Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

miałem dziś taka niespodziankę. Z ciekawości sprawdziłem sobie śruby na lewym kole i jak się okazało 3 szt. mogłem odkręcić palcami. Dodam, że koło nie było wcześniej ściągane. Co mogło być przyczyną poluzowanie się śrub?? Padające tarcze hamulcowe??

Opublikowano
w BMW to niespotykane , one się same dokręcają do tego stopnia że trudno je odkręcić , może jakieś nieorginalne ? całkiem możliwe że ktoś się za nie zabierał
Opublikowano
Tzone to zjawisko spowodowane było nierównomiernym dokręceniem śrub a mianowicie każda śruba była dokręcona innym momentem obrotowym , jak by były wszystkie tak samo dokręcone takie zjawisko by nie zaistniało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w BMW to niespotykane , one się same dokręcają do tego stopnia że trudno je odkręcić , może jakieś nieorginalne ? całkiem możliwe że ktoś się za nie zabierał

 

w kazdym aucie same sie dokrecaja a nie tylko w bmw :8) moim zdaniem same sie odkrecic nie mogly. opcja ze ktos sie dobieral bardzo realna. jezeli miales dokrecone porzadnie sruby to same odkrecic sie nie mogly.

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może mnie ktoś oświecić czemu to miały by się dokręcać?

Śruby ani się nie dokręcają ani nie odkręcają.

To , że ciężej jest odkręcić niż dokręcić jest normalne jak się śruby dokręca na siłę < często do granic wytrzymałości śrub>

Proponuję się zaopatrzyć w klucz dynamometryczny. Niejeden się przekona o ile za mocno dokręcał śruby.

A o posmarowaniu gwintów to już nikt nie pamięta.

Jeśli się poluzowały śruby to były niewłaściwie dokręcone lub niewłaściwie dobrane i tyle.

Instrukcja od e36 nakazuje sprawdzić dokręcenie śrub po 100 km.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Oświecenia szukaj w sklepie elektrycznym :) No pewnie że sie nie dokręcają (pierwsze słyszę), po pierwsze ciężej się odkręcają bo docisk do felgi jest na powierzchni stożkowej (śruba się klinuje) a po drugie zachodzi korozja i adhezja między metalami zwłaszcza stali z aluminium i tyle. Tak jak wyżej kolega napisał warto przesmarować a po przejechaniu paru kilometrow jeszcze raz sprawdzić dokręcenie śrub. No ale nie za często śruby się luzują same, a często felgi (fajne) giną dlatego ten trop też jest słuszny :)
Opublikowano

Wulkanizatorem nie jestem, ale kiedys dla "testów" jednej sruby nie dokręcałem mocno- palucami tylko i po jakis 1500-1700km trzymała jak cholera.

No i że niby 3 śruby na sie poluzowały...???? Może mąż sąsiadki sie wku... czy jak??? :D :D :D

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Samo z siebie nie mogło się odkręcić. No chyba, że ... sam nie wiem. ;)

 

Panowie, nie jestem fizykiem ale podczas jazdy nie ma czegoś takiego jak siła odśrodkowa "dokręcająca" śruby w kołach? Ja tak ileś tam razy słyszałem. Teraz słyszę co innego i chcę się i tego dowiedzieć. :wink: :mrgreen:

Opublikowano
Śruby dokręcają się podczas jazdy :!: Co innego, że jeżeli są dokręcone innymi momentami to mogą powstawać siły odkręcające.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
  • 8 lat później...
Opublikowano

Witam

Widzę że wątki są prawie 10 lat wstecz, ale właśnie wczoraj sprawdziłem przypadkiem śruby w e65 w przednim kole i jedną dokręciłem palcami a 3 pozostałe miałem dosyć poluzowane . Niemożliwe , że mechanik nie dokręcił. Zdarzyło mi się to 3 raz. Po jednym wypadzie okolo 800km jedna ze śrub po prostu wypadła podczas jazdy. Zobaczyłem przypadkiem brak śruby i byłem zdziwiony bardzo o co kaman? Nie mam pojęcia czy to może wina piasty czy jak? Koła mam proste, tarcze wymienione na nówki bo biły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokręć je z momentem 120nm i obserwuj, powinno być ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

weź lekki klej do gwintów i już, odkręcić odkręcisz bez problemu, a samo się nie odkręci.

 

metoda inna to nawiń odrobinę teflonu do uszczelniania na gwint srub. Bedzie ciaśniej siedzieć.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko jak coś to klej do połączeń rozłącznych a nie nierozłącznych :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.