Skocz do zawartości

Jaki silnik w e30 jest najbardziej godny uwagi??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

pytanie jak w temacie.... chcialbym zeby byl to wysrodkowany silnik pomiedzy ekonomia i osiagami ... wiem ze to stare silniki i bedzie ciezko hehe ale moze da sie cos fajnego wymyslec :) ...

 

a moze jakies 6-cio cylindrowki sa warte poszukania? Chcialbym zeby silnik poprostu gral pod maska ;)... dodam ze interesuje sie e30 cabrio ...

...macie jakies sugestie czego szukac i ew. z ktorych rocznikow i jakiej cenie warto sie przygladac i czy pojawialy sie jakies zmiany ktore niekoniecznie poprawialy ten piekny bolid :) :modlitwa:

 

-czy klima jest w kazdej e30?

 

dzieki za zainteresowanie

 

pozdrawiam

 

Karol :cool2:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano
czy klima jest w kazdej e30?

 

 

w kazdej - ciezko znalezc klimke w e30

 

co do silnika jesli ma to byc ekonomika przedewszystkim to bierz 2 litry - bedziesz mial juz r6 i spalanie nie jest takie porazajace.

 

jesli nie chcesz koniecznie r6 to mozesz poszukac IS-tez swietnie sie spisuje w e30

 

wogole e30 to jak dla mnie jeden z najladniejszych modeli z BMW :D

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

Opublikowano

Jeżeli chodzi o silnik, to ja bym brał odrazu 325i, czyli 2,5. Będzie moc i będzie dzwięk. W podpisie widze, że masz E46 w Dieselu, więc podejrzewam, że E30 ma być do zabawy (jak się mylę to mnie popraw). Co do klimy, to faktycznie, rzadziej jej nie ma, niż jest.

 

Powiedz jaką gotówke chcesz przeznaczyć na auto? Czy chcesz auto zrobić po swojemu, czy kupić już ładną (felgi, gleba,m-tech,etc.)? Jak sprecyzujesz, będzie nam łatwiej cokolwiek powiedzieć...

Opublikowano
(...) Co do klimy, to faktycznie, rzadziej jej nie ma, niż jest. (...)

 

Chyba na odwrót. Klima w e30 to raczej rzadkość i nie spotyka się jej zbyt często ;) Ale co do silnika to się z Tobą zgadzam, ja też bez zastanowienia wziąłbym 325, no i jej dźwięk... moim zdaniem dużo lepszy niż ten z nowszych konstrukcji R6.

Opublikowano

czesc,

 

dzieki za zainteresowanie...

tomekz :

widze ze to calkiem fajna sztuka, ale szukam cabrio wiec dzieki za fatyge

MaRio-sKate :

-tak wlasnie jak mowisz raczej do zabawy :twisted2: i jakiegos weekendowego cruising'u :roll2: wreszcie chce posluchac silnika :jawdrop:

-znajomy mi mowi ze dobrym polaczeniem jest 2l ,6 cylindrow (m20 czy jakos tak teraz mi wylecialo z glowy...)

-co do robienia po swojemy to raczej nie chce jakos specjalnie modyfikowac jedynie felgi, ladny srodek, moze zawieszenie... to na poczatek ;) no i sprawny silnik ;))

- z klima to chyba w cabrio nie bedzie az takie jednak wazne,ale jakby byla to nie widze przeszkod ;) :dance:

-no i najwazniejsze na koniec...czyli fundusze... ale jakos okolo 10-12tys

czy to realne?

 

pozdrawiam :modlitwa:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano
(...) Co do klimy, to faktycznie, rzadziej jej nie ma, niż jest. (...)

 

Chyba na odwrót. Klima w e30 to raczej rzadkość i nie spotyka się jej zbyt często ;) Ale co do silnika to się z Tobą zgadzam, ja też bez zastanowienia wziąłbym 325, no i jej dźwięk... moim zdaniem dużo lepszy niż ten z nowszych konstrukcji R6.

 

Pisałem na szybko, miało być:

 

...częściej jej nie ma, niż jest

 

carliro - jak do zabawy i jazdy od święta, to bierz 2,5 i się nie zastanawiaj, chyba, że znajdziesz 320i w bardzo dobrym stanie.

