Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A może czujnik spalania stukowego?

 

Może opóźnia zapłon bez potrzeby?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hmmm.

Może i masz racje. Tylko jak sprawdzić ten czujnik. Miernik nic nie pokazuje jak podłącze.

A na ciepłym by odpalał dobrze??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie bardzo wiem jak sprawdzić go bez lampki stroboskopowej do zapłonu.

 

A z lampką to wystarczy podłączyć na chodzie lampkę i obserwować znaki zapłonu na wolnych obrotach. Następnie należy postukać czymś < przukładowo kluczem> w blok w okolicy czujnika. Jak działa to zapłon się wyraźnie przesunie < cofnie.>

 

A czy na ciepłym zapali? Nie wiem ale wiem , że ciepły ma łatwiej zapalić to może i zapali.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Witam ponownie, zaczerpnąlem wiadomości i oto kolejna możliwa przyczyna problemu, niestety w tej kwesti nie posiadam wystarczającej wiedzy ani dojścia do części zapasowych. Chodzi o stacyjkę - sprawdź czy w momencie kręcenia rozrusznikiem nie przygasa kontrolka ładowania. Jeżeli tak jest to ponoć w tym momencie silnik nie odpali ponieważ nie jest podawany plus na cewkę i komputer. W przypadku kiedy kończysz rozruch a silnik jeszcze zdołał się obrócić zasilanie się pojawiało po zwolnieniu kluczyka i silnik się uruchamia.

Podsumowując - sprawdź czy jest zasilanie cewki i komputera w czasie kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli nie to należy wymienic stacyjke gdzyż problem tkwi w jej kostce. Co to za kostka, jak wyżej wspomnialem nie mam pojęcia.

arop
Opublikowano

Witam.

Ja wiem o jaką kostkę chodzi. U mnie raczej jest sprawna. Bo jak kręce rozrusznikiem to mogę trzymać kluczyk przekręcony do samego końca a on kręci i kręci i w końcu zaczyna odpalać. Na ciepłym odpala szybko. Nie występuje u mnie zjawisko przygasania kontrolki ładowanie i nie odpala w momencie puszczania kluczyka. Tylko normalnie jak jest przekręcony do oporu.

 

Dla ciekawości sprawdziłem ciśnienia na cylindrach. Na zimnym mam 13,5 bara. Więc komprecha gicior.

 

arop_75

A jak Twoja fura? Śmiga już jak powinna?

 

Moja nadal nie. nie wiem już co mam robić. Jak w czasie odpalania wcisnę gaz to odpala szybciej. Wydaje mi się że ją zalewa paliwem.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia oraz cierpliwości. Tego drugiego mi już brakuje :mad2:

Opublikowano

Wczoraj wieczorkiem zaprowadziłem Benie do fachowca. Dziś rano ma się podłączyć z fejsem i spróbować znaleźć usterkę.

Napewno ma lepszy sprzęt niż ja więc może on coś znajdzie.

Bo ja nie mam już siły. sprawdziłem co mogłem i kicha.

Po pracy mam jechać po auto.

Dam znać czy coś się udało zrobić.

 

No i wielka kicha! Odebrałem auto i nic. Diagnosta stwierdził że wszystko jest w jak najlwpszym pożądku. Wszystkie parametry są ok. W Live Data wszystko ładnie pracuje jak powinno. Koleś się za głowe złapał i stwierdził że nie ma pojęcia. I że auto z takimi parametrami powinno śmigać idealnie. No i śmiga, ale jak już odpali. Albo jak jest ciepłe :mad2:

Normalnie masakra!!

Opublikowano

Wiesz, tak czytam od początku te perypetie i głowię się co może być. Teraz mi się coś przypomniało...

Gdy w miałem Uno * miałem coś podobnego. Myślałem, że mi pada aku, lub coś złego się z silnikiem dzieje, czasami kręcił tak jak by bendiks nie działał dobrze, lub inne dziwne objawy - często były inne odchyły. Ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Otóż, problem leżał po stronie komutatora rozrusznika. Był problem z jedną płytką i działy się takie cuda. Po przylutowaniu i odmłodzeniu rozrusznika jak ręką odjął. (:8)

 

Może i Ty sprawdź teraz np. rozrusznik, lub coś co odpowiada również za zapłon ale nie jest tak ważne? :think:

 

 

 

 

 

 

* No co fajne było. 1,5 i szło jak szalone. :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam ponownie.

Postanowiłem odświerzyć temat. Nadal walczę z problemem i nie mam zielonego pojęcia co robić.

Może miła ktoś to samo i jakoś sobie poradził??? To proszę o wskazówki.

