Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No tak,

ale jak rozmawiam z użytkownikami diesli, to płaczą że ON jest droższy od benzyny, i z utęsknieniem czekają czy ON będzie tańszy o 30% w porównaniu z benzyną.

 

Opłacalność to sie okaże po kolejnych skokach cenowych paliw,

a obecnie jedyne co się opłaca to jazda na LPG lub CNG jeśli oczywiście auto się nie psuje od niewłaściwego użytkowania instalacji paliw alternatywnych.

 

Dla diesli jako opconalne są biopaliwa (oleje zastepcze), ale przy tym rozwiązaniu za litr paliwa na stacji jest taniej, ale w trakcie jazdy auto więcej pali. Na tym "przejechali się" krakowscy busiarze, gdzie z tanim "olejem" wyszło im w rozliczeniu strata 10pln na każdym kursie.

Opublikowano

jak dla mnie to diesel nie tylko cena czy spalaniem przewyzsza benzyne

to tak jak dla mnie :mrgreen: choc co poniektorym na tym forum wydaje sie to co najmniej dziwne ze mozna wyzej cenic diesla :wink:

Opublikowano
ON :cool2:

530d 227 koni spalanie od 6,5->10L :twisted2: vs 530i spalanie :jawdrop:

 

z pewnoscia tak jak piszesz pokaz mi 3 litrowego diesela ktory spali 6,5 litra , napewno nie bedzie wtedy jechal tylko sie przemieszczal z punktu do punktu

*****************


Sprzedam e90 320d 163km , wiecej info na PW


http://files.tinypic.pl/i/00648/l0zon5mzpefi_t.jpg


*****************

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ON :cool2:

530d 227 koni spalanie od 6,5->10L :twisted2: vs 530i spalanie :jawdrop:

 

Od 2 lat mam e39 530i manual - kilka dni temu kupiłem dla żony e46 2004 320d 150KM 6 biegów manual. Samochód z BMW Premium Selection 102,000 przebiegu.

 

Te 6,5 owszem ale na autostradzie dzięki wykorzystaniu 6 biegu, tyle tylko że to jest 320d (około 500km przejechałem autostradą). Dojechałem do Łodzi i skasowałem średnie spalanie pojeździłem trochę po Łodzi, kilka korków + klima non-stop i spalanie to 9-10. Więc w bajki o spalaniu 6,5L nawet w jeździe mieszanej 530d nie uwierzę.

Opublikowano

jak dla mnie to diesel nie tylko cena czy spalaniem przewyzsza benzyne

 

1. No ba - ma śliczny dźwięk - KLEP KLEP KLEP,

2. Czasami mu się psuje turbinka i wtedy robi PUFFF i zaczyna tracić moc,

3. Lubi sobie puścić czarną chmurę - nie zawsze spowodowaną nagłym wciśnięciem pedału przyspieszenia.

4. Grymasi przy jakości naszego ON

5. Jest droższy w zakupie od benzyny i ma przeważnie większy przebieg

 

 

itd.....

 

Pzdr,

Opublikowano

jak dla mnie to diesel nie tylko cena czy spalaniem przewyzsza benzyne

to tak jak dla mnie :mrgreen: choc co poniektorym na tym forum wydaje sie to co najmniej dziwne ze mozna wyzej cenic diesla :wink:

 

tak! dla mnie to sie wydaje bardzo dziwne, bo diesel w bmw = wysoka awaryjność!

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Opublikowano

tak! dla mnie to sie wydaje bardzo dziwne, bo diesel w bmw = wysoka awaryjność!

oooo, a kto ci takich glupot nagadal? masz na to jakies glebsze wyjasnienie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żadnych zalet oprócz ewentualnych oszczędności na spalaniu nie widze w dieslu.
Opublikowano

2. Czasami mu się psuje turbinka i wtedy robi PUFFF i zaczyna tracić moc,

3. Lubi sobie puścić czarną chmurę - nie zawsze spowodowaną nagłym wciśnięciem pedału przyspieszenia.

4. Grymasi przy jakości naszego ON

5. Jest droższy w zakupie od benzyny i ma przeważnie większy przebieg

itd.....

 

Pzdr,

 

Co do psucia turbinki, to jest wina ludzi - nieumiejętne korzystanie, a nie usterkowość auta. Jak świerzo po jeździe taki zatrzyma auto, to turbinka jest b.gorąca i trzeba chwile zostawić auto na wolnych obrotach niech się schłodzi od spalin turbinka, a nie od razu wyłączać auto (nierónomierne studzenie i odkształcenie elementów) no i jak zatankuje ktoś marne paliwo

na podwórkowej stacji to też turbinka szybko może umrzeć.

A czarna chmurka - wszystkie stare diesle to mają, przecież to spaliny, a dokładniej parafiny spalane z paliwa (w ON są parafiny dla ochrony silnika, stąd dla utrzymania parafiny w odpowiednim stanie rozróżnia się też ON zimowy).

Co do "4" - benzyniak też grumasi jak dasz siuśki zamiast paliwa, choć silniki z oznaczeniem cdi i cdti, głównie opla przy słabym ON nie mogą ciągnąć, a starsze np. VW TDI każde pomyje przemielą.

