Skocz do zawartości

Kontrolka Check Engine


ecru

Rekomendowane odpowiedzi

A wiec tak, klimy nie mam.

 

Jezeli chodzi o wtryskiwacz to moze rzeczywiscie w tej ksiazce jest namieszane.

 

Olej mam pelny syntetyk 5W40, przebieg 203.000, zmienialem popychacze hydraulicze, po wymianie silnik zaczal troche lepiej chodzic, wkreca sie na wyzsze obroty, ale nadal terkocze. Zeby zlikwidowac halasliwy rozrzad musze wymienic walek i dzwigienki i w najblizszej przyszlosci mam zamiar to uczynic. Wiele zrodel mowi, ze te silniki maja taka wade, ze rurka smarujaca walek zatyka sie i to powoduje ze zespol walek-dzwigienki zaciera sie, ostatnio wyczytalem na amerykanskiej stronie ze w m40 powinno lac sie jak najzadszy olej i zmieniac go co 5-6 tys zeby uniknac zatkania sie tej fajki. Oleju mi nie bierze.

 

Dzieki za kody.

 

jezeli ci nadal terkocze to pozostaje ci jedynie wymiana walka rozrzadu - one byly pieta Achillesowa silnika M40, nie wiem z czego byly robine krzywki ale sa po prostu za miekkie, sprawy maja sie tak ze nowy walek kosztuje ok 800-1000 pln, uzywka ok 300 (ale nie wiesz ile ci wytrzyma) - majac na uwadze fakt ze silnik M42 kupujesz z papierami za 1200-1500 pln kompletny z osprzetem proponowalbym wymiane motoru.

Pozdrawiam

 

Marcin

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

mysle, ze zamiana motoru z M40 na M42 wiazalaby sie wymiana jeszcze wielu innych rzeczy np. sterownika, nie wiem czy skrzynia bedzie pasowac, itd., a motoru M40 w dobrym stanie nie znajde, bo byly produkowane do 1993, natomiast walek Febi kosztuje 590zl, a jedna dzwigienka Febi ok. 80zl, wiec mysle ze pozostane przy starym silniku, tym bardziej ze mam mozliwosc kupna tych elementow z 30% rabatem.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Prosiłbym o przesłanie mi na maila opisu kodów błędów.

Jeszcze jedna sprawa: Po co właściwie pod zegarami jest kontrolka HC? nie powinna ona się zapalać właśnie przy sprawdzaniu błędów przez pedał gazu?

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1444 - no to naprawdę super.. oby tak dalej !!!!!

 

A koledzę OMEN'owi chętnie prześlę kody błedów... ten mail z Forum może być ??

 

Pytanie do Sarny... czy to powżany problem przekładka silnika z M40 na M42 -inny komputer, inne cewki zapłonowe..

 

To droga impreza, już dłuższy czas o tym myślę ale nikt mi nie może nic powiedzieć.. a może mógłbym sie jakoś z tym kolegą skontaktować... podpowiedziałby mi co nie co ?

 

Chętnie posłucham

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem obydwa sposoby i nic! Mam komp o numerach: z czerw. nakl. 0261 200 251 a z białej 172097 1

003

078 mniej więcej taki układ. Jaka to jest wersja? Sprawdzałem i na 12 pinie w gnieździe diag. mam masę cały czas.

Po co właściwie jest kontrolka Check engine pod zegarami skoro się nie zapala? Ni powinna ona właśnie pokazywać kodów błędów?

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tych numerach ktore podales nie moge dojsc jaki masz sterownik, ale jesli masz silnik M30 to sterownik masz M1.3, a jezeli silnik M60 to M3.3. po pierwsze zlacze diagnostyczne zostaw w spokoju, nie tedy droga. Nie wiem jak jest w E32, ale u mnie kontrolka Check Engine nie jest podlaczona do komputera po to aby jechac do serwisu i tam szczytywac kody bledow, Check Engine wystepuje tylko w wersjach amerykanskich. jezeli masz Motronik 1.3 to laczysz pin 15 w sterowniku z zarowka przylaczona do plusa, w konsekwencji mozesz te zaroweczke pociagnac sobie na deske rozdzielcza, tam gdzie powinna byc, opis jak to wszystko dziala znajdziesz w postach powyzej, pozdr.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wracając do tematu :wink: jeżeli nie sprawi Ci to kłopotu to napisz numer pina i kolor przewodu ( chodzi o gniazdo przy skrzynce bezpieczników ) do którego podłączyłeś kontrolke CE.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich po długiej przerwie.

To naprawę działa :P tak jak pisał ecru z tym że w silniku M20B20 przewód siwy nr pinu 12 okrągłe złącze przy skrzynce bezpieczników.

Niestety :( wycykało mi kod z którego wynika to co poniżej, odkąd kupiłem samochód spalanie w nim nie było najlepsze może teraz dowiem się dlaczego.

