Skocz do zawartości

[E-xtra] Do wszystkich co mają zadbane samochody


tora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - to mój pierwszy post na tym forum :)

 

Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem E39 525D 2001r. po FL. Marzyłem o autku tej marki i wreszcie mam :)

 

W rodzinie przerabialiśmy różne autka - od maluchów i dużych fiatów począwszy, poprzez fiata uno, lanosy, kangoo, golfy 3 i 4, passata 5FL TD aż po... E46 320D, które kupiła sobie żona jakiś rok temu. I tym zakupem, całkowicie zrewidowała nasze podejście do samochodów. Zawsze, jak miałem okazję prowadzić jej "trójkę", to z bólem serca wracałem do swojego kangoo czy też innego autka. Choroba o nazwie "muszę mieć bmw" trawiła mnie przez wiele miesięcy. Nie było na to żadnej szczepionki itp. Trzeba było wykonać wykonać chirurgiczne cięcie i po prostu kupić auto tej marki i dla mnie (całusy dla żonki za finansową pomoc).

 

Wczoraj pojeździłem sobie po A4 dla przyjemności - dokładnie dla przyjemności, bo jazda BMW to przyjemność, a jazda innymi autkami, którymi miałem okazję do tej pory jeździć, to tylko jazda.

 

Rozpisałem się trochę, ale już mi się micha uśmiecha na myśl, że za godzinkę wsiądę do mojej beemki i pojadę do pracy, a po zakończeniu tej, wyskoczę na A4 aby posłuchać dobrej muzyki ;)

 

Pozdawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 70
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie mnie skrytykujecie ale w jednym zgodzę się z kolegą Ayatollahem - nie możne porównywać samochodów różnych klas. Oczywiście BMW są doskonałymi samochodami, ale czy autor wątku porównywał E 60 z odpowiednimi japończykami tj. czy chciał kupić kobiecie Hondę Legend , Nissana Maximę lub jakiegoś Lexusa? Latwo można udowodnić coś odwrotnego np porównując Hondę Legend z BMW serii 1 z podstawoeym wyposażeniem. Seria 5 to auto klasy średniej wyższej i tylko z takimi można je porównywać - ja miałem trzy samochody tej klasy (wszystkie były stare, bo na nowa tej klasy mnie nie stać ) i uważam że pod względem przyjemności z jazdy - najlepsze jest E 34, pewności prowadzenia w każdych warunkach Audi 100 C 3, zaś wyposażenia i komfortu - Renault 25 Baccara. A ten co porównuje serię 5 do Scenika tylko dlatego że jest droższy - no cóż wiadomo że wartość samochodu zależy od wieku a Scenik to auto klasy C, o dwie klasy niżej więc nie może być lepszy od zadbanego auta klasy E nawet starszego o 20 lat.

 

Po pierwsze, czemu nie porównywać aut o podbniej cenie? Kto każe kupować komuś nową Lagunę za 100 tys zł jak może z te pieniądze mieć kilku letnie wypasione E60??? Kto każe kupować komuś nową Corollę jak może mieć kilkuletnią 1kę? Sorry, ale porównanie BMW 1ki do Corolli to nawet sensu nie ma.

 

Po drugie.. sprowadzam dużo drogich auta z USA, więc mam porównanie i żadna Maxima, Lexus, Volvo, Volkswagen czy Legend nie myje się do BMW. Oczywiście jak ktoś tymi autami nie jeździł to na podstawie danych technicznych czy wymiarów może je porównywać, ale diabeł tkwi w szczegółach i jak wsiadam do BMW to czuję jak by to auto było stworzone na zamówienie dla mnie, wszystko jest takie jak trzeba i tam gdzie trzeba, fotele, brzmienie silnika, pozycja za kierownicą. Nawet porównująć tylko takie "zwykłe" BMW 1 czy 3 z innymi autami przy BMW reszta wypada blado.

 

Siedzę sobie w domu i często nie mogę się doczekać, aż będę miał jakiś powód żeby jechać coś załatwić, bo jazdą moją beemeczką sprawia mi tyle radości, a to "stare" E39. :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jadac do pobliskiego miasteczka wybieram dluzsza, okrezna trase po mniej uczeszczanych drogach. Nie chce sie wlec w korku, 50km/h...

KOCHAM jazde moim samochodem!

Dobrze, ze moje poprzednie E34 M5 zostalo w rodzinie. Tylko czekam na ponowna okazje ujezdzania mojego bylego Buraka! Oddalem go za DARMO! Nie chcialem, aby trafil w rece jakiegos rzeznika, ktory go zakatuje.

