Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witajcie.mam problem z samochodem.mialem drobna stluczke podczas ktorej otwozyly mi sie poduszki boczne od strony kierowcy.samochod jest sprawny,ale nie mam ladowania akumulatora w samochodzie,co zrobic?da sie to jakos obejsc,to pewnie przez wybuch poduszek,pomozcie
Opublikowano

Witam.

Nie jestem pewien co do tego ale w E39 jest coś takiego jak pirotechniczny rozłącznik klemy akumulatora. Skoro poduchy Ci wyskoczyły to najprawdopodobniej ta klema też została rozłączona ( dodatnia ).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie to.

Klema pirotechniczna odcina główny kabel od akumulatora i nawet nie odpalisz auta o ładowaniu nie wspominając.

Niestety musisz szukać dalej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

a z ktorej strony ta stluczke miales?

moze gdzies kable od masy nie maja styku, sprawdz wszystkie.

musisz leciec po kolei z miernikiem po kablach i sprawdzac czy jest napiecie, ewentualnie sie podlacz pod inne auto, zeby nie rozladowac akumulatora, bo moze na tym troche zejsc...

Pozdrawiam
Opublikowano

1) zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze. Jeśli dobre to trzeba szukać powodu dlaczego kontrolka świeci. jeśli za niskie szukasz dalej.

2) pomiar napięcia bezpośrednio na zaciskach alternatora. Jeśli za niskie, to masz problem z alternatorem (możliwości – szczotki, regulator napięcia, układ prostowniczy, uzwojenie alternatora). jeśli poprawne to szukasz dalej.

3) pomiar napięcia między + na akumulatorze i – na alternatorze (poprawna wartość - problem z masą) i na odwrót - na akumulatorze i + na alternatorze (jeśli dobre problem z przewodem +). I wiesz gdze masz problem. następnie czyszczenie styków, sprawdzasz ciągłość przewodów.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
dziekuje za pomoc sprawdze to jeszcze raz i dam znac co i jak,a stluczony mam lewy tylny blotnik,wiec niepowinno miec to zadnego wplywu.co do tej klemy ze zostala odlonczona chodzi mi o (dodatnia)w czasie wybuchu poduszki tez myslalem,ale racja jest taka ze nie zapalil bym wtedy samochodu a pali bez zazutu.no nic sprubuje jeszcze poszukac,problem jest jeszcze taki ze jestem w angli,a trudno tu jest o dobry zaklad naprawczy.pozdrawiam
Opublikowano
mam jeszcze jedno pytanko.moze jest jakis czujnik,albo bezpiecznik odpowiedzialny za ladowanie akumulatora?
Opublikowano
Może być, że od uderzenia coś się stało w samym alternatorze np szczotki przestały się stykać z kumutatorem. Miałem coś takiego w E-32 jak gość wjechał mi w bagażnik.
Opublikowano
mam jeszcze jedno pytanko.moze jest jakis czujnik,albo bezpiecznik odpowiedzialny za ladowanie akumulatora?

 

Jedyny czujnik, o ile tak to można nazwać to regulator napięcia (dba o stała wartość napięcia przy zmianie prędkości wirnika alternatora).

 

Co do bezpiecznika, to nigdy się nie spotkałem z takowym. I raczej mało prawdopodobne aby coś takiego było, ze względu na fakt iż alternator nie powinien pracować bez obciążenia. A przepalenie takiego bezpiecznika mogło by spowodować problemy.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.