Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy, sprawa ma się tak: przed uruchomieniem silnika temperatura w wody webascie "coolant temp" pokazuje 255 st. C. Czyli wiadomo że się nie załączy. Walnięty czujnik... czyli płytka do naprawy czy coś innego?? Może w końcu się uda to uruchomić bez bólu...
  • Odpowiedzi 496
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam!!! problem webasta dotkna tez i mnie niestesty :duh: zeszlej zimy wszystko bylo ok natomiast tej webasto odpalilo tylko kilka razy a co najlepsze w temp ok -5 stopni C. wlasciwie niewiem co jest grane bo przy nizszych temp nie zalacza sie wogole. ostatni raz ok 2 tyg temu i do dnia dzisiejszegi cisza. na kompie pokazalo jakis blad prawdopodobnie czujnik temperatury. i tu moje pytanie gdzie jest i o jaki czunik temperatury chodzi. prosilbym o ewentualne sugestie bo powoli trace cierpliwosc i nadzieje ze ktos to moze zrobic.

 

 

 

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano
witam!!! problem webasta dotkna tez i mnie niestesty :duh: zeszlej zimy wszystko bylo ok natomiast tej webasto odpalilo tylko kilka razy a co najlepsze w temp ok -5 stopni C. wlasciwie niewiem co jest grane bo przy nizszych temp nie zalacza sie wogole. ostatni raz ok 2 tyg temu i do dnia dzisiejszegi cisza. na kompie pokazalo jakis blad prawdopodobnie czujnik temperatury. i tu moje pytanie gdzie jest i o jaki czunik temperatury chodzi. prosilbym o ewentualne sugestie bo powoli trace cierpliwosc i nadzieje ze ktos to moze zrobic.

 

 

pozdr matty!!!

 

 

Witam

 

Jaki czujnik temp wywalilo na kompie?

 

Musisz sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej pod zderzakiem z prawej strony. Jak nie ten, to masz jeszcze czujnik cieczy oraz czujnik temperatury w webascie.

Komp wszystko powie, trzeba tylko odczytać.

 

 

pozdro,

Opublikowano

Witam,

Panownie czy wiesz ktos moze co to moze byc webasto mi odpala na doslownie 3-4 minuty, na pare sekund przestaje chodzic po czym ponownie rusza na 2-3 minuty i sie wylacza. W dis w IHKA wyskakuje mi blad 32 auxilary heater oraz w module sth parking heater blad 00 glow plug/flame monitor. Czy to moze jest zarnik uszkodzony??

z gory dzieki za pomoc, moj piecyk to thermo top c diesel

Opublikowano
witam!!! problem webasta dotkna tez i mnie niestesty :duh: zeszlej zimy wszystko bylo ok natomiast tej webasto odpalilo tylko kilka razy a co najlepsze w temp ok -5 stopni C. wlasciwie niewiem co jest grane bo przy nizszych temp nie zalacza sie wogole. ostatni raz ok 2 tyg temu i do dnia dzisiejszegi cisza. na kompie pokazalo jakis blad prawdopodobnie czujnik temperatury. i tu moje pytanie gdzie jest i o jaki czunik temperatury chodzi. prosilbym o ewentualne sugestie bo powoli trace cierpliwosc i nadzieje ze ktos to moze zrobic.

 

 

pozdr matty!!!

 

 

Witam

 

Jaki czujnik temp wywalilo na kompie?

 

Musisz sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej pod zderzakiem z prawej strony. Jak nie ten, to masz jeszcze czujnik cieczy oraz czujnik temperatury w webascie.

Komp wszystko powie, trzeba tylko odczytać.

 

 

pozdro,

 

 

 

dzieki za odp. dokladnie to niewiem jaki czujnik komp pokazal ale napewno na dniach to sprawdze i napisze jeszcze raz thx.

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Idzie sezon grzewczy wiec postanowilem zabrac sie za webasto;)

Wiec w mojej buni jet normalne webasto thermo top z/c i problem jes nastepujacy.Wchodze w inpe na webasto nastepnie status i odpalam zimny silnik wszystko startuje ladnie swieca sie nagrzewa itp i nagle po jakis 4 s wylacza sie wszystko i chodzi sam Combusation air fan ktory takze wylaczy sie po pewnym czasie.Bledy sa nastepujace

14 k-bus brekdown

implausible value,invalid working area

 

0 Glow plug flame detector

short circuit to graund

 

CZasami jest tez blad circulation pomp

 

Prosze o jakies sugestie

Opublikowano

0 Glow plug flame detector

short circuit to graund

 

czujnik płomienia - jakieś zwarcie, chyba z masą - jak się nie mylę

 

blad circulation pomp - elektryczna pompa obiegu pewnie

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

Jako że Zima idzie postanowiłem również u siebie sprawdzić Webasto.