Niedawno zajechalem E34 pod sklep motoryzacyjny w miasteczku. Panowie wyladowywali towar. Ale mieli miny!

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie ma sie co zachwycać , głównym aspektem porównań do innych producentów jest podział na Kategorie:

Jednostka napędowa: Tu wielki Plus dal BMW

Komfort jazdy : Znowu Plus dla BMW

ale jak pozbieramy wszystkie mankamenty które wychodzą podczas eksploatacji to już większość rezygnuje z top silników i komfortu, jak by nie było to BMW jest to Marka dla wytrwałych i zaciętych Fanów Marki BMW,

a o testach wszyscy wiedza ze seria 3/5 jest bardziej awaryjna jak Auta z kraju kwitnącej wiśni Toyota/Honda , ale dla kogoś kto 60kkm robi w 4 lata to nic strasznego i podczas zmiany Auta na inne marki zawsze będzie miał skrzywiony Nos, aczkolwiek ja pomijam usterki gdyż żadne Auto nie jest wstanie przejechać 200tkm bez usterki (pomijam okresy servisowe), BMW jest droższe ale posiada wszystkie Atuty by przekonać sie do chęci posiadania BMW.

najpiękniejsze chwile z jazdy BMW są do momentu komunikatu głosowego "Goong" najczęściej błahostka typu: płyn do spryskiwaczy/niezapięte Pasy/spadek temperatury zew.

:cool2:

jeśli sie BMW upora z wszystkimi lub w większości usterek to z pewnością następne będzie E60 z końca produkcji,taki kompromis dla kogoś kto nie nakłada dużej wartości do bycia na Topie i testować Najnowsze modele na swoim portfelu, Te Auta maja jeden mankament: cena nie jest Adekwatna do Jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mnie skrytykujecie ale w jednym zgodzę się z kolegą Ayatollahem - nie możne porównywać samochodów różnych klas. Oczywiście BMW są doskonałymi samochodami, ale czy autor wątku porównywał E 60 z odpowiednimi japończykami tj. czy chciał kupić kobiecie Hondę Legend , Nissana Maximę lub jakiegoś Lexusa?

 

Ja chetnie porownam E60 czy W211 z Lexusem, Legendem czy jakims innym Infiniti. I nie mam watpliwosci - Panzerwageny sa lepsze, ciekawsze, bardziej dopracowane. I szczerze mowiac, jakby tak sie blizej przyjrzec - to widac, ze roznica ceny jest jednak w pewnym stopniu usprawiedliwiona.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja sie wypowiem :)

Kolega kupil kiedys zadbana E32 730 V8. Niestety zaliczyl czolowke.

Nastepnie kupil Passata z 99r, oczywiscie na poczatku zachwyt ze nowe auto itd. Po kilku miesiacach mowi ze sprzedaje bo tego paska nie ma co porownywac do auta z roku 94r :lol: . Wiem ze powiecie zeby nie porownywac "limuzyny" do Paska ale pasek kosztowal 20 tys a nie 6+ oplaty :).

Sam posiadam E34 535 i nie zamienie tego na nowsze "plastikowe" autko "Made in Japan".

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że miłość jest ślepa ale bez przesady. Jeśli chodzi o

proszę porównać X3 i Rav

to proszę bardzo : po pierwsze - miejsca w rankingach Dekry i TUV - nie sztuka zrobić samochód który po zejściu z taśmy sprawia doskonałe wrażenie, powinien być taki jeszcze przez jakiś czas. Poza tym serię X przetestowali dość dokładnie autorzy programu 5th Gear , których nie można oskarżyć o uprzedzenie do marki, bo byli wręcz zachwyceni nową 6, bardzo pozytywnie ocenili E60. I werdykt był bardzo krótki - shit! Wykazali ze ani nie prowadzi się doskonale po asfalcie, zaś w lekkim terenie utkwili. BMW wygrywa w porównaniach samochodów wyższej klasy średniej, jest wysoko w sportowych, ale we wszystkich porównaniach prasowych W klasie SUV jest w środku lub pod koniec stawki.

