Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Nie dawno sprowadziłem BMW 323ci rok 2000/2001 auto ma przebieg 143tys km.

 

Dzisiaj wyjąłem bagnet i zobaczylem ze stan oleju jest troche ponad minimum. Do inspekcji mam jeszcze jakies 4000.

Na kartkach przyczepionych pod maską było napisane olej 0w30 long life ale marki nie moge sie dopatrzyć.

 

Mam pytanie jako czy spokojnie moge dolac w razie potrzeby olej Castrol edge 0w40 i czy ogólnie pózniej go lać. Na stronie Castrola taki mi wlasnie polecili.

 

może zalać jakiś inny olej 0w30 albo 0w40.

 

 

EDIT: Nie wiem czy dalej lać 0w30 czy może lepiej 0w40 poradżcie mi .

Opublikowano
no właśnie sam sprowadziłem e46 tyle że cieć na ropę i też chodzi na 0w30 - A dlaczego w ogóle chcesz zmieniać olej? Lej dalej 0w30. Z tego co się zorientowałem to tani nie jest ale za to dobry... Aha - u ciebie też jest smoliście czarny czy to tylko mój już woła o wymianę? Pozdr
Opublikowano

Chyba ta zrobie zaleje Castrol 0w30 long life czy jakoś tak.

 

A co do koloru to mój tez nadaje się już do wymiany ale chyba nie jest az tak czarny jak twój hee.

Opublikowano
no tak mieszać się nie powinno ale czy przy wymianie oleju polecacie dalej zalać 0w30 czy może przejsć na 0w40 ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej to nie dolewaj, tylko zmień od razu cały olej na dobry syntetyk.Na 100% nie możesz być pewien jaki olej dokładnie masz zalany.

Myślę że jeżeli silnik jest ok to wszystko od 0W30 do 5W40 będzie się nadawać. Twój wybór jaką jakość/cenę wybierzesz.

Opublikowano

zdaje się, że teraz większośc oleji na rynku jest wpełni mieszalnych więc możesz sobie dolać nawet lotosa i na bank nie będzie problemu...

mit o tym, że musisz dolewac identycznego oleju bo coś będzie nie tak, dawno juz upadł... podobnie jak ten mit, że jak masz mineralny albo półsyntetyk i zalejesz syntetyk to będą wycieki , większe spalanie oleju itp... takich teori trzymają się jeszcze tylko niereformowalni mechanicy starej daty :roll:

 

 

a czy syntetyk 0w30 czy castrola czy innej firmy to bardzo dobrej jakości olej i do naszych warunków klimatycznych spokojnie wystarczy (wystarczająca rozpiętrość temperatur) 0w40 myśle że lepszy ale nie ma u nas takich upałów żeby stosować olej o tak wysokich parametrach temperaturowych

 

a w w dieslu normalne, że olej jest czarny jak smoła... poprostu na wskutek spalania ON powstaje duża ilośc sadzy w cylindrze a olej który obmywa tuleje czy trzonki zaworów czyści właśnie z tych nagarów i olej wzasadzi kilkaset km od wymiany ma juz właśnie taki kolor... co nie znaczy że traci właściwości..

Opublikowano
tylko nie proponuj kolezdze lotosa do bmw:)

 

Syntetyczny Lotos spelnia wszystkie fabryczne normy, rowniez te BMW LL.

Wiec nie ma problemu, mozna go lac. Gdybym nie mial oryginalnego Castrola w cenie nizszej od Lotosa, to wcale bym go nie wykluczal.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
he....... no skoro mowisz ma normy.........wiele badziewiatej chinszczyzny tez ma normy............ tyle ci powiem..........pracuej w sklepie motoryzacyjnym i powiem ci ze przykladowo kazda tuleja ma norme.....i ta ted gumu ktora meisiaca nie wytrzyma i w lemfordera.........ale normy mają bo musza miec:)
Opublikowano
he....... no skoro mowisz ma normy.........wiele badziewiatej chinszczyzny tez ma normy............ tyle ci powiem..........pracuej w sklepie motoryzacyjnym i powiem ci ze przykladowo kazda tuleja ma norme.....i ta ted gumu ktora meisiaca nie wytrzyma i w lemfordera.........ale normy mają bo musza miec:)

 

No dobra, jesli to mowi insider z branzy motoryzacyjnej, to wierze :lol:

Ale na powaznie: jakie masz dowody, ze np. po miesiacu syntetyk Lotosu nie trzyma norm? Zadne.

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano

Wczoraj poparzyłem na orlenie oleje i nie mogłem znalezć żadnego 0w30.

Był tylko edge 0w40 wiem że tez dobry ale kurde 46zl za litr hyyy troche dużo ciekawe jak cena ma się do opakowania 4 litrowego.

Opublikowano
Dobra zaleje Castrol 0w30.

Tylko nie wiem czy wybrac Edge czy Slx który będzie lepszy??

 

To jeden i ten sam olej. Różnica jest taka, że EDGE - jest to olej dostępny w sklepach dla detalicznych odbiorców a SLX to jest tzw. "serwisówka" i takim zalewają w ASO.

 

Sprawdź tylko jaką normę powinien spełniać olej do twojego auta - czy musi być LL04 czy wystarczy LL01.

 

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.