dwie śruby sciągasz osłone i wyciagasz zbiorniczek on jestwciskany na gumowych uszczelkach
orzełe34
  • Członkowie klubu
Opublikowano
e39,mianowicie pękl zbiorniczek wyrownawczy. Wiem ze to dosc rzadka usterka ele niestety tak jest. ...

 

Podaj jaki masz silnik. Jeśli M62 to Twoja przygoda nikogo nie dziwi. Jesli już do tego doszło to należy spodziewać się iz w krótkim czasie może - choć nie musi - pęknąć górny wąż chłodnicy jak i sama chłodnica. Koniecznie wraz z zbiorniczkiem wymień korek gdyż jest istotnym elementem ciśnieniowego układu chłodzenia...

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Nie wiem jaki mam silnik :oops: . Jestem nowym posiadaczem tego autka i nie znam sie jescze tak dobrze. Moge podac wszystkie znane mi dane auta :

Poj. 2000 benzyna

Rok :1996

Manual

Opublikowano
to masz najprawdopodobniej zbiorniczek zintegrowany z chłodnicą, tzn mozna go ponoć wyjąć jakoś, ale wkładając nowy nigdy juz nie złożysztj:. nie połączysz go tak z chłdnicą i te zaczepy aluminiowe nie będą tak trzymać. Wiem, że jak kupowałem chłodnice do swojego autka to zbiorniczek był wraz z chłodnica w tym modelu a masz identycznie najprawdopodobniej jak u mnie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zmieniałem chłodnicę na nową w mojej e39 to starą postanowiłem rozmontować dla zaspokojenia ciekawości.

Niestety zbiorniczka nie udało mi się wyciągnąć. Myślę , że w tej chłodnicy nie było to rozbieralne.

Może nie każdą się da rozmontować?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nie wiem jak jest w innych ale w m52 nie ma problemu z wyjęciem zbiorniczka wyrównawczego. Odkręcasz dwa torxy od góry i podważasz śrubokrętem. Trzeba dosyć mocno ciągnąć bo jest zassany. Używkę na allegro można kupić za 50 zeta trzeba tylko wymienić na nowe dwa oringi u góry na "dziubku" i na dole.

 

PZDR

Opublikowano

Zobaczymy .Bede probowal go wymontowac a jak sie nie uda to wymienie chlodnice. Dzieki wszystkim za odpowiedzi :D :D :D

A mam jescze jedno pytanie ,ile kosztuje chlodnica do mojego autka??

Opublikowano
Zastanawialem sie dlaczego pekl i nie mam pojecia czemu tak sie stalo.Kupilem to auto 2 mies. temu i to peknieci juz bylo. Po dolaniu plynu do prawidlowego poziomu pokazalo sie miejsce gdzie wycieka plyn .
Opublikowano
Ja bym nie kombinował ze zbiorniczkiem juz nie bedzie tak jak wczesniej i zbiorniczek niezbyt dobrze moze sie trzymac z chłodnicą... albo sklej to albo kup nową chłodnicę
Opublikowano
wazniejszym problemem dla Ciebie powinno byc dlaczego on pękł ??

pękają ze starości

i nikt nie podejmnie się naprawy starej chłodnicy z BMW bo po zdjęciu bocznych wanienek są one tak spękane i odkształcone że nie można ich już spowrotem zamontować

dla tego też wszyscy odradzają kupowania używanych chłodnic , ja kiedyś nie posłuchałem i kupiłem używkę bo sprzedawca na giełdzie dawał 6 miesięcy gwarancji no i po jej upływie chłodnica się rozciekła

przyczyną takiego starzenia się plastyku jest wysoka temperatura płynu i jego ciśnienie -- no ale zimą mamy w autach cieplutko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.