Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście zgadzam się z tym że instalacja LPG działa w silnikach BMW ale na pewno zadna nie dziala zgodnie z wcześniejszymi założeniami, i nie uwierze że koszt 100km jazdy po mieście wynosi 20zł lub 30zł i nikt mnie nie przekona bo to jest bzdura! Ja licze koszty eksploatacji LPG ( uszkodzone przepływomierze, dolot, przepływka sondy itd.) wraz z dojazdami do mechaników oraz gazowników oraz droższe przeglądy. Sam miałem ochote założyć LPG ale wiele ludzi ma problemy z instalacjami LPG. Sam zauważ że na tym forum co któryś tam post tyczy problemu z instalacją LPG, znajomi również narzekali na LPG a nawet odradzali montaż. Nie ma znaczenia czy instalacja jest z parownikiem czy super sekwencyjna, w każdej prędzej czy później jest coś nie tak. Takie jest moje zdanie. Twój problem mogą rozwiązać ludzie z forum http://www.elektroda.pl

Ponad dwa lata jeżdżę na sekwencji i nie wymianiałem jeszcze nic z twojej listy usterek. Spalanie w mieście ok 16 litrów co przy cenie ok 1.80 - 1.90 tam gdzie tankuję daje 30 zł na każde przejechane 100km. Oczywiście w trasie kwota ta jest mniejsza i wynosi ok 24 zł. U mechanika (wciąż ten sam co mi zakładał instalację) od czasu montażu i wystrojenia instalacji byłem dosłownie 3 razy (2 razy po prostu na przegląd i wymianę filtrów) a ten 3 raz z jego winy bo złą uszczelkę założył pod reduktor. W przeciągu 2 lat na przegląd wydałem aż - teraz uwaga - 90 zł więcej!!!!!!! :) (ostatnio na stacji dali mi zniżkę 30 zł). Z kosztów które mogłyby zostać pominięte przy eksploatacji samochodu wyłącznie na benzynie zaliczę:

- częste wymiany świec - co 10000 km, ok 90 zł za komplet

- wymiana 2 cewek zapłonowych na nówki - 350 zł

 

Niestety nie znam kwoty którą udało mi się zaoszczędzić jeżdżąc na gazie. Powiedzmy że na przejechanie 10.000 km na gazie potrzebuję wydać:

średnie splanie - 14,5 l/100km x 1,85 x 100 = 2682 zł

 

ten samy dystans ale na benzynie:

średnie spalanie - 12 l/100km x 4,50 x 100 = 5400 zł

 

Widać że na Pb trzeba wydać dwa razy więcej

 

Dodam że od kupna auta i zamontowaniu gazu zrobiłem ok. 51000 km. Załóżmy że na gazie rzeczywiście przejechałem ok 50000 km (trzeba odjąc dystans pokonany na benzynie zanim zasilanie przełączy się na gaz, plus sytuacje że czasem zabrakło gazu w zbiorniku a do stacji trzeba było dojechać).

 

Więc koszt 50.000 km na gazie przy średniej cenie 1,80 wynosi 13.410 zł

Koszt 50.000 km na benzynie przy średniej cenie 4,50 wynosi 27.000 zł

 

Dodajmy do kosztów eksploatacji gazu powiedzmy, w skrajnym jak dla mnie przypadku, 1000 zł rocznie. 13.410 plus 2.000 zł = 15.410 zł. Czyli przez ponad dwa lata zaoszczędziłem 11.500 zł. Założenie instalacji nie traktowałem jako jakichś dodatkowych kosztów, gdyż z góry wiedziałem że ona będzie. Ale trzeba też ją policzyć - 3700 zł. Więc ostatecznie można powiedzieć że zaoszczędziłem 7.800 zł. Nawet jak na ponad dwa lata nie jest to mała kwota. Dodam że rocznie wydaję na auto (nie licząc oczywiście paliwa) ponad 6000 zł. Można więc powiedzieć że dzięki lpg jeden rok nie kosztował mnie nic.

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie przesadzaj, aż tak dobrze to nie jest, nie podchodzisz do sprawy obiektywnie.

Założenia są takie że auto z instalacją LPG ma być oszczędne nawet 40%, w praktyce jest inaczej coś zawsze się zepsuje, a często jest tak że psuje się dość poważnie. Wiesz ile ja znam osób co jeżdżą tylko na LPG bo główne elementy osprzętu silnika zostały zniszczone przez gaz i teraz nie mają pieniędzy na naprawę. Zadowoleni z działania instalacji LPG byli ale tylko na początku, teraz to przeklinają i żałują wydanych pieniędzy na instalacje LPG. A ci co jeżdżą do tej pory bez awaryjnie na LPG oraz paliwie i są zadowoleni to zawdzięczają tylko swojej wiedzy gdyż sami są wstanie zareagować, coś wymienić i samemu naprawić, podregulować i takie osoby chwalą sobie instalację LPG. Podaruj komuś auto z instalacją LPG kto nie ma pojęcia bladego o silnikach, wie tyle że trzeba zmieniać płyny na czas, świece itd, zdziwił byś się ile taki człowiek musiałby wydać w błoto pieniędzy na naprawy przez instalacje LPG. Taka instalacja LPG żeby dobrze służyła to kierowca musi mieć blade pojęcie o eksploatacji i trochę wiedzy o zjawiskach nie pożądanych a rzeczywistość jest inna. Uważam że instalacje LPG to dobry pomysł ale rozwiązania techniczne mają wiele do życzenia. W Twoim wypadku pewnie masz juz do wymiany wtryskiwacze benzyny, które nie są tanie gdyż z tego co piszesz jeździsz tylko na LPG, być może nie masz już pół osprzętu silnika ale się nie przyznasz, pompa paliwa również już nie działa. Tak naprawdę mając LPG powinieneś uruchamiać silnik na benzynie, i jechać tak aż do nabrania pewnej temp. po to aby instalacja LPG mogła prawidłowo działać. Więc do Twoich obliczeń dodaj jeszcze zużycie benzynki plus niesprawne wtryskiwacze które nie są tanie oraz inne nie działające elementy osprzętu. Ogólnie wychodzi 20% do 30% oszczędności jeżdząc na LPG jeśli nie ma poważnych usterek.

