Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam...Mam pytanie...Wiem ze co trzecia wymiane oleju powinno wymieniac sie filtr odmy.Przyznam sie ze normalnie zapomnialem...Czy wie ktos jakie moga byc tego skutki i czy musze czekac do nastepnej wymiany oleju,czy mozna go wymienic w kazdej chwili??Przy okazji ..jaki jest koszt filtra z wymiana??? Przdrawiam wszystkich.
Opublikowano

ja nie wiedziałem że się wymienia, skutek był taki że bardzo mi dymił niebieskim dymem i okazało się że dostawał się olej do intercoolera, na szczęście nic innego się nie stało, ale mogło by być dużo gorzej bo mechanik mówił ze moze się dostawać olej do turbiny albo do katalizatora.

Mnie wymiana z filtrem kosztowała ok. 240zł

Opublikowano
Ten filterek jest dostępny w dwóch opcjach z obudową i sam wkład, oczywiście wystarczy wymiana samego wkładu, i szybko się to robi jak jest rozebrane podszybie np. przy wymianie filtra powietrza. Zalepiona syfem odma jest główną przyczyną nagłych padów turbin i pocenia się silnika. Diagnoza jest bardzo prosta trzeba odkręcić korek wlewu oleju na pracującym motorze jeśli da się go ściągnąć bez efektu zasysania to raczej wszystko jest w normie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odma przykręcona jest na pokrywie zaworów.jest trochę roboty żeby się do niej dokopać. kosztuje ok.170zł
Opublikowano
w e60 530d są dwa rodzaje odmy. różnią się filtrem w środku, ale obie pasują

 

A pasują do E39 3.0D ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Odgrzewam stary post i pewnie zaraz usłyszę, że było ze 100 razy ale poczekajcie bo ja mam troszkę inny problem / pytanie

 

Dziś wymieniałem sobie po raz pierwszy od zakupu olej w silniku filtry oleju powietrza no i postanowiłem wymienić dla własnego spokoju

także filtr odmy / separator oleju (jak zwał tak zwał) chociaż jak w książeczce obsługi jaką dostałem było zaznaczone że podczas ostatniej

wymiany oleju był wymieniany - jednak pomyślałem na wszelki wypadek wymienię będę wtedy 100% pewny.

Zamówiłem ten separator 11127794597 nr.11 na tym schemacie A http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15 bo wg. katalogu ten jest przeznaczony do mojego auta. 530d M57N2 (zamówiłem org BMW w sklepie który ma autoryzację na sprzedaż części BMW)

Co mnie zastanowiło to nie ma w nim żadnego wkładu filtrującego np. takiego plastikowego jak np. w przypadku tego schematu dla silnika M57N nr.15 (11127799366)B http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ71&mospid=47762&btnr=11_3935&hg=11&fg=15.

Żeby było ciekawiej okazało się że teraz mam zamontowany separator taki jak na tym schemacie (silnik M57) z filterkiem gąbkowym nr.15 ( 11127793164) C http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2316&hg=11&fg=15. - pewnie poprzedni właściciel taki zamontował - mam nadzieję że to źle nie wpływa na silnik :?

Na początku pomyślałem ,że widocznie te nowe przeznaczone do silnika M57N2 już nie mają żadnych wkładów filtrujących jak w przypadku tych przeznaczonych do silników M57 i M57N ale po chwili wydało mi się to głupie - skoro nie ma wkładu filtrującego - to co filtruje ??

Porównałem też całe obudowy separatorów i okazało się że ten dotychczas zamontowany ma nr. 11127781465 i ten co kupiłem który na pudełku kartonowym ma nr. 11127794597 faktycznie wytłoczony ma ten sam numer co ten który mam zamontowany w aucie 11127781465 po chwili namysłu zostawiłem narazie to co było chociaż wygląda mi to na zestaw od silnika M57 ale wyglądał tak samo jak ten co kupiłem i miało wytłoczony ten sam nr. + do tego miał filterek (gąbkowy).