 

Zostawiłem auto na noc na dworzu a dziś rano było +2C więc dobra okazja by przetestować. U mnie jest Webasto Z/C. Webasto odpaliłem przez INPA bo samo mi się nie załącza, nie wiem czemu. Błędów INPA nie pokazuje. Odpaliło się bez problemu jednak po kilkudziesięciu sekundach temperatura płynu przekroczyła +100C więc wyłączyłem Webasto. Pojawiła się oczywiście sygnalizacja przegrzania czyli Overheating. Rośnie tylko temperatura płynu pokazywana przez Webasto natomiast nie ma wzrostu temperatury w całym układzie chłodzenia. Obstawiam że może mi nie działać elektryczna pompka wymuszająca obieg. No i nie wiem czemu mi się nie włącza automatycznie Webasto. Akumulator mam nowy. Może ktoś miał podobny przypadek?

Opublikowano

Gdzieś tu ostatnio czytałem, że Webasto ma własny czujnik temperatury cieczy i jeśli jest skopany, to będzie zawyżał wartości i piec będzie się wyłączał.

A jaka była temperatura przed odpaleniem?

Opublikowano

Przed odpaleniem Webasto pokazywało zdaje się +19C. Ale biorąc pod uwagę że na zewnątrz było +2C i auto całą noc stało na dworze to też coś mi tak nie pasuje ta temperatura. Chociaż szczerze mówiąc to tak dokładnie się nie przyjrzałem ile było na początku, będę musiał jeszcze to sprawdzić. Ciekawe czy jest możliwe aby auto przez całą noc od godz. 17 dnia poprzedniego tak trzymało temp. płynu chłodniczego że jeszcze o 7 rano miało te +19C?

 

A gdzie może się znajdować ten czujnik temp.? Pewnie trzeba rozebrać całe Webasto żeby się do niego dostać?

 

P.S.

Czy wie ktoś może jakiej średnicy króćce przyłączeniowe mają pompki wody obiegowej przy tych Webastach i jakie kostki przyłączeniowe?

Opublikowano
Jednak wydaje mi się, że gdyby był ten termistor padnięty to cały czas by jakąś dziwną temp. pokazywało. A w moim przypadku widać że temp. ładnie rośnie więc chyba raczej czujnik jest ok. Bardziej obstawiam że ta pompka jest walnięta. Ale z tego co widzę po używkach na allegro to oryginalna pompka chyba nie ma kostki przyłączeniowej tylko jest na stałe kabelkami połączona z Webastem. Wie ktoś może czy zasilanie tej pompki to standardowo dwa kabelki: masa i +12V?
Opublikowano

pompka jest pewnie pierburga i ma gniazdo zasilania, jak się nie mylę to nawet na przewodzie - tylko jak będziesz kupował jakiś zamiennik to pamiętaj że musi mieć identyczny pobór prądu jak oryginał

 

http://allegro.pl/pompka-wody-pierburg-webasto-tt-z-c-d-12v-i1256688861.html

 

jak pompka jest padnięta to piecyk się nie uruchomi sam bo zawsze robi procedurę startową i sprawdza sprawność wszystkich elementów a jeżeli wymusisz włączenie a pompka nie będzie działać to płyn ci się zagotuje w piecyku bo przecież sam po silniku się nie rozprowadzi

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

Najwidoczniej u mnie też jest walnięty termistor - inpa pokazuje caly czas temp.125stopni

Gdzie można dostać termistor ptc 10k ? Troche szukałem na necie i jak narazie nic..

Opublikowano

Witam. Webasto uruchomilem, działało, ale po krórymś kodowaniu NCSem przestało działać. Gdy kluczyk jest w poz 1 (radio działa, zapłon nie) to jak wejde w opcje ogrzewanie/przewietrzanie i uruchomie przewietrzanie wlacza sie panel klimy, pompka obiegowa i działa przewietrzanie. Jak uaktywnie ogrzewanie to nic sie nie dzieje, poza mrugającym czerwonym wiatraczkiem kolo prawego pokretla. Dodam że przy programowaniu np 7 rano, na zewn temp +2 to takze sie nie załącza. Co jest nie tak? Parametry w NCS takie:

 

STANDHEIZUNG

aktiv

ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv

 

(co oznacza opcja:

STANDHEIZUNG_KONZEPT

sh_high_ohne_sperrventil

zamiast

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv

?)

Opublikowano
webasto posiada błąd circulation pumpe w postaci Open circuit. pompka jest nowa ze sklepu więc jaka tego może być przyczyna? sprawdzić wtyczke i okablowanie gdyż może być coś nie tak czy też sterownik webasto padł?
Opublikowano

mam to samo... stały błąd pompki webasto.....

pompke czyscilem zakupilem taką samą bezskutecznie.... mam odblokowane zal webasto z navi.. moze to dlatego....

 

moje webasto to z/c - d

 

mój problem polega na tym ze webasto nie zapala

pompka obiegowa pracuje, wentylator dmucha a webasto nie startuje... ani z poziomu navi ani zimą na zimnym silniku....

tzn komputer je automatycznie zalacza , przedmuchuje sie i po ok 2 min wylacza sie a nie grzeje... jak moze byc przyczyna za co się wziąść... płytka?, świeca?, czy wymienic cale webasto.... co to moze być....

