Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No. Jestem po wymianie tulei. Ściągacz dorobiony ze wszystkiego co było dostępne w garażu. Wystarczy lekko podgrzać aluminium i ściągaczem wyszły w 4 minuty jedna. Ogólnie roboty na pół dnia (z dorabianiem ściągacza).

Wrażenia:

Zero stuków przy ruszaniu.

Sztywniejsze auto.

Nie nosi w koleinach.

Ciszej w środku.

Zniknęły drgania karoserii.

 

Ogólnie jestem zadowolony w 100%.

 

P.S.

Pojechałem na stacje sprawdzić zawias i wyszło że na dolnych wahaczach (chodzi o przednie zawieszenie) mam wybite gumy (ten wahacz na którym jest też sworzeń) Moje pytanie. Czy da się wymienić te tuleje metalowo-gumowe czy trzeba cały wahacz kupić. Dodam że motor4.4 V8 i tam są inne wahacze. Dzięx

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

szkoda bo od razu stare poszły na śmietnik. Miałem rure o średnicy wewnętrznej 110mm (o ile dobrze pamiętam) długość 280mm ale potem odciąłem 30mm bo mi w kanale przeszkadzała. Pręt gwintowany o długości ok 350mm na klucz 24. Miałem akural idealną podkładkę na góre (wymiar tulei)

Dodam że od dołu musisz mieć blache min 10mm grubości. Ja zacząłem od blachy 5mm i powiem ci że wygięło ją a tuleja nie ruszyła.

Podgrzanie obowiązkowe (tylko aluminium) tak żeby lekko parzyło wtedy się rozszerzy i guma lekko schodzi.

Opublikowano
tylko ja nie potrzebuje wymiarów ściągacza tylko samej tulei bo bede wylewał z gumy na próbę i dlatego bym potrzebował samą tuleje stara ale w całosci jak sie uda to sie podzielę pomysłem a mam firme co robią tuleje metalowo gumowe i potrzebuje wzór a mam wi ciagac z auta jak na pewno ktos ma leżeć
Opublikowano
napisz na priva podam ci wymiary tylko muszę z warsztatu przynieść suwmiarkę.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Co do tulei to też mam trochę ich do wymiany.I kiedyś był taki temat o tulejach z poliuretanu,ale z niego nic nie wyszło bo potem zaczęły się wypowiedzi nieobiektywne bo reklamujące własne wyroby.Ale tak po cichu ( :mrgreen: ) zastanawiam się czy jednak nie zamontować takich patentów z tworzywa.

A kolego co produkujesz te z gumy,czy mógłbyś zrobić coś co wytrzyma trochę dłużej niż standard? No nie wiem jakaś twardsza guma czy co-nie wiem nie znam się na gumach (bez skojarzeń i krzywych myśli poproszę :mrgreen: ).

Bo elementy zawieszenia jakie są w E39 na naszych drogach nie sprawdza się zupełnie (lipa),to jest na drogi równe jak stół a nie na dziury,koleiny itd.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
powiem tak jak bede miał jedną tuleje i najlepiej 4 rurki ze środka to daje do odlewu to warsztatu co sie takimi rzeczami zajmują i bede próbował u siebie jak bedzie ok daje namiary lub załatwię takie tuleje jak sie dowiadywałem w tym zakładzie to zrobią bez problemu takie cos tylko przynieś najlepiej stara, mogę sobie wybrać materiał jak tylko sie znam na gumach, a jak nie to mam sie zdac na ich doświadczenie i na tym przystanę gość mi pokazał dwa razy większa tuleje z gumy odporna na olej to taka sztywna fajna ze az oko mi cieszyła no i z cena tez fajnie bo za te 4 sztuki policzył mi ze jakieś 180zl ale muszę rurki dostarczyć
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

A to dobra cena.

Gumy w ori tulejach nie są olejo-odporne.Jestem ciekaw jak Ci zrobią bo naprawdę te ori to dobre ale na Niemcy,a na Polskę to powinni robic coś na wzór a'la RUDY 102 :mrgreen:

Co do tulei to nie mam bo są w aucie.U mnie wytłukły się tuleje w wahaczach i też jest to uciążliwe..

A jak z wytrzymałością tego co robią w warsztacie o którym piszesz ?

Ja zastanawiam się nad montażem poliuretanowych,może lepsze będą.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ja robię a la rudy 102. Bardzo prosto i skutecznie. Nie wyrzucając oryginałów.
Opublikowano
Przeczytaj kilka postów wyżej. Robię wkładki metalowe w stare simerbloki. Mam założone na swoim aucie i jestem bardzo zadowolony z nich. Więc nowe tuleje leżą mi na półce i czekają na klienta.
  • Moderatorzy
Opublikowano

No faktycznie nie zajarzyłem,że to Ty :duh: .

A czy coś twardszego w wahacze np. przednie też dało by się zrobić żeby były pancerne?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Z przodem nic nie kombinowałem. Ale powiem ci że bezsensu tam coś kombinować. Ze sworzniem nic nie zrobisz. co do tulei to trzeba by było zobaczyć ale bezsensu. Z ciekawości kiedyś kupiłem do swojej najtańszy wahacz jaki znalazłem ( wtedy mnie mocno przycisnęło z kasą bo rozkręcałem firmę) i z czystej ciekawości założyłem aby zobaczyć ile mi wytrzyma. Dałem za niego 75 zł ( nie majątek) ma on za sobą ponad 15.000 km, a ja nie patrze jaka droga często się zdarzało że po dziurawej gruntowej przeleciałem ponad 80 km/h i o dziwo się jeszcze trzyma. Drugi tej samej firmy mam już ok 20000 km. też na razie ok.
Opublikowano
Z przodem nic nie kombinowałem. Ale powiem ci że bezsensu tam coś kombinować. Ze sworzniem nic nie zrobisz. co do tulei to trzeba by było zobaczyć ale bezsensu. Z ciekawości kiedyś kupiłem do swojej najtańszy wahacz jaki znalazłem ( wtedy mnie mocno przycisnęło z kasą bo rozkręcałem firmę) i z czystej ciekawości założyłem aby zobaczyć ile mi wytrzyma. Dałem za niego 75 zł ( nie majątek) ma on za sobą ponad 15.000 km, a ja nie patrze jaka droga często się zdarzało że po dziurawej gruntowej przeleciałem ponad 80 km/h i o dziwo się jeszcze trzyma. Drugi tej samej firmy mam już ok 20000 km. też na razie ok.

