Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

proponujesz mi wymienic tuleje mimo wszystko?

Hehe, nie, już raz je wymieniałem i ponownie juz tego nie zrobię, bo nie kosztuje to paredziesiat złotych, tylko cała operacja ponad tysiąc.

Edytowane przez ar_w
  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie rozumiem, to po co wyjmowales tuleje i wstawiales podkladki, jak miales dobre?

 

skoro raz wymieniales a masz rozleciane to i tak bedziesz musial wymienic predzej czy pozniej, chyba, ze pogonisz auto

Opublikowano

Adzio przeczytaj temat raz jeszcze z wiekszym zrozumieniem.

 

Tulei już raz wymienionych nie wyjmowałem, a podkładki podklada się pod zalozone fizycznie tuleje, o ile nie są popękane zewnętrznie, a moje nie są.

Podkladki podkladałem bo mam podejrzenie, ze te tuleje mi sie zerwały po niedługim czasie od ich wymiany.

Chyba tylko ten, kto sra pieniędzmi podejmie się powtórnie takiej operacji nie mając żadnej pewności, czy pomoże (mowa o ponownej wymianie tulei na nowe).

Opublikowano

a sorry, myslalem, ze wywaliles tuleje i podkladki wsadziles... :P

nie no jasne, temat z tulejami jest dosc kosztowny bez dwoch zdan, nie warto wywalac tyle kasy jak ma byc to samo

Opublikowano

Okazuje sie, ze mialem zle zalozone podkladki. Odwrotnie 3 z tyłu, 4 z przodu.

 

Teraz nie wali w podłogę, ale wciaz czuć pukniecie jak wrzuce jedynkę i to szarpanie przy ruszaniu.

Chyba dyfer się ze mną żegna z półosiami włącznie

Opublikowano

łacznik wału (Lemforder) wymieniany w ASO razem z podporą wału (OE BMW) jakieś 15tyś temu, dwumas (LUK) 20tys km temu.

Choć dwumas troche mnie niepokoi bo cos stuka metalicznie od spodu auta jak auto się dobrze rozgrzeje i go troche przegonie i wtedy jak stuka to przy gaszeniu słychać charakterystyczny terkot (z puszczonym sprzęgłem). Ale bez jaj... po 20tyś? Niemożliwe...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

skrzynia biegów.

sprawdż koniecznie wysprzęgnik a najlepiej go wymień.

dyfer na bank jest dobry.

prędzej półoś a najprędzej przegub na wale < ten przed dyfrem>

ale tuleje pływające lub wahacze też mogą stukać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

skad pewnosc ze dyfer na bank dobry? Ma wyczuwalny luz na krańcach do ktorych mocuje sie półosie, poza tym wałem można dość znacznie obrócić, jeszcze zanim zaczynają się poruszać półośki.

 

A skad moze sie wydobywać to buczenie pojawiajace sie dopiero wtedy, gdy wcisne pedał gazu?

Wystarczy lekko wcisnac na IV lub V biegu i zaczyna buczeć. Jak dam mocniej w gaz, to buczy też mocniej, ale nie jakoś przesadnie. Odpuszczam gaz, buczenie ustaje. Na I, II, III biegu tego nie slychać.

Buczenie jest bardzo basowe przypominające dziurawy wydech, ale to na bank nie jest wydech.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co o dyfra to ja u siebie swojego czasu doszedłem do wniosku , że dyfer na złom. Miał spory luz na flanszach i do tego trzeba było wykonać spory ruch wałem zanim koła sie poruszyły.

Doszło do tego , że go wymontowałem i dopiero na stole można sprawdzić luzy. Nie miał absolutnie żadnego luzu. Zadnego który by się dało wyczuć.

Na aucie to jest nie do wyczucia.

U mnie winna była półoś.

 

To buczenie to według mnie jednak może być wydech albo coś w skrzyni biegów. Dźwięki roznoszą się po aucie .