 

prosze o pomoc osoby ktore mialy z tym do czynienia///

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

moje webasto to z/c - d

 

mój problem polega na tym ze webasto nie zapala

pompka obiegowa pracuje, wentylator dmucha a webasto nie startuje... ani z poziomu navi ani zimą na zimnym silniku....

tzn komputer je automatycznie zalacza , przedmuchuje sie i po ok 2 min wylacza sie a nie grzeje... jak moze byc przyczyna za co się wziąść... płytka?, świeca?, czy wymienic cale webasto... co to moze być...

tomek

 

niestety mam to samo... :(

 

Jakie macie wartości w NCS'ie? Ja mam takie:

 

STANDHEIZUNG

aktiv

ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv (przy aktiv nie działa pompka obiegowa, nawet przy wył silniku i włączonym zapłonie nie leci ciepłe powietrze wykorzystujące ciepło silnika!!! - zmieńcie u siebie ten parametr z aktiv na nicht_aktiv i może pompka ruszy.

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv (a co oznacza "sh_high_ohne_sperrventil"?)

Opublikowano

U mnie z webo wszystko w porzadku - grzeje i silnik i wnętrze tylko...... trzeba codziennie wlączac na zaplanowana godzine nastepnego dnia.

Jest jakas mozliwosc wlaczenia tego na odleglosc przed wyjazdem?

 

Colliber pisal w pierwszym poscie, ...."ze da się zaprogramować lub uruchomić zdalnie (pilot. telefon GSM)"

 

Wiece jak to zrobic ?

Opublikowano

jest ori pilot do webasto, tylko trzeba miec centralke do niego (nie kazde auto to ma) i trzeba go zaprogramowac jka kluczuk! ile przewodów ci dochodzi do webasta do tej malej kostki? 2? 3? pin 1 masz zajęty?

pilot tak wygląda:

 

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/12/60/35/39/1260353922_1

Opublikowano

znalazlem jeszcze cos takiego

 

http://allegro.pl/alarm-powiadomienie-modul-odpalania-gratis-i1262119944.html

 

iteresuje mnie tylko to odpalanie silnika na pilota ale sie boje ingerowac jakims softem z firmy krzak.

 

myslicie ze warto cos takiego sobie wrzucic ?

 

pewnie mnie taniej wyjdzie niz kupno centralki oryginalnej od bmw (jesli to wogole mozliwe).

Opublikowano
W oryginalnym systemie dogrzewania wnętrza są dwie pompy obiegowe, plus (nie pamiętam) dwa elektrozawory dodatkowo. Po samodzielnej aktywacji dogrzewania wnętrza kiedy fabrycznie było przewidziane tylko dogrzewanie silnika (thermotop z/c) zawsze będzie występował błąd "circulation pumpe " ponieważ tej pompy nie ma. Pomimo w/w błędu webasto powinno pracować normalnie.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
ZUSATZWASSERPUMPE

nicht_aktiv (przy aktiv nie działa pompka obiegowa, nawet przy wył silniku i włączonym zapłonie nie leci ciepłe powietrze wykorzystujące ciepło silnika!!! - zmieńcie u siebie ten parametr z aktiv na nicht_aktiv i może pompka ruszy.

 

Kolego, czy tu nie przejezyczyłes się?... ZUSATZWASSERPUMPE to jesli sie nie myle dodatkowa pompa obiegi która jest montowana pod ( a raczej razem z ) elektrozaworami klimatyzacji ( takie dwa buce na lewnym nadkolu ) i jesli ktos ma ta pompe to wydaje mis ie ze powinien własnie dac na activ by pompa zadziałała.

Z tego cos ie dowiedziałem ( bo jestem własnie po odblokowywaniu webasto) auta ktore nie maja fabrycznie odblkowanego webasto takiej pompki w standardzie nie maja. Stąd zmiana nicht_aktiv na aktiv w tym paramatrze powoduje wywalanie błędu:

 

ERROR MEMORY REPORT

___________________

 

DATE: 10/02/10 19:20:31

ECU: IHKA39_5

JOBSTATUS:OK

VARIANT: IHKA39_5

___________________

RESULT: 1 errors in error memory

___________________

 

30 Zusatzwasserpumpe

 

Error frequency : 57

 

Kurzschluss gegen U-Batt

Fehler momentan nicht vorhanden

 

...wiec potwierdzam opinie kolegi:

 

W oryginalnym systemie dogrzewania wnętrza są dwie pompy obiegowe, plus (nie pamiętam) dwa elektrozawory dodatkowo. Po samodzielnej aktywacji dogrzewania wnętrza kiedy fabrycznie było przewidziane tylko dogrzewanie silnika (thermotop z/c) zawsze będzie występował błąd "circulation pumpe " ponieważ tej pompy nie ma. Pomimo w/w błędu webasto powinno pracować normalnie.

u mnie działa normalnie...nie przejmowac sie tym...

Ciekawi mnie tylko czy trzeba ten parametr zmieniac?...czy nie zostawić na nicht_aktiv?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.