Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Miałem to samo. To jest podgrzewanie silnika. I wszystko działa prawidłowo ( tylko to zimne powietrze nie pasuje do całości) Ja nie sprawdzalem temperatury spalin webasto. Przy kazdym otwarciu drzwi mi sie włączalo dopuki kolega nie doprogramowł mi dogrzewania wnętrza. wtedy przestało wączać sie przy otwarciu drzwi ale moge teraz ustawiać manualnie na monitorze ogrzewanie i czasy ogrzewania wnetrza.

Było quattro jest tył - i jak tu przeżyć zime? :)


Moja pasja nr 1 BMW http://robertokrak.fotosik.pl/albumy/564123.html


Moja pasja nr 2 Projekty wnętrz www.meritumstudio.pl

  • Odpowiedzi 496
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miałem to samo. To jest podgrzewanie silnika. I wszystko działa prawidłowo ( tylko to zimne powietrze nie pasuje do całości) Ja nie sprawdzalem temperatury spalin webasto. Przy kazdym otwarciu drzwi mi sie włączalo dopuki kolega nie doprogramowł mi dogrzewania wnętrza. wtedy przestało wączać sie przy otwarciu drzwi ale moge teraz ustawiać manualnie na monitorze ogrzewanie i czasy ogrzewania wnetrza.

 

Witam.

W takim razie jak załącza się przy każdym otwarciu drzwi i jest to prawidłowe działanie to znaczy że jest uszkodzone bo nie odpala.

Prwadopodobnie sztyft grzejny albo sterownik bo pompka odpada sprawdziłem.

Opublikowano
mam pytanie, czy w każdej e39 było zamontowane webasto, na błotniku jest tylko tabliczka z numerem vin, masą pojazdu i kolorem auta, mam BMW E39 525 tds z 2000 roku i małym OBC ( graficznym wyświetlaczem )
Opublikowano

Witam.

Wziołem dzisiaj się za webasto. Wykręciłem rozebrałem na atomy wszystko działa osobno:pompka, wentylator, sztyft grzejny, pompa wody. Po włożeniu do samochodu nie działa nie dostaje paliwa. Sprawdziłem istalację do pompki paliwowej-prawidłowa.

Nie idzie sygnał do pompki ze sterownika na ogrzewaniu.Sterownik zamieniałem z innego dobrego ogrzewania i to samo.

Myslę że problem tkwi gdzieś wyżej. :mad2:

Opublikowano
Witam.

Wziołem dzisiaj się za webasto. Wykręciłem rozebrałem na atomy wszystko działa osobno:pompka, wentylator, sztyft grzejny, pompa wody. Po włożeniu do samochodu nie działa nie dostaje paliwa. Sprawdziłem istalację do pompki paliwowej-prawidłowa.

Nie idzie sygnał do pompki ze sterownika na ogrzewaniu.Sterownik zamieniałem z innego dobrego ogrzewania i to samo.

Myslę że problem tkwi gdzieś wyżej. :mad2:

 

 

inpa i test - sprawdz bledy

 

 

p.s. jak dlugo zajelo Ci wyciagniecie webasta - czy sa jakies triki ? i niestandardowe narzedzia potrzebne ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Witam,

 

Mam u siebie w aucie E-39 '02 r. Webasto Thermo Top C i Navi 16:9 od X5 '05 r.

 

Oczywiście webasto nie chce się włączyć. Po podpięciu pod komputer, sterownik webasto nie zgłasza żadnych usterek, a "piec" daje się uruchomić normalnie z poziomu komputera diagnostycznego GT1. I tylko w taki sposób na tą chwilę mogę cieszyć działającym "piecem" :evil:

 

W opcjach navi mam opcję przewietrzania i ogrzewania. Działa funkcja przewietrzania z poziomu navi i REST z guzika klimy. Panel klimatronika załącza się i pokazuje temp. i siłę nadmuchu. Natomiast przy włączeniu ogrzewania zew. (webasto) mruga tylko czerwona dioda po prawej stronie navi, a panel klimy nie włącza się i głucha cisza...