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie montowałem ale sprzedaje sporo częsci tej Belgijskiej firmy i powiem tak ze bardzo dobra jakość za dobrą cene,podejzewam ze niska cena jest spowodowana małą popularnością w naszym kraju
Opublikowano

gorik79, powiem Ci, że cena jest porównywalna do np. MaxGeara, który jakościowo najlepszy nie jest....

 

dlatego pytam o opinie bo sam z SIDEMEM nie miałem jeszcze styczności :|

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Mały refresh zrobię. Wiecie czy gdzieś już są dostępne poliuretany do Touringa ? Pisałem do firmy http://www.strongflex.eu/ to póki co jeszcze nie mają, ale są w planach. Ew. polecicie jakiś sposób żeby jeszcze przelatać kilka miesięcy na moich ? (trochę już są "wywalone" i nie trzymają sztywności jak trzeba). Jakieś podkładki na boki czy coś?
Opublikowano

przejdz do drugiej strony i masz instrukcję podaną na tacy.

Jesli chodzi o sztywność, to mam podejrzenie, ze poduszki (nivo) biorą też w tym swój udział.

 

Ja mam podłożone podkładki z gumy i sztywność nie jest najlepsza.

 

Pytanie, czy jesli po dwóch nocach nie jeżdzenia, kompresor musi podpompowac nivo, to już znak, że poduszki puszczają?

Jak długo sprawne poduchy trzymają swoje cisnienie?

Opublikowano
Z tym że dodam że u mnie nie ma nivo, normalne zawieszenie jest :) Teraz pytanie, gdzie taki arkusz gumy mogę kupić ? Fimal/Castorama/OBI będzie ? Czy gdzie indziej tego szukać ?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dobra mam już tą gumę na krążki i teraz kilka niejasności:

 

Takich krążków potrzebujemy 20 sztuk.

12 z nich trzeba przeciąć.

20? 6 przód + 8 tył + 8 pod talerzyki = 22?

12 przeciąć? Czemu tylko 12 i w jaki sposób dokładnie?

 

Myślę , że najlepiej robić to stronami < raz z prawej raz z lewej.>

Podstawiamy lewarek i unosimy nieco tą stronę auta z której odkręciliśmy śruby tulei.

Czyli odkręcamy obie tuleje z jednej strony, podnosimy auto i podkładamy krążki, czy najpierw odkręcam jedną tuleję, podkładam, skręcam, to samo z drugą tuleją i potem przechodzę na drugą stronę auta i robię to samo?

 

(cytowane z instrukcji z 2'giej strony tego tematu)

Opublikowano
Jak będziesz podkładał te gumy to pstryknij jakąś fotkę :cool2:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Takich krążków potrzebujemy 20 sztuk.

12 z nich trzeba przeciąć.

20? 6 przód + 8 tył + 8 pod talerzyki = 22?

12 przeciąć? Czemu tylko 12 i w jaki sposób dokładnie?

 

wychodzi dokladnie 22.

Nic nie trzeba przecinać, wystarczy jescze wyzej podnieść auto i bez problemu wkladasz nieprzecięte krążki.

Aha, wystarczy też rozmiar 100mm i otwór 50mm.

Wskazane wymiary przez dyzia sa za duze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

22 sztuki < kolejny raz piszę , że się pomyliłem pisząc.>

 

Można tez zastosować odpowiednio grubszą gumę i wtedy będzie ich mniej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Takich krążków potrzebujemy 20 sztuk.

12 z nich trzeba przeciąć.

20? 6 przód + 8 tył + 8 pod talerzyki = 22?

12 przeciąć? Czemu tylko 12 i w jaki sposób dokładnie?

 

wychodzi dokladnie 22.

Nic nie trzeba przecinać, wystarczy jescze wyzej podnieść auto i bez problemu wkladasz nieprzecięte krążki.

Aha, wystarczy też rozmiar 100mm i otwór 50mm.

Wskazane wymiary przez dyzia sa za duze

Dzięki za info. Z tym odkręcaniem po kolei i wkładaniem to jak robić ? Odkręcić najpierw powiedzmy obie z lewej strony, podnieść auto i podłożyć czy pojedynczo, najpierw przód a potem tył i tak samo z drugiej strony ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.