Jeśli chodzi o porównywanie samochodów o podobnej cenie ( starszych wyższej klasy i nowszych niższej to jest to bez sensu dlatego, że przy konstruowaniu tych aut są stawiane inne zadania, to tak jakbyś porównywał czy lepiej sie mieszka w kawalerce w apartamentowcu czy w starym , wielopokojowym domu o podobnej cenie - zależy komu - czy singlowi czy wieloosobowej rodzinie. Dla mnie jest rzeczą oczywistą że wolę za 25tys stare E-39 czy Audi A6 niż nową Pandę, ale są ludzie którzy wolą odwrotnie i ja ich rozumiem - po prostu mają inne potrzeby w stosuku do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że miłość jest ślepa ale bez przesady. Jeśli chodzi o

proszę porównać X3 i Rav

to proszę bardzo : po pierwsze - miejsca w rankingach Dekry i TUV - nie sztuka zrobić samochód który po zejściu z taśmy sprawia doskonałe wrażenie, powinien być taki jeszcze przez jakiś czas. Poza tym serię X przetestowali dość dokładnie autorzy programu 5th Gear , których nie można oskarżyć o uprzedzenie do marki, bo byli wręcz zachwyceni nową 6, bardzo pozytywnie ocenili E60. I werdykt był bardzo krótki - shit! Wykazali ze ani nie prowadzi się doskonale po asfalcie, zaś w lekkim terenie utkwili. BMW wygrywa w porównaniach samochodów wyższej klasy średniej, jest wysoko w sportowych, ale we wszystkich porównaniach prasowych W klasie SUV jest w środku lub pod koniec stawki.

Jeśli chodzi o porównywanie samochodów o podobnej cenie ( starszych wyższej klasy i nowszych niższej to jest to bez sensu dlatego, że przy konstruowaniu tych aut są stawiane inne zadania, to tak jakbyś porównywał czy lepiej sie mieszka w kawalerce w apartamentowcu czy w starym , wielopokojowym domu o podobnej cenie - zależy komu - czy singlowi czy wieloosobowej rodzinie. Dla mnie jest rzeczą oczywistą że wolę za 25tys stare E-39 czy Audi A6 niż nową Pandę, ale są ludzie którzy wolą odwrotnie i ja ich rozumiem - po prostu mają inne potrzeby w stosuku do samochodu.

 

Jesteś pewien co do tej serii X ? ; )

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że miłość jest ślepa ale bez przesady. Jeśli chodzi o

proszę porównać X3 i Rav

to proszę bardzo : po pierwsze - miejsca w rankingach Dekry i TUV - nie sztuka zrobić samochód który po zejściu z taśmy sprawia doskonałe wrażenie, powinien być taki jeszcze przez jakiś czas. Poza tym serię X przetestowali dość dokładnie autorzy programu 5th Gear , których nie można oskarżyć o uprzedzenie do marki, bo byli wręcz zachwyceni nową 6, bardzo pozytywnie ocenili E60. I werdykt był bardzo krótki - shit! Wykazali ze ani nie prowadzi się doskonale po asfalcie, zaś w lekkim terenie utkwili. BMW wygrywa w porównaniach samochodów wyższej klasy średniej, jest wysoko w sportowych, ale we wszystkich porównaniach prasowych W klasie SUV jest w środku lub pod koniec stawki.

Jeśli chodzi o porównywanie samochodów o podobnej cenie ( starszych wyższej klasy i nowszych niższej to jest to bez sensu dlatego, że przy konstruowaniu tych aut są stawiane inne zadania, to tak jakbyś porównywał czy lepiej sie mieszka w kawalerce w apartamentowcu czy w starym , wielopokojowym domu o podobnej cenie - zależy komu - czy singlowi czy wieloosobowej rodzinie. Dla mnie jest rzeczą oczywistą że wolę za 25tys stare E-39 czy Audi A6 niż nową Pandę, ale są ludzie którzy wolą odwrotnie i ja ich rozumiem - po prostu mają inne potrzeby w stosuku do samochodu.

 

Jesteś pewien co do tej serii X ? ; )

 

 

I ja się dołączam do pytania. Seria X3, X5 objęły prowadzenie w swojej klasie pod względem sprzedaży (X3-1, X5-3), właściwości jezdne i w X5 i w X3 po ulicach to właśnie bajka mogę to powiedzieć jeżeli chodzi o X5 bo jechałem, X3 oglądałem pare testów (X3/X5 były również testowane w TVN), wszędzie byli zaskoczeni że to się może tak prowadzić. X5 pokonało o klasę w prowadzeniu nowego ML-a, a to jest dobre porównanie. Oczywiście te auta w terenie są słabe, bo nie zostały do tego przeznaczone, brak napędów typowo offroadowych, blokad itp.