 

Szukając rozwiązania problemu nasuwają mi się takie pytania :

 

Czy Thermo Top C w moim aucie ma fabrycznie ustawione dogrzewanie silnika z ogrzewaniem kabiny czy tylko dogrzewanie silnika ?

 

Czy jeśli w navi którą posiadam od modelu X5, opcje ogrzewania (standheizung) i przewietrzania (standluftung) były od samego początku, a mój bimmer nie miał ogrzewania kabiny standardowo, to czy może to być spowodowane błędnym sygnałem jaki navi wysyła do sterownika "pieca" i ten przez to się nie włącza ?

 

Czy podczas odblokowywania opcji dogrzewania kabiny, ingeruje się oprogramowaniem w sterownik odpowiedzialny za webasto ?

 

Pozdrawiam

 

Filip

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Użytkownicy bimmerów z webasto help !!!

 

Żadnych sugestii w mojej sprawie ?

 

Ręce mi już opadają bo nikt u mnie we Wrocławiu z mechapsujników nie znalazł rozwiązania problemu, tylko potrafią kasować za diagnozy komputerowe :evil:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Witam.

p.s. jak dlugo zajelo Ci wyciagniecie webasta - czy sa jakies triki ? i niestandardowe narzedzia potrzebne ?

Nie ma żadnych trikow potrzebne będą Ci standartowe narzędzia klucz 8,10,13,śrubokręt...

Wyjęcie około 1,5godz. musisz zdjąć koło,odkręcić nadkole,zdjąć ekologię pod progiem.Następnie załuż zaciski na przewody wodne żeby nie spuszczać całego płynu z układu chłodzenia.Zdejmij przewody, odkręć wspornik mocujący webasto od strony koła na środku śruba 10mm, następnie dwie śruby od strony progu (musisz mieć kanał albo wejść pod próg)wykręć je do końca. Złap silnie webasto i pchnij w stronę silnika ąż zejdzie z wieszaków.

Do rozebrania samego webasta potrzebny będzie jeszcze torx 20

Opublikowano
Witam.

Myslę że problem tkwi gdzieś wyżej. :mad2:

 

 

inpa i test - sprawdz bledy

 

Nie mam programu. Możesz mi doradzić jaki kupic i od kogo?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Mam u siebie w aucie E-39 '02 r. Webasto Thermo Top C i Navi 16:9 od X5 '05 r.

 

Oczywiście webasto nie chce się włączyć. Po podpięciu pod komputer, sterownik webasto nie zgłasza żadnych usterek, a "piec" daje się uruchomić normalnie z poziomu komputera diagnostycznego GT1. I tylko w taki sposób na tą chwilę mogę cieszyć działającym "piecem" :evil:

 

W opcjach navi mam opcję przewietrzania i ogrzewania. Działa funkcja przewietrzania z poziomu navi i REST z guzika klimy. Panel klimatronika załącza się i pokazuje temp. i siłę nadmuchu. Natomiast przy włączeniu ogrzewania zew. (webasto) mruga tylko czerwona dioda po prawej stronie navi, a panel klimy nie włącza się i głucha cisza...

 

Szukając rozwiązania problemu nasuwają mi się takie pytania :

 

Czy Thermo Top C w moim aucie ma fabrycznie ustawione dogrzewanie silnika z ogrzewaniem kabiny czy tylko dogrzewanie silnika ?

 

Czy jeśli w navi którą posiadam od modelu X5, opcje ogrzewania (standheizung) i przewietrzania (standluftung) były od samego początku, a mój bimmer nie miał ogrzewania kabiny standardowo, to czy może to być spowodowane błędnym sygnałem jaki navi wysyła do sterownika "pieca" i ten przez to się nie włącza ?

 

Czy podczas odblokowywania opcji dogrzewania kabiny, ingeruje się oprogramowaniem w sterownik odpowiedzialny za webasto ?

