Skocz do zawartości

Problem z automatem STEPTRONIC (3,0 diesel 2001r)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie !

Staralem sie jak najwiecej znalezc na temat swojej skrzyni biegow w literaturze oraz na necie jednakze nie do konca mi sie udalo wiec postanowilem was spytac o opinie/rade. Sytuacja wyglada tak iz posiadam w/w auto od niecalego miesiaca. Pomijajac iz bylo serwisowane w bmw itd itp jednakze sie po prostu popsulo :( . Skrzynia "wyrzucila" olej ,weszla w tryb awaryjny po czym od razu sie zatrzymalem ,wylaczylem silnik .Po ponownym zalaczeniu silnika awaria na komputerze juz nie byla wyswietlana ,skrzyni nie "zblokowalo" ale calkowicie stracilem naped :modlitwa: - tzn mimo mozliwosci przelaczania pozycji w skrzyni samochod zachowywal sie jakby w recznej skrzyni spalilo sie sprzeglo. Wczesniej autko jezdzilo bez zarzutu ale w drodze znad morza przy predkosci 100-120 km/h delikatnie zaczelo drżeć (tak jakby opona byla z guzem ale gdy mocniej wcisnalem gaz przestawalo) - po powrocie mialem to sprawdzic ale nie zdazylem,chwile przed wlaczeniem sie sygnalu z komputera w pozycji Drive samochod jechal juz bardzo powoli-podczas ruszania a po dodaniu gazu tak jakby czuc bylo mocniejsze szarpniecie przy zmianie biegu na wyzszy.To moje pierwsze autko z automatem prywatnie wiec wielkich doswiadczen z taka skrzynia nie mam .Jestem spokojnym kierowca i napewno jej nie katowalem a przede mna mial ja 1 wlasciciel rocznik 1925 wiec on raczej tez nie..... Skorzystalem z holowania do warsztatu w gdzie skrzynia zostala zdjeta.(Po dolaniu oleju dalej wyrzucala olej wiec zostala zdemontowana ale jeszcze nie rozkrecana). I teraz czemu pytam o rade ? Otoz wiem ze skrzynia automatyczna wymaga fachowca ,przyznam sie iz pracujac w sektorze zwiazanym z motoryzacja znajomi z pracy polecali mi punkt z Nadarzyna (strona automat.pl) ,wracajac taxowka (Volfry) jej kierowca rowniez tak stwierdzil a gdyz zadzwonilem do swojego zaprzyjaznionego serwisu BMW Auto Classic Service (w Raszynie ) opinia tez byla jedna - do Nadarzyna :) Przyznam iz zakochalem sie juz w mojej e46 i boje sie o jej zdrowie :( ,znam sie troszke na mechanice ale na automacie nic a nic. Najgorsze jest fakt iz obecnie nie jestem zbytnio "kasiasty" ale chce to zrobic dobrze. Mam mozliwosc zakupu takiej skrzyni z innego auta ale wole zaufac poradzie/naprawie u fachowcow. Chcialem spytac jak sadzicie co sie popsulo ? (po zjechaniu na pobocze czuc bylo zapach podobny do spalenia sprzegla w manualu) .

Za uwage poswiecona tej wiadomosci i jakiekolwiek porady z gory serdecznie dziekuje.

:cry2:

E46 ToUrInG M57
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżam temat.

Występuje u mnie identyczny problem. W trakcie jazdy miałem ten sam problem, mechanicy mówili, to samo co jest napisane wyżej. Przy zmianie biegu z 4 na 5 występowało drżenie - samochód nie chciał zmieniać biegu (automatycznie i manualnie). Po dodaniu gazu zmieniał bieg, lecz przy redukcji następowało to samo co przy zmianie z mniejszego na wyższy. W rezultacie skrzynia nie chciała działać w ogóle. Po rozebraniu okazało się, iż jest spalona. Włożona została inna zregenerowana skrzynia ale mam ten sam problem, przy redukcji z biegu 3 na 2, oraz z 2 na 1. Następuje to samo drżenie co przy mojej oryginalnej (pierwszej) skrzyni biegów.

 

Dodaje zdjęcie z komunikatem, który pokazuje się na desce rozdzielczej.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img244.imageshack.us/img244/8658/dsc00420vs1.jpg

Opublikowano
ten komunikat oznacza tryb awaryjny skrzyni wiec to może być wszystko , kurcze chyba pogonię moją zanim nic sie nie dzieje a nikt nie brał opcji zmiany na manuala ? przecież robią chyba takie swapy
Opublikowano
U mnie nastapiło to samo. Awaria skrzyni. Rozsypały sie tarczki. Skrzynia została zdemontowana i naprawiona. Nowe tarczki, regeneracja pompy, regeneracja sprzegła hydrokinetcznego. Nowy olej. 3000 PLN.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Witam

Napiscie prosze przy jakim przebiegu zepsuly wam sie te skrzynie, mam tez automat i zaczynam sie bac.

czekam na pogode i robię zdjęcia auta :mrgreen:

Opublikowano
Widzę że kolega jest z wielkopolski więc gdzie oddawałeś skrzynie??? Tak z czystej ciekawości.

