Skocz do zawartości

Glosne, gluche stukanie z tylu- 320d Touring.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od pewnego czasu slysze glosne i dosc mocne stukanie dochodzace z tylu mojego kombiaka. Wg.Pana ze stacji diagnostycznej nie ma zadnych luzow. Jednak wali dosc mocno i generealnie nie na pojedynczej dziurze lecz na serii dziur badz nierownosci - czesto wali tak mocno, ze az nie da sie wytrzymac.

 

Jakies pomysly Koledzy?

 

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
może tuleje gówne tylnej belki - wyrobione dośc mocno hałasują i nie każdy diagnosta zadaje sobie tyle trudu, żeby je sprawdzić
Opublikowano
dyfer a dokladniej tuleja do wymiany :D :D jakies 260 zeta

duzo ludzi pisze o "tulejach w dyfrze do wymiany" czy mozna prosic o jakis blizszy opis, ewentualnie odsylacz do realoem? z gory dzieki

Opublikowano

Dzieki za odpowiedzi.

 

bolo73 - w jaki sposob sprawdzic gorne mocowanie amorow? Trzeba rozbierac tapicerki w bagazniku czy mozna sie tam jakos inaczej dostac?

 

Odnosnie tuleji przy dyfrze, moze cos pomylilem ale czy to nie powinno stukac przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu a nie na nierownosciach?

Pozatym stukanie slysze z obu stron (choc z prawej jakby bardziej i do tego prawa strona siedzi troche nizej) wiec chyba raczej tuleje dyfra odpadaja.

Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi.

 

bolo73 - w jaki sposob sprawdzic gorne mocowanie amorow? Trzeba rozbierac tapicerki w bagazniku czy mozna sie tam jakos inaczej dostac?

 

 

unosisz auto na lewarku(nie odkrecajac kola) lapiesz za amorek(na górze przy tej poduszce) i poruszaj na boki i gora dół i napewno zobaczysz czy jest wybita, objawem zurzycia może też być błotko wewnątrz auta przy mocowaniu gornego amorka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

z autopsji 3 przypadki:

1.

jeżeli po wjechaniu na nierówności masz wrażenie że tylna oś dobija sprężyny na max i zakończone jest to uderzeniem które czujesz w kręgosłupie to u mnie zlikwidowałem to wymianą górnych gum mocowania sprężyn - miałem wtedy też wrażenie że lekko pływał mi tył.

2.

Co ciekawe miałem też przypadek, że dochodziły mnie z tyłu odgłosy łomotania po wjechaniu na nierówności i dziur ( bardzo nieprzyjemne - miałem wrażenie że fura mi się rozlatuje) - rozwiązanie okazało się prozaiczne: całkowicie rozleciał mi się łącznik stabilizatora przedniego - prawego amortyzatora - przy okazji mechanik (spec. BMW) wyjaśnił mi że w przy touringach dźwięki ( wynikające z uszkodzeni) przedniego zawieszenia bardzo skutecznie przenoszą się na tył sam o samochodu i dają złudzenie że to tył wali.

3.

miałem też kłopot z waleniem czegoś z tyłu w podłogę tylko przy ostrym ruszaniu - mocowanie tłumika padło

 

Jak widać możliwości jest wiele moja rada jeżeli nie masz w okolicy speca od BMW ( który zna słabości tych samochodów) to miej chociaż dobrego mechanika w ogóle - najlepiej zaufanego, który nie wpędzi cię w koszty wymieniając ci wszystko po kolei- to najgorsze co może cie spotkać.

 

W moim przypadku wszystkie dolegliwości usuwał mi kumpel-mech. co rzadko naprawia BMW ale w ogóle jest niezły i wszystkie jego diagnozy okazywały się trafne.

 

ps.

odbiegając od tematu : w prawym przednim kole ( jestem po wymianie, amortyzatorów i łączników i tulei na wahaczu ) pojawiło mi się lekkie takie "człapanie" po wjechaniu na nierówności ( nie walenie) - przy większych prędkościach lu hamowaniu na nierównościach i czasami czuję jak abs mi podbije pedał hamulca. Mech o którym wspominałem twierdzi że przyczepiłby się do jednego ze sworzni na wahaczu ale byłem na szarpakach przy okazji przeglądu i nie podzielam mimo wszystko jego opinii - całe zaw. wyglądało na oki ! Macie jakieś pomysły na tą usterkę - czy może mieć to związek z wymianą amorów ?

Opublikowano

Mam podobnie w sedanie (e46 320d). Też mi cos puka jak jade po nierównościach poprzeczych. Jak jest ich kilka to dzwięk jest bardzo drażniący.

Jade dziś do mechanika i każę mu sprawdzić. Wydaje sie jakby coś w zawieszeniu...ale przenosi sie do srodka jakby pólka tylna.

Aha. ten dzwiek wydobywa sie dokladnie od strony kierowcy z tylu. Od strony pasazera - cisza...

 

Moze jakas obudowa sie odkreciłą od spodu....

 

dam znac jak cos znajde:)

Opublikowano

Sprawdzcie mocowanie dyfra ( strona kierowcy ). W modelach E46 czesto wyrywa sie jest to wada konstrukcyjna i BMW naprawia gratis.

Miałem i zostało naprawione.

Opublikowano

bylem u mechanika. nic nie znalazl. pojechalem na szarpaki - dalej nic.

te stuki pojawiaja sie tylko gdy auto podskakuje na nierownosciach wiec w plaszczyznie pionowej.

 

a to mocowanie dyfra - moze ktos pokazac to na schemacie?tam jest tyle tych poduszek, mocowan...

 

bmw to wymienia gratis? - czyli jade mowie ze sie urwalo i maja wymienic?

Opublikowano
W Niemczech wada BMW E46 jest znana ( mocowanie dyfra do podłogi z lewej strony ). Nawet przeprowadzonno akcje sprawdzania tych modeli ( 1999-2003). Problem naprawy polega na tym że musi zostac wymieniona srodkowa część podłogi ( koszt ok 3.000,- euro ). Jak zadzwoniłem do BMW w Polsce to nikt o czyms takim nie wiedział. Dopiero po kilku dniach otrzymałem telefon z BMW Polska ze mam odstawić auto do najbizszego salonu i naprawa zostanie przejęta przez BMW. Trwało to trzy tygodnie ale jest ok.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tak miałem w e39.

Odpowiedź to tuleje główne tylnej belki. Na forum opisałem prosty sposób jak się upewnić na 100% czy chodzi o tuleje , bo do najtańszych nie należą.

A najlepsze jest to , że na szarpaku gość twierdził , że są ok. Radził wymienić amortyzatory :duh:

Niestety nie miał racji.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W Niemczech wada BMW E46 jest znana ( mocowanie dyfra do podłogi z lewej strony ). Nawet przeprowadzonno akcje sprawdzania tych modeli ( 1999-2003). Problem naprawy polega na tym że musi zostac wymieniona srodkowa część podłogi ( koszt ok 3.000,- euro ). Jak zadzwoniłem do BMW w Polsce to nikt o czyms takim nie wiedział. Dopiero po kilku dniach otrzymałem telefon z BMW Polska ze mam odstawić auto do najbizszego salonu i naprawa zostanie przejęta przez BMW. Trwało to trzy tygodnie ale jest ok.

 

czy w modelu e46 z 1998 występuje ta sama wada konstrukcyjna?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.