 

 

Jestem obecnie, już od 4 miesięcy w trakcie testowania poliuretanów z naszej firmy.

 

www.strong-flex.eu

 

Jeździ u mnie cały przód, czytaj nowe formy w wahaczach, oraz łączniki stabilizatora (są także na tył - analogie modelowe z E34)

Ba dalszym planie leży belka tylna kompletna, wszystkie 3ki poszły na pierwszy ogień bo zainteresowanie większe, do E34 już to działa i jeździ, E39 jeszcze chwilka.

Na ten moment, bo 24 chyba tysiącach nie ma absolutnie żadnych luzów, gumy doskonale usztywniają auto, wersja czerwona (czyli 80 stopni Shora, guma to 72-75 zależnie od firmy/modelu danej tuleji) jest zupełnie dobra, do E38 np. do tylnego wahacza stosuję się żółta ze względu na rozmiar i wagę, ale cieszy opcja dostępności, bo tych akurat nie idzie już dostać.

W E39 kierunek jest na żywotność, i wersję "sport" (żółta - 90 stopni Shora) dla chętnych, choć w przypadku gabarytów 5tki jest to raczej fakultatywne.

 

Za jakiś czas, mogę wrzucić zdjęcia dla chętnych, będziemy zakładać nową formę po korektach.

W razie pytań zapraszam tu czy na PW.

 

Pzdr

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Czyli do E39 narazie nic nie ma w ofercie.A kiedy będzie?

Może i dobre by to było,pomimo dośc wysokich cen.

Jeszcze jakby ktoś wymyślił wahacze z wymiennymi sworzniami to już by pełnia szczęścia była.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
do kolegi roger4 coś na temat twojego wynalazkumożesz więcej napisać no i oczywiście podać jego cenę pozdrawiam

Zobacz kilka postów wyżej jest podany opis i jest podana cena.

Opublikowano
Czyli do E39 narazie nic nie ma w ofercie.A kiedy będzie?

Może i dobre by to było,pomimo dośc wysokich cen.

Jeszcze jakby ktoś wymyślił wahacze z wymiennymi sworzniami to już by pełnia szczęścia była.

 

Do e46 kumpel kupil wahacze niby renomowanej firmy "Meyle" z wymiennymi sworzniami wersja wzmocniona. Co 4 miesiące wybijają się sworznie. W drugiej e46 wymieniałem na "SWAG" (zwykly bez wymiennych sworzni) i zrobiła już dziesiątki tysięcy km i nic i dalej ok. Ja jak robie zawieszkę klientom to jeżeli chodzi o wahacze i simerblocki to zakładam zawsze SWAGA nie ważne czy to mercedes bmw, vw. Nie zawsze to co wymienne jest lepsze.

Opublikowano
nadal szuka m starej tulei z belki

sorki że ci jeszcze nie z wymiarowałem nowej tulei ale mam tyle roboty, że ciągle zapominam. Postaram się jutro wziąść tuleje i suwmiarkę z warsztatu.

  • Moderatorzy
Opublikowano
wymieniałem na "SWAG" (zwykly bez wymiennych sworzni) i zrobiła już dziesiątki tysięcy km i nic i dalej ok.

A co to za firma? Bo nie słyszałem o takiej.Jakaś dobra?

Wymienne sworznie mają swoją zaletę,bo nie trzeba rozbebeszac całego zawieszenia.Tak jak w starym zawieszeniu VW-naprawa jego to czysta przyjemność,dodam że było ono super trwałe.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

... ale wahacze były stalowe a nie aluminium, teraz koncerny motoryzacyjne projektują tak samochody aby przetrzymały tylko gwarancję ale za długo nie pojeździło. Ponieważ mało zarabia się na gotowym produkcie, więcej na częściach i serwisie. Druga starą bmkę którą mam od lat a ma już 18 wiosen ma jeszcze oryginalne wahacze nic nie wymieniane nawet żadnej gumki, oprócz tylnych amortyzatorów i tylnych poduszek amortyzatora.

Co do firmy Swag to aż mnie dziwi że nie słyszałeś w wielu autach ta pierwszy montaż idzie.Ta sama fabryka wypuszcza produkty pod 2 nazwami Febi i Swag kiedyś jeszcze bilstein teraz pod nazwą bilstein są tylko amortyzatory. Ale nie wiem czy marka Bilstein należy jeszcze pod ten koncern.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Skoro tak chwalisz to muszę się zorientować i może założę.

Wiem,że wahacze były stalowe.Przy okazji nie były tak drogie jak nasze aluminiowe.

Co do samochodów to niestety....Tak jak pisałem już gdzieś "co nowsze to gorsze"

Właśnie wysypało mi się zawieszenie.I nie chodzi aż tak mocno o oszczędzanie na cenie części, tylko o to żeby to dłużej pobyło.Na Lemi-ego jak poczytałem opinie to kol.zaczynają bardzo narzekać,a drogi jest.Nie wiem czy warto pchać się w poliuretan?

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.