Skocz do zawartości

Kontrolka Check Engine


ecru

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

noto teraz moj problem:

E30 '92 TOURING m40b16

Robilem wszytsko według opisów wyżej i znalezionych gdzie indzieji nic mi nie działa. Generalnie złącze 12 w wiązce z silnika (wtyczka obok złącza diag.)) łączy sie z pinem 15 motronica za pomoca brązowego przewodu -łatwo sprawdzic na schematach i miernikiem - i nie ma znaczenia gdzie sie podłączymy. Mam komputer BOSCH'a 0261 200 989, czyli Motronic 1.3. Podpinałem się drugim końcem lampki testowej do + akumulatora i nic... Kontrolka zapala sie od razu po pierwszym odpuszczeniu pedała gazu i potem juz tylko świeci ciągłym swiatłem. Wciskalem te 5x na rózne sposoby i zawsze to samo.

I teraz ciekawostka: rózne opisy Motronica 1.3 (porownajcie PIN 8 ):

1) https://docs.google.com/file/d/0B97_9QGD6ECGYTQ5YmVjZGQtYzI2MC00NzM3LWIwNzQtYjY4MzUwNGExYzg3/edit?hl=en&pli=1

2) http://realitypod.com/2012/06/bmw-complete-diagnostic-fault-code-list-e36-e46-e90-and-more/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zwrocilem nawet uwagi na datę, ale skoro mam podobny problem i mimowielu porad nie rozwiązany to wolałem kontynuować :)

Skad mogę wiedzieć jaki Pinout jest w moim Motroniku 1.3 ? Bosch tych motroniców wypuscił kilkaset! Moj byl jednym z ostatnich, jezeli ostatnie trzy cyfry oznaczenia sugerują nowsza wersje (989). Wydawało mi sie, ze jak cos nazywa sie motronic 1.3 to jest to ten sam układ i Pinout tez ten sam :/ Czy europejskie Motroniki na prawdę są inne niż amerykańskie, czy tylko nie mamy fizycznie podpiętej kontrolki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już trafilem na te PDFy. Ale dzieki! :)

Problem sam sie rozwiazał. Wszystko miałem wpięte prawidłowo, a kontrolka zaskoczyła sama dopiero po zmianie wtrysków. Może przypadkowo gdzieś poprawiłem styki przy grzebaniu w listwie. Kody już wyświetla. Tak więc metoda wpinania kontrolki w Motronika jest juz opisana (dla przyszłych pokoleń :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zaskoczyla nagle po tym jak zapomnialem podpiaąć silnik krokowy i jeździlem tak jakis czas. Wyswietlilem kod 1262. Ale dziwi mnie jedna rzecz: Chcialem zrobić reset i usunac wpisy o bledach. Zrzucilem klemy na noc. jeszcze dla pewnosci przekrecilem stacyjke na kilka minut. Kontrolka nadal się świeci, ale nie mogę znowu wejsć w tryb wyswietlania kodów. Wygląda mi to tak, ze gdy nie ma błędów na silniku to "stomp test" nie działa :o . Zostaje mi coś zepsuć i sprawdzić. Zastanawia mnie dlaczego kontrolka nadal świeci caly czas podczas jazdy. Dla pewnosci wpiałem drugą kontrolke bezpośrednio pod aku i zachowuje się identycznie. Normalnie powinien być wyświetlony kod 1444 a u mnie takiego nie ma. Kontrolka świeci cały czas tak: _._._._._. ("kropka"oznacza przygaśnięcie na chwile).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.