 

 

Czy ktoś mi może powiedzieć jaki separator mam kupić? czy może ten co mam jest ok tylko trzeba do niego dokupić wkład filtrujący, jeśli tak to jaki plastikowy ze schematu B czy gąbkowy schemat C ?? a może montować tak jak jest na schemacie czyli bez żadnego wkładu

Ja już totalnie zgłupiałem

 

Z góry dzięki za pomoc i porady

Opublikowano

jak chcesz wymieniac to calosc... nie sam filterek tylko razem z ta cala plastikowa obudowa bo w niej jest membrana, ktora czesto sie zalepia....

 

odma w aso kosztuje 170zl

 

w jakims tam autoryzowanym sklepie dostaniesz moze z 10zl taniej...

 

JEDZ DO ASO wszystko Ci powiedza co powiniennes miec ;) niekotre czesci w ASO sa tansze niz na allegro.pl nawet....

Opublikowano (edytowane)

no właśnie chciałem wymienić całość tylko że według schematu w silniku M57N2 nie ma żadnego wkładu filtrującego (oddzielacza oleju) tak jak w M57N (plastikowy) czy M57 gąbkowy/bawełniany. ASO u mnie w mieście nie ma jest tylko sklep który ma autoryzacje na sprzedaż części i tam sobie zamówiłem część 11127794597 nr.11 (Jednostka odpowietrzająca) na tym schemacie www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=15 ze schematu wynika że nie ma już do niej żadnej wkładki (oddzielacza oleju) wiec myślałem że już jest wkładka na stałe z obudową. Okazało się że to tylko obudowa z membraną - trochę mi się nie wydaje że nie ma żadnej wkładki filtrującej (oddzielacza oleju) tym bardziej ,że sama obudowa ma miejsce na taką wkładkę - mam zmontowaną identyczną obudowę jak tą co teraz kupiłem ale z fiterkiem (odzielaczem oleju) gąbkowym/bawełnianym , oringiem uszczelniającym wygląda jak ta na schemacie z silnika M57 montowanym w E39 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2316&hg=11&fg=15 + do tego plastikowy uchwyt który go podtrzymuje tą wkładkę filtrującą. - Tylko że to wogóle nie występuje w E60/E61, bynajmniej nie znalazłem tego w realoem.com. Wg. tego katalogu (a chyba można mu ufać) występuje Jednostka odpowietrzająca z plastikowym filtrem (oddzielaczem oleju) w silnikach M57N nr.15 (11127799366) www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=15 i jednostka odpowietrzająca bez :?: oddzielacza oleju :?: www.realoem.com/bmw/showparts.do?model= ... g=11&fg=15 w silnikach M57N2.

Reasumując: jednostkę odpowietrzającą (tj. obudowę z membraną) mam tylko nie wiem jaki do niej założyć oddzielacz oleju czy może nie trzeba zakładać - ale to ostatnie mi się wydaje trochę głupie i niebezpieczne. Chociaż wierząc schematom realoem.com to wygląda na to że tak właśnie jest czyli pusta obudowa bez oddzielacza oleju - jakby okazało się że tak jest to ja bym chyba jednak nie zaryzykował i dokładał bym wkład filtrujący (oddzielacz oleju) tak chyba zrobił poprzedni właściciel i założył ten gąbkowo/ bawełniany .

Jestem ciekawy co Wy kupujecie i montujecie do silników M57N2 czyli tych 231 km?

Edytowane przez Kowal e-36
Opublikowano
Na początku pomyślałem ,że widocznie te nowe przeznaczone do silnika M57N2 już nie mają żadnych wkładów filtrujących jak w przypadku tych przeznaczonych do silników M57 i M57N ale po chwili wydało mi się to głupie - skoro nie ma wkładu filtrującego - to co filtruje ??

