Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego mówisz o termistora PTC?

Termistor NTC jest potrzebne do 12k, ale ponieważ trudno jest znaleźć coś możesz umieścić na 10k

 

dzięki google translator

  • Odpowiedzi 496
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Termistor powinien być NTC 17k. W układzie ma 5,4 k - ostatnio osobiście sprawdzone na oryginalnym czujniku.

Opublikowano
Wyjelem dzisiaj webasto w mojej e46.Jutro musze jechac,a nie chcem znowu go wsadzac bo czekam na czesci.Jak polacze dwa przewody wodne ze soba,to chyba bedzie wszystko ok??
Opublikowano

Podłączę, aby nie zakładać nowego tematu.

W mojej E39 530dA 2001r, mam webasto Z/C, ale powinno działać tylko jako dogrzewanie silnika.

Jednak nie działa w ogóle. INPĄ nie mogę się połączyć z nim, mam błąd Command Not Accepted.

Jeżdżąc do pracy, samochód jeszcze mi nie przekroczył po ok. 30km, 80 stopni, gdy rano jest ok. 0 wtedy nawet ledwo osiąga 70 stopni.

Raczej to będzie termostat, ale najpierw chcę sprawdzić/uruchomić webasto.

 

W INPIE znalazłem błąd w module klimy:

http://img573.imageshack.us/img573/5849/climaerr.jpg

 

Zakładam, że additional heater oznacza dodatkowe ogrzewanie.

Zainstaluję jeszcze DIS'a może coś więcej powie;-)

Opublikowano
błąd numer 50 to po prostu nie działające webasto ;) połącz sie konkretnie z webasto i zczytaj błędy. a masz je uruchomione jak dogrzewanie wnętrza czy narazie jako dogrzewanie silnika? kolejna sprawa to wymień termostat; ja to zorbiłem u siebie i różnica kolosalna, spalanie spadło i duuuużo szybciej wskazówka temp łapie pion.
Opublikowano
połącz sie konkretnie z webasto i zczytaj błędy

 

Właśnie istaluję DIS'a, może coś więcej powie.

 

masz je uruchomione jak dogrzewanie wnętrza czy narazie jako dogrzewanie silnika?

 

Tylko silnik. Chciałem też aktywować na kabinę.

 

kolejna sprawa to wymień termostat; ja to zorbiłem u siebie i różnica kolosalna

 

Wiem, wiem. Temperatura niska, a spalanie ostatnio prawie 10l/100km.

Opublikowano
kolejna sprawa to wymień termostat; ja to zorbiłem u siebie i różnica kolosalna, spalanie spadło i duuuużo szybciej wskazówka temp łapie pion.

 

Co do niskiej temperatury silnika. Może winę mieć visco? Tzn, że za mocno chłodzi silnik? Czy teraz jak jest zimno na zewnątrz visco powinno się zatrzymywać krótko po odpaleniu silnika?

Opublikowano

Co do niskiej temperatury silnika. Może winę mieć visco? Tzn, że za mocno chłodzi silnik? Czy teraz jak jest zimno na zewnątrz visco powinno się zatrzymywać krótko po odpaleniu silnika?

visco chodzi cały czas, ale jak silnik chlodny to można je ręką zatrzymać. mozna je zatrzymac przy uruchamianiu silnika, ale nie polecam podczas pracy!

Opublikowano
visco chodzi cały czas, ale jak silnik chlodny to można je ręką zatrzymać

 

Prawda, ręką udaję mi się zatrzymać. Rano zaraz po odpaleniu silnika.

 

A wie ktoś, który bezpiecznik jest od Webasto? W schowku czy w bagażniku?

  • Moderatorzy
Opublikowano
visco chodzi cały czas, ale jak silnik chlodny to można je ręką zatrzymać

 

Prawda, ręką udaję mi się zatrzymać. Rano zaraz po odpaleniu silnika.