 

Pozdrawiam

 

Filip

 

Witam

 

Musisz jeszcze raz zakodowac ustwaienia jak wymieniles sam panel. Masz tylko informacje w panelu wyswietlacza (IHKA), w module IKA dalej jest ze nie masz podgrzewania postojowego.

W sterowniku webasto nic sie nie zmienia podczas kodowanie. Musisz jeszcze raz zakodowac dwa moduly, IKA i IHKA.

 

podro

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Musisz jeszcze raz zakodowac ustwaienia jak wymieniles sam panel. Masz tylko informacje w panelu wyswietlacza (IHKA), w module IKA dalej jest ze nie masz podgrzewania postojowego.

W sterowniku webasto nic sie nie zmienia podczas kodowanie. Musisz jeszcze raz zakodowac dwa moduly, IKA i IHKA.

 

podro

Tomek

 

Rozumiem. Czy znasz kogoś kto we Wrocku może mi to zrobić ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam!

Podepnę się do tematu z podobnym problemem jak BenekBMW - mianowicie mi webasto dzialało jeszcze na początku jesieni ok ale teraz mam podobne objawy - odpalam samochód słychać że webasto się załącza z wydechu przez około 30 sec dmucha zimne powietrze po czym przestaje dmuchać i się wyłącza. Nie wiem od czego zacząć? Po swietach uderzę na kompa ale może jakieś sugestie?

Opublikowano
Witam serdecznie, nie chcąc zakładać nowego tematu o webasto, chciałbym się zapytać czy jest możliwe zamontowanie webasto do mojego E39 525tds z 1998r. problem jest taki że posiadam wszystko praktycznie podstawowe, otóż radio mam najzwyklejsze BMW reverse (kaseciak) komputer w licznikach jest z wszystkimi testami i wyświetlacz z (autkiem) i żadnego webaso raczej tam nie było i nie ma...
Opublikowano

No i byłem na kompie z tym webasto ale niewiele sie dowiedziałem więc może ktoś z was mi pomoże - mianowicie po podlączeniu jakimś dziwnym ustrojstwem LAUNCH X431 DIAG wyskoczył jakiś "błąd nr 41 Additional heater" ale nic więcej nie wiem co to miałoby znaczyć.

Koleś mówił żeby przyjechać za dwa dni wgra jakąś aktualizację to może coś więcej się dowiem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam - mam kilka konkretynych pytań

1.jak jest skonfigurowane webasto w 530dA? czy ktoś zna nastawy jego parametrów?

2. kiedy się załącza przy jakich warunkach, jak długo pracuje?

3. jak szybko powinno dogrzać kabinę i silnik przy temp ok 0 C

4. ile spala paliwa

5. jakie musi miec spełnione warunki na rozruch z BC (z ręki).

 

proszę o precyzyje odpowiedzi , przeczytałem temat i widze ze co auto to inne rozwiązanie

 

pozdrawiam zimą driftujących :)

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Ad3: u mnie w 525D przy temperaturze około ZERA silnik potrzebuje około 12 minut na podgrzanie się ze wskazówką do pionu. Jazda spokojna, do 2000 obr. żeby się w spokoju nagrzał, klimatronik włączony na ogrzewanie przedniej szyby na minimalną siłę nadmuchu.

Pzdr.

Opublikowano
U mnie z uszkodzonym webasto silnik grzeje się przy -6 stopniach około 8min (7-8km) przy obrotach do 2000 4 bieg ( 5-go nie wrzucam bo ślisko u mnie bardzo)
Opublikowano

Witam panowie - dziś wymienilem pompke cyrkulacyją (komputer wywalał błąd właśnie tej pompki - zwarcie do masy) na inną sprawną ( sprawdzalem 12V - proacowala cicho ) po montazu i resecie webasto nadal nie dziala. co to moze być ????

