Skocz do zawartości

Kontrolka Check Engine


ecru

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

 

Nie wiem czy wysyłałem Ci opisy kodów błędów, ale według opisu jest problem z połączeniem pomiędzy komputerem a wtryskiwaczem.

 

Brzmi to tak:

"This code is stored when a break or short-circuit occurs temporarily at: an injector valve, wiring from the DME to an injector or the injector stage of the DME is damaged."

 

W wolnym tłumaczeniu brzmi to m.w. tak:

"Kod ten jest przechowywany (w pamięci komputera) kiedy pojawia się chwilowa przerwa albo zwarcie na : wtryskiwaczu, na wiązce kabla pomiędzy wtryskiwaczem a komputerem albo 'mostek' wtryskiwacza w komputerze jest uszkodzony"

 

Nie do końca wiem co oznacza to ostatne stwierdzenie ale, proponowałbym jeżeli masz mozliwość sprawdzić połączenie ( wtyczkę na wtryskiwaczu ).

Może coś nie łączy - zauważ, że to nie jest przerwa ciągła - błąd oznacza że chwilowo od czasu do czasu coś przerywa.. może na dziurze coś sie na chwilkę rozłącza... albo kabelek sie przetarał i zwiera sie gdzieś...

 

Pozdrawiam

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

a ja mam jeszcze takie małe pytanie jak odróżnic jaki mam koputer 1.3 czy inny bo na moim pisze tylko

MOTRONIC BOSCH 0261200174

WBAAC11000AB64441

JAK NA TEJ POSTAWIE MOGĘ TO STWIERDZIĆ???

AHA TO JEST E-30 316i M_40

DZIEKI

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam

 

Nie wiem czy wysyłałem Ci opisy kodów błędów, ale według opisu jest problem z połączeniem pomiędzy komputerem a wtryskiwaczem.

 

Brzmi to tak:

"This code is stored when a break or short-circuit occurs temporarily at: an injector valve, wiring from the DME to an injector or the injector stage of the DME is damaged."

 

W wolnym tłumaczeniu brzmi to m.w. tak:

"Kod ten jest przechowywany (w pamięci komputera) kiedy pojawia się chwilowa przerwa albo zwarcie na : wtryskiwaczu, na wiązce kabla pomiędzy wtryskiwaczem a komputerem albo 'mostek' wtryskiwacza w komputerze jest uszkodzony"

 

Nie do końca wiem co oznacza to ostatne stwierdzenie ale, proponowałbym jeżeli masz mozliwość sprawdzić połączenie ( wtyczkę na wtryskiwaczu ).

Może coś nie łączy - zauważ, że to nie jest przerwa ciągła - błąd oznacza że chwilowo od czasu do czasu coś przerywa.. może na dziurze coś sie na chwilkę rozłącza... albo kabelek sie przetarał i zwiera sie gdzieś...

 

Pozdrawiam

ja mam podobnie i ten blad jest wywolany instalacja gazowa ktora odcina wtryski na czaspracy na gazie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie wymrugało 1222 czyli Lambda control 1 cokolwiek to może znaczyć...

Domyślam się ,Ze mam problem z sądą ,tylko jaki :?:

Macie jakieś sugestie?

Pozdrówka!!!

 

Możesz mieć uszkodzony przewód, skorodowane gniazdo, uszkodzoną sondę, mogła przez chwilę nie kontaktowć z różnych powodów i komputer złapał błąd, może ktoś wcześniej coś grzebał, może gazownicy coś kombinowali.........nikt Ci wprost nie powie zrób to i będzie dobrze......to poprostu niemożliwe ;) musisz sam sobie wszystkie możliwości sprawdzić ;)

Najlepiej ten błąd skasować i zobaczyć czy po odpaleniu pojawi się znowu, jeżeli tak to trzeba się zająć sondą, jeżeli nie to sprawdzić za jakiś czas.Pozatym jeżeli sonda jest uszkodzona to po skasowaniu błędu silnik powinien szaleć z obrotami przez chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Myślę że sprawa jest bardziej skomplikowana niz tylko problem sondą lambda.

Ten błąd jest przechowywany :

 

"... when the DME detects excessive

deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer

than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty,

Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked,

Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,

Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter

defective and/or the combustion is being disturbed by

mechanical failure (Spark plugs,, compression,

intake/exhaust valves, ...etc.)..."

 

Wynika stąd że przyczyn może być wiele .. to bardzo popularny błąd ;-)

Trzeba po kolei posprawdzać wszystkie możliwe przyczyny.

Horsepower sells cars, but torque wins races
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie zepsute może być wszystko :lol: :mrgreen: :mad2: w takim przypadku najlepiej wymienić auto :norty:

 

A tak na poważnie.....ciekaw jestem czy np. Carsoft 6 lub MODIC lub KTS pokazały by coś więcej nt tego błędu ( jakieś bardziej szczegółowe info ) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moje pytanie jest lamerskie to bardzo przepraszam ale dopiero wkraczam w swiat BMW i jeszcze nie wszystko wiem :mrgreen: .

Ponieważ moja "staruszka" słabo jezdziła wymieniłem swiece , przewody , doprowadziłem kopułke do porzadku. Pojawiły sie nawet nadmiary mocy , co pewni znajomi w m20b25 potwierdzili. W zwazku z tym pytanie. Czy reset DME taki jak Frank podał (cała procedura) powinien lub skasuje mi potencjalne błedy ?? Mam zamiar zczytac dopiero po resecie i kilku dniach jeżdzenia. Co za tym idzie mając E30 m20b20 '85 , stary aparat i motronica 1.3 - gdzie mam sie wpiac i czy ma to być kabelek z zarówką. Czy kontrolka check engine to to ten zółty check który mruga w połaczeniu z check komputerem??