Widzę że koledzy chcą iśc na rentę z powodu braku palców u rąk.A Jakbyś miał wisko uszkodzone i spięte cały czas to by ci palce pourywało :duh: :nienie: Wisko po odpaleniu kręci się powoli tak bezwładnie to normalne.Na zimnym silniku(wyłączonym)powinno dawac się lekko obracac,po rozgrzaniu tak do połowy(na wyłączonym) -też.Ponieważ wisko zapina od temperatury a nie od obrotów silnika,i zatrzymywanie wentylatora na pracującym silniku jest czystym szaleństwem :!:

Mam pytanie czy wasze auta posiadają żaluzje chłodnicy(są regulowane automatycznie/podciśnieniowo) przed wentylatorem chlodnicy,bo moje ma,a kumpla 3 lata nowsze już nie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Widzę że koledzy chcą iśc na rentę z powodu braku palców u rąk.A Jakbyś miał wisko uszkodzone i spięte cały czas to by ci palce pourywało

 

Na całe szczęście pochodzę ze wsi. Z maszynami wszekiej maści mam do czynienia praktycznie odkąd umiem chodzić i sięgać pedału sprzęgła, więc wiem i potrafię ocenić czy coś mi utnie czy też nie, oraz jak spróbować czegoś dotknąć i złapać aby nie narazić się za mocno. Bez ryzyka nie ma sukcesu.

Oczywiście nie jestem na tyle głupi aby wciskać całą dłoń, lekko dociskasz opuszkiem palca za rant wiatraka, łatwo wyczuć czy obroty zwalniaja, jeśli tak to dociskam mocniej i... wiatrak stoi - palce całe.

 

Taraz quiz jak sprawdzić ręką czy np. silnik ma przebicie (tj. obudowa pod napięciem), tak aby w razie wystąpienia napięcia (na ogół) nic złego nam się nie stało

Opublikowano

wiatrak oczywiscie pierw sprzwdzamy na wyłączonym silniku czy nie jest zblokowany na stałe ;) później zaczynamy dotykania ;)

 

Taraz quiz jak sprawdzić ręką czy np. silnik ma przebicie (tj. obudowa pod napięciem), tak aby w razie wystąpienia napięcia (na ogół) nic złego nam się nie stało

zewnętrzną częścią dłoni. a czemu? a no temu, że napięcie powoduje skurcz mieśni i sprawdzając wewnętrzną częścią dłoni nasza ręka mogła by się zacisnąć i nie puścic...

druga metoda, mniej drastyczna to zwykła kontrolka. jak świeci to wiadomo że jest napięcie.

kolejna metoda to miernik elektroniczny lub wychyłkowy. jeden przewód trzymamy w ręku, nastawiamy na pomiar napięcia zmiennego i dotykamy drugim końcem silnika. pokaże polowę napięcia, czyli ok 120V, tzn potencjał ;)

jest jeszcze jakaś metoda kolego?

Opublikowano
zewnętrzną częścią dłoni.

 

Chodziło mi właśnie o to. W metody techniczne nie ma co wnikać ponieważ każdy normalny wziąłby chociaż zwykłą próbówkę za 3zł, która coś juz pokaże.

 

Idę zaraz webasto wytarmosić z auta. Zobaczę czy żyje.

Opublikowano

Zabrałem się za moje Webasto typ Z/C.

Tylko nie wiem jak to ugryźć. Ogólnie w mojej E39 Webasto nie działa w ogóle i chyba nie działa od dawna, ponieważ w tłumiku nie ma ani śladu sadzy.

Ani INPA ani DIS nie może się nim połączyć. Pokazują ogólny bład Webasto.

Jeszcze nie wymontowałem, ale jak wymontuje to nie wiem co dalej. Pompkę paliwa oraz wodną będzie można sprawdzić podając + czy tak? Co więcej?

Opublikowano

Jezeli nie mozna sie połaczyc to zacznij od sterownika,moze tylko on padł,a jego wymiana nie jest trudna.

 

Mi padl sterownik,komp nie chce sie z nim komunikowac,po podlaczeniu kostki nie chodza kierunki i inne tego typu chece.Gdzie moge go naprawic???

Opublikowano
Nie jestem zarejestrowany na tym forum.W slowie plytka chodzi Ci o sterowanie,czyli sterownik.Podmien sprawny i bedzie wiadomo.
Opublikowano

Mam pytanie odnośnie pracy webasto, a właściwie warunków jego pracy... U mnie działa poprawnie, ale zastanawia mnie jego program pracy. Chodzi mi o prace jego jako dogrzewanie wnetrza. I tak:

Pracujące webasto puszcza powietrze wszystkimi wylotami jednocześnie, tak?