 

 

Nic nie filtruje. Od filtrowania jest filtr oleju, separator ma wyłapywać pary oleju, skraplać je i zawracać do miski olejowej.

Inżynierowie w BMW "wymyślili" nowszą konstrukcję wkładu dlatego że separator sznurkowy tracił przepuszczalność, co powodowało wzrost ciśnienia w układzie korbowym i szereg następujących po sobie problemów od niegroźnego rozszczelnienia silnika po uszkodzenie turbiny.

 

To tyle.

Opublikowano

kolego mam M57N2 :)

 

i montuje czesc o numerze 11 12 7 794 597

nie wiem czy juz to rozbierales czy nie... ale jak otworzysz to zobaczysz jeszcze taki plastik cos jak kolega napisal "skraplacz" ;)

 

kup to, wymień i po krzyku :)

Opublikowano

dajmon ja już kupiłem część o numerze 11 12 7 794 597 i pewnie bym już wymienił gdyby nie to że troszkę wcześniej o tym czytałem a forum i pamiętam że zawsze był mowa o "wkładzie" sznurkowym lub nowszym plastikowym a pudełku które dostałem takowego nie było i na schemacie realoem też go nie ma ale myślałem ,że już jest w środku w tej dużej plastikowej obudowie tymczasem

to co kupiłem wygląda to dokładnie tak:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08b1aa62c9a4fd6b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5ecb2b6ed1d3d53.html

 

To jest wszytko co było w pudełeczku no i 2 uszczelki

Wydaje mi się że oprócz tego co mam powinna być jeszcze oddzielacz oleju mniej wiecej taki jak na tej fotce w lewym górnym rogu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/769f5dd1a9907365.html

 

Żeby było śmieszniej w aucie mam zamontowany takie coś:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad6cc7040a71d7fb.html

 

Oczywiście to co pisze kolega limited ma sens , ja tylko próbuje się upewnić ,że to co kupiłem to właśnie odpowiednia część i nic więcej nie potrzeba :8) ponieważ na chłopski rozum wygląda to tak że były montowane separatory sznurkowe w obudowie z membraną później plastikowe w obudowie z membraną a teraz wygląda na to że została sama obudowa :shock: z membraną albo ja mam zdekompletowany lub zły zestaw.

 

 

Chyba dostane tytuł najbardziej upierdliwego forumowicza ale wybaczcie mi ja po prostu nie chce zamontować czegoś co może mieć zły wpływ na silnik

Opublikowano
odma w aso kosztuje 170zl

 

w jakims tam autoryzowanym sklepie dostaniesz moze z 10zl taniej...

 

...niekotre czesci w ASO sa tansze niz na allegro.pl nawet....

Tyle to kosztuje w PL ASO :mad2: , ten sam element w D ASO kosztuje po przeliczeniu 90zl :shock: (wiem bo kupowałem), więc jak ktoś ma możliwość lepiej zakupić u sąsiadów lub na eBay bo też są dostępne w tej cenie. Przestańmy nabijać kieszenie złodziejom z polskiej centrali.

Opublikowano
... wygląda na to że została sama obudowa :shock: z membraną albo ja mam zdekompletowany lub zły zestaw.

 

Kolego, masz rację. To co zakupiłeś nie jest kompletną odmą. Trzeba dokupić separator. Do wyboru masz separator sznurkowy o którego wadach już wiesz, lub nowej konstrukcji separator z tworzywa (notabene rozbieralny- zalecają go umyć co 100k km). I ten i ten się nadaje i spełni swoją funkcję.

 

Przyczepności.

Opublikowano

Dzięki koledzy za odpowiedzi i podpowiedzi

Kolego, masz rację. To co zakupiłeś nie jest kompletną odmą. Trzeba dokupić separator.

- tak właśnie myślałem ale podczas zakupu sugerowałem się schematem z http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15 na którym nie ma żadnego separatora :shock: jednak podczas wymiany stwierdziłem ,że coś jest nie tak - zostawiłem to co było i postanowiłem się upewnić.