przy okazji napisze ze dostanie sie do tej pompki wmaga wymontowanie webasta na falbanek i ponowny montaż, z w węży przy demontazu wylewa się duże wiaderko plynu! (pod filtrem kabinowym jest zaworek na wężu który popuściłem) i najciekawsze dość trudno jest je ponownie zamontowac na hakach na miejsce - tragicznie to rozwiązali e e39 (nadkole) ja posmarowalem kremem (gumy) i poszlo :). niestety moja robota nie dala efektu. od wtyczki diagnostycznej odchodzą tylko dwa kabelki oryginalne do BC no i zasilanie na drugiej wtyczce grube kable. czy jest jakiś sposób aby uruchomić to webasto bez BC - bezpośrednio na tej wtyczce diagnostycznej - mam webasto diesel thermo top z/c - d 2001 z e39 prawdopodobnie elektroniczne. - prosze o rade

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

Wita, podepne sie pod temat chociaz autko inne. Ale problem ten sam. Posiadam webasto thermotop C i w zeszlym roku w zimie pieknie pacowalo i dogrzewanie silnika oraz ogrzewanie kabiny uruchamianie i czasowo z wnetrza oraz z pilota. W tym roku niestety nastaly mrozy i tu ku mojemu zdziwieniu nic nie dziala. To znaczy na ok. 30 sekund cos tam pochodzi z wydeszku wydobedzie sie niby dymek oleisty, ale dotykam palcem pachnie paliwem. W disie wyskakuje mi blad w IHKA Automatic heater - 32 auxiliary heater. Po wykasowaniu blad powraca. Nie wiem czy ma cos wspolnego to, iz rowniez wywala mi blad w dde 6 swiec zarowych padnietych, jednak byly sprawdzane i raczej sa dobre wiec stawiam na sterownik od swiec zarowych. Jednak czy moze on miec cos wspolnego z webasto?? Czy raczej przyczyny szukac w Piecyku

z gory dzieki za jakiekolwiek info

Opublikowano

co do twojego przypadku to nie powiązywał bym usterki swiec zarowych z webasto.... jezeli piecyk próbuje ci odpalic to przynajmiej wiesz ze masz sprawne uklady sterowania (wentylator i raczej pompke paliwa do niego tez ... prawdopodobnie palnik nie odpala (ktos tu pisal ze powinno sie webasto odpalac cyklicznie) - mysle ze musisz zrobic maly serwis webasto - moze ma zabrudzoną komore albo sam sztyft. Masz szczecie ze w X5 webasto jest u góry łatwo wyjąć :)

 

Tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Witam.

p.s. jak dlugo zajelo Ci wyciagniecie webasta - czy sa jakies triki ? i niestandardowe narzedzia potrzebne ?

Nie ma żadnych trikow potrzebne będą Ci standartowe narzędzia klucz 8,10,13,śrubokręt...

Wyjęcie około 1,5godz. musisz zdjąć koło,odkręcić nadkole,zdjąć ekologię pod progiem.Następnie załuż zaciski na przewody wodne żeby nie spuszczać całego płynu z układu chłodzenia.Zdejmij przewody, odkręć wspornik mocujący webasto od strony koła na środku śruba 10mm, następnie dwie śruby od strony progu (musisz mieć kanał albo wejść pod próg)wykręć je do końca. Złap silnie webasto i pchnij w stronę silnika ąż zejdzie z wieszaków.

Do rozebrania samego webasta potrzebny będzie jeszcze torx 20

 

co do wyciagniecia webasta to tak jak kolega pisal -- da rade to zrobic bez kanalu i w 30 minut - oczywiscie autko podniesione na koziołku :)

 

Witam panowie - dziś wymienilem pompke cyrkulacyją (komputer wywalał błąd właśnie tej pompki - zwarcie do masy) na inną sprawną ( sprawdzalem 12V - proacowala cicho ) po montazu i resecie webasto nadal nie dziala. co to moze być ????