Pracuje poniżej 16 stC na zewnątrz. (tak jest w instr obsł)

Pracuje 30 minut (tak jest w instr obsł)

Ale moze jest jakis limit np temp wewnetrznej, tzn osiaga np 15st w srodku i stop(?)

Wiem że jak jest rezerwa to sie nie załączy i jak aku słabe (ponizej chyba 11V).

Ma ktos jeszcze jakies info?

Czyli jak nastawie o 6 webasto, to wlaczy mi sie na 30 min, tak? a jak czas 2 na 6.30 to wlaczy sie na godzine w sumie?

Opublikowano
witam. wymieniłem webasto bo moje miało spaloną płytkę, jednak wg mnie z tym też coś jest nie tak, potwierdziła to inpa wyskakuje błąd additional heater czyli że webasto padło ale jak odpalę zimny silnik to załącza się na jakieś 5 minut potem się wyłącza i wyskakuje błąd, jak go skasuję to się znowu włącza pochodzi chwilę i się zatrzymuje, jak włączam webastko pilotem to ładnie zaczyna procedurę chodzi jakieś 3 min i w momencie kiedy załącza nawiewy na wnętrze wyłącza się, po sprawdzeniu inpą jest ten błąd co napisałem wyżej. pisaliście żeby się połączyć z samym webastem i sprawdzić błędy, ale który to jest dokładnie sterownik bo ten błąd to wyskakuje w zakładce odpowiedzialnej za klimatyzację, jak ktoś może to niech mi napisze która to dokładnie zakładka
Opublikowano
witam. wymieniłem webasto bo moje miało spaloną płytkę, jednak wg mnie z tym też coś jest nie tak, potwierdziła to inpa wyskakuje błąd additional heater czyli że webasto padło ale jak odpalę zimny silnik to załącza się na jakieś 5 minut potem się wyłącza i wyskakuje błąd, jak go skasuję to się znowu włącza pochodzi chwilę i się zatrzymuje, jak włączam webastko pilotem to ładnie zaczyna procedurę chodzi jakieś 3 min i w momencie kiedy załącza nawiewy na wnętrze wyłącza się, po sprawdzeniu inpą jest ten błąd co napisałem wyżej. pisaliście żeby się połączyć z samym webastem i sprawdzić błędy, ale który to jest dokładnie sterownik bo ten błąd to wyskakuje w zakładce odpowiedzialnej za klimatyzację, jak ktoś może to niech mi napisze która to dokładnie zakładka
Opublikowano

kupilem webasto top Z/C, wymienilem i nawet impa go nie widzi, wogole nie startuje. widze ze plytka ma inny uklad i jest zielona, moja byla brazowa. czy kupujac musze dokladnie te same numery miec ?

mam identyczny opis , tylko zamiast 64252A mam 64252B

http://img16.allegroimg.pl/photos/400x300/13/23/88/15/1323881575_1

 

kojarzy ktos czy to wielka roznica ? wszystkie maja taka sama obudowe, tylko kazda inny opis :| boje sie ze znowu nie bedzie dzialac

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano

moze kupiles webasto z uszkodzona plytką! trzeba bylo naprawic samą płytkę... ponizej opcja samego webasta!

http://img94.imageshack.us/img94/4035/beztytuusmall.jpg

Opublikowano

no ale na kolanie tego nie naprawie, a wczoraj nowe webasto montowalem i nie dziala. poprzednie chociaz laczylo sie z inpa i blad 125" pokazywalo. te nawet sie nie laczy. jedyne co, to po przelozeniu ze starego plytki mozna bylo zalaczyc przewietrzanie webasta, i krecila sie ta turbina.

moze faktycznie sama plytke dam do naprawy. na allegro ktos sie oferuje ze za 100zl naprawia

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
dzięki kolego za pomoc, jutro koniecznie sprawdzę co ciekawego mi diagnostyka powie, webastko które zamontowałem jest jednym z trzech, które mogłem wziąć, dostałem 30 dniową gwarancję i jak coś mogę wymienić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.