 

Do Stafuraka na Dąbrowskiego/A2

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
U mnie jakiś czas temu podobna akcja. Objawy dokładnie te same, drżenie przy przyspiesszzaniu i tak dalej. Okazało się że poszło sprżeglo hydrokitetyczne, tarczki, pompa oleju i to chyba tyle. Koszt 3000pln, zrobili mi w Chojnicach w pomorskim
Opublikowano

witam , raczej w 320 d nie ma się czego bać są w miare trwałe , ale niestety w 330d automaty były dostarczane dla bmw przez GM (wiem że niewiarygodne sam nie wierzyłem ale ostatnio w auto swiat była rubryka używane o e46 wszystkie modele i tam właśnie wspominali że od gm i nie bardzo trwała ta skrzynia nie wytrzymuje momentu obrotowego) śledząc niemałą ilość użytkowników którzy się borykają z tym problemem , potwierdza się że bmw nie popisało sie zakupująć taniej produkcji automaty od GM (przecierz sami wiemy jak to jest z tą trwałością w oplu , fordzie itd.)

 

pozdrawiam

Opublikowano
W 320d i 330d jest ta sam skrzynia. GM. W 330d nie wytrzymuje ponieważ pierwotnie zastosowano ją do 320d.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
witam , raczej w 320 d nie ma się czego bać są w miare trwałe , ale niestety w 330d automaty były dostarczane dla bmw przez GM (wiem że niewiarygodne sam nie wierzyłem ale ostatnio w auto swiat była rubryka używane o e46 wszystkie modele i tam właśnie wspominali że od gm i nie bardzo trwała ta skrzynia nie wytrzymuje momentu obrotowego) śledząc niemałą ilość użytkowników którzy się borykają z tym problemem , potwierdza się że bmw nie popisało sie zakupująć taniej produkcji automaty od GM (przecierz sami wiemy jak to jest z tą trwałością w oplu , fordzie itd.)

 

pozdawiam

 

A wiesz co to jest globalizacja? Nawet nie wiesz co jeszcze siedzi w tym aucie czego BMW nie zrobilo.

I skad wiesz ze to blad GM-a a nie BMW ze zastosowala ta skrzynie w mocniejszym modelu.

Wiec spokojnie z osadami na temat trwalosci forda mialem 2 i uwierz mi byly bezawaryjne.

Opublikowano

niespokojny to raczej ty kolego jesteś , nie można sobie już podyskutować ? że częsci w bmw nie są wszystkie ze stajni bmw to dla mnie żadna nowośc , ale nie o tym dyskusja , wyrażać swoje zdanie każdemu jest dane , czy potwierdza się twoja teoria żę GM taki wspaniały a bmw nie potrafi budować samochodów zostawie bez komentarza , pisuje na forum samochodowym bmw , jezdze bmw i jestem z mego auta zadowolony , nie zamierzam dyskutowac o twoich fordach czy oplach , twoja orientacja ku fordowi wydaje się być dla ciebie niezdrowa .

 

bmw reszta sie nie liczy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Opublikowano

BMW sprzedało GMowi silnik 2.5 tds, w zamian za skrzynie GM. Jak wiemy tds nie nalezy do najwytrzymalszych, jak i skrzynia, wiec jest remis :D

 

Spokojnie panowie, to tylko samochody, chociaz bardzo je kochamy.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Pytaliście o przebieg auta w jakim momencie padają skrzynie...ja mam 330d. Nie ma reguły bo zależy jak kto jeździ i gdzie, nasza skrzynia padła na krótko przed 400,000 km. Kupiliśmy ją jak miała 150.000km i sami zrobiliśmy na niej ponad 200.000km ale nasze auto jeździło tylko po niemieckich autostradach i trasa Polska - Niemcy. Skrzynie wymieniał nam specjalista w Berlinie który zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi z BMW od rocznika 2000r. cały koszt skrzyni 1100 euro, a z robocizna 1400euro - cena obowiązuje pod warunkiem oddania starej skrzyni. Nasze auto po wymianie skrzyni na nową, z nowym sprzęgłem jeździ bez zarzutów i mamy na tą skrzynie jeszcze roczna gwarancje.

 

Odnośnie tego że opel robił skrzynie dla BMW a BMW silniki dla opla to prawda ale to wszystko robi jedna fabryka tylko każdy daje swoje dane: Audi swoje, Mercedes swoje, BMW swoje więc o co tu się kłócić. Jeszcze jedno ten który nam wymieniał skrzynie powiedział nam ciekawą rzecz: SKRZYNIE Z 530d (e39) PASUJĄ DO 330d (e46) i oba te modele mają ten sam silnik, więc macie w czym wybierać jak coś, ale pamiętajcie numery znajdujące się na skrzyni muszą się zgadzać (a tak przy okazji to nasze auto ma jeszcze wrzuconego chipa w komputer który z oryginalnych 184PS robi 220PS...więc te skrzynie nie są takie słabe...)