Opublikowano
Jako kolejny przykład mogę podać naszego kolegę Ericson, który stara się przywrócić do współpracy benzynę z instalacją LPG.
Opublikowano
do tej pory bylo dobrze,nie mailem problemow co do wszystkich moich bmw i nie tylko(zawsze musi byc ten 1 raz),jakos ta cos kuleje,kupilem juz z lpg wiec draze temat skoro juz mam ,ale czy to gas to sie dowiemy po testach,bo moze to wcale nie byc to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Twoim wypadku pewnie masz juz do wymiany wtryskiwacze benzyny, które nie są tanie gdyż z tego co piszesz jeździsz tylko na LPG, być może nie masz już pół osprzętu silnika ale się nie przyznasz, pompa paliwa również już nie działa. Tak naprawdę mając LPG powinieneś uruchamiać silnik na benzynie, i jechać tak aż do nabrania pewnej temp. po to aby instalacja LPG mogła prawidłowo działać. Więc do Twoich obliczeń dodaj jeszcze zużycie benzynki plus niesprawne wtryskiwacze które nie są tanie oraz inne nie działające elementy osprzętu. Ogólnie wychodzi 20% do 30% oszczędności jeżdząc na LPG jeśli nie ma poważnych usterek.

 

 

Chyba nie doczytales mojego postu do konca, bo cene benzyny spalonej podczas rozgrzewania reduktora wliczylem!! No coz. W tej chwili mozna jedynie pozalowac twojej sytuacji bo ja wciaz twierdze ze mi sie z gazem nic nie dzieje. Poza tym gdyby to nie mialo sensu to bym wywalil. Pompa benzyny dziala jak trzeba, wtryski raczej tez skoro podaczas rogrzewania silnika nic sie nie dzieje. Takze nie generalizuj za bardzo bo kazdy przypadek jest inny. A komentarz typu -

 

Tak naprawdę mając LPG powinieneś uruchamiać silnik na benzynie, i jechać tak aż do nabrania pewnej temp. po to aby instalacja LPG mogła prawidłowo działać.
A czy znasz jakąś sekwencje, w której kierowca decyduje na czym odpalać?? Bo ja nie. Nawet jeśli, to ja mam sprawną i sama się przełącza po przekroczeniu 35 stopni C na reduktorze. I chyba tak to powinno działać. Chyba że miałeś na myśli instalki starszych generacji, które wg mnie są g... warte.

 

Nie będę się sprzeczać bo po prostu piszę jak jest, a komentarz "W Twoim wypadku pewnie masz juz do wymiany wtryskiwacze benzyny, które nie są tanie gdyż z tego co piszesz jeździsz tylko na LPG, być może nie masz już pół osprzętu silnika ale się nie przyznasz" jest lekko żałosny. Nie odpisywałem w tym dziale w tym temacie po to żeby mydlić oczy, a po to żeby przekazać moje doświadczenia. A fakt że silnik chodzi idelanie na benzynie chyba wystarczy żeby twoje słowa podważyć. Chyba że zaraz znowu przeczytam, że nie jestem słowny :D Hehr. Tak czy siak mam satysfakcje że mi lpg działa jak powinno.

Opublikowano

Czasem jest tak że Ci co posiadają LPG będą sobie zachwalać jaka to niby jest oszczędność a tak naprawdę pakują masę pieniędzy żeby wszystko pięknie chodziło. To że masz sekwencje nie oznacza że instalacja jest genialna, one też lubią dobrze zaskakiwać. Nie ma się co sprzeczać. Każdy jeździ na takim paliwie jakie mu pasuje. Jak ktoś dba i traktuje sercem swoje auto BMW to nie montuje do silnika instalacji LPG. LPG to ryzyko.

 

Proszę śledzić temat na forum elektroda i zwrócić uwagę ile może być elementów, podzespołów odpowiedzialnych za problem kolegi Ericsona.

link: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7294348#7294348

Opublikowano
usterka chyba zlokalizowana-wyciek gazu z reduktora do kolektora ssacego,po zaslepieniu wezyka odpala od 1.dziekuje wszystkim za pomoc
Opublikowano
to napewno nieszczelny reduktor,juz potwiedzone,wymieniam uszczelki i w droge

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.