Nie mam dwóch lewych do mechaniki ale powiesm szczerze że elektronika , elektryka w autach to nie mój "konik". Jesli ktoś jest z okolic poznania to moze chce mi pomóc ??

Przepraszam za pytanko ale dla poczatkujacego jest topic troszke nie czytelny.

:modlitwa:

 

Edit: Poprosze tez o kody [email protected]

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie ja tez sie wylamie i prosze jeszcze raz o wytlumaczenie jak mozna sprawdzic wersje Motronica u mnie w e36. Oczywiscie skladam prosbe o przeslanie mi tych kodow.

 

Z gory dzieki :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Myślę że sprawa jest bardziej skomplikowana niz tylko problem sondą lambda.

Ten błąd jest przechowywany :

 

"... when the DME detects excessive

deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer

than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty,

Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked,

Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,

Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter

defective and/or the combustion is being disturbed by

mechanical failure (Spark plugs,, compression,

intake/exhaust valves, ...etc.)..."

Przedewszystkim dzięki za podpowiedzi!

Teraz kumam...Jadę wyzłomować bunię!

A tak serio...faktycznie gazownicy musieli podpiąć się pod sondę;odłączyłem świece zapłonowe ,żeby zmierzyć sprężanie;co do stanu termistora silnika to ???;raczej nie zdarzyło mi się jeżdzić z pustym zbiornikiem -co najwyżej z niskim stanem;ciśnienia paliwa niestety nie mierzyłem;miałem przecieki lewego powietrza, ale już wymieniłem ten gruby wąż;

Powinienem więc skasować ten błąd.Tu pojawia się moje pytanie-czy jest na to jakiś sprytny sposób czy tradycyjne odłączamy aku na noc?

Myślę ,że ten 1222 to wynik jakiegoś przekłamania ,bo spalanie mam ok-11l gazu( przy automacie),a silnik pracuje normalnie.

Dzięki i pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Witam

co oznacza kod 1252? jeśli mozna to ja tez bym prosił o kody [email protected]

 

OK juz mam, a dla zainteresowanych:

 

1211 ECU. 1212 Drugi czujnik tlenu.

1213 Drugi czujnik tlenu.

1215 Miernik przepływu powietrza lub miernik masowego przepływu powietrza.

1216 Czujnik położenia przepustnicy.

1221 Czujnik tlenu.

1222 Czujnik tlenu.

1223 Czujnik temperatury chłodziwa.

1224 Czujnik temperatury powietrza.

1231 Zbyt niskie napięcie akumulatora.

1232 Przełącznik biegu jałowego.

1233 Przełącznik szerokiego otwarcia przepustnicy.

1251 Cylinder wtryskiwacza 1.

1252 Cylinder wtryskiwacza 2.

1253 Cylinder wtryskiwacza 3.

1254 Cylinder wtryskiwacza 4.

1255 Cylinder wtryskiwacza 5.

1256 Cylinder wtryskiwacza 6.

1257 Cylinder wtryskiwacza 7.

1258 Cylinder wtryskiwacza 8.

1261 Przekaźnik pompy paliwa.

1262 Zawór regulacyjny biegu jałowego.

1263 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.

1283 Wtryskiwacz.

1444 Brak błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam potrzebuje metody podłaczenia kontrolki która wyświetla kody błędu ECU ( za pomoca gniazda diagnostycznego). Niestety nie jestem pewny którą wersję mototronica mam w moim E30 M40, bo na obudowie mam tylko jego symbol boschowski tj 0261 200 174.

Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

ja również proszę o kody błędów! [email protected]

z góry dziekuje.

 

Posiadam E36 2.0 M50 i mam pytanie czy mam się podpiąć do 8 pinu w komputerze?? przeczytałem cały temat,ale nie moge znaleść odpowiedzi na moje pytanie.

Dltaego też proszę o pomoc i wyjaśnienie mi krok po kroku, co mam zrobić.

1.czy jeden kabelek idzie do pinu8, drugi do masy czy do (+)?

2.jak odczytać wersję storownika??

3.wcześniej kolega podał listę błędów, czy to wszystko??

4.jak się odczytuje błędy.wiem, bo w oplu zczytywałem, ze liczyło się ilość mrugnieć(np 34, tj. 3 mrugnięcia , przerwa, 4 mrugnięcia). czy tu jest ta sama zasada?

5.domyślam się ze diody zamiast żarówki nie można tu zastosować??

 

z góry wielkie dzięki!!!

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Posiadam e30 320i 1987r. Proszę kogoś kto orientuje się w temacie odczytu kodów.

1.Rozumiem że u mnie jest motronic tylko nie wiem który? (czy 1.3?)

2.Podpięcie do pinu którego i gdzie bo rozumiem że są trzy możliwości:

a. do samego komputera

b. do okrągłego złącza diagnostycznego w którym kasuje inspekcje

c. do złączki okrągłej koło skrzynki bezpieczników

Potem przekręcam kluczyk w stacyjce 5 razy pedał gazu do podłogi.

Proszę o wytłumaczenie jak się odczytuje potencjalne kody.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

hej,

 

ten EROF.FEUX AR może oznaczać że nie świecą Ci tylne światła

 

Google poszukał na jakimś forum Opla:

 

Feux avant - to światła przednie

Feux arriere - to światła tylne

Feux stop controler - to sprawdzenie świateł stop

 

 

AR to pewnie skrót od ARriere.

Feux, to pewnie światła :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.