 

Ps.kuknijcie sobie na www.mobile.de to zobaczycie przy jakim normalnie przebiegu one padają bo ja zaobserwowałem średnia od 200,000 km. Przy takim przebiegu są sprzedawane i można wywnioskować ze coś musi być nie tak, bo mało jest z mniejszą ilością km. Poza tym przy niektórych pisze już "getribeschaden" czyli padnięta skrzynia...

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
widze że w Berlinie mozna w dobrej cenie skrzynkę zrobić , w ASO powiedzieli mi koszt nowej 15tyś zł , pytałem z ciekawości , ja w mojej nic niepokojącego nigdy nie miałem i nie mam , mam 270tyś i też mam chipka :twisted2:
Opublikowano
Jeżeli chodzi o 320dTA to od rocznika 2002r były już nie takie felerne na temat 320 d nic nam mechanik z Berlina nie mówił , jedyne co nam powiedział to to, że te od rocznika 2002r są już mniej wadliwe bez znaczenia jaka czy 320d czy 330d ,czy 325d ....pozdrawiam...
Opublikowano
Jeżeli chodzi o 320dTA to od rocznika 2002r były już nie takie felerne na temat 320 d nic nam mechanik z Berlina nie mówił , jedyne co nam powiedział to to, że te od rocznika 2002r są już mniej wadliwe bez znaczenia jaka czy 320d czy 330d ,czy 325d ....pozdrawiam...

 

Bzdura...

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Co w tym bzdurnego???Bo nie rozumiem.Przede wszystkim żeby pisać o BMW trzeba mieć choć trochę pojęcia ,ja mogę twierdzić że mam pojęcie bo to nie jest moje pierwsze BMW.Zaczynałem od prostego kompakta i na jednym silniku przejeździłem 800.000km i dalej sprzedałem to auto i jeździ w Polsce więc dla mnie proste stwierdzenie BZDURA to nic mądrego i niezbyt rozgarnięty komentarz na forum gdzie pisze się o poważnych sprawach a takimi są samochody chyba że ktoś do samochodu nie dorósł a już tym bardziej do BMW.
Opublikowano
Poniewaz, w 330d , po 2002r równierz zdarzają się awarie. Skrzynia jest za słaba do momentu obrotowego.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano (edytowane)

Ja bym raczej zgodzil sie z opinia iz po 2002 r sa wytrzymalsze gdyz byla zmiana modelu na 390-tke a wiec nieco podniesiono moment obrotowy.

Jednakze jak pokazal czas nie do konca to rozwiazalo problem.

 

Ja teraz do swojej nowej skrzynki zamierzam jeszcze zamontowac dodatkowa chlodniczke i filtr.......

 

(co do powyzszej tezy jest to w tej skrzyni zbedne )

Edytowane przez ops2
E46 ToUrInG M57
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Z radoscia (i pusta kieszenia :duh: ) moge zakomunikowac ,ze moje problemy z automatem w koncu sie zakonczyly .

Troszke to trwalo (....od sierpnia :mad2: ) ale jesli ktos z Wawy bedzie szukac porady moge podzielic sie doswiadczeniami.

E46 ToUrInG M57
Opublikowano
Co w tym bzdurnego???Bo nie rozumiem.Przede wszystkim żeby pisać o BMW trzeba mieć choć trochę pojęcia ,ja mogę twierdzić że mam pojęcie bo to nie jest moje pierwsze BMW.Zaczynałem od prostego kompakta i na jednym silniku przejeździłem 800.000km i dalej sprzedałem to auto i jeździ w Polsce więc dla mnie proste stwierdzenie BZDURA to nic mądrego i niezbyt rozgarnięty komentarz na forum gdzie pisze się o poważnych sprawach a takimi są samochody chyba że ktoś do samochodu nie dorósł a już tym bardziej do BMW.

 

dawno tu nie zaglądałem i widzę ciekawe rzeczy!

zapytam tak z ciekawości jaki w tym kompakcie był silnik,że tyle wyjeździł?????? :jawdrop:

Opublikowano
ops2 napisz co bylo i gdzie naprawiales - ja mialem tez problemy z ruszaniem rano na zimno ale teraz sie uspokoilo samo z siebie. Mimo tego chce wymienic olej DYNAMICZNIE czyli caly olej przetoczyc i szukam dobrago warsztatu co maja odpowiedni sprzet i umiejetnosci.
X5 e53 10L/100km automat. 184@245
Opublikowano
...a ten trybik to nie koniecznie skrzynka..mi sie zapalil jak mialem slaby akumulator i dlugo krecila ...no po 2002 roku skrzynka byla poprawiona to fakt ma nawet inny numer ...ale co do awaryjnosci to tez duzo zalezy od warunkow uzytkownia tez..pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.