Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

 

Zastanawiam się nad kupnem M-ki (manual) z roku 98 lub 99 i mam do Was jedno pytanie. Zakładając że kupię auto zadbane, z pełnym serwisem, przebiegiem rzędu 120k km, od pierwszego lub drugiego właściciela to jakie są szanse że samochód będzie się psuł? Wiem, że pytanie głupie, ale nie miałem nigdy tak starego samochodu. Zapytam inaczej: czy ten model lubi się psuć?

 

Pozdrawiam

Tomek

 

EDIT: tytuł tematu zmieniony, ponieważ zastanawiam się również nad 330i. Doradzcie coś Panowie bo jestem skołowany.

Edytowane przez Tomek_K.
Opublikowano
To czy będzie sie psuł w dużej mierze zależy od jego właściciela. Jak dbasz, tak masz i to dotyczy nie tylko M3 . Ktoś tu kiedyś napisał że M3 kosztuje go ok 12 albo 15 tys. rocznie. Raczej nikt ci nie odpowie na to pytanie. jak trafi ci się dobry egzemplarz i będziesz dbał to może pośmigasz.
Opublikowano

Ktoś tu też kiedyś fajnie napisał że osoby posiadające M3 żadko zaglądają na to czy też inne forum ;-)

te 12 czy 15 tyś zł , to pewnie z tego 3/4 jak nie więcej to koszty paliwa.

Kolega miał M3 to przy normalnym, codziennym użytkowaniu na paliwo szło od 700-1000zł miesięcznie. Wydaje mi się że przy takim przebiegu nie powinno być większych , czy też jakis dziwnych problemów, jak każde inne auto...oczywiście jak miało wmiare spokojną przeszłość, wiesz np, drift i te sprawy...Mi też marzy się M3 , ale chyba aż strach pomyśleć wrazie jakiejś awari silnika , czy innych podzespołów , które występują tylko w M3 - bo o używce z allegro to raczej można zapomniec...

 

to tak moim zdaniem

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Nawet kupując auto nowe, z salonu, nie mamy pewności czy nie będzie się psuło :) Tego się nie da stwierdzić. Kupując samochód serii M trzeba mieć świadomość, że jak przyjdzie do naprawy to będzie to bardzo kosztowne. To nie są samochody dla ludzi, którzy tanim kosztem naprawiają swoje bryki :D
:)
Opublikowano
(...) Kolega miał M3 to przy normalnym, codziennym użytkowaniu na paliwo szło od 700-1000zł miesięcznie. (...)

 

To kolega chyba mało jeździł albo jeździł bardzo oszczędnie :mrgreen:

Opublikowano

spokojna przeszłość , a co to znaczy???

spokojna jazda tym autem nie wchodzi w grę ... (zrobiono je po to by jednak pokazywało swój potencjał)

jak ktoś o auto dbał a dość intensywnie użytkował to nic mu nie będzie a przebieg też jest sprawą dyskusyjną

podstawa to zadbać o części w tej (zresztą jak w każdym aucie) maszynce a powinno być ok

Oczywiście szukaj auta z "pewną"przeszłością (bez konkretnych dzwonów)

Opublikowano

Będąc z Wami szczery to marzy mi się M3 E46, o E36 myślałem jako o aucie na przeczekanie. Nie wiem, czy nie lepiej będzie kupić E46 330Ci, co też miałem pierwotnie w planie. Tylko 231km to troszkę mało przy tej wadze. No, ale "jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi". :wink:

 

Pozdrawiam.

Tomek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będąc z Wami szczery to marzy mi się M3 E46, o E36 myślałem jako o aucie na przeczekanie. Nie wiem, czy nie lepiej będzie kupić E46 330Ci, co też miałem pierwotnie w planie. Tylko 231km to troszkę mało przy tej wadze. No, ale "jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi". :wink:

 

Mało do czego? Do używania czy do wariactw na drodze? Te 231KM na naszych drogach i w naszym ruchu się dusi bo nie ma gdzie rozwinąć skrzydeł.

Opublikowano
Będąc z Wami szczery to marzy mi się M3 E46, o E36 myślałem jako o aucie na przeczekanie. Nie wiem, czy nie lepiej będzie kupić E46 330Ci, co też miałem pierwotnie w planie. Tylko 231km to troszkę mało przy tej wadze. No, ale "jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi". :wink:

 

Mało do czego? Do używania czy do wariactw na drodze? Te 231KM na naszych drogach i w naszym ruchu się dusi bo nie ma gdzie rozwinąć skrzydeł.