 

Nie znam tych aut, więc nic nie mogę powiedzieć o stanie tech. ale po zdjęciach ładne:

 

http://moto.allegro.pl/item408891886_cabrio_e30_skora_el_dach_polerowane_felgi_full.html

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5856653

 

A to na wzór, śliczna jest (nie licząc tapicerki)

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5938620

Opublikowano

Mario

....tak sie troszke sklaniam zeby jednak szukac tej 2.5 ;) w sumie to nie zamierzam jezdzic na codzien :) wiec mogloby byc a w poronaniu z 2l to juz nie wielka roznica;)

...ladne te sprzety z linkow :) szczegolnie WZOR ;) ale cena tez ladna ... a jak sadzisz upierac sie na ta klime czy jednak dac sobie spokoj??

 

no wlasnie jednak skora to musi byc :) hehe chociaz w mojej teraz nie mam;) ale cabrio to juz lepiej zeby miala :cool2:

 

pozdrawiam :modlitwa:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano

tylko ze w 2.5 często pękają głowice, czego nie ma w 2.0

nie wiem jak jest z cabrio, ale ja szukając sedana/coupe nie trafiłem na żadne 325 godne uwagi, było widać po tych autach że już swoje przeszły, zakatowany silnik to nie problem, gorzej że zazwyczaj szło to w parze z powypadkową przeszłością

 

z tego co pamiętam jak sie interesowałem e30 cabrio to przyjrzyj się czy nie ma popękanego nadwozia, w aucie z glebą jest to prawie pewne

 

w elektrycznym dachu była jakaś wada fabryczna, nie pamiętam dokładnie o co chodziło, chyba pękał jeden z elementów

 

zwróć uwagę na uszczelki bo ich ceny powalają z nóg, sprawdź szczelność dachu, polej go wodą, tylko zrób to tak żeby był porządnie nasączony

 

zwróć też uwagę na blacharkę, np przednie błotniki są inne w cabrio niż w pozostałych i trudniej je dostać

tyle pamiętam z czasów gdy chciałem zakupić cabrio, mam nadzieje że się przyda

Opublikowano

przemo

jak narazie to patrze 2.5 i 2.0 wszystko zalezy od stanu ;)

- w ktorych miejscach szukac tych pekniec? chodzi o podloge? rozumiem ze sztywnosc nadwozia jest znacznie inna w cabrio ale nie sadzilem ze az tak bardzo moze sie popsuc :mad2:

- jesli o blacharke to szukal bede do skutku nie lubie kupowac do poprawek wiec postaram sie az znajde ;)

- uszczelki czy masz na mysli uszczelnienie dachu??

- myjnia to bedzie odpowiednie namoczenie samochodu??:) tylko nie wiem czy takie szmaciane dachy myje sie automatycznie :twisted2: czy myslisz ze dach moze zaczac przeciekac w dowolnym miejscu czy raczej tylko na laczeniach?

 

dzieki za porady :) :modlitwa: bede z tego czerpal i jeszcze pewnie troszke podpytam

miki

a o co chodzi z ta eta bo jakos nie moge zalapac ;) ktos mnie oswieci??

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano
ja bym szukał ety

 

No właśnie czemu nikt nie poleca ETY w tym modelu:?:

Carliro eta to silnik o poj. 2,7 l oznaczenie 325e stara eta to 122 KM a super eta (troszke nowsza konstrukcja) 129 KM bez zadnych modyfikacji objezdzasz 2,0, silnik jest bardzo podatny na wszystkiego rodzaju mody, silnik ten bez wiekszych problemow mozna podciagnac nawet do ok.200KM a wtedy przy takim momencie obrotowym jaki ma wlasnie ETA robi sie z niej szatan :twisted: mialem okazje kilka razy sie przejechac i powiem ze milo mnie zaskoczyl ten motorek wpisz w szukajke ETA, to znajdziesz kilka tematow o tym silniczku, widzialem ostatnio na allegro czarne e30 cabrio z takim wlasnie silniczkiem ale niestety aukcja juz sie skonczyla

Bardzo Mądry Wybór
Opublikowano
Szukaj 325 w dobrym stanie. Miałem e30 z silnikiem 2,0 i 2,5 - spalanie podobne a w 2,5 osiągi i frajda z jazdy nieporównywalna z 2,0. Szczególnie jeżeli zamierzasz używać samochodu okazjonalnie, to nie zastanawiaj się nad 2,0 , kup 325. To moje subiektywne, oparte na własnych obserwacjach zdanie :)

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Opublikowano
ja bym szukał ety

 

No właśnie czemu nikt nie poleca ETY w tym modelu:?:

Carliro eta to silnik o poj. 2,7 l oznaczenie 325e stara eta to 122 KM a super eta (troszke nowsza konstrukcja) 129 KM bez zadnych modyfikacji objezdzasz 2,0, silnik jest bardzo podatny na wszystkiego rodzaju mody, silnik ten bez wiekszych problemow mozna podciagnac nawet do ok.200KM a wtedy przy takim momencie obrotowym jaki ma wlasnie ETA robi sie z niej szatan :twisted: mialem okazje kilka razy sie przejechac i powiem ze milo mnie zaskoczyl ten motorek wpisz w szukajke ETA, to znajdziesz kilka tematow o tym silniczku, widzialem ostatnio na allegro czarne e30 cabrio z takim wlasnie silniczkiem ale niestety aukcja juz sie skonczyla

Z tego prostego względu, że ety nie montowano w Cabrio, tak samo jak i m42b18 (1.8 16v). Ta z eta cabrio z alledrogo to swap.

carliro, jeśli chcesz osiągi, odpuść sobie 2.0 na rzecz 2.5. Tylko tak jak pisał przemo tds, za sprawą katowania tych autek przez idiotów potrafi tam klęknąć głowica.

A jeśli chcesz ekonomię - zostaje Ci 1.8 :)

Opublikowano

niekoniecznie za sprawą katowania, głowica może ci nie pęknąć wcale przez 10lat, a może pęknąć już po miesiącu, na to nie ma reguły

 

buda pęka przy łączeniu progu z tylnym błotnikiem, tuz za drzwiami, sprawdzaj to miejsce, zazwyczaj jest tam mnóstwo szpachli

ogólnie twarde zawieszenie + wielkie koła = popękana buda

 

uszczelki dachu są bardzo drogie więc lepiej żeby były całe, taniej jest wymienić poszycie, co do szczelności to wystarczy kilka wiader z woda i trochę czasu, pomocna może być myjka

 

jeżeli nie chcesz auta do poprawek to nie kupuj e30, to stary samochód i nawet w bardzo zadbanym egzemplarzu zazwyczaj trzeba coś zrobić

 

co do silnika to zainteresuj sie SWAPem na M50, sporo takich e30 już jeździ i nie wychodzi to tak drogo, a silnik bardzo fajny

Opublikowano

ok widze juz troche opinii :)

 

przemo

 

z poprawkami to chodzilo mi o to ze niekoniecznie chce od razu jechac do blacharza ktory bedzie dopasowywal (ustawial) elementy :) bardzo dobrze wiem ze niektore rzeczy beda do zrobienia...ale blachy chcialbym cale :roll2:

 

ok bede patrzyl uwazniej na te progi... i dach... narazie zaczynam poszukiwania w germanii :) widzialem kilka fajnych carbio... za okolo 2-3tys euro no i chyba bedzie to jednak 2l przeciez ona tez juz ladnie dzwieczy :) ale jakby bylo 2.5 to szerszy usmiech :dance:

 

nie chcialbym tez zadnych przekladek silnikow interesuje mnie oryginal

 

:modlitwa:

 

nord i maad

 

dzieki za info co do ety w cabrio a 1.8 chyba sobie daruje :) 6cyl mnie ciagnie... :)

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano
niekoniecznie za sprawą katowania, głowica może ci nie pęknąć wcale przez 10lat, a może pęknąć już po miesiącu, na to nie ma reguły

A ja będę obstawał jednak przy swoim, przy czym katowanie dla mnie to nie tylko palenie gumy, ale po prostu brak dbałości o sam silnik jak i układ chłodzenia (spóźniona wymiana oleju, jazda z padniętym wiskiem etc.). Jak czasem patrzę, co ludzie z e30 robią, to wcale się nie dziwię, że głowice padają. Dziwię się tylko, że tak późno :D

6cyl mnie ciagnie... :)

Przygotuj się na zużycie paliwa 13 litrów po mieście i 8 poza (normalna jazda). Do relaxu 320 styknie, ale do szaleństw to tylko 325. Tylko tak jak już przemo pisał, obejrzyj dobrze budę bo cabrio nie jest takie sztywne jak nadwozia zamknięte.

Opublikowano

co do spalania to dużo zależy od dyfra, mi moja czy w trasie czy w mieście pali 12litrów przy w miarę spokojnej jeździe, zazwyczaj jest to ok 14-15L bo lubię sobie czasami posłuchać jak R6 brzmi :norty:

oczywiście mówimy tu o LPG, na benzynę chyba bym nie wyrobił

Opublikowano

heja

niedawno zakładałem podobny temat - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=87140

ja w przeciwieństwie do ciebie szukam coupe -nie lubię soft topów

nie miałem czasu czytać całego twojego tematu

ja po rozmowie na forum rozglądam się za 318is (m42) 135bhp lub 325i (m20) 170bhp

dla tego że to 2 modele maja nieco inne zawieszenie i hamulce

ja w przeciwieństwie do ciebie chce jeździć e30 na co dzień mieszkam w bloku i nie mam miejsca na trzymanie 2giego samochodu po za tym nie potrafiłbym mieć jak to ktoś określił najładniejszego BMW a jeździć czymś innym

nie robie zbyt wiele km bo jeżdżę SKM w mieście w godzinach szczytu działa jedynie transport szynowy