Każdy jeździ czym lubi, ale jedyna słuszna marka ma wszystko co najlepsze w swojej ofercie, więc po co szukać :) ??

BMW i wszystko jasne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosze wsiąść i posiedzieć w X3 i RAV czy X5 a LandCr czy Patrol nawet nie uruchamiając silnika.Jechaliście Potrolem dieslem?

Jest przepaść,bez obrazy jak ktos nosi plastikowy zegarek to nie zobaczy różnicy.

Ale Q7 jest :cool2:.

Nigdy piszę o samochodach których nie dotknełem.

hej

Edytowane przez tora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownanie RAV4 z X3 moze i jest trafne. Ale twierdzenie, ze RAV4 jest lepszy od X3, bo (m. in.) bo niezbyt dobrze go ocenil 5thGear, tez jest chyba lekko naciagane. A to dlatego, ze nie wiemy, co by powiedzieli kolesie z 5th Geara na RAV4 - ten tez do terenu nie jest stworzony ani sie super po drodze nie prowadzi.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozumiem że miłość jest ślepa ale bez przesady. Jeśli chodzi o

proszę porównać X3 i Rav

to proszę bardzo : po pierwsze - miejsca w rankingach Dekry i TUV - nie sztuka zrobić samochód który po zejściu z taśmy sprawia doskonałe wrażenie, powinien być taki jeszcze przez jakiś czas. Poza tym serię X przetestowali dość dokładnie autorzy programu 5th Gear , których nie można oskarżyć o uprzedzenie do marki, bo byli wręcz zachwyceni nową 6, bardzo pozytywnie ocenili E60. I werdykt był bardzo krótki - shit! Wykazali ze ani nie prowadzi się doskonale po asfalcie, zaś w lekkim terenie utkwili. BMW wygrywa w porównaniach samochodów wyższej klasy średniej, jest wysoko w sportowych, ale we wszystkich porównaniach prasowych W klasie SUV jest w środku lub pod koniec stawki.

 

Kolego.. tak to właśnie jest jak się opinię o autach buduje na podstawie szołmeńskich programów w stylu Top Gear, 5th Gear itd. Oni tam udowodnią, jak będą chcieli, że Fiat Panda jest bardziej luksusowy od Maybacha. :)

 

Rav4 przy X3 wypada blado pod każdym względem. Napęd X-drive w X3 sprawuje się na tyle dobrze, że na śniegu i na śliskich nawierzchniach jest lepszy od Range Rovera i każdego innego napędu, nawet quattro Audi (dlatego, że X-Drive to napęd "inteligentny"). To, że w ciężkim terenie nie sprawdza się to sorry, ale X3 nie jest autem w teren i BMW tworząc X-Drive tworzyło go po to aby dawał radę na śliskim a nie w terenie). Zresztą pamiętam jak w Top Gear Clarkson na siłę próbować zdeklasować X3 jadąc w nim w taki teren, że zabrakło prześwitu w aucie i się zawiesił. W ten sposób to i Land Rovera Defendera można zakopać. Podobnie kiedyś porównywał auta w stylu X5, Touarega itd z Land Roverem Discovery o ile dobrze pamiętam i wszystkie poza Land Roverem były wyposażone (tak jak wychodzą z fabryki) w opony wielosozonowe a tamten w terenowe. To do Porsche GT3 założymy opony terenowe (hipotetycznie :D ) i przegra na torze z jakimś śmiesznym Megane F1 czy innym gównem.

 

X3 akurat znam bardzo dobrze, bo jeździłem tym dość dużo i sorry, ale jedyne wady tego auta to dość kiepskie plastiki we wnętrzu (ale i tak niebo lepsze niż w Rav4), głośna praca, szczególnie na wysokich obrotach silnika i zbyt sztywne zawieszenie, które jest dość męczące na naszych drogach. Dzięki temu zawieszeniu jednak X3 prowadzi się świetnie w zakrętach, więc nie wiem skąd teoria że słabo.

 

Generalnie jak słyszę, że ktoś takie auta jak X3, Rav4, Tucson czy Honda CR-V sprawdza w trudnym terenie, to się zastanawiam czy w ogóle zastanowił się po co te auta są tworzone. To jest takie udowadnianie na siłę rzeczy oczywistej, że to nie są auta w teren. Są to auta do jazdy na co dzień, które dzięki dużemu prześwitowi i napędowi 4x4 dają radę w lekkim terenie, na śliskiej nawierzchni, na wysokich krawężnikach, terenach wiejskich gdzie nie zawsze jest asfalt itd. I nic więcej.