przy okazji napisze ze dostanie sie do tej pompki wmaga wymontowanie webasta na falbanek i ponowny montaż, z w węży przy demontazu wylewa się duże wiaderko plynu! (pod filtrem kabinowym jest zaworek na wężu który popuściłem) i najciekawsze dość trudno jest je ponownie zamontowac na hakach na miejsce - tragicznie to rozwiązali e e39 (nadkole) ja posmarowalem kremem (gumy) i poszlo :). niestety moja robota nie dala efektu. od wtyczki diagnostycznej odchodzą tylko dwa kabelki oryginalne do BC no i zasilanie na drugiej wtyczce grube kable. czy jest jakiś sposób aby uruchomić to webasto bez BC - bezpośrednio na tej wtyczce diagnostycznej - mam webasto diesel thermo top z/c - d 2001 z e39 prawdopodobnie elektroniczne. - prosze o rade

tomek

 

uruchamia sie webasto podajac + na 1 pin w kostce - zalezy tez czy jest sterowane prze Can czy tez nie - czy ktos wie do czego sa pozostale piny w tej kostce ?

 

u mnie tez pompa bezszczotkowa przestala dzialac. Mam ja przed sobą - nie jest zatarta lecz nie jest naprawialna. Zalana klejem i niestety nic nie pozostaje jak tylko wymiana na dzialającą. Cewka nie jest przepalona ma opor 10kOhm - Gdzie takie cos kupie - tanio ?

 

P.S co do plynu - to podczas sciagniecia weza gumowego z webasta wsadz śrubokręt zatykajac wąż tak aby nic sie nie lako i po klopocie ( sa dwa weze.)

 

ile pomp wody powinno miec webasto z ogrzewaniem wnetrza ?

 

i jak wyeliminowac kopcenie na bialo z webasta ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Witam - mam szybkie pytanko bo wyciągnąłem swój piecyk termo top z/c -d i coś jednak w nim nie gra alem mam możliwość załatwienia podobnego wręcz identycznego sprawnego pieca o takich samych parametrach tylko wyciągniętego z ROVERA.

Pytanie moje czy może on różnić się elektroniką czy będą problemy z adaptacją - czy dla bmw webasto robi specjalne sterowniki w tych urządzeniach? ? Różni się on tylko wydechem - ma taki 1cm a oryginał to chyba 1mm ale to można byłoby przerobić.

Jeśli ktoś coś wie bardzo proszę o pilną odpowiedź !

Opublikowano
Witam - mam szybkie pytanko bo wyciągnąłem swój piecyk termo top z/c -d i coś jednak w nim nie gra alem mam możliwość załatwienia podobnego wręcz identycznego sprawnego pieca o takich samych parametrach tylko wyciągniętego z ROVERA.

Pytanie moje czy może on różnić się elektroniką czy będą problemy z adaptacją - czy dla bmw webasto robi specjalne sterowniki w tych urządzeniach? ? Różni się on tylko wydechem - ma taki 1cm a oryginał to chyba 1mm ale to można byłoby przerobić.

Jeśli ktoś coś wie bardzo proszę o pilną odpowiedź !

 

Witam

 

Kolega ma Rovera z silnikem BMW, ale webasto ma sterowane analogowo. Po marcu 99 roku w 530D sterowanie jest po szynie wiec takie webasto nie bedzie dzialac.

 

Co masz popsute w swoim webasto? Jaki blad miales na kompie?

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
Błąd to nie wiem jaki bo mi rozkojarzony mechanik go od razu skasował (zanim jeszcze przeczytał) ale teraz to mam piec wymontowany a objawy były takie że dmuchało, pracowało ale na sucho bez dymu samym powietrzem z wydechu być może zanieczyszczona komora albo padająca świeca tylko jak się wziąłem za rozbieranie to żadnej śruby nie mogę odkrecić wszystkie ukręcam po 3 zrezygnowałem ostatecznie dam je do rozwiercenia i przegwintowania ale masakra z tym aluminium.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.