 

:shock: ,mało, hmmm osiągi jak w subaru wrx, choć powiem szczerze że mam zamiar dodać kilka kucy do mojej 330xi polerowanie kolektora dolotowego i wymiana kolektora wydechowego :twisted:

Opublikowano

Bez urazy Panowie, to tylko moja opinia. Zdecydowanie nie jest to wolny samochód, ale miałem szybsze dlatego nie jestem podekscytowany osiągami.

 

Jak się spisują Wasze 330tki?

Opublikowano
skoro miałeś szybsze to wiesz że utrzymywanie samochodow sportowych w doskonałej kondycji kosztuje duuuuuużo pieniążków, moja 330xi właśnie przechodzi wymiane całego zawieszenia na nowe :twisted: tu nie ma miejsca na luzy i kiepskie hamulce, same hamulce klocki + tarcze to koszt ok 1500zł, wymiana elementów eksploatacyjnych + regeneracja pół osi napędowych będzie kosztować mnie około 8000 zł, :twisted: Jak chodzi ano chodzi jak rakieta, nie sztuka mieć BMW szrota jakich pełno na ulicach, M3 36 w dobrym stanie lepiej będzie śmigać niż szrot e46.
Opublikowano

Wiem, że kosztuje dużo, dlatego sprzedałem. W końcu w życiu samochody nie są najważniejsze. :wink:

 

Ten pojazd który zamierzam kupić jest tylko przystankiem przed stacją docelową (M3 E46), także zamierzam go eksploatować w sposób rabunkowy, na zasadzie kupić idealny, przez dwa lata użytkowania zainwestować w niego minimum, a potem M3. Mógłbym sobie teraz sprawić ładną 5letnią Mke, ale nie stać mnie na utrzymanie tego samochodu w idealnej kondycji, a o taki wózek trzeba dbać.

 

Na dzień dzisiejszy serce chciałoby M3 E36, ale rozsądek mówi E46 330i. Wcześniej myślałem o 04 Ci (face lift), ale jak ciąć koszta, to po całemu więc pewnie kupię starsze (01-02), nawet nie wiem czy jeszcze bardziej nie przyoszczędzić i nie kupić sedana z M-pakietem zamiast coupe (również z M-pakietem). :doh:

Opublikowano
Bez urazy Panowie, to tylko moja opinia. Zdecydowanie nie jest to wolny samochód, ale miałem szybsze dlatego nie jestem podekscytowany osiągami.

 

Jak się spisują Wasze 330tki?

 

Pozwolę sobie ... zgodzić się z tą opinią. Te 231 koników jest trochę za grzecznych. Dużo większe wrażenie robiŁa na mnie moja e30 325i.

 

Co do kosztów i awaryjności trzeba chyba trafić na dobry egzemplarz. Mi się chyba udaŁo, bo auto jest w idealnym stanie i nie sprawia jeszcze problemów. Odpukać.

Opublikowano
Za M 36 bezwypadkową w dobrym stanie z końca produkcjiz apłacisz około 40 tyś. 46 330i w dobrym stanie podobnie. Dobry samochód musi kosztować

 

Dokładnie. Ale przykładowo sedan E46 jest sporo tańszy od coupe E46 a osiągi ma takie same i tu można przyoszczędzić.

 

Najbliższy zakup (coby to nie było) nie jest spełnieniem moich marzeń, dlatego staram się podejść do tematu od strony ekonomicznej. Czyli jak najmniej stracić przez dwa lata.

Opublikowano
spokojna przeszłość , a co to znaczy???

spokojna jazda tym autem nie wchodzi w grę ... (zrobiono je po to by jednak pokazywało swój potencjał)

 

No nie do końca sie zgodze..tym czy innym autem...

Przykład: Moj wujek rocznik 1955, ma 5-cio litrowego mustanga GT, ma go prawie od nowości już ponad 10 lat. jezdzi nim max 120-130km/h , o jakimś pokazywaniu potencjału tego amerykańca nie ma wogle mowy. Auto nie wie co to palenie gumy, drift.... :lol: ..więc jednak można, choć wiem że to znikome przypadki...

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.