 

I na koniec.. ciekawostka co do awaryjności. Wg ostatniego raportu DEKRY na 2008 rok w kategorii SUVów/terenowych wśród aut z przebiegami do 50 tys km najmniej awaryjnym okazał się Hyundai Tucson, wśród aut do 100 tys km BMW X3 a wśród aut do 150 tys km BMW X5. Widziałeś gdzieś tu kolego jakieś literki układające się w słowo "rav4"??? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na dni powszednie auto firmowe zwane Opel Combo. Jak wsiąde w weekendy w moje E39 to poprostu muzyka dla uszu. Tym się poprostu pływa. No ale to oczywiście mało trafne porównanie Opla z BMW. Jedno jest pewne ostatnio jeżdziłem Toyotą Avensis z 2004 roku. Auto wizualnie nie brzydkie ale komfort jazdy, materiały urzyte do wykończenia wnętrza to w porównaniu nawet z 18 letnią BMW porażka! BMW to jednak BMW. Według mnie żadne auto nie podchodzi do naszych pupili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

mmwmm mamy różne zdania na temat BMW z USA ale kupiłeś mnie swoim avarem z filmu epoka lodowcowa.Pamietasz jak te zwierzątko ma na imię?tylko nie szukaj w google :nienie:

Mamy nawet stand od dystrybutora z tym zwierzakiem.

A wracając do tematu zadbane E34,E39 sa nieporównywalne z dzisiejszymi nówkami.Oczywiście mają i zalety te nowiótkie autka np. GWARANCJA no i ten cały marketingowy cyrk.

hej

 

Zupełnie nie zgodze się z tą gwarancją, jako zaletą. Kelege nowy Hyundai Gets + gaz do niego koształwa około 30 tys PLN. Ja za 27 tys. PLN kupiłem 8 letnią e39 535i. Na początku wsadziłem w nią okolo 7-8 tys. PLN więc mniej więcej wyszło na to samo.

 

Tak więc za te same pieniądze on ma nowe auto, niecałe 60 KM, brak klimy, ABS-u... komentowac nie trzeba. Ja mam auto kompletnie z innego świata, którego chyba opisywać nie trzeba.

 

Porównanie kosztów?? Owszem, kiedy ja wydaje kase na jakies mniejsze i większe naprawy, on w razie czego ma to za darmo. Ale tylko przez rok. Potem bedzie placił tak jak ja. W międzyczasie jego auto traci na wartości więcej niż ja wydaje na seris swojego auta. Typowa utrata wartości nowego auta po 3 latach eksploatacji to 50%, dodatkowe wydatki w stylu instalacja gazu, trudno odzyskać przy odsprzedaży. Tak więc po 3 latach on swoje sprzeda za jakies 15 tys. PLN. Czyli 15 tys. PLN stracone.

 

Moje auto należy do tych zadbanych, dośc dobrze wyposarzonych i dobrym atrakcyjnym silnikiem, więc mysle że 3 lata po kupnie pewnie mógłbym sprzedać je za 22-25 tys. PLN.

 

Podsumowując, gdyby zsumowac koszty serwisów i utraty wartości obu aut, koszty są zblizone, a komfort jazdy, bezpieczeństwo i zabawa nieporównywalne.

 

Jeśli chodzi o porównania do innych aut. OK nie będe się porównywał do aut nizszych klas. Kilka razy miałem okazję jeździć Lancią Thesis. Fajne drewno, fajne skóry, wnętrze dość przestronne, silnik 2.0 turbo nawet ladnie brzmi i ciągnie. Ale detale zrypane, np. plastiki z jakich wykonano sterowanie kratkami wentylacji to prawdziwa "łyżka dziekciu w beczce miodu". Normalnie z takich samych chińczyce robią resoraki.