Pozdrawiam i życzę szerokości wszystkim posiadaczom naszej ukochanej marki BMW. :D

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Wszystko wskazuje na to że problem jest z czujnikiem temperatury. Gdy silnik jest zimny, DME wstrzykuje do cylindrów zbyt małą ilość paliwa i dla tego po wciśnięciu gazu silnik łatwiej odpala bo symulujesz w ten sposób ssanie. Rano po ciężkiej lub nie udanej próbie uruchomienia silnika wykręć świece i zobacz czy świece są mokre, i napisz jakiego są koloru. Jeśli są suche to oznacza że faktycznie mieszanka jest uboga - czujnik temperatury uszkodzony w sensie zła rezystancja przy niskich temp, czyli stracił charakterystykę, nie pamiętam jaki powinien być ale chyba NTC. Jeśli wtryski leją świece powinieneś mieć mokre i czarne, czarne pozostaną nawet po długiej jeździe i nie odczujesz spadku mocy silnika.

Opublikowano
Dodam że na zimnym silniku zamiast czujnika podłącz potencjometr w przewody czujnika, ustaw go na wartość odpowiadającą niskiej temp. Silnik powinien zapalić bez problemów.
Opublikowano
podlaczylem program i tam na zasysie pokazuje 11 stopni,termometr zew tez pokazywal 10, a takze tem silnika pokazywala 11,po odpaleniu tem pow w kolektorze spadla o stopien,wiec mysle ze to nie czujnik. Dzis odpalalem z wcisnietym pedalem gazu i duzo szybciej odpalila
Opublikowano
A co ze świecami, jaki mają kolor ? wykręć chociaż jedną i zobacz. Byłeś u diagnosty na badaniu składu spalin ? Nie chodzi o to że świece są złe ale po kolorze świec będziesz miał orientacje co dzieje się z paliwem.
Opublikowano
Jeżeli osprzęt elektryczny masz OK. To dzieje się coś z paliwem lub powietrzem w kolektorze dolotowym. Z tego co pisałeś układ paliwowy jest również OK, czyli może coś z dolotem. A czy ktoś rozważał uszkodzony zawór filtra z węglem aktywnym ? Nie znam dokładnie jego działania z osprzętem silnika ale wiem tyle że ten filtr odprowadza opary paliwa z zbiornika paliwa do kolektora dolotowego. Być może kiedy auto stoi długo, opary paliwa ( mieszanka wybuchowa ) przedostają się do kolektora dolotowego przez otawrty uszkodzony zawór i tam zostają aż do momentu pierwszego uruchomienia silnika i wtedy właśnie jest za dużo paliwa w kolektorze, silnik cięzko uruchomić a po wciśnięciu gazu otwiera się przepustnica przez którą wpada do kolektora więcej świeżego powietrza i silnik udaje się uruchomić. Następne próby uruchomienia są udane gdyż tych oparów gromadzi się zbyt mało. Nie wiem czy jest to bezpieczne ale odłącz na noc ten filtr z węglem aktywnym od kolektora, a wężyk który prowadził do kolektora zatkaj żeby w trakcie rozruchu silnik nie łapał lewego powietrza. To jest moja teoria być może błedna, jak już wcześniej napisałem nie znam dokładnie połączeń filtra z węglem aktywnym z osprzętem silnika, niektórzy twierdzą że wyjście z filtra podłączone jest gdzieś do wtrysku.
Opublikowano
swiece ladnie wygladaja,sprawdzalem dmuchem droznosc tego zaworu,gdy zawor nie dostaje napiecia to uklad jest szczelny i zawor nie puszcza. A moze silnik dostaje za duza dawke paliwa przy pierwszym rozuchu i tak jak mowisz moze go zalewa-jak to sprawdzic?
Opublikowano
Jeśli jest zalewany to świece powinny być wszystkie mokre od paliwa. Z tego co mi wiadomo to zawór od filtra z węglem aktywnym działa jak silnik krokowy, czyli DME cyklicznie go uruchamia. Zawór zostaje uruchomiony np. w trakcie uruchomienia silnika, zawór ten powinien cykać wiele razy na sekunde, powinno być słychać jego pracę przy rozruchu ale nie zawsze słychać - potrzebana druga osoba do nasłuchiwania. Zawór ten pracuje w całym zakresie obrotów. Jeśli ten zawór źle pracuje, zawiesza się wtedy zaczynają falować obroty. Być może zawór jest cały czas zablokowany, wtedy uruchomienie silnika może być utrudnione z powodu zbyt małej ilości paliwa w zasysanym powietrzu. Dobrze by było odłączyć ten filtr z węglem od kolektora ale ostrożenie, opary łatwo mogą się zapalić np. od ładunków elektrostatycznych lub podmienić filtr z zaworem.
Opublikowano
Nie jasno się wyraziłem. Sugeruje że mieszanka może być bogata w paliwo czyli wszystkie świece powinny być mokre, lub też mieszanka może być uboga gdyż zawór filtra z węglem aktywnym jest ciągle zablokowany, auto zapli ale z trudem. Gdy jest ciepły zapala łatwiej bo do uruchomienia ciepłego silnika nie jest potrzebna duża ilość paliwa w mieszance.
Opublikowano

uporales sie z tym odpalaniem,czy pozbyles sie iski?