Dokupię taki separator jak ten widoczny na schemacie dla silnika M57N czyli ten plastikowy i założę.

Swoją drogą zastawiające jest to ,że na schemacie dla M57N2 nie ma tego separatora :roll:

 

pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc

Opublikowano
odma w aso kosztuje 170zl

 

w jakims tam autoryzowanym sklepie dostaniesz moze z 10zl taniej...

 

...niekotre czesci w ASO sa tansze niz na allegro.pl nawet....

Tyle to kosztuje w PL ASO :mad2: , ten sam element w D ASO kosztuje po przeliczeniu 90zl :shock: (wiem bo kupowałem), więc jak ktoś ma możliwość lepiej zakupić u sąsiadów lub na eBay bo też są dostępne w tej cenie. Przestańmy nabijać kieszenie złodziejom z polskiej centrali.

 

 

kompletna odme razem z tym plastikiem i uszczelkami do M47N kupilem w niemczech za 35 euro chyba .. wiec to sie nie zgrywa z tym co powiedziales ze 90zl... chyba ze masz takie rabaty tam..

Opublikowano
kompletna odme razem z tym plastikiem i uszczelkami do M47N kupilem w niemczech za 35 euro chyba .. wiec to sie nie zgrywa z tym co powiedziales ze 90zl... chyba ze masz takie rabaty tam..

Jestem pewien, w Hannoverze kosztuje 23 jurki, mam paragon (z czerwca) a na eBay stoi po 100zl + 25przesyłka. Albo źle trafiłeś... albo "chyba..." :mrgreen:

Opublikowano

czy ktos moze mi powiedziec gdzie szukac tego filtra odmy.

ktos pisał na forum że gdzieś przy podszybiu ?????

Opublikowano
czy ktos moze mi powiedziec gdzie szukac tego filtra odmy.

ktos pisał na forum że gdzieś przy podszybiu ?????

Slepy by namacał!:))) Przy podszybiu, po stronie filtra powietrza, w głąb samochodu! Po zdjeciu plastikowej pokrywy silnika bedzie dobrze widoczne!

Opublikowano

Witam ponownie

 

Z uwagi na to ,że temat separatora mnie wciąż nurtuje postanowiłem zapytać osobiście w ASO które odwiedziłem przy okazji pobytu w Warszawie. Podjechałem do Auto Fus i zapytałem czy ta część która kupiłem (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08b1aa62c9a4fd6b.html ; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c5ecb2b6ed1d3d53.html) jest dobra i czy mam do niej jeszcze dokupić do nie jeszcze coś tj separator/oddzielacz oleju np. filcowy czy plastikowy taki jak na tych fotkach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad6cc7040a71d7fb.html ; http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/769f5dd1a9907365.html

Pan z działu części poprosił o numer nadwozia sprawdził w komputerze i powiedział że do w silniku M57N2 jaki posiadam montuję się tylko to co kupiłem 11 12 7 794 597 bez dodatkowych separatorów. :shock: Gdy drążyłem i dopytywałem czy oby na pewno to powiedział że w silnikach M57 montowanych np. w E39 były filcowe oddzielacze oleju w M57N E60/E61 do 2005r. był plastikowy a w M57N2 już ich nie montują.

Dla mnie to trochę dziwne ja myślę że taki separator/oddzielacz nie szkodzi a wręcz pomaga dzięki niemu olej nie dostaję do turbiny i dalej a tu przestali je stosować :? Po kilku odpowiedziach na forum byłem już zdecydowany dokupić separator plastikowy taki jak w silniku M57N (11127799366) nr 15 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ71&mospid=47762&btnr=11_3935&hg=11&fg=15 ale teraz znowu jestem w kropce :mad2: Chyba włożę tak jak pokazuje katalog i mówi ASO czyli bez żadnych dodatkowych separatorów/oddzielaczy oleju http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.