Opublikowano

przemo maaad

ok bede skrupulatnie ogladal budy... bo one sa najwazniejsze... silnik sie wyremontuje jakos a buda jak zlamana to ciezko... :doh:

bluevil

przeczytalem Twoj post bardzo dokladnie i widze ze sporo sie tam moglem i ja dowiedziec :) dzieki za podusniecie info ,ale i zagwozdki :mad2:

a mianowicie...

Panowie jak to jest z cabrio czy podobnie jak coupe tylko w silnikach 325 i 318is ma tarcze przod tyl i grubsze lagi??? czy moze w cabrio inaczej to sie przedstawia... bo wczesniej nie zwracalem uwagi....

bluevil hmmm no ktos ladnie powiedzial ze nie potrafilbym niczym innym jezdzic jesli mialby najladniejsze BMW ale co jesli by mial drugi BMW rownie ladne??:) siostry raczej sie nie pogniewaja na siebie ;)) :cool2:

a takie cabrio to taki weekendowy sprzet moze czasem na jakas mala wycieczke :modlitwa: wiec dla mnie chyba 6 cylindrow w 2l wystarczy ... boje sie tej glowicy w 325i

 

ps. a co powiecie na to :

1 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=411274197

lub

2 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5898045

tak tak nie cabrio ale jakos wpadla mi w oko :) :liar:

 

3 http://moto.allegro.pl/item411643805_bmw_e30_e_30_cabrio_tanio_.html tylko ze to 318 :duh:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Opublikowano

1) ładne wnętrze i felgi, ale lusterka z innej epoki...

 

2) cięzko mi coś sensownego powiedzieć, jakaś taka nijaka...

 

3) wszystko fajnie pieknie, chociaż czarny dach byłby lepszy, ale nie bierz 318i, po 1. pali nie za mało w stosunku do mocy, po 2. rozrząd na pasku, po 3. jak walnięta jest hydraulika, to będzie klekotał jak diesel, a przy otwartym nadwoziu podejrzewam, że jest to nie do wytrzymania, no i po ostatnie - tylko 4 cylindry, czyli o "przyjemnym" dzwięku możesz zapomnieć...

Opublikowano

carliro masz już jedno bmw więc masz inna sytuacja ja się bujam VW bo do tej pory jak kupowałem samochód to albo nie miałem czasu albo pieniędzy aby wybierać markę po za tym 2 lata temu bym na 325 na pewno się nie zdecydował ani na żaden wóz palący więcej niż 10l na setkę a teraz poruszam się po mieście SKM i patrząc na trafic wiem że samochód jest tylko na wieczorne wypady lub do poruszania sie po za miastem więc jak kupie E30 pozbywam się VW zwłaszcza że mieszkam w bloku i ciężko o miejsce parkingowe

 

w poprzednim poście nie napisałem a wiem że pytałeś o rocznik

ja szukam modelu po 87 czyli z nowszymi lampami tylnymi tgzw. szerokimi ponieważ te modele są częściowo ocynkowane a lepiej choć trochę ocynku niż wcale

Opublikowano
po 2. rozrząd na pasku

tylko w IS i M rozrząd jest na łańcuchu, reszta jest na pasku :?

 

Nie prawda...

 

a m10? :twisted2:

 

325 dobry wybór, byle zadbana. tak sie składa że....

:twisted:

 

jak chcesz mam 325iS* na sprzedaż, stan dobry, blacharka do drobnych poprawek ale zgnita nie jest tylko jakies odpryski lakieru etc. auto ma klimę, pełną elektrykę, skórę(recaro) ciemne szybki wszystkie prócz przedniej (z jakims tam atestem) alu 16 (po renowacji) z nowymi oponkami + zimówki na stalówkach... mechanicznie.. nowa głowica (czyt. wymieniona na sprawna bo poprzednia coś była nie halo) części eksploatacyjne wymieniane na bierząco. cena..śmieszna :) bo auto do dopieszcczenia. jak chcesz wiecej info wal na priv.

 

 

iS - wersja na rynek amerykański z pełnym wyposarzeniem. podobno silniki są o zwiększonej poj do 2600 i ma ok 185KM ale tego nie jestem pewien

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.