 

Nie twierdze że inne marki nie maja swoich zalet. Ale wlasnie ta przyjemność z jazdy, prowadzenie jest w BMW niepowtarzalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos wczesniej mowil o porownaniu bmw 5 z w-211. Bmw to sport. Mercedes to komfort. Jakby te dwie cechy polaczyc to by dopiero bylo cudne autko. Bmw ma super zewnetrzny (modny)wyglad,lecz srodek ciasny i strasznie toporny.Materialy we wnetrzu merca sa lepsze. Jednakze posiadam bmw. Dlaczego nie merc,skoro ma same pozytywy? Niestety i ten z 1994r c- klasa i ten 320cdi z 2003r zawiodly mnie awaria. Ten nowszy to cudo z ogromnym silnikiem i super wypasem, ale coz po takim aucie jak pewnego dnia zasiadasz odpalasz kciukiem a on kreci do wyczerpania baterii i nie odpala!! Do tego zadnej info na kompie.Lawety serwisy wymiany wtryskow.I dodatkowo wstyd na cale osiedle. Taki woz nie odpalil!!!Laweta-tlum gapiow.Jak go walnalem w kierownice piescia to myslalem,ze poducha wypali. Dlatego sprzedalem. I kupilem troche toporne w srodku ale jakze piekne z zewnatrz e-60 na benzyne.Jak narazie odpukac bez awarii autko ma prawie 150tyskm. Tej nocki przebylo dystans 718km Malbork zakopane i spalilo UWAGA 7,7l/100km. Jazda w granicach 130km/h.Z 4ka pasazerow i bagazami. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żartujesz z tym, że wg Ciebie Merc ma lepsze materiały i BMW jest toporne?? Bo jak nie żartujesz to chyba jednak żartujesz. :)

 

I z tym że BMW to sport a Merc to komfort to chyba dane sprzed 20 lat są. Podobnie z tą ciasnotą we wnętrzu BMW. Może Ci się E klasa z S klasą pomyliła?

 

Wyciągnąłem pierwszy lepszy test porównawczy BMW 5 z E klasą z Auto Bilda czyli gazety niemieckiej (530d, E300 Diesel) z 25.04.2008.

 

Miejsce we wnętrzu: BMW 27 pkt, Merc 28 pkt (na 30 możliwych)

Bagażnik: BMW 14 pkt, Merc 14 pkt (na 20 możliwych)

Załadunek: BMW 18 pkt, Merc 15 pkt (20)

Jakość wykonania/materiały: BMW 18 pkt, Merc 18 pkt (20)

 

Prowadzenie w zakrętach: BMW 29, Merc 28 (30)

Hałas podczas jazdy: BMW 8, Merc 7 (10)

Komfort jazdy (resorowania): BMW 18, Merc 18 (20)

 

Faktycznie, w poruszonych przez Ciebie kwestiach, jest przepaść i E60 jest daleko za Mercedesem. :duh: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja właśnie znam obydwa modele doskonale i stąd mój szok związany z Twoimi teoriami. Podałem Ci oceny testowe jako obalenie subiektywności, szczególnie w kontekście wnętrza i jego wymiarów. Mogę Ci podać wymiary poszczególne wewnętrzne i zobaczysz sam, że BMW jest minimalnie ciaśniejsze ale jest to wręcz niewyczuwalna różnica. Co do zawieszenia, to już od E39 BMW nie ustępuje komfortem Mercowi a do tego nadal świetnie się prowadzi w zakrętach itp. Twoje opinie były aktualne 20-15 lat temu ale obecnie nie mają żadnego odzwierciedlenia w faktach. A co do E klasy i jej awaryjności to po prostu trafiłeś na model z poczatków produkcji z "chorobami wieku dziecięcego" stąd Twoje przygody. Późniejsze egzemplarze śmigają bez większych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie eksploatowalem w-211 i eksploatuje e-60. Nie opieram swoich wypowiedzi na danych z gazet. Trzeba wziac tez pod uwage wymagania kierowcy , a te wiadomo sa rozne.

 

No to jeszcze zależy jak wyposażone masz e60. Bo skoro tak krzyczysz, że merca takiego napasionego miałeś, to trudno porównać E60 gorzej wyposażone (z tego co pamiętam gdzieś pisałeś, że ma jakieś braki w wyposażeniu). A co do ilości miejsca...bez komentarza. Znajomy ma E-klasę 2004 rok i w środku ciasnota. Nie mówiąc już o wielkości foteli... kpina po prostu. A i co do materiałów można mieć zastrzeżenia.

 

A co do komfortu... Zdaje się, że felgi masz 18 cali, a opony 275. Jakie miałeś w Mercedesie?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki mialem 17tki. A co do rocznika. Owszem z pocztku produkcji byl w-211. I wiem ze sa usterkowe. Ale te np z 2004r sa niby mniej awaryjne ale zobaczymy czy za 2 lata tez bedzie taka opinia o tych z 2004. Co do E-60 bylo wyprodukowane we wrzesniu 2004r. Czy ten wypust tez ma tzw. choroby wieku niemowlecego? Jesli tak,to jakiego typu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.