Żeby mi to jeszcze ktoś przetłumaczył :lol:

 

This code is stored when the DME detects excessive

deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer

than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty,

Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked,

Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,

Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter

defective and/or the combustion is being disturbed by

mechanical failure (Spark plugs,, compression,

intake/exhaust valves, ...etc.)

 

Mi z netu wyszło tak (najlepsze jest to mięso bez tłuszczu)

 

Ten szyfr jest przechowywany (przygotowany na zapas) kiedy *DME* odkrywa nadmierne odchylenia w powietrze (powietrzny) paliwo *mixture* (też bogaty albo też mięso bez tłuszczu (chudy) ) dla dłuższego niż 10 sekunda. Możliwe powody: Paliwo (zaopatrywać w paliwo) zbiornik biegł (przesunął się) pusty (niezapełniony), Nieprawidłowa Presja (ciśnienie) Paliwa, *Injector* zasuwa *defective* albo *coked*, Silnik (maszynowy) Temperatura (temperaturowy) *Sensor* *defective*, Ponowny powietrze (powietrzny) nieszczelność (wyciek; przepuszczać; opowiadać), Paliwo (zaopatrywać w paliwo) parowanie kontrolowany system *defective*, Powietrzny Miernik Potoku *defective* i /albo *combustion* jest naruszany przez *mechanical* brak (niepowodzenie) (Zapalać (iskrzyć; błysk; iskra) korkuje (korek),, ściskanie, *intake*/wydmuchowe zasuwy, ...I tak dalej.)

 

Podziękowania dla ecru

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

This code is stored when the DME detects excessive

deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer

than 10 seconds.

 

Ten kod jest zapisywany wtedy kiedy DME (motronik) wykrywa nadmierne odchylenia w mieszance paliwowo-powietrznej (za bogato-za duzo paliwa za malo powietrza, albo za ubogo - za duzo powietrza za malo paliwa)

 

 

Possible causes: Mozliwe powody

 

Fuel tank ran empty - Zbiornik jest pusty,

 

Incorrect Fuel Pressure - Niewlasciwe cisnienie paliwa

 

Injector valve defective or coked - Wtrysk zepsuty albo zapieczony(zapchany)

 

Engine Temperature Sensor defective,- zepsuty czujnik temperatury silnika (ten niebieski w termostacie - ten ktory jest nizej)

 

Secondary air leak,- silnik zaciaga lewe powietrze

 

Fuel evaporation control system defective, - tu chodzi chyba o filtr weglowy - taka puszka do ktorej wpadaja opary paliwa z kolektora

 

Air Flow Meter - przeplywka

 

 

defective and/or the combustion is being disturbed by

mechanical failure (Spark plugs,, compression,

intake/exhaust valves, ...etc.)

 

W efektywnym spalaniu mieszanki przeszkadza mechaniczne uszkodzenie np. zuzyte swiece, kompresja, zle ustawione zawory itp itd

 

I mam prosbe - mozesz podeslac mi tez ten pliczek z kodami ([email protected]) - mam m20b20 i jutro tez chce sie pobawic w odczytywanie bledow - kabelek do 12 pina we wtyczce okraglej i do niego 12V ?? Jak mozesz to potwierdz.

 

Dzieki

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przetłumaczenie po 'Polskiemu' :lol:

Co do złącza tak jak pisał ecru wystarczy z góry ściągnąć gumę i tam jest dojście do wszystkich przewodów(pinów).

sarna1 kody już masz.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety u mnie to nie dziala - mam m20b20 z 89 roku - jak byk na kompie naklejka Motronik a nie dziala :cry:

 

Robilem wszystko zgodnie z opisem - zciagnelem ta gumke do szarego przewodu (12 pin) dolaczylem jeden przewod od zarowki - do akumlatora drugi - przekrecam kluczyk i nic - ani nie swieci ani po 5 krotnym nacisnieciu pedalu gazu nie wysyla zadnych znakow :(. Na pewno podalaczalem dobrze - tzn tak jak wy - do 12 pina - szary przewod. Moze jutro jeszcze pobawie sie z podlaczeniem bezposrednio do kompa....

 

Bo zmierzeniu miernikiem wychodzi na to ze 12 pin to jakas masa - na wylaczonym zaplonie mam na tym pinie (i na plusie z alumlatora) rowne 12,5-13V a po przekreceniu zaplonu napiecie spada do ok 1V - sam juz nie wiem co to moze oznaczac.

 

Marcin

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i ja tez mam ten problem tj. w złączu diagnostycznym pod pinem nr 12 mam cały czas masę bez znaczenia czy włączony jest zapłon czy nie, natomiast pin nr15 w mototronicu nie podaje niczego (żaróweczka nie świeci ani przy włączonym zapłonie ani przy wyłączonym). Niestety nie jestem pewny którą wersję mototronica mam w moim E30 M40, bo na obudowie mam tylko jego symbol boschowski tj 0261 200 174.

