Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem e34 tds wszystko jest w porządku z silnikiem poza 2 wadami... pierwszą która mnie irytuje jest dziwny pisk (jakby coś chodziło na sucho) po rozgrzaniu silnika, nie jest to natarczywe, ale po wsłuchaniu przeszkadza. w książce serwisowej piszą że to może być sprzęgło wiskozowe lub pasek klinowy jednak pasek jest dobrze naciągnięty i się nie rozwarstwia ani tez się nie ślizga... piszczenie ustaje jeśli się doda lekko gazu(nie jest to dźwięk ślizgającego się paska)dodam że na zimnym silniku zjawisko nie występuje... Nie wiem co jest tego przyczyną...

Drugą wadą jest to że silnik jeśli palę za 1szym razem długo muszę kręcić, ale za 2 razem pali na ''dotyk'' i teraz moje pytanie czy to wina świec żarowych czy czegoś innego...

Z góry dziękuje za każdą radę i pomoc w rozwiązaniu moich usterek:)

Opublikowano
odpowiedzialnym za piszczenie może byc napinacz paska u góry z przodu silnika taka sprężyna wd40 u niektórych sprawę załatwiało (jak śledzę forum i pamięć mnie nie myli :wink: )
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
nic więcej nie wymieniasz przy świecach, ja polecam NGK DPOWER
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

No wiec to bedzie pasek, albo zuzyty, albo zly naciag, albo wszystko ok, tylko trzeba popsikac (ja ostatnio mialem po wymianie, dobrze naciagniety a i tak piszczal, wd40 zalatwilo sprawe)

czasem tez moze warto zmienic rolke napinacza

 

co do odpalania to byc moze pompa paliwa / zapchany filtr? (tez warto zmienic po zakupie auta, pomysl o tzw zaworku zwrotnym)

Czy na wysokich biegach (4,5) tez piszczy?

 

Chyba nie musze mowic co trzeba zrobic po kupieniu auta, ale napisze ;)

(paski, oleje, filtry, diagnostyka silnika, wszystkie plyny, swiece)

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Stanowczo wyreguluj " wolne obroty" jak masz je ustawione na 8 000 :jawdrop:
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Witam od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem e34 tds wszystko jest w porządku z silnikiem poza 2 wadami... pierwszą która mnie irytuje jest dziwny pisk (jakby coś chodziło na sucho) po rozgrzaniu silnika, nie jest to natarczywe, ale po wsłuchaniu przeszkadza. w książce serwisowej piszą że to może być sprzęgło wiskozowe lub pasek klinowy jednak pasek jest dobrze naciągnięty i się nie rozwarstwia ani tez się nie ślizga... piszczenie ustaje jeśli się doda lekko gazu(nie jest to dźwięk ślizgającego się paska)dodam że na zimnym silniku zjawisko nie występuje... Nie wiem co jest tego przyczyną...

Drugą wadą jest to że silnik jeśli palę za 1szym razem długo muszę kręcić, ale za 2 razem pali na ''dotyk'' i teraz moje pytanie czy to wina świec żarowych czy czegoś innego...

Z góry dziękuje za każdą radę i pomoc w rozwiązaniu moich usterek:)

 

Odpal auto jak piszczy psiknij woda jakims zraszaczem delikatnie na pasek... jesli ustanie na moment (szybko odparuje) znaczy ze pasek do wymiany (prawdopodobnie rolki tez beda mialy dosc). Jesli nie ... WD na amortyzatorek drgań.... kolejna rzecz, ktora moze piszczec to lekko wyrobiona tuleja Łapy tlumika drgan... trzeba sciagnac, wyczyscic i przesmarowac CZARNYM SMAREM DO LOZYSK i bedzie cisza.

 

Co do odpalania. Nagraj film z odpalania pierwszego i drugiego... chodzi o dzwiek! a postaram sie sprecyzowac czy to raczej swieczki czy cos innego. Mozesz potestowac tez w ten sposob. Zalej bak do pelna i rano jak silnik zimny wlacz zaplon na 2 (nie odpalaj silnika) wylacz... poczekaj moment znowu wlacz na 2 (tez nie odpalaj).. i tak ze 4x po to aby pompka w baku dopompowala paliwko (w ten sposob postaramy sie wykluczyc a przynajmniej zminimalizowac ryzyko malego cisnienia paliwa czyli po prostu cofajacego paliwa).

 

I ostatnia rzecza to 2 krotne podgrzanie swieczek. Czyli kolejny dzien rano. Wlaczasz zaplon na 2 czekasz az zgasnie kontroka swiec CZEKASZ DALEJ az uslszyczsz pykniecie przekaznika... pyknie WYLACZ zaplon, wlacz ponownie znowu poczekaj do pykniecia i po pyknieciu PAL! Jesli zapali duzo lepiej - przynajmniej 1 sieczka do wymiany.

 

Sprawdz tez kody blyskowe. Zaplon na 2 nie odpalaj i stuknij w pedal gazu 5x do oporu szybko. I licz mrugniecia... znowu stuknij 5x i licz ... jesli bedziesz mial kilka bledow to rob to az nie poworzy sie pierwszy blad. Podaj je na forum wtedy zobaczymy.

 

Mam nadzieje, ze pomoglem

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.