Skocz do zawartości

nie dziala nadmuch


djmike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.. mam proplem z moja e39, mianowicie nie dziala wogole nadmuch:(( dodam ze jest to 2 strefowy klimatronik, jest regulacja elektroniczna guziczkiem zalacza sie wyswietlacz i mozna regulowac moc nadmuchu jednak nic nie dmucha!! PROSZE o pomoc:((
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeż to jest to co pokazał kolega Anjinsan.

Jest to elektroniczny regulator prędkości nadmuchu.

Wpisz w "szukaj-kę" JEŻ to będzie wiele na jego temat.

Dowiesz się gdzie on jest i jak go samemu naprawić < sam miałem z nim problemy>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze jedno pytanko.. ja mam e39 520i a znajomy e39 525tds, czy w obu samochodach jest zastosowany ten sam jeż?? jezeli tak moge przelozyc od znajomego i sprawdzic czy to napewno wina "peknietego jeża":) i jeszcze jedno z ktorej strony szukac tego nieszczesnego jeza od kierowcy czy pasazera?Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jeszcze jedno pytanko.. ja mam e39 520i a znajomy e39 525tds, czy w obu samochodach jest zastosowany ten sam jeż??

Powinien byc ten sam.

 

z ktorej strony szukac tego nieszczesnego jeza od kierowcy czy pasazera?Pozdrawiam

od strony pasazera... http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeża się nie rozbiera, nie naprawia. Jego się po prostu wymienia na nowego.

 

Ja u siebie naprawiłem bez większego problemu i już prawie rok jest ok :cool2:

Instrukcję jak to zrobić znajdziesz na tym forum w dziale " zrób to sam"

Dla ścisłości piszę , że nie wiem czy każdy jeż da się naprawić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuje go wymontowac i naprawic wedlug instrukcji i zobaczymy co z tego wyniknie.. zepsuc go nie zepsuje bo juz jest uszkodzony, nie naprawie to moze wymienie na jakas uzywke widzialem na allegro w cenie ok 100-120zl.Dzieki pete i dyzio255 za pomoc jak naprawie napewno sie pochwale:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a moje pytanie troche z innej beczki... mianowicie roztopila mi sie kostka z przewodami ktora podlanczam do JEŻa, wymienilem na nowa zalozylem nowego jeża i znow przewody robią się ciepłe a wręcz gorące. Wie ktoś gdzie szukać przyczyny ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej sam wentylator ma zbyt duży apetyt na prąd. Może ciężko się kręci? Może ociera?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zajrzał do wentylatora bo jak nie zadbasz o to to kolejny jeż pójdzie do kosza a i auto można spalić skoro aż tak sie nagrzewa. Dostać się do wentylatora nie jest aż tak ciężko jak sie wydaje. Robiłem to ostatnio. Należy zdemontować górną część konsoli. Czas operacyjny rozebranie z wyczyszczeniem wentylatora i złożeniem wszystkiego do kupy to w moim przypadku 3 godz. W moim przypadku wentylator był poprostu zabródzony i zapieczony od brudu. Działał ale dość ciężko. Po wyczyszczeniu śmiga jak nówka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli przyczyna moze byc wentylator ktory ma opor przy kreceniu sie tak ? czyli jeż siedzi w srodku wentylatora z tego co wywnioskowalem, a Tobie też kable robiły się ciepłe, że czysciles wentylator... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w opisanym przezemnie przypadku wentylator miał naloty raz działał raz nie. A jak już działał to jeż robił sie gorący że aż parzył. Na szczęście nie uszkodził się. Po rozebraniu konsoli i wyczyszczeniu silnika wszystko powróciło do normy. W silniku było dość sporo syfu typu kurz oraz pył ze szczotek. Umyłem to benzyną ekstrakcyjną wysuszyłem a następnie przesmarowałem. Silnik odrazu lżej się obracał co było można wyczuć ręką. W razie pytań pisz pomogę przy rozbieraniu auta. Strasznie to wygląda ale nie jest skomplikowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w opisanym przezemnie przypadku wentylator miał naloty raz działał raz nie. A jak już działał to jeż robił sie gorący że aż parzył. Na szczęście nie uszkodził się. Po rozebraniu konsoli i wyczyszczeniu silnika wszystko powróciło do normy. W silniku było dość sporo syfu typu kurz oraz pył ze szczotek. Umyłem to benzyną ekstrakcyjną wysuszyłem a następnie przesmarowałem. Silnik odrazu lżej się obracał co było można wyczuć ręką. W razie pytań pisz pomogę przy rozbieraniu auta. Strasznie to wygląda ale nie jest skomplikowane.

 

Jeż siedzi nad nogami pasażera z lewej strony. Tak jest w E39 w E38 jeż siedzi razem z silnikiem wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy wczoraj wziolem sie za wymontowanie jeza.. jak pisalem nie dzialal mi nadmuch. Wlozylem jeza od kolegi i nic!! kolega wlozyl mojego jeza do siebie i nadmuch u niego dzialal. Przyczyna okazal sie uszkodzony bezpiecznik od nawiewu. Oto moja rada: zanim zabierzecie sie za rozkrecanie i lutowanie jeza polecam sprawdzic wszystkie bezpieczniki:) Z tego co pamietam u mnie spalil sie bezpiecznik nr 28 (30a)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:duh: Przeciez sprawdzenie bezpiecznika to podstawa! Nikt nawet nie pisal o tym, bo to takie oczywiste... :mrgreen:

Bezpiecznik jednak nie przepala sie bez powodu. Moze jakies chwilowe przeciazenie?

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ze ja ten samochod mam od paru dni.. napisalem post na forum kazali zajrzec do jeza wiec zajrzalem:D gdy okazalo sie ze wina nie lezy w jezu zaczolem szukac bezpiecznikow..wiecej czasu zajelo mi ich znalezienie nic wymontowanie jeza heheh. Dodam tylko ze wczesniej mialem e36 325i tam wszystko bylo jak na rece pod maska, a tutaj trzeba bylo sie naszukac:) Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Doradzając sprawdzenie jeża do głowy mi nie przychodzi , że ktoś nie sprawdził bezpieczników.

 

A jak już wiesz , że to bezpiecznik to się zastanów czemu on wysiadł?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmuch nie dzialal od samego poczatku jak kupilem bmw.. gosciu od ktorego go kupilem powiedzial ze sprawdzil bezpieczniki i wszystko ok, zaufalem mu wiec sam nie sprawdzalem.. widocznie sprawdzil tylko te bezpieczniki w bagazniku a nie w schowku. Bezpiecznik byl przepalony, wymienilem na nowy i narazie wszystko ok nadmuch dziala klima chodzi, widocznie jakies zwarcie gosciu zrobil ze spalilo bezpiecznik:) dzieki za pomoc dyzio 255, u mnie problem z nadmuchem to juz przeszlosc:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.