 

Jeśli ktoś ma na to jeszcze jakiś pomysł to proszę o pomoc, bo nie uśmiecha mi się bulić 150zł za sam odczyt u elektryka :cry:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dla wszystkich, którym nie udało sie do tej pory ( korzystając z poprzednich wskazówek ) nic 'wymigać'.

 

Mam jeszcze kilka dodatkowych informacji, które może pozwolą wam sprawdzić co ma do powiedzenia Wasz komputer.

 

Niedawno kupiłem E34 i ku mojemu zaskoczeniu nie umiałm wymigać żadnego komunikatu z komputera - podłączałem niemal wszystkie możliwe kombinacje i czasami żaróweczka się swieciła cały czas a innym razem nie reagowała na pedał gazu.

 

To już mam za sobą. Udało mi się w końcu i sposób w jaki to zrobiłem zadziałał zarówno w E34 2,5 litra z komputerem Motronic 1.3; jak i mojej E30 z silnikiem 1,8 iS - Motronic 1.7 ( najprawdopodobniej ).

 

Odpuściłem sobie złącze diagnostyczne !!!

 

Jest taka druga okrągła wtyczka obok złącza diagnostycznego - jest to wtyczka wiązki silnika. Wyjąłem ja z uchwtu i nie rozpinając jej z jej drugą częścią odchyliłem taki gumowy kapturek, który jest na tej wtyczce.

Odszukałem tam pin 12 ( w E34 - był to szary kabelek ale w E30 jakiś inny - więc nie należy sugerować się kolorem ) dotknąlem do tego pinu kabelkiem od żarówki a drugi zetknąłem z plusem ( + ) akumulatora.

 

Przekręciłem stacyjkę i żaróweczka się zapaliła i świeciła ciągłym światłem.

 

To nie jest błąd !!! - niektóre modele tak miały.

 

Nie zaważając na to naciskamy 5 razy gaz i spokojnie oglądamy kody silnika ;-)

 

Reasumując :

1. Wtyczka wiązki silnika - a nie gniazdo diagnostyczne

2. Pin 12

3. Żarówka może się świecić

 

Powodzenia

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No więc tak: podłączyłem sobie wszystko wg ostatniego postu i... Eureka!!! Zadziałało. To był rzeczywiście 12 pin w okrągłym złączu obok złącza diagnostycznego (w moim E30 316i kolor przewodu - brązowy). Przekręciłęm kluczyk na zapłon, pięć razy machnąłem pedałem gazu i kontrolka ożyła, pięknie wymigała mi kod 1215 i powtarzała go tak długo aż nie wyłączyłem zapłonu. Z moich spisów kodów wyszło mi, że mam problem z przepływomierzem powietrza. No jasne, pomyślałem, miałem problem z przepływomierzem i całkiem niedawno go wymieniłem, więc pomyślałem, że motronic poprostu trzyma go jeszcze w pamięci. Postanowiłem odłączyć akumulator na jakiś czas, żeby wykasować wszystkie "byłe" błędy z pamięci i tak też uczyniłem. Po podłączeniu akumulatora postanowiłem odpalić silnik i trochę pojeździć, żeby motronic wyłapał ewentualne błędy. Pojeździłem, podłączyłem znowu żarówkę i... znowu rozpacz. Otóż żaróweczka zaświeca się po pierwszym naciśnięciu pedału gazu i już nie gaśnie, bez względu na to, co robie później, czyli nie ma reakcji na kolejne naciśnięcia pedału. Żaróweczka gaśnie dopiero po wyłączeniu zapłonu.

Co to oznacza :?: :?:

Czy znowu coś źle robię :?: :?:

Czy może jest tak, że mam takie błędy, że potrzebna jest jakaś gruntowna poważna naprawa, bo przecież ta żaróweczka jest podłączana w miejscu gdzie podobno amerykańskie wersje mają podłączoną kontrolkę CHECK ENGINE na zegarach. :?:

Radźcie coż mam czynić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uwagi na brak odpowiedzi postanowiłem zrobić małą prowokację. Sprowokowałem swój samochód oczywiście :lol: Włączyłem silnik i odłączyłem na krótko wtyczkę przepływomierza aby motronic wyłapał błąd właśnie przepływomierza. Następnie zgasiłem silnik i... standardowo tj. żaróweczka do kabelka, zapłon, pięć razy gaz i... żaróweczka pięknie mruga błąd 1215 czyli błąd przepływomierza. I teraz tak: czy motronic może pamiętać więcej niż jeden błąd? Jeśli tak, to czy je "wymruga"? No i jeśli mam tylko jeden błąd (bo tylko ten jeden wymruguje) to dlaczego przed moją "prowokacją" nie chciał wymrugać kodu 1444 czyli "brak błądów"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pierwszy raz spotykam się z czymś takim.

Komputer może przchowywac kilka błędów i wyświetlałby je jeden po drugim... albo po usunięciu jednego na kolejnym teście wymigałby następny.

 

Dlaczego nic nie miga jak jest OK.. nie mam pojęcia..

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.