 

przed odpaleniem zawor jest zamkniety,po odpaleniu otwiera sie

Opublikowano
W moim aucie był problem uruchomienia zimnego silnika, zaraz po uruchomieniu mocno szarpało wyglądało tak jak by nie pracował jeden cylinder i po 1 min silnik pracował dobrze. Zacząłem od wymiany świec. Po założeniu nowych świec z czterema elektrodami BOSCH problem sie skończył. Silnik zapala szybko i nic nie szarpie, pracuje równo. Stare świece miały wypalone elektrody, odległość miedzy nimi była aż 1.5mm a powinna być od 0.7mm do 0.9mm. Sprawdź czy twoje świece są mokre będzie można coś powiedzieć, lub zrób zdjęcie świecy bo to że napisałeś że ładnie wyglądają nic nie znaczy. Nic nie dzieje się bez przyczyny.
Opublikowano
wczoraj i dzis rano odpalil od strzala,wypiolem na czas startu wtyczke od zaworu filtra weglowego,po paru godz stania nie wypiolem juz wtyczki i tez odpalil od pierwszego,zobacze znow po nocy.
Opublikowano

niestety znow mu odwalilo i odpinanie zaworu nic nie daje,bylo dobrze i znow go cos blokuje,teraz musze chyba zajac sie lpg,zrobilem jakies 60km na samej benzynie,przy 70 zaczol nagle odpalac od sptrzala,przy 80km wracajac przelaczylem na lpg,tak go zostawilem do rana i rano juz byl problem z odpalenie,gaz sekwencja onvl-dream,co moze w takim razie w niej zaklucac?

http://img410.imageshack.us/img410/4714/screenshot024v.png ,widze ze sygnal jest zaznaczony -obrotomierz,zawsze w bmw mialem przy sekwencji sygnal obrotow brany z cewki,moze to trzeba zmienic?.Po autokalibracji winika ze mam za male dysze

Opublikowano
Ciężko powiedzieć co się dzieje z Twoim silnikiem, być może jest tak jak koledzy piszą że sterownik uczy się jazdy na innym paliwie (LPG) i dochodzi do zmian adaptacyjnych, twierdzę tak jeśli dobrze zrozumiałem poprzedni post że jadąc na benzynie było już dobrze ale gdy przełączyłeś na pracę LPG problem pojawił się na nowo. Nie chcę krytykować instalacji LPG, nie jestem zwolennikiem takich rozwiązać w BMW gdyż jak już kiedyś napisałem Tu na forum instalacje LPG to pozorna oszczędność. Myślę że i tak już sporo wydałeś pieniędzy na dochodzenie co jest nie tak i problem dalej istnieje. Inna osoba która ma blade pojęcie wydała by trzy lub cztery razy więcej pieniędzy niż Ty na dochodzenie co jest przyczyną owego zachowania. Proszę jeszcze doliczyć koszty związane z dojazdem do mechaników, warsztatów, sklepów z częściami i to nie jedno krotne dojazdy ale wielokrotne bo takich usterek nie usuwa się w jeden dzień. Dla tego wiele osób decyduje się na usunięcie instalacji LPG ze swojego silnika. Dobrze że z zawodu jesteś elektronikiem bo mechanik czy gazownik ma raczej blade pojęcie o problemach głębszego tematu. Proponuje zapytać na forum www.elektroda.pl tam są ludzie którzy pomogą Ci w 100%, znają dobrze specyfikację sterowników DME i nie tylko.
Opublikowano
wszystkie moje bmw jezdzily na lpg,mialy proste instalacje i sekwencje,nic im nie bylo,a przypuszczam ze nie byly ustawione perfekcyjnie,tylko ta jakas wrazliwa,moze dlatego ze juz nowszy silnik,bo wczesniej mialem od iski po m50,no nic droze temat dalej,na razie musze dobrac odpowiednia dysze,mam teraz przelat 2.5mm a przypuszczam ze trzeba ja rozwiercic na 2.7mm,szykalem dzis takiego wiertla ale nie moglem nigdzie tafic wiec temat narazie martwy.
Opublikowano
Oczywiście zgadzam się z tym że instalacja LPG działa w silnikach BMW ale na pewno zadna nie dziala zgodnie z wcześniejszymi założeniami, i nie uwierze że koszt 100km jazdy po mieście wynosi 20zł lub 30zł i nikt mnie nie przekona bo to jest bzdura! Ja licze koszty eksploatacji LPG ( uszkodzone przepływomierze, dolot, przepływka sondy itd.) wraz z dojazdami do mechaników oraz gazowników oraz droższe przeglądy. Sam miałem ochote założyć LPG ale wiele ludzi ma problemy z instalacjami LPG. Sam zauważ że na tym forum co któryś tam post tyczy problemu z instalacją LPG, znajomi również narzekali na LPG a nawet odradzali montaż. Nie ma znaczenia czy instalacja jest z parownikiem czy super sekwencyjna, w każdej prędzej czy później jest coś nie tak. Takie jest moje zdanie. Twój problem mogą rozwiązać ludzie z forum www.elektroda.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.