A co do dużego przebiegu - czemu karcisz za to, jak przecież to jest ogromna zaleta diesli, że wytrzymują ponad 500tys km i dalej dobrze ciągną bez zająknięcia??

 

Ja nigdy nie miałem diesla, a w tej wersji to jeździłem tylko golfem kuzyna. i to niewiele.

Więc moja wypowiedź nie jest ściśle stronniczą obroną diesli :cool2:

Opublikowano
ten artykul wedlug mnie, to dobra wiadomosc dla chcacych kupic auto z silnikiem diesla.wielu klientow majac do wyboru za te same pieniadze silnik benzynowy lub diesel, wybierze ten drugi.
Opublikowano
ten artykul wedlug mnie, to dobra wiadomosc dla chcacych kupic auto z silnikiem diesla.wielu klientow majac do wyboru za te same pieniadze silnik benzynowy lub diesel, wybierze ten drugi.

 

Niby tak, ale zauważ, że jako nowy w salonie przy tym samym samochodzie za silnik diesla trzeba więcej zapłacić, a zwrot różnicy ceny na paliwie czasami nie szybko się zwróci...

Opublikowano

Niby tak, ale zauważ, że jako nowy w salonie przy tym samym samochodzie za silnik diesla trzeba więcej zapłacić, a zwrot różnicy ceny na paliwie czasami nie szybko się zwróci...

mialem na mysli wlasnie nowe auto,peugeot na przyklad oferuje diesla i benzyne za takie same pieniadze.podejrzewam, ze wiekszosc wybierze diesla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dopóki nie będzie podatku uzależnionego od spełnianych norm przez samochód to ludzie będą wybierać diesle. W Niemczech ceny używanych benzyn zaczynają być wyższe od diesli.
Opublikowano

jak dla mnie to diesel nie tylko cena czy spalaniem przewyzsza benzyne

 

NIe widze żadnej innej zalety, śmierdzi (stąd Niemcy sie wyprzedają z dieslli bo kilku letni ma niższą klase czystości niż 14 letnia benzyna), klepie, i szlag trafia oszczędności na paliwie podczas pierwszej awarii.

Jeśli auto nowe, na gwarancji, to ok, można sie potoczyć, i pooszczędzać.

Używka, bez gwarancji, to porażka na dłuższą mete.

 

Już nawet nie pisze o wrażeniach i przyjemności z jazdy.

 

Acha, no i mówcie co chcecie, ale diesle nie jeżdżą, ot co.

Opublikowano

jak dla mnie to diesel nie tylko cena czy spalaniem przewyzsza benzyne

 

NIe widze żadnej innej zalety....

 

 

Już nawet nie pisze o wrażeniach i przyjemności z jazdy.

 

Acha, no i mówcie co chcecie, ale diesle nie jeżdżą, ot co.

 

 

pozwole sobie pozostac przy swoim zdaniu :-)

a tobie "pozwalam" przy swoim

sek w tym, ze jeden woli czekolade a drugi miod z ucha ;)

łodewer it mins :lol:

zh
Opublikowano
Dopóki nie będzie podatku uzależnionego od spełnianych norm przez samochód to ludzie będą wybierać diesle. W Niemczech ceny używanych benzyn zaczynają być wyższe od diesli.

 

ciekawe co piszesz tylko ze weź pod uwagę wszystkie walory tzn rocznik przebieg, wyposażenie . a powiem ci ze niedługo nastąpi przełom..... ale na pewno tego nie wiesz , piszesz to co w ogłoszeniach przeczytasz.

Niemcy potrafią liczyć a tym bardziej Fiskus i jest podział rentowności benzyny i diesla , ale to wszystko trzeba jeszcze pojąc i rozgraniczyć i dopiero można sie wypowiadać, są tez zwolennicy którzy za wszelka cenę chcą mieć benzynę , jak i również zniechęceni dużym zużyciem PB , jednak tak czy siak skoro ktoś na sile chce wydać więcej pieniędzy to je wyda.

ON do póki jest będzie musiał być tańszy i tak długo jak transport będzie uzależniony od ON = ON tak czy siak nie będzie droższy od PB a żeby rentowność transportu była to i ceny ON muszą być dopasowane , dla rozsądnych i wymagających diesel będzie zawsze tańszym złem.

Opublikowano

pozwole sobie pozostac przy swoim zdaniu :-)

a tobie "pozwalam" przy swoim

sek w tym, ze jeden woli czekolade a drugi miod z ucha ;)

łodewer it mins :lol:

a ja pozwole sobie poprzec twoje zdanie.i nic mnie nie przekona i tak wole diesla,ale zachowuje umiar i nie krytykuje namietnie benzyny,tylko dlatego ze jezdze (z wyboru) dieslem.

Opublikowano
Jak dla mnie to potrafie sobie wyobrazic jedna zalete diesla o ktorej nikt jeszcze nie wspomnial: zasieg. 1200km bez tankowania to jednak sporo wiecej niz 600km w przypadku benzyny.
Opublikowano
Disel przy tej samej pojemnosci zawsze spali mniej niz benz, wiec koszt przejechania 1km bedzie zawsze niższy, nawet przy rownych cenach za litr. Ale jak wszyscy wiemy, na koszty uzytkowania auta nie wplywa tylko cena paliwa, dlatego tez trzeba na zimno przeanalizowac co lepsze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.